تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815221165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
زمان توزيع كارنامه آزمون GRE اعلام شد

گروه آزمون وسنجش : به گزارش خبرنگارآفرينش ، توزيع كارت كارنامه آزمون GRE از ديروز شنبه آغاز و در روزهاي آتي ادامه خواهد داشت .
بر اساس اين گزارش داوطلبان بايد براي دريافت كارنامه شخصا با به همراه داشتن كارت شناسايي معتبر (گذرنامه ، شناسنامه يا كارت ملي )از ساعت 8 صبح الي 30:15 به آدرس سازمان سنجش و آموزش كشور گروه آزمونهاي بين المللي وزبانهاي خارجي مراجعه نمايند .
آزمون GRE يا (SUBJECT) روز 18 آبان ماه سال جاري برگزار شده بود.

دبير شوراي آموزش پزشكي وزارت بهداشت خبر داد:
لغو مجوز بخش هاي آموزشي دانشگاهها در صورت عدم رعايت برنامه هاي آموزشي

گروه آزمون وسنجش : دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با تاكيد بر ضرورت اجراي صحيح برنامه آموزشي رشته هاي تخصصي، خاطر نشان كرد: مجوز بخشهاي آموزشي دانشگاههايي كه برنامه آموزشي و مابقي مقررات مربوطه را رعايت نكنند، توسط شوراي گسترش وزارت بهداشت لغو مي شود.
دكتر محمدعلي محققي در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به اعتراض برخي از دستياران رشته راديولوژي، گفت: يكي از اعتراضات دستياران راديولوژي در زمينه تداخل برنامه آموزش تخصص راديولوژي با ساير تخصص ها بود كه در اين زمينه بحثهايي صورت گرفت.
وي با اشاره به موارد اعتراضي اين دسته از دستياران، اظهار كرد: اين دستياران به اين موضوع كه متخصصين زنان و زايمان، موارد سونوگرافي را فورا به بخش راديولوژي ارجاع نمي دهند، معترض هستند، اين درحاليست كه برنامه آموزشي رشته هاي تخصصي، منبعي استاندارد و لازم الاجرا براي همه دانشگاه هاست.
وي با بيان اينكه اگر در برنامه آموزشي رشته هاي ديگر به جز راديولوژي آموزش سونوگرافي و هر آموزش ديگري پيش بيني شده باشد، بايد آموزش داده شود، تصريح كرد: ترجيحا محل آموزش بخش راديولوژي است ولي در شرايط اورژانس و اتاق عمل بخشهاي زنان و زايمان، اساتيد اين رشته ها مي توانند آموزش لازم را ارائه دهند.
دكتر محققي با تاكيد بر اينكه محدوده برنامه هاي آموزشي مشخص است، خاطر نشان كرد: تداخلات به صورت كارشناسي پيش بيني شده و تسهيلاتي در نظر گرفته شده است تا در امر آموزش مشكلي ايجاد نشود.
وي با بيان اينكه برنامه جديد آموزشي رشته هاي زنان و زايمان و راديولوژي اخيرا تصويب شده است، تاكيد كرد: اجراي اين برنامه ها بسيار مهم است و در آنجا مساله تنوع case ها، همكاري، حدود آموزش و غيره پيش بيني شده اس.
دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي وزارت بهداشت با تاكيد بر اجراي صحيح برنامه آموزشي رشته ها توسط دانشگاه ها، خاطر نشان كرد: در صورتيكه اجراي برنامه آموزشي توسط گروهي آموزشي رعايت نشود، دبيرخانه موضوع را رسيدگي و به شوراي گسترش ارجاع مي دهد و شورا نيز در صورتي كه بخش مربوطه برنامه آموزشي و مابقي مقررات را رعايت نكند، مجوز آموزشي آن را لغو مي كند. دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي وزارت بهداشت در خاتمه با بيان اينكه بايد تعامل و همكاري روح حاكم بر برنامه هاي آموزشي باشد، تصريح كرد: در اين رابطه جلسه اي با حضور هيات ممتحنه رشته راديولوژي برگزار خواهد شد و در اين جلسه از نماينده دستياران راديولوژي دعوت مي شود تا در آنجا برخي مسائل بررسي شود.

چگونگي نحوه برخورد با تخلفات علمي علوم پزشكي

گروه آزمون وسنجش : وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با ابلاغ بخشنامه به دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور در خصوص بروز تخلفات در توليد مقالات علمي هشدار داد و مصاديق تخلفات را اعلام كرد.
به گزارش مهر، دكتر كامران باقري لنكراني در اين بخشنامه با تاكيد بر رشد كمي و كيفي پژوهشهاي علوم پزشكي با اهداف كشف و روشهاي تشخيصي و درماني، اتخاذ تصميمات صحيح باليني، يافتن روشهاي علمي براي سياستگذاري هاي بهداشتي و در نهايت ارتقاي دانش پزشكي را از اولويتهاي اصلي چشم انداز 20 ساله كشور دانسته است.
وزير بهداشت در اين بخشنامه يادآور شده است: افزايش دانشگاه ها، مراكز تحقيقاتي و شبكه هاي تحقيقاتي و فناوري منجر به افزايش قابل توجه طرح هاي تحقيقاتي، انتشارات مقالات و ابداعات و اختراعات و در نتيجه ارتقاي جايگاه علمي در منطقه و دنيا شده است و از آنجائيكه اعتماد و حمايتهاي مسئولان كشور و مردم از مهمترين پشتوانه هاي اين موفقيت بوده است، لذا تمامي دلسوزان، دست اندركاران امور پژوهشي كشور و حتي فرد فرد محققان بايد با همه وجود براي صيانت از اين سرمايه ارزشمند تلاش كنند.
وي با هشدار نسبت به سو» استفاده از شرايط موجود در حوزه تحقيقات، اظهار داشته است: سو» استفاده از شرايط موجود و تخلفات پژوهشي مي تواند باعث از دست رفتن سرمايه هاي اجتماعي و اقتصادي، بي تاثير شدن نتايج پژوهشها، وارد آمدن آسيبهاي جبران ناپذير به روند توسعه كشور و همچنين ايجاد جو بي اعتمادي به ساختار علمي كشور شود و در سطح بين المللي اعتبار و جايگاه علمي كشورمان را تهديد كند.
لنكراني، جعل و داده سازي (fadrication)، تحريف (falsification) و سرقت ادبي (plagiarism) را از مصاديق بارز تخلفات تحقيقات ذكر كرده و خاطرنشان كرده است: عدم رعايت حقوق بيماران و اصول اخلاق در پژوهش، بيان نكردن موارد تعارض منافع (Interests of conflict) و عدم رعايت حقوق همكاران و نويسندگان نيز جز» موارد شناخته شده تخلفات در حوزه پژوهش است. وزير بهداشت با تاكيد بر اينكه تمام محققين و دانشجويان در قبال تخلفات مسئول هستند، تاكيد كرده است: تمامي محققان بايد نسبت به انجام مسئوليت اخلاقي وعلمي خود حساسيت كامل داشته و در حفظ سلامت تحقيق از طراحي مطالعه تا انتشار و استفاده از نتايج تلاش كنند. وي در اين ابلاغ به دانشگاههاي علوم پزشكي كشور يادآور شده است: كليه دانشگاههاي علوم پزشكي مسئوليت دارند با دقت بر تحقيقات و انتشارات علمي كشور نظارت كنند و با استفاده از امكانات و آيين نامه هاي موجود با متخلفين برخورد كنند.
لنكراني تاكيد كرده است: حداقل برخورد با اين متخلفين لغو كليه اعتبارات دريافتي تحت عنوان طرح پژوهشي و بازگشت اعتبارات آن به دانشگاه و بررسي پرونده متخلف در هيئت انتظامي اعضاي هيئت علمي و هيئت مميزه دانشگاه بوده و بديهي است با هدف ايجاد انضباط تلاش خواهد شد به دور از هر گونه افراط و تفريط، آزادي عمل و اعتبار محققان در انجام تحقيقات سالم و رو به رشد كشور آسيب نبيند.

ثبت نام دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور در سه مقطع از اواسط بهمن آغاز مي شود

گروه آزمون وسنجش : رييس دانشگاه پيام نور از راه اندازي دوره هاي فراگير در مقطع كارداني به كارشناسي ناپيوسته براي نخستين بار در دانشگاه پيام نور خبر داد و گفت: در صدد هستيم دوره هاي فراگير كارداني به كارشناسي ناپيوسته در اكثر رشته هاي مورد نياز كشور برگزار شود.
دكتر سيد محمد حسيني در گفت وگو با ايسنا، افزود: پذيرش داوطلبان آزمون فراگير كارداني به كارشناسي ناپيوسته از آزمون فراگير جاري دانشگاه آغاز مي شود.
وي افزود: ثبت نام دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور از اواسط بهمن ماه در سه مقطع كارداني به كارشناسي ناپيوسته، كارشناسي و كارشناسي ارشد آغاز مي شود.
دكتر حسيني با بيان اينكه دانشگاه اعتبار لازم براي برگزاري كلاسهاي آمادگي دوره هاي فراگير در داخل واحدهاي دانشگاه را دارد، تصريح كرد: با اين اقدام ديگر نيازي به معرفي موسسات مجاز آمادگي دوره هاي فراگير نداريم و به داوطلبان دوره هاي فراگير نيز توصيه مي شود كه در موسسات غير مجاز با عنوان فراگير ثبت نام نكنند. رييس دانشگاه پيام نور در خاتمه با بيان اينكه نتايج آزمون دكتراي تخصصي دانشگاه پيام نور اعلام شده است، گفت: نتايج به خود داوطلبان اعلام شده است و از پذيرفته شدگان طي هفته آينده براي مصاحبه دعوت به عمل مي آيد.

كلاسهاي درسي نيمسال اول تحصيلي دانشگاه تهران 23 دي پايان مي يابد

گروه آزمون وسنجش : براساس تقويم آموزشي دانشگاه تهران كلاسهاي نيمسال اول سال تحصيلي 87-88 دوره هاي كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري 23 دي ماه پايان مي يابد.
به گزارش ايسنا، امتحانات نيمسال اول تحصيلي دانشگاه از 28 دي ماه آغاز و تا 10 بهمن ماه ادامه دارد. گفتني است، ثبت نام نيمسال دوم سال تحصيلي 87-88 دانشگاه تهران طي روزهاي 10، 11 و 12 دي ماه انجام مي گيرد. همچنين كلاس هاي نيمسال دوم تحصيلي دانشگاه تهران 19 بهمن ماه آغاز مي شود و كلاسهاي درس نيز 22 خرداد پايان مي يابد و بلافاصله بعد از آن از 23 خرداد امتحانات پايان ترم دوم تحصيلي 87-88 آغاز مي شود .

معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي :
تاسيس بيش از 200 مركز جديد و سه واحد علوم و تحقيقات طي 4 سال گذشته

گروه آزمون وسنجش : معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينكه مديريت دانشگاه بر توسعه علمي و كيفي اين دانشگاه تاكيد دارد،افزود: دانشگاه آزاد از تمام ظرفيت هاي موجود براي توسعه استفاده خواهد كرد. به گزارش ايسنا منطقه آذربايجان شرقي، دكتر جعفر حسينچي در اجلاس مشترك روسا و معاونين آموزشي دانشگاه آزاد منطقه دو كشور در تبريز، گفت: اين دانشگاه طي چهار سال گذشته ، بيش از 200 مركز در كل كشور تاسيس كرده است و برنامه تاسيس واحدهاي جديدتر را در دست بررسي دارد. به گفته وي، در طي اين مدت مجوز تاسيس سه واحد "علوم و تحقيقات" براي ارتقاي كيفيت و وضعيت علمي دانشگاه آزاد ارايه شده است كه يكي از آنها، در منطقه دو دانشگاه آزاد و در شهر تبريز تاسيس شده است. حسينچي اضافه كرد: همچنين، يك هزار و 216 رشته تحصيلي جديد به واحدهاي مختلف اين دانشگاه اضافه شده و بر اين اساس تعداد كل رشته هاي تحصيلي اين دانشگاه به بيش از 10 هزار و 500 رشته رسيده است. معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي در خاتمه با تاكيد بر ضرورت ارتقاي كيفيت اين دانشگاه ابرازاميدواري كرد كه اين نهاد علمي بتواند در آينده در تحقق اهداف تعيين شده در سند چشم انداز 20 ساله نظام، گامهاي موثري بردارد.

معاون وزارت بهداشت خبر داد:
پذيرش بومي در 4 رشته علوم پزشكي

گروه آزمون وسنجش : معاون آموزشي وزارت بهداشت از حذف 4 رشته علوم پزشكي از كنكور سراسري سال 88 خبر داد و گفت: 4 رشته علوم پزشكي در مقطع كارداني از كنكور حذف و از اين پس به صورت 100 درصد بومي و از طريق دانشگاههاي علوم پزشكي پذيرش صورت مي گيرد.
به گزارش مهر، دكتر بهرام عين اللهي ديروز در شصتمين اجلاس روساي دانشگاههاي علوم پزشكي در دانشگاه علوم پزشكي تهران افزود: در رشته هاي بهداشت خانواده، مبارزه با بيماريها، بهداشت دهان و دندان و فوريت هاي پزشكي كه در مقطع كارداني قرار دارند از اين پس تنها به صورت بومي و متمركز از سوي دانشگاهها دانشجو تربيت مي شود. عين اللهي گفت: بر اساس برنامه ريزي انجام شده در كنكور 88 تنها در 2 رشته علوم پزشكي در مقطع كارداني دانشجو پذيرفته مي شود و ساير كارداني ها يا ارتقا يافته اند و يا از سيستم پذيرش كنكور حذف شدند. وي اضافه كرد: تنها دو رشته بهداشت محيط و بهداشت حرفه اي در كنكور 88 در مقطع كارداني وجود خواهد داشت. وي حذف مقطع كارداني رشته هاي علوم پزشكي را در سال جاري موجب افزايش ورودي هاي كنكور با رتبه هاي بالا دانست و گفت: پيش از اين ورودي اين رشته ها به دليل نبود مقطع كارشناسي در رتبه هاي زير 20 هزار بود اما امسال با ارتقاي وضعيت آنها رتبه هاي 2 تا 3 هزار كنكور به اين رشته ها راه يافته اند. عين اللهي اضافه كرد: پياده شدن سهميه بندي بومي استاني وزارت بهداشت در كنكور 87 موجب وضعيت بهتر رشته هاي كارشناسي در دانشگاههاي علوم پزشكي شده است.
اجراي آيين نامه جديد ارتقاي هيئت علمي از اول دي ماه
معاون آموزشي وزارت بهداشت از اجراي آيين نامه جديد ارتقاي هيئت علمي از اول دي ماه خبر داد و گفت: توجه به ارتقاي اساتيد در آيين نامه بسيار مورد توجه بوده است.وي اضافه كرد: قصد داريم برنامه اي براي ايجاد هيئت علمي افتخاري ايجاد كنيم كه در واقع از هيئت علمي در مناطق محروم به صورت جامع نگر و در عرصه هاي بهداشتي و درماني براي ارتقاي وضعيت آموزش و بهداشت آن بخش استفاده كنيم.
 شنبه 7 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن