تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815444837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمادگي بخش خاورميانه مجمع جهاني اقتصاد براي همكاري با بخش خصوصي ايران‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: آمادگي بخش خاورميانه مجمع جهاني اقتصاد براي همكاري با بخش خصوصي ايران‌
شريف الديواني ‌مدير بخش خاورميانه و شوراي تجاري عرب مجمع جهاني اقتصاد در ديدار با دكترمحمد نهاونديان رئيس اتاق ايران، براي همكاري با كشورمان و اتاق بازرگاني ايران اعلام آمادگي كرد.‌

به گزارش روابط عمومي اتاق ايران، دكتر محمد نهاونديان در اين نشست كه با حضور معاون امور بين‌الملل، رئيس مركز تحقيقات و مديركل روابط تجاري چندجانبه اتاق ايران برگزار شد، با اشاره به فعاليت‌هاي گسترده و موفق برخي شركت‌هاي بزرگ ايراني تصريح كرد: متأسفانه به دليل عدم ثبت محصولات و طرح‌هاي اين شركت‌ها، برخي از سودجويان از محصولات آنها كپي‌برداري كرده و آنها را با كيفيتي متفاوت وارد بازار مي‌كنند.

وي افزود: اين معضل نه تنها در داخل كشورمان موجود بوده بلكه در كشورهايي همچون چين و هند نيز از محصولات ايراني كپي‌برداري مي‌شود. به عنوان مثال در كشور چين، فرش‌هاي ايراني را با كيفيتي نامطلوب به اسم كاشان و كرمان به فروش مي‌رسانند كه اين امر مي‌تواند لطمه بزرگي به شركت‌هاي توليدكننده ايراني وارد كند.

وي را به عنوان مرجع ملي ايران جهت ثبت اختراعات و محصولات معرفي كرد و گفت: برخي نهادهاي دولتي همچون وزارت خانه‌هاي صنايع، فرهنگ و ارشاد و بازرگاني نيز در اين امر دخيل هستند كه بايد همگرايي و تعامل بيشتري در ميان اين سازمان‌ها بوجود بيايد.

به گفته دكتر نهاونديان، اتاق ايران نيز تمامي تلاش خود را براي ترغيب شركت‌هاي عضو جهت اخذ حق نسخه‌برداري به كار خواهد بست.

شريف الديواني مدير بخش خاورميانه مجمع جهاني اقتصاد نيز در ادامه ضمن بيان تاريخ دقيق برگزاري اجلاس مجمع جهاني اقتصادي درخصوص خاورميانه كه از 15 لغايت 17 مي 2009 در اردن برگزار مي‌شود، اظهار كرد: اين دومين سمينار بزرگ خاورميانه خواهد بود و در حدود 1000 نفر شركت‌كننده از سراسر جهان در آن حضور خواهند داشت.

مدير منطقه‌اي بخش خاورميانه مجمع جهاني اقتصاد با اعلام اين مطلب كه گزارش رقابت‌پذيري سال 2008 شركت‌هاي عضو اين مجمع تا ماه آپريل 2009 منتشر خواهد شد، افزود: با بررسي دقيق اين گزارش مي‌توان به نقاط ضعف و قوت شركت‌هاي عضو پي برد و از آن براي عملكرد بهتر در سال 2010 بهره جست.

در ادامه اين جلسه معاون امور بين‌الملل اتاق ايران با ذكر اين مسأله كه بحث دعوت از دانشگاهيان و متفكران ايراني در اجلاس فوق‌الذكر نيز توسط مقامات ذيربط ايران مطرح است، تمايل اين اتاق جهت حضور در اجلاس اردن را با هدف كسب اطلاع از ديدگاه‌هاي دولت جديد آمريكا درخصوص اقتصاد جهاني (در ابعاد دو و چندجانبه) اعلام كرد كه اين امر با استقبال شريف الديواني مواجه شد.

براساس اين گزارش در نشست فوق‌الذكر دو پانل تخصصي نيز درخصوص انرژي هسته‌اي و انرژي آب در نظر گرفته شده است كه مقامات شركت‌كننده يك روز قبل از برگزاري اجلاس اردن درخصوص مسايل مربوطه با يكديگر به مباحثه خواهند پرداخت و نتايج امر را در اجلاس اصلي به اطلاع حضار مي‌رسانند.

ضمناً رهبران جوان جهان (سن زير 35 سال) كه در ماه سپتامبر سال جاري در كشور چين يكديگر را ملاقات كرده‌اند، درصدد هستند تا در اجلاس خاورميانه حضور يافته و پيرامون مسأله صلح به‌خصوص در كشور فلسطين مذاكره كنند.




 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن