تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804707642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«باز اين چه شورش است»؛ ويژه‌نامه اينترنتي محرم در سايت «بلاغ»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: «باز اين چه شورش است»؛ ويژه‌نامه اينترنتي محرم در سايت «بلاغ»
گروه وبلاگ و IT: پايگاه اينترنتي «بلاغ» ويژه‌نامه ماه محرم با عنوان «باز اين چه شورش است» را با بخش‌هاي مختلفي روي خروجي خود قرار داده است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، زندگي‌نامه، فضايل و سيره، آسيب‌شناسي، در نگاه رهبري، نهضت كربلا، فرهنگ و اديب، كتاب‌شناسي، كتابخانه و ديگر عناوين، بخش‌هاي اصلي اين ويژه‌نامه را تشكيل مي‌دهند.

نمونه‌هايى از فضايل و سيره فردى امام حسين(ع)، نيايش (گزيده‏اى از دعاى عرفه حسين بن على) و درآمدى بر سيره قرآنى امام حسين(ع) عناوين موجود در بخش «فضايل و سيره فردى امام حسين(ع)» است.

در مطلب «درآمدى بر سيره قرآنى امام حسين(ع)» مي‌خوانيم: «امام حسين(ع) گوهر تابناك و چراغ درخشانى است كه همواره بر تارك تاريخ درخشيده و خواهد درخشيد. طالبان هدايت و انسان‏هاى خسته از ظلم و تبعيض و ذلت و ستيزه، نامردمى و ناجوانمردى را به حق رهنمون ساخته و بيدار كرده است. عنصر جاودانه‏اى كه به يقين رمز ماندگاريش را در الهى بودنش بايد جُست. سيره‏ ارجمندش را در قرآن بايد نگريست تا به حقيقتش يا شمه‏اى از حقيقتش دست يافت. امام حسين(ع) نه تنها شاگرد مكتب قرآن كه عِدْل و شريك قرآن است از اين‏روست كه در فرازى از زيارتنامه‏ى شريفش مى‏خوانيم: «السَّلامُ عَلَيكَ يا شريكَ القُران؛سلام بر تو اى شريك قرآن» و در حديث «ثقلين» نيز همدوشى امام به عنوان قرآن ناطق و قرآن به عنوان امام صامت شده است.»

«رسولُ اللَّه(ص) فرمودند: انى تاركٌ فيكُمُ الثَّقَلَيْنِ كتابَ اللَّه و عترَتى اهلَ بَيْتى فَأِنَّهُمَا لَنْ يَفتَرِقا حتَّى‏ يَردِا عَلَىّ الحوض»، حال كه ائمه(ع) به‌طور عام و امام حسين(ع) به طور خاص چنين نسبت و خويشاوندى محكمى با قرآن دارند بايد تفسير قرآن را در آنان جُست كه در «وجود آنها كرامت‏ها و فضيلت‏هاى قرآن و گنج‏هاى الهى نهفته است.»

بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در ديدار مداحان به مناسبت ميلاد حضرت فاطمه(س)، بيانات مقام معظم رهبرى در ديدار مداحان اهل بيت(ع)، تعظيم شعائر حسيني به دور از خرافات به قلم آيت‌الله مكارم شيرازى، آيت‌الله معرفت از رواج خرافات در مجالس اهل بيت انتقاد كرد، متن كامل سخنرانى مهم حجت‌الاسلام والمسلمين «سيداحمد خاتمى» در خبرگان و نگاهى ديگر به تحريفات عاشورا در بخش «آسيب‌شناسي» قابل مشاهده است.

در بخش «نگاهى ديگر به تحريفات عاشورا» مي‌خوانيم: «مراسم سوگوارى حضرت سيدالشهدا(ع) از ديرباز نقشى اساسى و غير قابل انكار به فرهنگ جامعه شيعى داشته و مؤلفه‌هاى بزرگى از هويت مذهبى شيعيان ايران و جهان را شكل داده است.

متأسفانه در طول سال‌هاى اخير و شايد به دليل بي‌توجهى و كم‌كارى هنرمندان و شاعران طراز اول شيعه ـ شاهد برخى از انحرافات و عدول از اهداف راستين اين نهضت بزرگ، به‌ويژه در امر مداحى و سينه‌زنى بوده‌ايم.

امام علي(ع) در يكى از سخنان خود خطاب به كميل مي‌فرمايد: «هيچ حركتى نيست كه انجام دهى مگر آنكه براى آن محتاج به معرفت و شناخت هستى (تحفه العقول ص 17) اين امر دليل روشنى دارد، رسول اكرم(ص) در اين باره چنين فرموده است: كسى كه كار انجام مي‌دهد و در آن آگاهى و شناخت لازم را ندارد، آنچه را كه خراب مي‌كند، بيش از آن چيزى است كه اصلاح مي‌‌كند.»

در ادامه آمده است: «اين دستور دينى كه غالباً در زندگى روزمره و در امور جزيى به كار گرفته مي‌شود، گاه در مسائل بسيار مهم به دست فراموشى سپرده مي‌شود از نمونه‌هاى برجسته آنكه در اينجا مورد بررسى قرار مي‌گيرد، عزادارى براى امام حسين(ع) است.

برگزاركنندگان مراسم عزادارى براى سيدالشهدا(ع) بايستى شناخت و معرفت كامل نسبت به اين امام همام و نهضت عاشورايى آن حضرت داشته باشند، اما فقدان اين شناخت موجب شده تا بسيارى از مجالس سوگوارى امروزى هر چه كه پرشورتر مي‌شود، از هدف خود دورتر شود همچنان كه امام صادق(ع) فرموده كسى كه عملى را بدون بصيرت و آگاهى انجام دهد، مانند رهروى است كه راه را اشتباه پيموده است.»

در بخش «نهضت كربلا» عناويني همچون سير تاريخى نهضت عاشورا، نامه‌ها و ملاقات‌هاى امام، نهضت كربلا از ديدگاه اهل سنت، زمينه‌‏هاى اجتماعى واقعه عاشورا، بن‏‌مايه‌‏ها و درون ‏مايه‌‏هاى رخداد عاشورا، حسين بن على(ع) مظهر عزت، امر به معروف در نهضت ‏حسينى(ع)، اسوه‏‌هاى تربيتى و اخلاقى در نهضت‏ حسينى، فرهنگ عاشورا در سيره معصومين(ع) و تحليلى جامعه‏‌شناختى از سنت عزادارى حسينى موجود است.

همچنين در بخش «كتابخانه» عناويني همچون پيشواى شهيدان، قصه كربلا، امام حسين(ع) و عاشورا از ديدگاه اهل سنت، نامه‌ها و ملاقات‌هاى امام، حماسه حسينى، زندگانى حضرت ابوالفضل(ع)، بانوى كربلا، مسلم بن عقيل، حبيب بن مظاهر، فرهنگ عاشورا، رسالت خواص، عبرت‌هاى عاشورا، جام عبرت، شكوه شعر عاشورا در زبان فارسى، پاسخ به شبهات عزادارى قابل دسترسي است.

ويژه‌نامه «باز اين چه شورش است» را اينجا ببينيد!
 چهارشنبه 11 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن