تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805633373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خشم جهاني عليه جنايات صهيونيست در غزه


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: خشم جهاني عليه جنايات صهيونيست در غزه
در اعتراض به موج حملات هوايي رژيم صهيونيستي به مردم بيدفاع و تحت محاصره نوارغزه كه تاكنون بيش از 320 شهيد و يكهزار و 500 مجروح برجاي گذاشته است صدها هزار نفر از مسلمانان در كشورهاي مختلف با برپايي تظاهرات و آتش كشيدن پرچم آمريكا و اسرائيل بي تفاوتي سازمان ملل و سكوت سران عرب را در قبال اين جنايات به شدت محكوم كردند.
گزارش خبرگزاري ها دراين باره حاكيست دهها هزار شهروند مصري در حمايت از اهالي بي دفاع غزه كه علاوه بر ماهها حصر هم اكنون هم هدف حملات ظالمانه غاصبان صهيونيستي قرار دارند روز دوشنبه براي سومين روز متوالي تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان در قاهره با سردادن شعارهاي ضداسرائيلي و آمريكا سازشكاران عرب به ويژه حكومت كنوني مصر كه آن رد همدست اشغالگران صهيونيست در كشتار مردم بي پناه غزه مي دانند محكوم كردند.
براساس اين گزارش تظاهركنندگان با به آتش كشيدن پرچمهاي رژيم صهيونيستي و آمريكا خواستار قطع روابط كشورهاي عربي به ويژه مصر با اسرائيل اخراج فوري سفير اسرائيل از خاك مصر و توقف صادرات گاز مصر به فلسطين اشغالي شدند.
اهالي منطقه عريش واقع در نزديكي شبه جزيره سينا نيز با برگزاري تظاهراتي خواستار گشودن گذرگاه رفح براي عبور اهالي مظلوم غزه به خاك مصر شدند.
« اشرف الحفني » رئيس كميته حزب تجمع شمال سينا در اين زمينه گفت تظاهركنندگان گشودن بدون قيد وشرط گذرگاه براي عبور تمامي فلسطينيان و نه تنها مجروحان را خواستار شدند.
دانشگاههاي مصر نيز روز يكشنبه شاهد تظاهرات گسترده در محكوميت بمباران اهالي بي دفاع غزه توسط رژيم اشغالگر قدس بود.
برپايه اين گزارش دانشجويان شعارهايي در محكوميت « توطئه نظام حاكم مصر و همدستي آن در كشتار اهالي غزه » سر دادند و خواستار اعلام جهاد عليه رژيم صهيونيستي شدند.
در يمن هزاران زن يمني از رهبران عرب خواستند « راه را براي جهاد » عليه رژيم اشغالگر قدس باز كنند.
زنان يمني در تظاهراتي در شهر صنعا جنايات وحشيانه رژيم صهيونيست را در غزه و همچنين سكوت اعراب را در قبال اين حملات محكوم كردند.
معترضان پارچه نوشته هايي با مضامين « جهاد تنها راه حل است » و « سلاح هاي اعراب را كه در انبارها زنگ زده اند خارج كنيد » در دست داشتند.
مردم عراق روز گذشته در محكوميت حملات وحشيانه نظاميان رژيم صهيونيستي به مردم مظلوم و بي دفاع غزه در بغداد و كوفه تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان در پاسخ به درخواست جريان صدر از شهرك صدر تا ميدان المستنصريه در شرق بغداد با برپايي تظاهرات بر ضد اسرائيل و آمريكا شعار دادند.

صدها نفر از طرفداران جريان صدر نيز با تظاهرات در كوفه (صد وپنجاه كيلومتري جنوب بغداد) حمله نظاميان رژيم صهيونيستي به مردم غزه را محكوم كردند و بر ضد آمريكا و اسرائيل شعار دادند.
تظاهركنندگان همچنين پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند و با كشيدن پرچم آمريكا و رژيم صهيونيستي بر سطح خيابان آن را لگدمال كردند.
هزاران اردني روز گذشته در محكوميت حملات هوايي رژيم صهيونيستي به نوار غزه تظاهرات كردند.
تظاهركندگان پارچه نوشته هايي با خود حمل مي كردند كه روي آنها نوشته شده بود « مبارك ليوني خون غزه ارزان نيست » و « ادامه معاده وادي عربه يعني تائيد حمله به غزه » .
علي ابولسكر نماينده سابق حزب جبهه عمل اسلامي ـ شاخه سياسي اخوان المسلمين ـ در پارلمان اردن گفت « بمباران هوايي و كشتار شهروندان بي گناه كه در غزه رخ مي دهد و بستن گذرگاهها اوج جناياتي است كه يك رژيم مي تواند انجام دهد. » وي از سستي موضع رسمي اعراب در قبال اين جنايات وحشيانه انتقاد كرد.
عبدالوهاب زغيلات نماينده اتحاديه خبرنگاران گفت « هدف از اين تظاهرات و تحصنها فشار بر سران كشورهاي عرب است تا موضعي متحد در خصوص اين حملات اتخاذ كنند. »
صالح العرموطي نماينده اتحاديه وكلا نيز گفت : « ما براي معرفي تزيپي ليوني وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي و جرج بوش رئيس جمهور امريكا به عنوان جنايتكاران جنگي تمام تلاش خود را انجام مي دهيم . »
هزاران لبناني روز دوشنبه در جنوب لبنان در اعتراض به حملات رژيم صهيونيستي در نوار غزه و محكوميت موضع مصر در اين خصوص تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان پارچه نوشته هايي را كه روي آنها نوشته شده بود « مصر ننگ بر تو راه را براي مجروحان باز كنيد » و « عرب پس از امروز منتظر چيست » و « غزه نماد ايستادگي » حمل مي كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از صور (لبنان ) تظاهركنندگان يادداشتي را كه در آن از سازمانهاي بين المللي خواسته شده است فشارهاي خود را بر اسرائيل براي توقف جناياتش در غزه افزايش دهند به مسئول هلال احمر در شهر صور تحويل دادند.
نيروهاي امنيتي عربستان سعودي با حمله به تظاهرات ضدصهيونيستي مردم اين كشور آن را سركوب و معترضان به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه را دستگير كردند.
ده ها جوان سعودي كه در روز گذشته در راهپيمايي ضدصهيونيستي در شهر « القطيف » عربستان شركت كردند تحت پيگرد نيروهاي امنيتي قرار گرفته اند و تاكنون 10 نفر از آنها دستگير شده اند .
منابع آگاه گفتند : هنوز 17 شركت كننده در تظاهرات تحت پيگرد هستند و مقامات تهديد كردند در صورتي كه خود را تحويل ندهند به خانه هاي شان يورش خواهند برد.

نهادهاي مدني و مردمي تركيه جنايتهاي رژيم صهيونيستي را در غزه محكوم كردند.
نمايندگان انجمنهاي حقوق بشر و حمايت از مظلومان تركيه با اجتماع در مقابل سفارت و سركنسولگري رژيم صهيونيستي در شهرهاي آنكارا و استانبول كشتار مردم بيگناه غزه را جنايت ضدبشري دانستند.
در بيانيه انجمن حقوق بشر تركيه تاكيد شده رژيم صهيونيستي همه ارزشهاي انساني را نقض كرده است . در اين بيانيه همچنين سكوت مجامع جهاني شرم آور خوانده شده است .
يكي از حاضران در مقابل سفارت اسرائيل حمله هوايي رژيم صهيونيستي به غزه را به معني واقعي قتل عام دانست و گفت : اسرائيل رژيمي غيرمشروع و وجود آن از نظر حقوق بين الملل مسئله اي شرم آور است .
بيش از دو هزار نفر از مسلمانان مقيم لندن و اعضاي گروههاي ضدجنگ و مدافع حقوق بشر عصر ديروز با برگزاري تظاهرات اعتراض آميزي در مقابل سفارت اسرائيل در لندن جنايات غيرانساني رژيم صهيونيستي را در غزه محكوم كردند.
پليس لندن دهها نفر از نيروهاي خود را از سرتاسر پايتخت به غرب لندن فراخوانده بود تا بتواند تظاهرات كنندگان خشمگين را كنترل كند.
تظاهرات كنندگان شعارهاي ضداسرائيلي سر مي دادند و پلاكاردهايي در محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي و سكوت مجامع بين المللي با خود حمل مي كردند.
پليس لندن حداقل سه تن از تظاهركنندگان ضداسرائيلي را دستگير كرد.
هزاران مسلمان فرانسوي در تظاهرات در شهر سرمازده پاريس خشم خود را از حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به مردم مظلوم غزه به نمايش گذاشتند.
تظاهركنندگان با در دست داشتن پرچم فلسطين با سر دادن شعارهايي سكوت و بي تحركي مجامع بين المللي بر ضد تجاوزات رژيم غاصب فلسطين را محكوم كردند و خواستار تحرك بين المللي بر ضد كشتارهاي رژيم صهيونيستي شدند.
در شعارهاي تظاهركنندگان جملاتي مانند : « تجاوز صهيونيسم به غزه محكوم است » و « كشتار بي گناهان غزه را متوقف كنيد » به چشم مي خورد.
در مادريد جوانان فلسطيني شركت كننده تظاهرات روز گذشته يكي از خيابانهاي مركزي مادريد و در مجاورت سفارت رژيم صهيونيستي را مسدود كردند و شعارهايي نظير « اين سفارت به خون آلوده است » « قاتلان قاتلان » « اسرائيل نسل كش » و « صهيونيزم فاشيسم است » سر دادند.
اين تظاهرات كه به دعوت « انجمن اسپانيا ـ فلسطين » و « صلح اكنون » انجام شد در شرايطي بود كه رسانه هاي اسپانيا آن را تظاهراتي خودجوش و مانند حملات رژيم صهيونيستي به مردم بي گناه غزه برق آسا قلمداد كردند.

شركت كنندگان در اين تظاهرات ضمن حمل پرچم فلسطين به سر دادن شعار عليه رژيم اشغالگر اسرائيل و حمايت از مبارزات ملت فلسطين و انتفاضه پرداختند.
صدها كانادايي بويژه فلسطيني تباران براي حمايت از مردم فلسطين و محكوم كردن حملات هوايي رژيم صهيونيستي به غزه در شهرهاي مختلف اين كشور بويژه در مونترئال تورنتو و اوتاوا تظاهرات كردند.
راديو كانادا روز دوشنبه اعلام كرد : « در تورنتو بيش از 300 تظاهركننده با حمل پرچم فلسطين در مقابل سفارت اسرائيل تجمع كردند » . در مونترئال نيز صدها تن در راهپيمايي آرامي كه تا بعدازظهر ادامه يافت شركت كردند. اين گزارش مي افزايد مي خواهيم دولت كانادا كه هماره چهره اي حامي دفاع از حقوق انساني و مدافع قانون بين المللي از خود به نمايش مي گذارد موضع ضداسرائيلي اتخاذ كند » .
نصرالله جهان اسلام را به انتفاضه سوم در فلسطين فرا خواند
سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان در سخناني در تظاهرات پرشور مردم لبنان در محكوميت جنايات غزه جهان اسلام را به انتفاضه سوم در فلسطين فرا خواند. سيد حسن نصرالله تاكيد كرد : ما آمده ايم تا به مردم غزه بگوييم كه خون شما خون ما و اندوه شما اندوه ماست . وي ادامه داد كه هر كسي كه در كنار مردم فلسطين بايستد در كنار حق قرار گرفته است .
سيد حسن نصرالله در ادامه سخنان خود در تظاهرات عمومي مردم لبنان در همبستگي با مردم غزه تاكيد كرد : زنان و كودكان در غزه كشته مي شوند دانشگاه ها و مدارس بمباران مي شوند اين همان تجربه اي است كه لبنان نيز با آن روبرو بوده است .
وي ادامه داد من همچنين از مردم فلسطين مي خواهم كه وحدت داشته باشند كساني كه فكر مي كنند اين جنگ تنها با حماس است اشتباه كرده اند اين جنگ با تمام مردم فلسطين و اراده و حقوق آنهاست .
سيد حسن نصرالله در ادامه سخنان خود گفت : آنچه امروز در غزه هدف قرار گرفته است باقي مانده مقاومت و اراده ملت فلسطين است به همين علت من نيز صداي خود را به صداي كساني كه به « انتفاضه سوم » در فلسطين فرا مي خوانند مي افزايم و اين انتفاضه را در سطح تمام امت عربي مطرح مي كنم چون ما در مقابل درگيري سرنوشت سازي در فلسطين قرار گرفته ايم و من تمام گروه هاي فلسطيني را به وحدت و تلاش براي توقف تجاوزات فرامي خوانم .
وي ادامه داد : بار ديگر از تمام ملت هاي اسلامي و عربي مي خواهيم كه تحركات خود را ادامه دهند چون دشمن مصمم است و به مقابله نياز دارد. نصرالله در ادامه با اشاره به برپايي تظاهرات مردم در تمام دنيا گفت كه اين چيزي كه الاذن مشاهده مي كنيم پيشتر در جنگ لبنان ديده نمي شد بايد اين موضع گيري ها لحظه به لحظه بيشتر شود.
نصرالله تاكيد كرد ما براي تغيير موضع مصر از راه هاي صلح آميز اقدام مي كنيم ولي به هيچ كس تجاوز نمي كنيم .
سيد حسن نصر الله در جمع صدها هزار تظاهرات كننده لبناني ادامه داد : امروز بار ديگر به ملت هاي عربي و اسلامي مي گوييم حركت كنيد! تجاوز ادامه دارد اما اراده شما بالاتر است .
وي گفت : ما از مصر مي خواهيم موضع خود را تغيير دهد. چرا همه را متهم مي كنيد
وي گفت : برخي رسانه هاي مطرح حماس را متهم به فروختن ملت خود به خاطر منافع اين جنبش يا سوريه كردند در حالي كه سوريه حتي مذاكرات غيرمستقيم با اسرائيل را قطع كرد.
نصرالله ادامه داد : مي گويند حماس به خاطر ايران مي جنگند در حالي كه ايران به اين جنگ نيازي ندارد و درباره حزب الله نيز همين طور بود و اگر ما با اسرائيل جنگيديم ارتباطي با ايران نداشت .
وي با بيان اينكه حماس و جهاد از شرف غزه دفاع مي كنند گفت : زماني كه آتش بس به پايان رسيد مقاومت آغاز شد اما چرا قرباني به خاطر توجه به كشورش بايد متهم باشد
وي تصريح كرد : آنها گمان مي كنند جنگ زميني را مي توانند آغاز كنند اما همه اينها جنگ رواني است و هيچ نظامي اسرائيلي حاضر نيست وارد غزه شود چرا كه مي داند اين كار حماقت است و آنجاست كه مشخص خواهد شد كه صهيونيست ها چگونه پا به فرار خواهند گذاشت .
وي با فراخواندن مردم مصر به توجه به مقاومت مردم غزه گفت : اي خواهران و برادران ! بين ما و غزه خط باريكي وجود دارد و همه ملت ها بايد تلاش كنند براي همياري با ملت به نداي امام حسين (ع ) لبيك بگويند و امروز نيز بايد به ملت غزه لبيك گفت .
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن