تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813397245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شركت فرودگاه‌‏هاي كشور در گفتگو با ايلنا:طرح جامع فرودگاه امام (ره) آخر دي ارائه مي‌‏شوداميدواريم مديريت يكپارچه يه نتيجه برسدضرر 15 ميليارد توماني براي فرودگاه بندرعباس


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مديرعامل شركت فرودگاه‌‏هاي كشور در گفتگو با ايلنا:طرح جامع فرودگاه امام (ره) آخر دي ارائه مي‌‏شوداميدواريم مديريت يكپارچه يه نتيجه برسدضرر 15 ميليارد توماني براي فرودگاه بندرعباس


تهران- خبرگزاري كار ايران
طرح جامع فرودگاه امام(ره) تا پايان دي‌‏ماه توسط شركت فرانسوي به شركت فرودگاه‌‏هاي كشور ارائه خواهد شد تا پس از بررسي بيشتر، تصويب و اجرا ‌‏شود.

احمد مؤمني‌‏رخ، مديرعامل شركت فرودگاه‌‏هاي كشور در گفت‌‏وگو با خبرنگار ايلنا درباره طرح جامع فرودگاه امام(ره) با بيان اين مطلب اظهار داشت: شركت فرانسوي طرح جامع فرودگاه را در ماه گذشته براي اخذ نقطه نظرات و نكات مهم به شركت فرودگاه‌‏هاي كشور ارائه داد و پس از اخذ نظرات اعلام كرد كه تا آخر دي‌‏ماه طرح نهايي را ارائه خواهند داد، البته طرح نهايي كه ارائه مي‌‏شود به گونه‌‏اي نيست كه در وزارت راه تصويب نهايي شود و بر روي آن بحث وجود دارد.
وي درباره ايراد وارده بر اين طرح از سوي وزارت راه اظهار داشت: وزارت راه بر روي 90 ميليون مسافري كه در اين طرح بحث شده، نظر دارد و معتقد است كه بايد بازنگري شود و طرح ارائه شده فرانسوي‌‏ها بيشتر از آن چيزي است كه انتظار مي‌‏رود.
مديرعامل شركت فرودگاه‌‏هاي كشور ادامه داد: طرح جامع نياز به زيرساخت‌‏هاي لازم از جمله توسعه پاركينگ‌‏ها، توسعه مترو به صادقيه و پرند، ساختمان‌‏ها و... دارد.
15 ميليارد تومان براي فرودگاه بندرعباس ضرر كرديم
مؤمني‌‏رخ درباره خريد تجهيزات راداري براي فرودگاه بندر عباس اظهار داشت: برخي از اين تجهيزات فرستاده شد ولي برخي از اين تجهيزات پس از انتخابات در فرانسه و روي كار آمدن رييس جمهور جديد به ايران متوقف شد كه براي احقاق حق با سازمان‌‏هاي جهاني مكاتبه كرديم و دائماً به ما اعلام مي‌‏كنند كه در حال پيگيري است.
وي ارزش اين تجهيزات را 10 ميليارد تومان خواند و اظهار داشت: در آخرين پاسخ‌‏ها به ما اعلام كرده‌‏اند كه نمي‌‏توانند اين تجهيزات را فعلاً به ما بدهند. با توجه به اين كه تجهيزات لازم نيز در اينجا ايجاد شده، عملاً 15 ميلياردتومان به ما ضرر زدند.
همه شركت‌‏ها هواپيمايي بايد از خدمات ايران‌‏اير و سامان استفاده كنند
وي همچنين درباره واگذاري خدمات فرودگاهي به دو شركت و اعتراض برخي از شركت‌‏هاي هواپيمايي اظهارداشت: اگر قرار باشد هر شركتي براي خودش هندلينگ انجام دهد، تجمع شديد از تجهيزات هندلينگ در فرودگاه‌‏هاي ايجاد مي‌‏شود كه متاسفانه با توجه به اين كه افرادي كه از اين ماشين‌‏آلات استفاده مي‌‏كنند دوره ديده نيستند، طي سال‌‏هاي گذشته موجب افزايش آمار حوادث پروازي در طول ماه در فرودگاه‌‏هاي كشور شدند و در برخي از ماه‌‏ها آمار بالاي از اين تصادفات وجود دارد.
وي با عدم ذكر آمار دقيق از اين تصادفات اظهار داشت: در يك فرودگاه مثل مهرآباد كه داراي سرويس رود و سه پاركينگ است، بعيد به نظر مي‌‏رسد كه تصادف وجود داشته باشد اما درمهرآباد تصادفاتي داشته‌‏ايم كه حتي منجر به كشته شدن راننده شده است و حتي تصادفي داشتيم كه ماشين به هواپيما خورده و هواپيما از خط پرواز خارج شده است.
مؤمني رخ ادامه داد: براي ساماندهي به اين امور شركت فرودگاه‌‏ها ضمن حفظ و رعايت اصول قانوني كه اين نوع خدمات به شركت‌‏هاي خصوصي واگذار شود، اقدام و اعلام كرده كه در فرودگاه‌‏هاي كشور تنها دو سرويس‌‏دهنده خدمات فرودگاهي فعاليت كنند و شركت‌‏هاي هواپيمايي بايد جهت انجام خدمات فرودگاهي با اين دو شركت قرار داد ببندد.
به گفته وي، شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي و سامان دو شركتي هستند كه قانوناً مي‌‏توانند خدمات فرودگاهي ارائه كنند. شركت سامان در فرودگاه امام(ره) و فرودگاه مشهد اين كار را انجام مي‌‏دهد و البته هيچ وابستگي به شركت فرودگاه‌‏هاي كشور ندارد.
مؤمني‌‏رخ درباره مكانيزم اين امر نيز خاطر نشان كرد: اين شركت‌‏ها بر اساس داشتن امور هندلينگ و توانمندي تخصصي واجد انجام اين امور شده‌‏اند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه سامان تنها در سال جاري دو بار دچار تخلف شده و هيچ تضميني بر صحت انجام امور توسط اين شركت وجود ندارد، اظهار داشت: در اين موارد سازمان هواپيمايي بايد از اين شركت خلع يد كند ولي در شركت‌‏هايي كه هندلينگ مي‌‏كنند در حال حاضر پس از ايراناير، شركت سامان كه تشكيل شده از سهام شركت آسمان و ماهان است، اين خدمات را ارائه مي‌‏كند.
وي درباره برخي مخالفت‌‏هاي شركت تابان براي استفاده از خدمات اين دو شركت خاطر نشان كرد: اگر به خدماتي كه شركت هواپيمايي تابان در برخي از فرودگاه‌‏ها انجام مي‌‏دهد نگاه كنيد، ملاحظه مي‌‏كنيد كه اين شركت اتوبوس 302 شهري را به رمپ پروازي آورده و مسافر را سوار مي‌‏كند، در صورتي كه اين اتوبوس‌‏ها استاندارد شركت فرودگاه‌‏ها براي ارائه خدمات پروازي را ندارند؛ به خاطر همين قرارداد‌‏‏شان را در چند هفته پيش با سامان منعقد كردند و ديگر از ارائه خدمات فرودگاهي بازماندند.
مديرعامل شركت فرودگاهي ايران درباره اين كه واگذاري اين امور موجب ايجاد انحصار توسط اين دو شركت نمي‌‏شود، خاطر نشان كرد: سازمان هواپيمايي كشوري رسماً اعلام كرده كه براي اين كه شركت‌‏هاي هواپيمايي بتوانند خدمات بهتري را ارائه كنند، صلاح بر اين است كه اين شركت‌‏هاي كوچك در هم ادغام شودند و يك شركت بزرگتري با توانمندي بيشتر ايجاد شود تا بتوانند سرويس‌‏هاي مطلوب بدهند.
وي ادامه داد: پس وقتي خود سازمان هواپيمايي ايرلاين‌‏ها را تشويق مي‌‏كند كاري كه شركت فرودگاهي مي‌‏كند، اين است كه هندلينگ‌‏ها با هم ادغام شوند كه اين كار خلاف قانون نيست؛ اين سامان دهي امور پاركينگ هواپيمايي است.
مديريت يكپارچه تا كنون سه رييس جمهور به خود ديده است
مديرعامل شركت فرودگاه‌‏هاي كشور درباره بحث مديريت يكپارچه فرودگاه‌‏هاي كشور اظهار داشت: در تمامي فرودگاه‌‏هاي كشور از 12 سال پيش پيگيري ايجاد مديريت يكپارچه آغاز شد و تا كنون اين طرح سه رئيس جمهوري را به خود ديده است اما با وجود برگزاري جلسات متعدد در شوراي عالي امنيت ملي نتيجه‌‏اي در برنداشته است.
وي افزود: از اسفند تا ارديبهشت حداقل 10 جلسه در شوراي عالي امنيت ملي بحث شده ولي علي‌‏رغم اين كه از زماني كه بهبهاني آمده و من به فرودگاه‌‏ها آمدم پيگير اين موضوع هستيم، نياز به يك توافقاتي بين كليه ارگان‌‏هاي ذيربط وجود دارد تا در شوراي عالي امنيت ملي آيين‌‏نامه‌‏ها و مصوبات قبلي اصلاح شود و بتوانيم اين طرح را به مرحله اجرا بگذاريم.
وي ادامه داد: به اين جهت تا پيش از اين كه اين مهم انجام شود با تدبيري كه در فرودگاه‌‏هاي كشور انجام شده، به ويژه در فرودگاه امام(ره) با هماهنگي با گمرك، سپاه، نيروي انتظامي و ساير مبادي هماهنگي‌‏ها به گونه‌‏اي اجرا شده كه ايستايي‌‏ها كاهش پيدا كرده است.
مؤمني رخ درباره زمان‌‏هاي قبلي ايستايي در فرودگاه‌‏ها اظهار داشت: متاسفانه اطلاعات زمان‌‏هاي قبلي را ندارم اما اگر اجازه بدهيم زماني مثلاً در حد دو ماه بگذرد، مي‌‏‏توان زمان را اعلام كرد.
مؤمني‌‏رخ درپاسخ به اين سؤال كه مديريت يكپارچه چه زماني به نتيجه مي‌‏رسد، اظهارداشت: ما اگر اميدوار به نتيجه نباشيم كه نمي‌‏توانيم كار كنيم. جلسات در شوراي عالي امنيت ملي در حال انجام است و به دنبال اصلاح مقررات هستيم.
عدم همكاري گمرك و نيروي انتظامي
مديرعامل شركت فرودگاه‌‏هاي كشور ادامه داد: در فرودگاه‌‏ها گمرك داراي قوانين خاص است و هرگز حاضر نيست قوانين خود را در برخي شرايط تغيير دهد؛ به عنوان مثال به هنگام ازدحام جمعيت در فرودگاه از گمرك درخواست مي‌‏شود تا جامه‌‏دان مسافر را مورد بازرسي قرار ندهند اما گمرك در جواب مي‌‏گويد قانوني مبني بر عدم انجام چنين اقدامي وجود ندارد. البته طي جلسات مختلف ما با مديران گمرك و بازديد هاي مختلف آنها از فرودگاه به صورت مقطعي در برخي مواقع تسهيلاتي فراهم شده است.
مؤمني‌‏رخ با بيان اينكه اين امور توافقي است، افزود: به دنبال اين مشكل نيروي انتظامي نيز طبق قوانين و مقررات موجود موظف به بازرسي بدني مسافران است اما در شرايط بحراني حاضر به همكاري نيستند. در بخش گذرنامه نيز اين مشكل كماكان وجود دارد اما با نصب شبكه‌‏هاي جديد تا حدودي اين مشكل رفع شده است.
وي با تاكيد بر اصلاح قوانين پيش روي ارگان‌‏هاي ذيربط فعال در فرودگاه امام(ره) اظهار داشت: اين قوانين بايد در جهت كاهش ايستايي بار و مسافر تسهيل شود اما متاسفانه به دليل سوءاستفاده‌‏هايي به هنگام سفر، حمل قاچاق از سوي برخي مسافران وساير مشكلات تاكنون اين امر محقق نشده است.
مديرعامل شركت فرودگاه‌‏هاي كشور در پاسخ به اين سؤال كه تا قبل از اينكه پروازها به فرودگاه امام(ره) منتقل شود با وجود برقراري حجم عظيمي از پروازها با چنين مشكلي در فرودگاه مهرآباد مواجه نمي‌‏شديم، اظهار داشت: درست است كه پروازهاي خارجي به فرودگاه امام(ره) منتقل شده اما بايد درنظر داشته باشيم كه ظرف اين مدت تعداد ناوگان هوايي نسبت به گذشته افزايش چشمگيري داشته است، به گونه‌‏اي كه در حال حاضر در فرودگاه مهرآباد 32 موقعيت پارك استاندارد وجود دارد، در حالي كه شب‌‏ها 50 تا 60 هواپيما پارك مي‌‏كند و اگر شصت و يكمين هواپيما قصد ورود و پارك داشته باشد بايد از قبل هماهنگي‌‏هاي لازم به عمل آيد.
وي ادامه داد: همچنين به دليل پارك شدن هواپيماها پشت سرهم، هواپيمايي كه قصد خروج از پارك را داشته باشد با مشكل مواجه شده و بايد منتظر خروج هواپيماي جلويي بماند كه اين امر نيز باعث بروز مشكلاتي از جمله تاخير پروازها خواهد شد.
پايان پيام

كد خبر: 466077
 جمعه 13 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن