تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819732207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غزه در آتش و خون/ رسانه هاي انگليس: فشار بر اسراييل براي قبول آتش بس افزايش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: غزه در آتش و خون/ رسانه هاي انگليس: فشار بر اسراييل براي قبول آتش بس افزايش مي يابد
لندن - با ادامه يافتن حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به مردم بي دفاع غزه بسياري از رسانه هاي انگليس روز چهارشنبه خبر دادند فشار جهاني بر رژيم اسراييل براي برقراري آتش بس در غزه در حال افزايش يافتن است.


روزنامه "اينديپندنت" چاپ لندن امروز در گزارشي از افزايش فشارها بر رژيم صهيونيستي نوشت: با حمايت آمريكا از طرح وزراي خارجه اتحاديه اروپا از برقراري يك آتش بس سريع در غزه فشارهاي ديپلماتيك بر اسراييل براي متوقف كردن حملات نظامي بيرحمانه خود به نوار غزه افزايش يافته است.
به نوشته اين روزنامه حمايت از تلاشهاي ديپلماتيك براي برقراري يك آتش بس درحالي افزايش مي يابد كه اعتراض هاي بين المللي نسبت به قتل عام فلسطينيان بي دفاع در جريان حملات اسراييل نيز گسترش يافته است.
اينديپندنت ادامه داد: "برنار كوشنر" وزير خارجه فرانسه پس از جلسه وزيران خارجه كشورهاي اروپايي در پاريس اعلام كرد اتحاديه اروپا اميدوار به برقراري يك آتش بس دائمي است درحالي كه وزراي خارجه اروپا در ديدار پاريس درباره طرح پيشنهادي فرانسه در اعمال يك آتش بس موقت انسان دوستانه براي انتقال مواد غذايي و دارو به غزه گفتگو كردند.
به گزارش اين روزنامه بازگشايي ايست هاي بازرسي مرزي ميان غزه، مصر و سرزمين هاي اشغالي، بازگشت ناظران اروپايي به معبر "رفح" در مرز مصر و جلوگيري از قاچاق تسليحات از طريق ايست هاي مرزي از ديگر مسائل مورد بحث در ديدار روز گذشته وزيران خارجه اروپا بوده است.
نشريه انگليسي نوشت: سازمان هاي انسان دوستانه نيز تاكنون تقاضاهايي را براي اعمال يك دوره آتش بس طولاني تر مطرح كرده اند زيرا به گفته اين سازمان ها پخش كردن كمك هاي انسان دوستانه تحت بمباران بسيار دشوار است.
اين روزنامه افزود: اولين نشانه از احتمال پاسخ دادن اسراييل به فشارهاي بين المللي گزارشهاي منتشره مبني بر مطرح شدن طرح آتش بس 48 ساعته توسط "ايهود باراك" وزير دفاع اسراييل در نشست ديروز كابينه امنيتي اسراييل بود.
اينديپندنت نوشت: با اين وجود به نظر مي رسد "ايهود اولمرت" نخست وزير اسراييل مخالف بررسي زودهنگام چنين طرحي است زيرا وي روز گذشته در سخناني اعلام كرد حمله آغاز شده تا زمان دستيابي ما به اهدافمان متوقف نخواهد شد، ما بر طبق برنامه به عمليات خود ادامه خواهيم داد.
روزنامه "تايمز" چاپ لندن نيز امروز در گزارشي از احتمال اعمال يك آتش بس 48 ساعته نوشت: برنار كوشنر وزير خارجه فرانسه پيشنهاد اعمال يك آتش بس 48 ساعته را به ايهود باراك وزير دفاع اسراييل داده است كه بر اساس آن بتوان اجناس و مايحتاج مورد نياز فلسطينيان تحت محاصره در غزه را براي آنان ارسال كرد.
اين روزنامه نوشت: اين پيشنهاد هم اكنون توسط ايهود باراك به ايهود اولمرت نخست وزير اسراييل منتقل شده و قرار است در جلسه كابينه امنيتي بررسي شود.
تايمز افزود: مراكز خدمات درماني غزه كه بر اثر ماهها محاصره اسراييل كاملا تهي از تجهيزات و دارو هستند از زمان آغاز حملات هوايي اسراييل به غزه تاكنون تحت فشار مجروحين كارايي خود را كاملا از دست داده و به شدت نيازمند دارو و ديگر تجهيزات ضروري هستند.
اين روزنامه ادامه داد: فعاليت ناگهاني جامعه بين المللي در واكنش به درگيري غزه درحالي اتفاق مي افتد كه زمان بندي اسراييل در انجام حمله ها در دوره تعطيلي پس از كريسمس بسياري از رهبران جهان را غافلگير كرد.
نشريه انگليسي همچنين افزود: با وجود اينكه "گوردون براون" نخست وزير انگليس و "نيكلا ساركوزي" رييس جمهوري فرانسه روز گذشته تلاش كردند در تماس با ديگران راه حلي را براي پايان دادن به خونريزي پيدا كنند اما تاكنون چند دستگي هايي نيز در جامعه اروپا درباره نحوه برخورد با اين درگيري بروز كرده است بطوري كه وزير خارجه جمهوري چك نيز روز گذشته با پيروي از موضع ايتاليا صراحتا از اسراييل جانبداري كرده و حملات موشكي حماس را باعث آغاز درگيري توصيف كرد.
تايمز امروز همچنين در گزارش ديگري از آمادگي سربازان رژيم صهيونيستي براي اشغال نظامي غزه خبر داد.
اين روزنامه با انتشار مصاحبه هايي با تعدادي از سربازان رژيم صهيونيستي خبر داد بسياري از اين سربازان شبها با پوتين هاي خود مي خوابند زيرا نمي دانند حمله زميني به غزه كي آغاز خواهد شد.
با اين وجود به نوشته روزنامه انگليسي رژيم صهيونيستي همچنين ممكن است ضمن موافقت براي اعمال يك آتش بس موقت در انتظار بماند تا وضعيت جوي كنوني حاكم بر غزه تغيير كند زيرا وضعيت جوي كنوني براي انجام حمله زميني مناسب نيست.
روزنامه "گاردين" چاپ لندن نيز امروز در گزارشي با بررسي احتمال برقراري يك آتش بس موقت ميان رژيم صهيونيستي و حماس تصريح كرد با اين وجود طرح اشغال نظامي گسترده غزه همچنان توسط مقامات اسراييل درحال بررسي است.
اين روزنامه نوشت: وزراي خارجه اتحاديه اروپا شب گذشته در پاريس ضمن تاكيد بر عدم وجود راه حل نظامي براي درگيري ايجاد شده تصريح كردند هم اسراييل و هم حماس بايد حملات خود را متوقف كنند تا كمك هاي انسان دوستانه به غزه منتقل شود.
گاردين افزود: با اين وجود بسياري از ديپلمات هاي اروپايي اعلام كرده اند هرگونه اعمال فشاري براي تغيير سياست اسراييل بايد توسط آمريكا اعمال شود زيرا حمايت آمريكا تاكنون دست اسراييل را براي حمله به غزه كاملا باز گذاشته است.
روزنامه "ديلي تلگراف" نيز امروز با اشاره به طرح پيشنهادي فرانسه براي اعمال يك آتش بس موقت 48 ساعته بررسي اين طرح توسط رژيم صهيونيستي را نشانه اي از كاهش فرصت عمل اين رژيم در حمله به غزه توصيف كرد.
اين روزنامه نوشت: آمادگي اسراييل براي بررسي طرح آتش بس موقت نشانه اي از افزايش نگراني بين المللي درباره دشواريهاي تحميل شده بر 5/1 ميليون ساكن غزه است كه از روز شنبه تاكنون به برق، آب و غذا دسترسي ندارند.
اين روزنامه همچنين در گزارش ديگري با اشاره به وارد نشدن ضربه سنگيني به حماس بر اثر حملات اسراييل احتمال اشغال نظامي غزه توسط رژيم صهيونيستي را بسيار اندك توصيف كرد.
ديلي تلگراف نوشت: برخي گزارشهاي ارائه شده به كابينه امنيتي اسراييل در روز يكشنبه نشان داد از حدود سه هزار موشك در اختيار حماس تنها هزار عدد از آنان در حمله هاي اسراييل نابود شده اند و حماس تا مدت زيادي مي تواند حداقل يكصد موشك در روز به سمت اسراييل شليك كند.
اين روزنامه افزود: در اين ميان دولتمردان اسراييل با مشكل بزرگي مواجه هستند زيرا آنها بايد پيش از مجبور شدن به عقب نشيني در برابر فشارهاي بين المللي به اهداف نظامي خود دست يابند درحالي كه هرچه اهداف آنها بزرگتر باشد دسترسي به آن نيز دشوارتر خواهد بود.
ديلي تلگراف ادامه داد: ايهود باراك وزير دفاع اسراييل با تاكيد به جنگ با حماس تا آخر، انتظارات را افزايش داده است زيرا چنين لحني نشان مي دهد هدف اصلي اسراييل از حمله به غزه سرنگوني حماس است كه اگر چنين باشد اسراييل نيازمند اشغال نظامي گسترده غزه و استقرار چند ماهه نيروهاي خود در آن منطقه خواهد بود.
اين روزنامه نوشت: با اين وجود اگر حماس موفق شود در عين اشغال نظامي غزه به حيات خود ادامه داده و يا پس از خروج اسراييل مجددا به قدرت بازگردد آنگاه اسراييل شكست خورده محسوب خواهد شد و به همين دليل است كه بسياري از مقامات اسراييلي در سخنان خود با دقت از اشاره به هدف خلع حماس از قدرت خودداري مي كنند.
ديلي تلگراف افزود: حماس احتمالا بدون توجه به مدت زمان ادامه درگيريها با اسراييل همچنان در زمان پايان درگيري در قدرت خواهد بود درحالي كه اسراييل اميدوار است بتواند با منع كردن اين گروه از پرتاب موشك هاي بيشتر به داخل اسراييل ادعاي پيروزي كند اما اگر حماس تندروتر و محبوب تر شده و به پرتاب موشك ها ادامه دهد اين جنگ به عنوان شكستي ديگر براي اسراييل خواهد بود.
بر اساس گزارش منابع خبري بر اثر حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به غزه تاكنون حدود 400 نفر شهيد و بيش از دو هزار نفر مجروح شده اند.
اروپام**222**345
 پنجشنبه 12 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن