تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816614990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير امور خارجه:رژيم صهيونيستي سرنوشتي بهتر از جنگ 33 روزه نخواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: وزير امور خارجه:رژيم صهيونيستي سرنوشتي بهتر از جنگ 33 روزه نخواهد داشت
گروه سياسي: وزير امور خارجه با تاكيد بر اين‌كه امروز رژيم غاصب صهيونيستي سرنوشتي بهتر از جنگ 33 روزه لبنان نخواهد داشت گفت: بزرگترين اشتباه صهيونيست‌ها امروز حمله به غزه است.
به گزارش خبرگزاي قرآني ايران (ايكنا) منوچهر متكي، وزير امور خارجه كشورمان امروز جمعه 13دي‌ماه در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه ضمن تسليت فرارسيدن ماه محرم، ماه قيام اباعبدالله و يارانش عليه باطل اظهار كرد: قيام بر عليه ظلم و سلطه‌طلبي بزرگترين امر به‌معروف براي جلوگيري از بزگترين منكر است.

وي افزود: امت بزرگ اسلامي در محرم امسال زماني به استقبال عاشوراي اباعبدالله الحسين مي‌روند كه رزمندگاني براي اعتلاي كلمه ‌الله و احقاق حقوق حقه و قانوني خود براي مقاومتي ستودني در طول ساليان طولاني بر سرزمين فلسطين در منطقه‌اي كه مهبت وحي و بعثت انبياء الهي را در خود جاي داده است، گام بر‌مي‌دارند.

وي افزود: شاهديم ملت بزرگ ايران عالي‌ترين درجه هم‌دردي و هم‌ياري و هم‌بستگي را با ملت فلسطن نه امروز و ديروز كه در طول ساليان سلطه صهيونيست‌هاي غاصب بر اين سرزمين به نمايش گذاشته است.

وزير امور خارجه با اشاره به اين‌كه آنچه در غزه رژيم صهيونيستي به نمايش گذاشته از نهايت استيصال و درماندگي است نه قدرت افزود: رژيم غاصب در 60 سال موجوديت جعلي و غيرقانوني و نامشروع خود توسط استعمار انگليس نتوانسته در منطقه و در افكار عمومي جهان كمترين مشروعيتي بيابد.

وي با تاكيد بر اين‌كه رژيم غاصب در سي‌سال گذشته هر روز مستاصل‌تر از روز گذشته در ايده‌هايش عمل كرده است گفت: رژيم صهيونيستي در آرزوهايش، طرح‌ها و ابتكارات دورتر از آرزوهايي كه طراحي كرده بود حكومت كرد.

وي افزود: نيل تا فرات، اخراج كامل مسلمين و فلسطني‌ها از سرزمين آبا و اجدادي خود هيچ كدام نتوانست براي رژيم غاصب راهي براي دست‌يابي به اهدافش باشد.

وزير امورخارجه تصريح كرد: جرج بوش در آناپليس زماني كه سخن از دولت يهودي در تل‌آويو بر زبان مي‌راند و بسيازي سربه زير بودند و دم برنياوردند نمي‌دانستند كه مسئله منطقه فلسطين تا پايان 2008 يعني تا ديروز چه بوده است.

وي افزود: اين اشارات و اشارات بسيار ديگر كه فلسطينيان خود شاهد آن بودند از جمله كساني كه از پشت به فلسطينيان خنجر زدند و چند روز قبل از هجوم رژيم صهيونيستي در غزه به فلسطين پيغام دادند كه اوضاع عادي است و وضعيت به سمت آرامش مي‌رود و حمله‌اي صورت نخواهد گرفت و كلام فلسطيني ها مبني بر اين واقعيت‌هاست.

متكي با اشاره به اين‌كه رژيم صهيونيستي چه اهدافي را در غزه دنبال مي‌كند تاكيد كرد: آيا رژيم غاصب به دنبال همان اهدافي است كه در لبنان 2 سال پيش تعقيب مي‌نمود از بين بردن حزب‌الله و مقاومت لبنان براي زمينه‌سازي و پيگيري اهداف خود يا مسئله ديگري را دنبال مي‌كند.

وي افزود: رژيم صهيونيستي مي‌خواهد با حمله به ستون فقرات مقاومت كه نيروي انساني ديني ملي است آن را بشكند آيا در لبنان توانست؟ در آن‌جا هم نقشه‌اش همين بود.

متكي تصريح كرد: كساني از قبل حمله به لبنان مطلع بودند و با وزراي ‌خارجه در منطقه تماس تلفني گرفتند و ضرورت اقدامي شايسته در مورد لبنان را برشمردند.

متكي با اشاره به كنفرانس رم كه با ترغيب ايران در مورد آتش‌بس در لبنان برگزار شد تاكيد كرد: در اين كنفراسن بيشتر اعضاي شورا در توقف آتش‌بس لبنان اتفاق نظر داشتند اما بعضي مخالفين هميشگي مثل آمريكا، انگليس، رژيم صهيونيستي و برخي مخالفين منطقه مخالفت كردند و نگذاشتند اين آتش‌بس شكل بگيرد.

وي افزود: وقتي مقاومت لبنان به پيروزي رسيد دريافتند و هرچه جلوتر رفت كابوس شكست را درك و لمس كردند و خواب آشفته آن‌ها به هم ريخت.

وزير امور خارجه با تاكيد بر اين‌كه امروز رژيم غاصب صهيونيستي سرنوشتي بهتر از لبنان نخواهد داشت گفت: بزرگترين اشتباه صهيونيست‌ها امروز حمله به غزه است.

وي افزود: امروز آن‌گونه نيست كه صبرا و شتيلا بيافرينند و بوق‌هاي رسانه‌ايشان وارونه عمل كنند، در قيام اباعبدالله فرزندان رسول خدا(ص) را كشتند ولي تبليغات‌چي‌ها طور ديگري بيان كردند و گفتند آ‌ن‌ها بيگانگاني بودندو ساكنان اين سرزمين نبوده‌اند.

متكي خطاب به صهيونيست‌ها تاكيد كرد: امروز در بيداري وجدان‌ها، آگاهي ملت‌ها و تكنولوژي رسانه‌ ساعتي بعد از ارتكاب جنايت تصوير شما در دنيا مخابره مي‌شود.

وزير امور خارجه با بيان اين‌كه رژيم صهيونيستي تمامي مقررات و قوانين بين‌المللي را شكسته است گفت: اين رژيم كنوانسيون ژنو را نقض كرده و جاي تاسف دارد كه حاميان بين‌المللي و كنوانسيون‌‌ها از خودشان هستند.

متكي خطاب به ملل مسلمان جهان به خصوص كشورهاي عربي از سوي ملت و دولت ايران تصريح كرد: ما در منطقه‌اي هستيم كه با وارث انبياء الهي هستيم و عزت ما در دفاع از اسلام و منافع امت اسلامي است.

وي افزود: مقدسات ما در معرض اهانت و هجمه‌هاست و ما مهبت وحي الهي هستيم و فلسطين مركز بعثت انبياء بزرگ الهي است.

متكي با بيان اين‌كه ما امروز ميراث داران اين تاريخ و تمدن عظيم و گنچينه گران‌بهاي الهي هستيم اظهار كرد: انقلاب ملت ما پاسداري از ارزشهاست ، سران عرب به خود آييد، اگر قهر و خشم الهي را نمي‌خواهيد ببنيد، خشم و قهر آشار ملت‌ها‌ي منطقه را ببينيد.

وي با خطاب به سران عرب كه اشتباهات گذشته را تكرار نكنيد افزود: 8 سال در كنار صدام و تجاوز او و جنايت او با پول و تبليغات و حمايت سياسي از تجاوز صدام حمايت كرديد، وقتي برخي از باج‌خواهي‌هاي صدام دير مي‌شد و موقعي كه معاون او به سمت شما پشقاب پرت مي‌كرد و تحقير مي‌شديد شاهد بوديد كه پيش‌گويي امام راحل ما در تجاوز صدام محقق شد و نگفتيد اشتباه كرديد.

وي افزود: جنگ ما با عراق جنگ شيعه سني و عرب و ايراني نبود كه آن گونه عمل كرديد و پس از جنگ گفتيد اشتباه كرديد.

وي تاكيد كرد: ما الان با اتفاق و اتحاد مي‌توانيم از حقوق ملت‌هايمان دفاع كنيم اما برخي از شما به بي‌راهه رفتيد و در لبنان كدام دفاع جدي را آفريديد.

وي افزود: فرمول‌هاي فرانسوي و سرانجام برخي از ما در منطقه و فرمول‌هاي منطقه‌اي راه براي حل بحران ارائه داد و با هوشمندي رهبران لبناني موفق شد.

متكي افزود:با اين سياستتان و عملكردتان در طول ساليان اشغال و تجاوز و وحشي‌گري چه كرديد، كدامين سخنتان به كرسي نشست آيا جز آنكه شما را جدي نگرفتند و چه عكس‌العملي در ارائه ايده‌هاي عربي گرفتيد و به كدام خدمت خود به سران استكبار رسيديد.

وزير امورخارجه با اشاره به اين‌كه شما جز تسليم سلطه، سلطه‌گران چه كرديد، افزود: متاسفانه برخي دلال سلطه‌گران و صهيونيسم شده‌اند، بس نيست به كلام و طرح غاصب پاسخ دادن چه كسي و كجا و چه كسي به كلام غاصب پاسخ داده است الا مقاومت و ايستادگي در آخر ديديم كه در روز‌هاي آخر جنگ لبنان رژيم غاصب ناگزير قطع‌نامه داد.

وي خطاب به سران عربي افزود: به كجا مي‌رويد 8 روز ديگر دوران رياست جمهوري بر مجموعه خودگردان پايان مي‌يابد و كانديد‌هاي جديد يا ابومازن بايد به افكارعمومي فلسطين برگردند نكند بخشي از آن بازي استعمار غيرقانوني بر سلطه باشد.

وزير امور خارجه با اشاره به اين‌كه سازمان كنفرانس اسلامي نيم قرن قبل براي دفاع و آتش‌بس فلسطين تشكيل شد تصريح كرد: زماني كه مسجدالاقصي را آتش كشيدند اين كنفرانس تشكيل شد، 11 اجلاس سران و 35 وزاي‌خارجه در تمامي اين نشستها بر اساس نامه و مقررات كنفراس اسلامي بر موضوع اصلي و دائمي آن فلسطين تاكيد كردند ولي چه شد آيا تنها معاونت سياسي، دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي كفايت مي‌كند.

وي افزود: اگر سال گذشته كه وزراي ‌خارجه براي غزه جمع شدند و موضوع بيت‌المقدس مطرح شد عد‌ه‌اي از اعضاء مخالف نبودند و با گنجاندن تحريم و هرگونه معاملاتي با رژيم غاصب موافقت مي‌كردند، ان‌ها امروز خبيث‌تر نمي‌شدند و چه كسي جز شما به آن‌ها ميدان داد.

متكي تاكيد كرد: اگر سازمان كنفرانس اسلامي نمي‌تواند كاري كند نبود آن بهتر از بودن آن است، از شنبه تاكنون با ده‌ها وزير‌خارجه و رؤسا تماس تلفني برقرار شده است آيا شما از يك اجلاس وزرا ناتوانيد چه مي‌گذرد بر شما.

وي افزود: ما معتقديم توقف فوري آتش و حملات و كمك‌رساندن به غزه و قطع فوري محاصره و كشودن مرزهاي غزه تنها راه حل است.

متكي با اشاره به اين‌كه مرزهاي آبي غزه متعلق به اين سرزمين است افزود: غزه ده‌ها كيلومتر مرز آبي دارد ، ارتش صهيونيستي چگونه بايد جرئت كند در منطقه سومالي مانع كمك‌رساني به غزه شود، اين حق ملت غزه است، حق ملت‌هاي مسلمان است كه مي‌خواهند كمك به غزه برسانند.

وي با تاكيد بر اين‌كه كنفرانس اسلامي در سطح وزرا بايد برگزار شود بيان كرد: حتي اگر فردا نمي‌شود بايد چند روز ديگر حتماً برگزار شود و بايد وزرا مقدمه كنفراس سران را ايجاد نمايند و بايد از افكار عمومي مالزي در جنگ لبنان الگو بگيريد و حتي معدودي هم جمع شوند و در مورد غزه و فلسطين تصميم گرفته شود.

وي با بيان اين‌كه شكستن محاصره غزه تنها از دست كشورهاي منطقه و سازمان‌هاي بين‌المللي بر مي‌آيد گفت: دبيركل سازمان ملل امروز در معرض سوال است چه اقدامي جدي در كمك به مردم غزه كرده‌اند، شوراي امنيت قادر نيست با قطع‌نامه‌اي جدي براي دفاع از حقوق ملت فلسطين گام بر دارد و عده‌اي در اين شورا مقيدند كه عليه منافع ملت‌ها عمل كنند.

متكي با تاكيد بر اين‌كه ملت‌هاي مسلمان بايد با تكيه بر پيام ولي‌امر مسلمين با هم متحد شوند تصريح كرد: با امر ولي‌امر مسلمين و پيام او مشكلات حل مي‌شود و پيام ايشان راه‌گشاست و برآمده از خواست ملت‌هاي و قلب مقاومت است.
 جمعه 13 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن