تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820072099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تهاجم چند ضلعي به غزه بررسي اهداف و آثار


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: تهاجم چند ضلعي به غزه بررسي اهداف و آثار
وقوع و گسترش اسلامگرايي در فلسطين و ساماندهي مقاومت ضداشغالگري بر مبناي ارزشهاي اسلامي به رهبري گروههاي اسلامي حماس و جهاد اسلامي با الهام از تفكر انقلاب اسلامي و الگوبرداري از مقاومت اسلامي در لبنان رژيم صهيونيستي را با مشكلات زياد و حتي بحران موجوديت مواجه ساخته است . حملات اخير به نوار غزه و تلاش براي حذف حماس از صحنه سياسي و حل قضيه فلسطين با لحاظ منافع رژيم صهيونيستي و ايجاد بستر لازم براي به رسميت شناخته شدن اين رژيم از سوي كشورهاي عربي و مسلمان و تشكيل جبهه عربي ـ صهيونيستي عليه انقلاب اسلامي حكايت از اهداف شوم صهيونيستها دارد در اين مقاله به ابعاد مختلف اين موضوع پرداخته مي شود.
تهاجم چند ضلعي به غزه توطئه اي خطرناك عليه اسلامگرايي
احياي مجدد قضيه فلسطين بدون هيچ ترديدي مديون انقلاب اسلامي ايران و گسترش تفكر سياسي مبتني بر اسلام در سرزمين فلسطين است .
با پيروزي انقلاب اسلامي به تدريج موج اسلامگرايي منطقه خاورميانه و كشورهاي اسلامي را فرا گرفت و به شكل عملي و موثر در شكل گيري حزب الله و مقاومت اسلامي در لبنان تجلي يافت نتايج شگفت انگيز عملكرد حزب الله در لبنان كه تحت تاثير انقلاب اسلامي ايران به منصه ظهور رسيد موج مقاومت اسلامي را به درون سرزمينهاي اشغالي فلسطين فرستاد و مبارزاتي از درون و برون سرزمينهاي اشغالي با الهام از تفكر انقلاب اسلامي تنها راه نجات فلسطين را در مقاومت و مبارزه بر اساس انگيزه هاي اسلامي خصوصا با بهره گيري از محرك بسيار قوي فرهنگ شهادت دانستند.
موج مقاومت اسلامي از ايران به جنوب لبنان و از جنوب لبنان به سرزمينهاي اشغالي فلسطين سرايت كرد و صهيونيستهاي تجاوزگر كه شعار از نيل تا فرات را مطرح نموده بودند را با پديده اي به نام انتفاضه اسلامي در درون سرزمينهاي اشغالي مواجه ساخت . با عدم امكان سركوب انتفاضه و گسترش روزافزون آن كه موجوديت رژيم صهيونيستي را با خطر جدي مواجه ساخته بود اشغالگران صهيونيست مجبور شدند ياسرعرفات را وارد بازي سازش كرده و به زعم خود با يك سناريوي از پيش تعيين شده براي خاموش كردن انتفاضه و مقاومت فلسطين از وي استفاده ابزاري كرده و حداكثر با اعطاي يك نقش شهردار خودگردان در كرانه باختري و نوار غزه به دروغ با عنوان يك كشور مستقل فلسطيني مشكل مقاومت اسلامي را از سر راه بردارند. اما فلسطين با الهام از تفكر انقلاب اسلامي پذيراي طرحهاي سازش و فريب هاي صهيونيستها نبود و علي رغم كشاندن عرفات به صحنه سازش و مذاكره و بهره گيري از موقعيت او گروههاي اسلامگراي فلسطين همچون حماس و جهاد اسلامي خط سازش را خطي انحرافي و بدون نتيجه و تنها بازيچه اي براي پايمال كردن حقوق مردم فلسطين مي دانستند لذا همچنان به مقاومت خويش ادامه دادند. شايد عرفات هم در هنگامي كه بدست صهيونيستها مسموم شده و راهي ديار باقي بود به اشتباه خود در مذاكره و سازش با رژيم صهيونيستي و بر اعتبار برباد رفته و خسران دنيا و آخرتي خود مي انديشيد.
بهر حال موج استقلال خواهي و مبارزه ضداشغالگري گفتمان غالب فلسطينيان شده و گروههاي مقاومت براي رسيدن به اهداف مقدس خود به تحكيم مواضع خويش پرداختند و با ارائه ديدگاهها و عملكرد خود به گفتمان غالب مردم فلسطين تبديل شده به طوري كه توانستند در انتخابات داخلي فلسطين به پيروزي چشمگيري دست يافته و طرفداران سازش را پشت سر بگذارند.اما درتوطئه مشترك آمريكا رژيم صهيونيستي و بعضي سران سازشكار عرب همراه با عناصر وابسته در تشكيلات خودگردان كه حقوق و مواجب خود را از رژيم صهيونيستي دريافت مي كنند دولت قانوني حماس سرنگون و اين دولت مظلوم مجبور شد مقر خود را به غزه منتقل و آنجا را پايگاه خويش قرار دهد.
هدف اصلي آمريكا و رژيم صهيونيستي از وارد كردن تشكيلات خودگردان در صحنه فلسطين سركوب مقاومت اسلامي و حل و فصل غيرعادلانه مسئله فلسطين بود كه نقش مهمي در اجراي اين طرح سلطه همه جانبه آمريكا در منطقه خاورميانه داشت . اما حماس و جهاداسلامي خواب خوش صهيونيستها و آمريكائيها را به كابوس وحشتناك بدل كرده و مانع بزرگي بر سر راه سلطه خاورميانه اي آمريكا و رژيم صهيونيستي به وجود آورده اند. امروز با حضور مقاومت اسلامي در لبنان وفلسطين خطر اضمحلال رژيم صهيونيستي و ناكامي آمريكا در تسلط بر منطقه خاورميانه بوجود آمده است و حضور و يا حذف اين مقاومت جنبه استراتژيك بخود گرفته است . بر همين اساس بايد حملات اخير رژيم صهيونيستي به لبنان و غزه را ارزيابي كرد براي تنوير بيشتر افكار درباره اين تحولات نكات ذيل را كه به تحليل اين مسئله كمك مي كند تقديم حضور مي نمايم .
1 ـ تلاش براي سركوب حماس بدنبال هماهنگيهاي گسترده صهيونيستها با آمريكا و سران بعضي كشورهاي سازشكار عربي طراحي شده است . طرح مشترك اين سه ضلع مثلث عبارت از خارج كردن حماس از صحنه سياسي فلسطين به منظور اجراي طرح تشكيل دو دولت به ظاهر يهودي و فلسطيني و به واقع يك دولت صهيونيستي در شكل شمايل دو بخش يهودي و فلسطيني نشين است . حل غيرعادلانه مسئله فلسطين و تشكيل يك مجموعه فلسطيني با سران وابسته به صهيونيستها در حد يك بخش خودگردان آنهم در بخشي از كرانه باختري و نه تمام سرزمينهاي اشغالي 1967 به بعد با هدف دستيابي به تثبيت اصل و اساس رژيم صهيونيستي و عموميت يافتن صلح كشورهاي عربي با رژيم صهيونيستي و تشكيل جبهه عربي ـ صهيونيستي بر عليه انقلاب اسلامي ايران است تا حلقه محاصره انقلاب اسلامي را تنگ تر و زمينه ضربه به پايگاه اصلي بيداري اسلامي را ايجاد نمايند.
2 ـ سكوت مجامع بين المللي و كشورهاي مدعي حقوق بشر نوعي خودزني مكرر بر عليه اعتبار نداشته اين مجامع و اين كشورهاست . همراهي با تجاوز و جنايت جنگي و نسل كشي در غزه روي سياه ليبرال دمكراسي را سياهتر و نفاق و تزوير مدعيان دروغين دمكراسي و حقوق انساني را آشكارتر مي نمايد اين وقايع تاثير درازمدت در بي اعتباري مجامع و حاكمان غربي و سازمانهاي بين المللي داشته و در نهايت فضاي افكار عمومي را براي تجديدنظر در نظام بين المللي و مكاتبي كه چنين محصولاتي را بدنبال داشته اند فراهم مي آورد. هرچند تاثيري بلندمدت باشد.
3 ـ اصولا اقدامات خلاف عقل و فطرت و حقوق انساني كه از سوي دشمنان انقلاب اسلامي اعمال مي شود آنها را در جنگ نرم در موضع تدافعي انداخته و زمينه ابتكار عمل و نفوذ بيشتر تفكر اسلام گرايي را فراهم خواهد كرد. اينگونه اعمال صهيونيستها و پشتيباني غرب و عربهاي سازشكار در منطقه زمينه شكست دشمنان انقلاب اسلامي درجنگ نرم بر عليه اسلام گرايي را فراهم و باعث توسعه نفوذ انقلاب اسلامي و اسلام گرايي در منطقه خواهد شد.
4 ـ تعصب قومي و همبستگي قومي از وجوه مميزيه اعراب شناخته شده است و همسويي تعجب برانگيز سران بعضي كشورهاي عربي با دشمنان ملتهاي عرب خصوصا درخواست آنها بر سركوب حماس در فلسطين و كمك و همراهي با دشمنان و كافران حزبي صهيونيست در اجراي محاصره بر ضد مردم مظلوم غزه هيچگاه از حافظه تاريخي ملتهاي مسلمان عرب پاك نخواهد شد و شكافي عميق بين ملتها و دولتهاي سازشكار عرب بوجود خواهد آورد كه در درازمدت مي تواند منجر به تحولاتي اساسي در اين كشورها شود.
5 ـ گر چه بعضي مسائل انتخاباتي رژيم صهيونيستي و انتخابات در پيش فلسطينيان را بعنوان عامل اين حملات معرفي مي كنند اما ضمن اينكه سهمي جزئي براي اين عوامل قائليم مسئله اساسي را در تصميم استراتژيك صهيونيستها در كنار زدن حماس و حل مشكلات اساسي آنها مي دانيم .
6 ـ سازماندهي جنبش حماس و آمادگي رزمندگان حماس براي دفاع غزه شكست ديگري را متوجه صهيونيستها خواهد كرد اما شكسته شدن محاصره و امدادرساني به مردم و رزمندگان حماس نقشي كليدي در پايداري بيشتر و دفاع قدرتمندانه تر فلسطينيان دارد. شكست محاصره يك امر مهم و استراتژيك است كه براي حل آن بايد تمام جهان اسلام اقدام نمايند.
7 ـ با توجه به حاكميت مطلق هوايي صهيونيستها و احتمال زياد حملات زميني ايجاد يك آرايش جنگي در غزه و پيش بيني و ايجاد خطوط دفاعي و پدافندي غيرمتمركز و پرهيز از تجمعهاي نظامي غير ضرور و ايجاد ارتباطات موثر بين رزمندگان و سيستم فرماندهي امري لازم و ضروري است . مديريت مبارزه و چگونگي مواجهه باتهاجم از اهميت ويژه اي برخوردار است .
8 ـ از آنجا كه نوار غزه با مصر كه يك كشور عربي است هم مرز است و تنها راه ارسال كمك براي فلسطينيان باز شدن گذرگاه رفح در مصر مي باشد. فشار افكار عمومي مسلمانان و ساماندهي تظاهرات براي فشار به دولت مصر از داخل و خارج نقش مهمي در مجبور كردن بازگشايي گذرگاه رفح دارد. اسلامگرايان مصر امروز رسالت خطيري را برعهده دارند تا مصر را به عنوان همدست و همراه صهيونيستها در كشتار ملت عرب در فلسطين در تاريخ به ثبت نرسد و ننگ هميشگي آن براي مصريان باقي بماند.
9 ـ طولاني شدن مقاومت در غزه و گسترش فضاي ضدصهيونيستي در جهان مي تواند اهرم فشاري براي توقف حملات صهيونيستها باشد و لذا ساماندهي و استمرار حركات اعتراض آميز و پخش رسانه اي آن اهميت ويژه اي مي يابد.
سيدعلي قدمگاهي
 پنجشنبه 12 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 269]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن