تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819726999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرسپوليس؛ از شايعه استعفا تا شكست بزرگ


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: پرسپوليس؛ از شايعه استعفا تا شكست بزرگ
فوتبال- گروه ورزشي:
در پايان هفته بيستم رقابت‌هاي ليگ برتر پرسپوليس با ارائه يكي از ضعيف ترين بازي‌هاي اين فصل خودش در ورزشگاه آزادي مقابل تيم جوان ملوان مغلوب شد.

پرسپوليس روز سه‌شنبه در حالي مقابل ملوان قرار گرفت كه شايعه استعفاي مديرعامل اين باشگاه پيش از اين بازي قوت گرفته بود. شايد انتشار اين خبر تمركز سرخپوشان را برهم زده بود و در نمايش ضعيف اين تيم تاثير داشت.

روزنامه‌هاي روز سه‌شنبه از استعفاي مصطفوي و البته مخالفت رئيس سازمان ورزش با كناره‌گيري مديرعامل باشگاه پرسپوليس خبر دادند اما ساعتي پيش از آغاز بازي سرخ‌ها مقابل ملوان خبرگزاري‌ها به نقل از مسئولان باشگاه پرسپوليس خبر استعفاي مصطفوي را تكذيب كردند. هواداران پرسپوليس هم توجه ويژه‌اي به اين خبر نشان دادند. البته شعارهاي آنها بيشتر به شكست استقلال در اصفهان اختصاص داشت.

تاخير باشگاه در پرداخت مطالبات بازيكنان هم پيش از اين بازي براي پرسپوليس حاشيه‌هاي تازه‌اي ايجاد كرد.

انتظار مي‌رفت پرسپوليس در پي شكست استقلال مقابل سپاهان با هدف كاهش اختلاف امتياز و نزديك‌شدن به جمع تيم‌هاي صدرنشين نمايش تهاجمي و توفاني مقابل ملوان داشته باشد. افشين پيرواني در تقابل با ملواني كه هميشه در تهران حريف دست و پا بسته‌اي براي پرسپوليس بوده با يك چالش جدي مواجه شد. سرخ‌ها در غياب علي كريمي و مازيار زارع كه سه اخطاره بودند با چند تغيير به ميدان آمدند.

كريم باقري هم كه به دليل سفر طولاني‌مدت به خارج از كشور در تمرينات اخير حضور نداشت روي نيمكت نشست و در غياب سه هافبك اصلي، تركيب جديد پرسپوليس در خط مياني نمايش ناموفقي داشت. پيرواني در اقدامي عجيب سپهر حيدري را براي اولين بار به عنوان هافبك دفاعي در تركيب قرار داد. بادامكي، نوري و پتروويچ هم سه ضلع ديگر خط مياني پرسپوليس را شكل دادند.

سرخ‌ها بازي را آرام و ناهماهنگ آغاز كردند. چند موقعيت مناسب در نيمه نخست براي پرسپوليسي‌ها ايجاد شد اما حملات كمرنگ ميزبان براي رسيدن به گل اول بازي در نيمه نخست كافي نبود.

در دقيقه 9 بازي، همكاري مثلث پتروويچ – نيكبخت و توره، مهاجم سنگالي را در موقعيت گلزني قرار داد اما ضربه آرام توره از روي خط دروازه دفع شد. دو دقيقه بعد نيكبخت در يك موقعيت مناسب داخل محوطه جريمه صاحب توپ شد اما ضربه ضعيف اين بازيكن از بالاي دروازه به اوت رفت. توره در دقايق 25 و 27 باز هم صاحب موقعيت شد اما نتوانست دروازه را باز كند. مهاجم سنگالي با عبور از دروازه‌بان ملوان مي‌توانست دروازه خالي را باز كند اما ضربه مهاجم پرسپوليس به تيرك افقي دروازه برخورد كرد. پژمان نوري هم مي‌توانست در همين نيمه زننده گل اول بازي باشد اما هافبك ملي‌پوش پرسپوليس هم دروازه را به خوبي هدف نگرفت. نيمه نخست در دقايق پاياني آرام و خالي از هيجان بود. پرسپوليس براي رسيدن به گل برتري بي‌تاب به نظر نمي‌رسيد و شعارهاي هواداران اين تيم هم تاثيري در روند بازي نداشت.

نيمه نخست با تساوي بدون گل به پايان رسيد اما در آغاز نيمه‌دوم پرسپوليس حملات بهتري روي دروازه حريف ترتيب داد و صاحب چند موقعيت جدي شد. پژمان نوري در دقيقه 48 با يك شليك سنگين دروازه را هدف گرفت اما توپ به شكلي خطرناك از كنار دروازه به اوت رفت. پتروويچ دو دقيقه بعد با يك شوت ديگر دروازه را تهديد كرد اما اين بار غلامعلي‌زاد دروازه تيمش را نجات داد.

در دقيقه 55 مهمترين شوك بازي اتفاق افتاد، بر خلاف جريان بازي اين ملوان بود كه به گل برتري رسيد و پيرواني بالاخره شرايط بحراني تيمش را باور كرد. رمضاني پشت محوطه جريمه با يك ضربه آرام دروازه حقيقي را هدف گرفت و دروازه‌بان جوان پرسپوليس باز هم اشتباه كرد تا ميهمان در آزادي با يك گل از سرخ‌ها پيشي بگيرد.

بازيكنان پرسپوليس كه در آستانه شكست قرار گرفتند با فشار بيشتري دروازه ملوان را مورد هدف قرار دادند و صاحب چند موقعيت جدي شدند. نوري در دقيقه 57 دروازه را با يك ضربه محكم تهديد كرد. پتروويچ هم يك موقعيت خوب براي مهاجمان تيمش به وجود آورد اما باز هم پرسپوليس توان گشودن دروازه تيم ميهمان را نداشت.

در مقابل ملوان يك فرصت خوب براي گلزني به دست آورد. اين بار حيدري در مصاف تك به تك مي‌توانست زننده گل دوم باشد اما ضربه اين بازيكن از بالاي دروازه به اوت رفت.
پيرواني بر خلاف هميشه پيش از دقايق پاياني تصميم به تعويض گرفت و ابتدا اشتباه عجيب خودش در تغيير پست حيدري را جبران كرد. منصوري به جاي سپهر در تركيب قرار گرفت و بعد از آن نوروزي به جاي بادامكي وارد زمين شد.

هافبك شماره 7 يكي از ضعيف‌ترين بازيكنان پرسپوليس در اين مسابقه بود. پيرواني چند دقيقه بعد سومين تعويض خودش را هم انجام داد و باقري را به جاي پتروويچ وارد زمين كرد؛ اين تعويض اعتراض تماشاگران پرسپوليس را هم به همراه داشت. نيكبخت در دقايق 63 و 64 دو بار با ضربه سر دروازه ملوان را تهديد كرد اما غلامعلي زاد در هر دو صحنه واكنش مناسبي نشان داد و توپ را دفع كرد.

خدامرادي بعد از اين دو صحنه يك فرصت مناسب گلزني را مقابل دروازه پرسپوليس از دست داد. تداوم حملات بي‌برنامه و كم‌فشار پرسپوليس چند فرصت ديگر براي سرخ‌ها ايجاد كرد اما ملوان در دقيقه 82 توسط حيدري به گل دوم رسيد و ورزشگاه آزادي را ساكت كرد. هواداران پرسپوليس ابتدا با شعارهاي تكراري از مصطفوي انتقاد كردند و خواهان خروج او از باشگاه پرسپوليس شدند.

پس از آن با تشويق ملوان، بازيكنان پرسپوليس را به بي‌ تعصبي متهم كردند. دقايقي بعد افشين پيرواني كه اولين شكست خودش را در اين تيم تجربه كرد به عنوان متهم اصلي موردانتقاد قرار گرفت. عده‌اي از هواداران پرسپوليس ابتدا خواهان خروج پيرواني از اين باشگاه شدند و بعد از آن به تشويق قطبي پرداختند.

پيروزي مهم سايپا

در ساير بازي‌ها اما مس كرمان، سايپا و صبا به برتري رسيدند.
مس كرمان برابر مقاومت سپاسي با نتيجه 2 بر صفر به پيروزي رسيد. روح‌الله‌ بيگدلي در دقيقه 25 و پائولو در دقيقه 56 گل‌هاي مس را به ثمر رساندند.

مس با اين برد30 امتيازي شد و مقاومت سپاسي 82 امتيازي باقي ماند.
پيكان قزوين هم با نتيجه 2 بر صفر برابر سايپا شكست خورد.

صابر ميرقرباني در اولين ثانيه‌هاي نيمه دوم و عيسي ترائوره در دقيقه 17 گل‌هاي سايپا را به ثمر رساندند.

با اين نتيجه پيكان 03 امتيازي ماند و سايپا 32 امتيازي شد. ديدار تيم‌هاي برق شيراز و صباي قم با نتيجه 2 بر يك به سود تيم صبا به پايان رسيد.

در اين بازي ابتدا در دقيقه51 غلامرضا رضايي براي صبا گلزني كرد. اين تيم بار ديگر در دقيقه 54 توسط محمد همرنگ با شوتي زيبا دروازه برق را باز كرد.در دقايق پاياني بازي مهدي شيري از روي نقطه پنالتي دروازه صبا را گشود.
 چهارشنبه 11 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن