تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815583412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيد حسن نصرالله : به خواست خدا اين بار هم نتيجه نبرد شبيه جنگ لبنان خواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: سيد حسن نصرالله : به خواست خدا اين بار هم نتيجه نبرد شبيه جنگ لبنان خواهد بود
خبرگزاري آريا- " سيد حسن نصرالله " دبيركل حزب الله لبنان يكشنبه شب ، حوادث در نوار غزه را شبيه با رويدادهاي جنگ تابستان 2006 دانست و تاكيد كرد: همانطور كه در جنگ تابستان 2006مقاومت لبنان به پيروزي رسيد، مقاومت فلسطين هم در نبرد غره پيروز ميدان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شبكه خبري " العالم" ، سيد حسن نصرالله در سخناني كه بطور زنده و مستقيم از طريق اين شبكه پخش شد، تصريح كرد: حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه يادآور حملات اين رژيم به لبنان درتابستان 2006 است و به خواست خدا اين بار هم نتيجه نبرد شبيه جنگ لبنان خواهد بود و فلسطيني ها بر اشغالگران صهيونيست پيروز خواهند شد.

دبيركل حزب الله لبنان در سخنراني خود در باره جنايات اخير رژيم صهيونيستي در غزه ،در عين حال تاكيد كرد كه وضعيت فلسطيني هاي نوار غزه بسيار سخت تر از وضعيت لبناني ها در زمان جنگ تابستان 2006است.

وي خاطرنشان كرد: رژيم اشغالگر صهيونيستي در پي آن است تا نقشه مشترك خود با آمريكا را براي به زانو درآوردن ملت ها و مقاومت منطقه عملي كند.

سيد حسن نصرالله در اين زمينه اظهار داشت:اشغالگران صهيونيست با حمايت آمريكايي ها تلاش مي كنند تا با فشار ، اقدامات تبليغاتي و رواني ، ترورها و جنگها به اهداف خود در منطقه دست يابند و ملت هاي مقاوم و كساني را كه تاكنون درمقابل شروط اشغالگران و آمريكايي ها براي سازش تسليم نشده اند، به زانو دربياورند.

دبيركل حزب الله لبنان تصريح كرد:برخي از دولت هاي عربي با آمريكا و رژيم صهيونيستي در اجراي اين طرح همگام شده اند و هرگونه حمايت نظامي، اقتصادي و تبليغاتي را براي تحميل طرح صهيونيستي - آمريكايي به مقاومت فلسطين و ديگر مقاومت هاي مردمي در منطقه ارايه مي دهند.

وي گفت:برخي از مسئولان رژيم صهيونيستي اذعان كرده اند كه حمايت هاي دولت هاي عربي از آنها براي حمله به غزه نسبت به حمايتهاي عربي در دوران حمله به لبنان در سال 2006 بسيار بيشتر است.

سيد حسن نصرالله با اظهار تاسف از اظهارات اخير مسئولان مصري در قبال حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه افزود: همانند جنگ سال 2006 مي بينيم كه برخي دولت هاي عربي صراحتا قربانيان حملات وحشيانه رژيم اشغالگر را مسئول اين حملات مي دانند.

دبيركل حزب الله لبنان خاطرنشان كرد:در حالي كه صدها فلسطيني ظرف چند دقيقه توسط رژيم صهيونيستي به خاك و خون كشيده مي شوند، يك مسئول عربي اين قربانيان را مسئول اين حملات مي داند.

** فراخواني مردم لبنان به گردهمايي گسترده همبستگي با غزه

سيدحسن نصرالله گفت: روز دوشنبه كه از طرف امام خامنه‌اي به عنوان روز عزاي عمومي اعلام شده‌است ما نيز با خانواده خود در غزه و شهداي بي گناه اعلام همبستگي و همدري مي‌كنيم و از شما مي‌خواهم كه روزدوشنبه بعد از ظهر ساعت 15 در ورزشگاه "الرايه" در ناحيه جنوبي بيروت براي مشاركت در مراسم يادبود شهيدان غزه و همبستگي با مردم اين منطقه حضور بيابيد.

وي افزود: مي‌دانم كه مراسم عاشورايي زيادي برگزار است اما از همه شما مي خواهم تا در اين گردهمايي گسترده براي ابراز همبستگي با غزه حضور بيابيد.

** غزه تكرار واقعه كربلا است

دبيركل حزب‌الله لبنان با بيان اينكه " امروز غزه تكرار واقعه كربلا است" ، گفت: اين مايه تاسف است كه سال جديد ميلادي را به صورتي آغاز كنيم كه در مقابل يك فاجعه انساني قرار گرفته‌ايم، فاجعه‌اي كه به مرگ بيش از سيصد نفر و زخمي شدن هزار نفر انجاميده است.

سيد حسن نصرالله افزود: ما بار ديگر در برابر تكرار واقعه كربلا قرار گرفته‌ايم، حوادث امروز به ما كمك مي‌كند كه حقيقت ماجراي كربلا را دريابيم كه گروهي از مومنان بودند كه به عزت و شرف و كرامت و حقوق امت خود پايبند بودند و زير بار ظلم و تجاوز زورگويان نمي‌رفتند و در برابر آنها مقابله مي‌كردند.

وي تصريح كرد: آنها در دو راهي تسليم شدن مقابل ذلت و مبارزه نابرابر، گزينه مقاومت و شهادت را انتخاب كردند، اينان گروهي هستند كه با گرسنگي و تشنگي و تهديدات مواجه شدند اما از راه خود بازنگشتند، اين امري بود كه در كربلا روي داد.

دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد: جنگ لبنان نيز مقاومت و ملت آن را در برابر اين دوراهي قرار داد، دو راهي تسليم شدن با ذلت و قبول شرايط آمريكا و اسرائيل و رويارويي با دشمنان. اما شما گزينه مقاومت را انتخاب كرديد و پيروزي را در لبنان به دست آورديد.

** برخي رژيم‌هاي عربي در طرح هاي اسرائيل شريك هستند

سيد حسن نصرالله در ادامه سخنان خود با تاكيد به اينكه " برخي رژيم‌هاي عربي در طرح هاي اسرائيل شريك هستند"،

اظهار داشت: اسماعيل هنيه رييس دولت قانوني فلسطين از زير بار آوار بيرون آمد و قد برافراشت تا به ملت فلسطين بگويد كه از حقوق خود محافظت كنند و تسليم نشوند. اين همان كربلا بود.

وي با اشاره به جنگ لبنان گفت: آنچه در جنگ لبنان روي داد نسخه برابر با اصل آن چيزي است كه الان در غزه روي مي‌دهد. كم‌كاريها همان است و درگيريها نيز همان است، ان‌شاءالله نتيجه نيز همان مي‌شود.

دبيركل حزب الله لبنان گفت: با وجود ويراني و شهدا و زخمي‌هاي زياد و كم بودن تعداد ياوران و خواري نزديكان و سستي برخي ديگر نتيجه همان پيروزي خون بر شمشير است.

سيد حسن نصرالله افزود: برخي از رژيم‌هاي عربي در اين پروژه اسرائيلي ها شريك هستند، بويژه سازمانهايي كه پيمان‌هاي صلح با اسرائيل را به امضا رسانده‌اند و سعي دارند شرايط تسليم را براي كساني كه با پروژه آمريكايي صهيونيستي مقابله مي‌كنند، ايجاد كنند.

دبير كل حزب‌الله لبنان تاكيد كرد: آنچه كه در غزه روي مي‌دهد مانند لبنان است. اين همان پروژه آمريكايي در منطقه است كه قصد دارد موضوع اعراب را بعد از خروج مصر و اردن و امضاي قرارداد صلح با اسرائيل به صورت ذليلانه‌اي به پايان برساند.

وي ادامه داد: اسرائيلي‌ها و آمريكايي‌ها مي‌خواهند اوضاع را به اين صورت پيش ببرند و لبناني‌ها و سوري‌ها و فلسطيني‌ها را براي قبول اين شرايط مجبور كنند، آنها مي‌خواهند با فشار و انزوا و محاصره و ايجاد فتنه‌هاي داخلي و جنگ‌ها و ترورها حركت مقاومت را در جنگ‌هاي رواني قرار دهند.

سيد حسن نصرالله گفت: آنها مي‌خواهند كساني را كه تاكنون تسليم نشده‌اند تسليم كنند. ما امروز به اين نياز داريم كه تمام امت اسلامي مسئوليت آنچه اتفاق مي‌افتد را بپذيرند.

** تاكيد بر براي بازگشايي گذرگاه رفح

دبيركل حزب الله لبنان با تاكيد به اينكه " ملت‌هاي عربي و اسلامي بايد بر رژيم مصر براي گشودن گذرگاه رفح فشار وارد كنند"، گفت كه بايد از اين گذرگاه غذا، دارو و سلاح به غزه ارسال شود.

سيد حسن نصرالله به كشورهاي هم‌پيمان با اسرائيل اشاره كرد و گفت: آنها از اسرائيل مي‌خواهند كه حماس و جهاد اسلامي را نابود كند و سرهاي نيروهاي مقاومت را ببرند، برخي از اسرائيلي‌ها مي‌گويند اين وسعتي كه اسرائيل الان از حمايت كشورهاي عربي برخوردار است بيش از آن چيزي است كه در جنگ لبنان از آن برخوردار بود.

وي افزود: آنها به اين اقدامات خود اعتقاد دارند و اين بسيار تاسف انگيز است، آنها براي ايجاد شكاف داخلي در ميان فلسطيني‌ها سرمايه‌گذاري كرده و سلاح مصرف مي‌كنند.

دبيركل حزب الله با اشاره به موضع سازمان‌هاي عربي ادامه داد: كسي از رژيم‌هاي عربي نمي‌خواهد كه جبهه‌ها را به روي اسرائيل بگشايند، آنچه از آنان خواسته مي‌شود اين است كه موضع رسانه‌اي و سياسي منصفانه‌اي اتخاذ كنند. ديروز ديديم كه يك مقام مصري حماس را مسئول حوادث غزه دانسته بود، آيا ممكن است انساني باور كند كه اين، موضع يك مسئول كشور عربي است.

وي ادامه داد: آنها از حماس مي‌خواهند كه آتش‌بس را تمديد كند تا محاصره و گرسنگي مردم غزه در آرامش ادامه يابد، اين سخني بود كه در جنگ لبنان نيز شنيده بوديم و برخي مقاومت را مسئول اين جنگ دانستند.

سيد حسن نصرالله اظهار داشت: برخي شبكه‌هاي تلويزيوني نيز اصرار دارند كه شهداي غزه را كشته شده بدانند و نام شهيد را بر آنها ننهند.

وي افزود: مردم غزه تصميم خود را گرفته‌اند و اقدامات خود را در زمينه مقاومت و پايداري ادامه مي‌دهند و حجم قرباني‌ها و اشك‌ها آنها را از پاي در نمي‌آورد.

دبيركل حزب الله لبنان تصريح كرد: ما در مقابل يك هدف اساسي قرار داريم بايد براي توقف جنايات غزه تلاش كرد، و به آنها اجازه نداد كه اهداف خود را پياده كنند. اين به تنهايي مسئوليت مردم غزه نيست بلكه همه دولت‌هاي جهان عرب و اسلام بايد اين مسئوليت را بپذيرند. اين مسئوليت كشورها و دولت‌هايي است كه هيچ تحركي نمي‌كنند، ملت‌ها بايد آنها را مجبور به تحرك كنند.

سيد حسن نصرالله خاطرنشان كرد: ما بايد به خيابان‌ها رفته و به دولت‌هايمان فشار بياوريم تا مسئوليت‌هاي خود را بپذيرند. ملت‌ها مي‌توانند كارهاي بيشتري انجام دهند، ما در زماني هستيم كه آمريكا در آن از بحران‌هاي مهمي از جمله نفت و ثروت رنج مي‌برد. مردم قادر هستند كه اين درگيري‌ها را متوقف كنند. ملت‌هاي عربي و اسلامي بايد در مقابل رژيم مصر قيام كنند تا گذرگاه رفح را باز كرده و غذا، دارو و سلاح به غزه ارسال كنند.

وي با تاكيد به اينكه " مردم غزه ملتي مقاوم هستند كه قدرت پيروزي و مقاومت را دارند" ، خطاب به مقامات مصري گفت: اگر گذرگاه رفح را باز نكنيد و به ملت فلسطين كمك نكنيد شما نيز در جنايات و كشتار و محاصره مردم فلسطين با صهيونيست ها شريك خواهيد بود.

سيد حسن نصرالله افزود: مقامات مصر بايد با اين موضوع به صورت جدي رفتار كنند، آنها نبايد از جنگ براي فشار به حماس و حركت‌هاي مقاومت در غزه استفاده كنند تا آنها شرايط اسرائيل را بپذيرند.

دبيركل حزب الله لبنان اظهارداشت: آنها بايد به اهالي غزه كمك كنند تا اين جنگ را بدون قيد و شرط متوقف كنند.

وي همچنين خطاب به ملت مسلمان و غيور مصر گفت: شما بايد ميليوني به خيابان‌ها برويد. اي مردم مصر، شما بايد گذرگاه رفح را با رفتن به خيابان‌ها باز كنيد. من از موضعي منتسب به مقاومت با شما سخن مي‌گويم من از ميان ملتي با شما سخن مي‌گويم كه 33 روز در مقابل اسرائيل مقاومت كرد.

سيد حسن نصرالله ادامه داد: اما چيزهايي كه درباره افسران و سربازان مصري شنيده‌ايم اين است كه آنها با اصالت غيرت عربي هستند، آنها با صهيونيست‌ها دشمن هستند. من به دنبال كودتا در مصر نيستم، اما بايد افسران مصري به نزد رهبران خود بروند و به آنها بگويند كه از نگهباني و مرزها در زماني كه مردم فلسطين در غزه كشته مي‌شوند امتناع مي‌كنند.‌ اگر اين گذرگاه‌ها باز شود بار ديگر حماسه‌اي كه در لبنان به وجود آمد تكرار خواهد شد، ما به اين موضوع ايمان داريم.

دبيركل حزب الله تاكيدكرد : مردم در غزه در اين روزها و هفته‌ها مقاومت مي كنند و دشمن قدرت جنگ فرسايشي نخواهد داشت و در نهايت مجبور به توقف جنايات خود خواهد شد.

وي به موضوع مذاكرات با اسرائيل اشاره كرد و گفت: مردم فلسطين به كمترين حقوق خود در سايه اين مذاكرات دست نيافتند.

سيد حسن نصرالله خاطرنشان كرد: بعضي‌ها به ما مي‌گويند كه جامعه جهاني و مصوبات بين‌المللي و همبستگي عربي ما را حمايت مي‌كنند، پس اين جامعه و مصوبات و همبستگي عربي كجا هستند.

** مقاومت براي مقابله با تجاوز صهيونيست‌ها آماده‌ است

دبيركل حزب الله لبنان تصريح كرد: ما ملت غزه ومبارزان آن را مي شناسيم و به نمايندگي از رزمندگان لبنان و خانواده هاي شهدا، اسيران و هر مجاهدي در لبنان به شما مردم غزه براي شهدا تسليت مي گوييم و براي زخمي ها شفا از خداوند متعال خواستاريم .

وي اظهارداشت: ما به ياري و پيروزي الهي اطمينان داريم و شما نيز استوار و ثابت قدم هستيد و ايمان و ثبات قدم پيروزي را به ارمغان مي آورد و امت اسلامي همه مسئول هستند كه دركنار شما بايستند و كسي نبايد در ياري رساندن به شما كوتاهي كند.

سيد حسن نصرالله همچنين به تشريح اوضاع لبنان پرداخت و گفت: رژيم صهيونيستي در مرز شمال فلسطين اشغالي درحال آماده باش قرار گرفته است كه من از جايگاه مسئوليت دراين باره دو احتمال را مطرح مي‌كنم نخست اينكه احتمال دارد كه همه سخنان مسئولان اين رژيم درباره شمال فلسطين اشغالي اقداماتي پيشگرانه از بيم وقوع چيزي در جبهه لبنان باشد اما احتمال ديگر كه نبايد اصلا از آن غافل شد اين است كه در اين شرايط بد و درسايه همدستي برخي دولت هاي عربي وضعف موضع جهان عرب و خلاء بين المللي و مشغول بودن كشورها به بحران اقتصادي و خلاء سياسي در آمريكا ناشي از تغيير دولت اين احتمال وجو دارد كه دشمن صهيونيست به اقدامي درقبال لبنان يا تجاوزگري عليه اين كشور متوسل شود تا از اين فرصت براي انتخابات خود يا آنچه كه آن را بازدارندگي مي خوانند، استفاده كند.

دبيركل حزب الله لبنان افزود: نبايد به اين مسئله اطمينان داشت كه رژيم صهيونيستي در دوجبهه وارد عمل نمي شود زيرا درگذشته ديده ايم كه در سه جبهه وارد عمل شده است و وظيفه ملت، دولت، ارتش و مقاومت است كه هوشيار و آگاه باشند.

** مشكوك بودن موشك ها در جنوب لبنان

وي سپس به كشف هشت فروند موشك كاتيوشا در جنوب لبنان و رد ادعاهاي پوچ برخي از افراد وشخصيت هاي در داخل لبنان در اين باره پرداخت و گفت: هشت موشك در جنوب لبنان قبل از حمله به غزه كشف شد و سوال من اين است كه چه كسي اين موشك ها را نصب كرد، وقتي دو شهروند لبناني اخيرا ربوده شدند، برخي در لبنان هيچ سخني درباره آن بيان نكردند اما وقتي موشك هاي كاتيوشا در ناقور كشف شد بيانيه دادند و با ادعا واهي انگشت اتهام را به سوي ما نشانه رفتند و برخي به طور تلويحي تلاش كردند كه حزب الله را مسئول آن بدانند اما من به آنها مي گويم كه ما در حزب الله شجاعت آن را داريم تا مسئوليت هرگونه اقدامي را كه انجام مي دهيم به عهده بگيريم.

سيد حسن نصرالله افزود: مسئله موشك‌هاي اخير در جنوب لبنان از زاويه ديگري هم مشكوك است يعني آيا رژيم صهيونيستي نمي‌تواند به جنوب لبنان نفوذ كند و اين موشك‌ها را نصب كند يا مزدوران اين رژيم كه به طور فردي يا شبكه‌اي در لبنان زياد هستند، نمي‌توانند اين موشك‌ها را براي دادن بهانه به دست رژيم صهيونيستي جهت تجاوز به لبنان نصب كنند و حتي برخي در داخل لبنان با سخنان واهي خود اين بهانه را به اين رژيم دادند و آنها با اين سخنان به صهيونيست ها بهانه مي‌دهند.

دبيركل حزب الله لبنان تاكيدكرد: لبنان، رژيم صهيونيستي را بارها شكست داد اما مشهورترين آن در سال 2000 و 2006 ميلادي بود و من شما را نمي ‌ترسانم اما بايد در برابر توطئه‌هاي اين رژيم هوشيار و بيدار بود.

سيد حسن نصرالله تصريح كرد: من از مقاومت در جنوب لبنان خواستم كه حضور داشته و بالاترين آمادگي را داشته باشد زيرا ما در برابر يك دشمن متجاوز، توطئه‌گر و فريبكار قرار داريم اما هرگز هراسي به خود راه نمي‌دهيم و ما به گزينه خود در مقاومت ايمان داريم و آماده رويارويي با هرگونه تجاوزگري عليه كشور خويش هستيم
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن