تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805610520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حضور مقامات كشوري و استاني خوزستان ششمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري كشور در اهواز برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: با حضور مقامات كشوري و استاني خوزستان ششمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري كشور در اهواز برگزار شد
مقدمه :
ششمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري ايران كه همزمان با اول دي ماه سالروز تاسيس شركت ملي حفاري ايران با حضور معاون وزير نفت نايب رئيس كميسيون انرژي و مقامات استاني در مجموعه فرهنگي رفاهي اين شركت در اهواز افتتاح شد پس از چهار روز فعاليت با شناخت غرفه هاي برتر به كار خود پايان داد.
به گزارش خبرنگار ما; در اين نمايشگاه كه با همكاري انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت ايران در فضاي پوشيده و باز به مساحت حدود 6 هزار مترمربع تدارك ديده شده بيش از يكصد شركت و سازنده داخلي توانمندي هاي خود را در زمينه ساخت قطعات و تجهيزات موردنياز صنعت حفاري به نمايش گذاشتند.
شركت ملي حفاري ايران با اختصاص فضاي قابل توجهي از نمايشگاه به خود به ارايه اقلام پرمصرف توليد داخل و قطعات موردنياز و اولويت دار اين صنعت پرداخت .
همچنين در حاشيه كار نمايشگاه شركت هاي داخلي حاضر با توجه به حضور مسئولان ارشد وزارت نفت و اعضاي كميسيون انرژي مجلس ضمن معرفي توانمنديها تجهيزات و امكانات خود به بيان تنگناهاي پيش روي خود پرداختند.
به موازات كار اين نمايشگاه كه به مدت 4 روز داير بود چند همايش تخصصي نيز در ارتباط با توسعه و توجه به ساخت داخل با حضور كارشناسان صنعت نفت و حفاري و شركت هاي بخش خصوصي داخلي برگزار شد. در گزارش پيش رو به بيان روند برگزاري اين نمايشگاه چهارروزه پرداختيم كه از نظرتان مي گذرد.

افتتاحيه نمايشگاه
مراسم افتتاحيه ششمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري همزمان با آيين بزرگداشت سي امين سالروز تاسيس شركت ملي حفاري ايران (اول دي ماه ) با پيام هاي رئيس مجلس شوراي اسلامي و وزير نفت در اهواز آغاز شد.
در پيام دكترعلي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي به اين آيين كه توسط حجت الاسلام سيدناصر موسوي نايب رئيس كميسيونانرژي مجلس قرائت شد آمده است : تاريخ جهان معاصر در سال 57 شاهد رخ دادي عظيم در مناسبات ملل آزاديخواه بود نهضت الهي مردان و زنان ايران اسلامي به رهبري حكيمانه مرجع عاليقدر خميني كبير به ثمر نشست و ام القراي جهان اسلام شد.
اين انقلاب در طول سه دهه همواره در تمام فراز و نشيب ها توانست در مقابل بي رحمانه ترين توطئه ها و تحريم هاي جهان مقاومت نمايد و ضمن پشت سر گذاردن موانع گوناگون به نماد و سنبل ملل آزاديخواه تبديل گرديد و در اين ميان نقش آحاد جامعه به ويژه كاركنان صنعت نفت بسيار حائز اهميت و تاثيرگذار است .
فداكاري ها و تلاش صادقانه و مستمر كاركنان صنعت نفت كار اكتشاف حفاري توليد بهره برداري و صدور نفت را تداوم بخشيد و علاوه بر تامين احتياجات داخلي در تقويت بنيه اقتصادي كشور نقش ارزنده و شايسته خود را ايفا نمود.
در تاريخ پرشكوه انقلاب اسلامي مناسبت ها و روزهاي فراموش نشدني بسياري وجود دارد كه يكي از اين روها اول ديماه است .
در اول ديماه سال 58 و در اوج مبارزات حق طلبانه ملت ايران و در روزهايي كه تمامي كارشناسان و متخصصان خارجي كشور را ترك كردند بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام (ره ) كه فرامين و رهنمودهايش در طول تاريخ انقلاب همواره سرنوشت ساز بود فرمان تاسيس شركت ملي حفاري ايران را صادر نمود تاآخرين حلقه وابستگي صنعت نفت از هم گسسته شود.
همچنين در پيام مهندس غلامحسين نوذري وزير نفت آمده است : بسيار خرسندم در سال شكوفايي و نوآوري وهمزمان با يكصدمين سال صنعت نفت ايران اين شركت كه به دنبال مبارزات حق طلبانه ملت مسلمان ايران و با پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي و در راستاي استقلال اقتصادي به عنوان يك نهاد برخاسته از بطن انقلاب شكل گرفت در سايه كار و تلاش كاركنان متخصص و مستعد خود توانسته پس از پشت سر گذاردن فراز و نشيب هاي فراوان و در گذر زمان مراحل رشد و تعالي را سپري نمايد و با استفاده از فناوري روز و ارتقا كيفي دانش فني تخصصي خود جلوه هايي از توانايي و استقلال را به منصه ظهور رساند. كسب گواهينامه هاي معتبر بين المللي رعايت استانداردهاي جهاني توجه خاص به مسائل ايمني بهداشت و محيط زيست مشتري مداري ساخت تجهيزات و بومي سازي صنعت بازسازي و نوسازي دستگاه هاي حفاري توسعه ناوگان عملياتي برخورداري نيروي انساني از آموزش هاي پيشرفته و رشد و ارتقا قابليت هاي شركت به عنوان يك بنگاه اقتصادي پويا اميدواركننده مي باشد.
امروز حفاري نيازمند اتخاذ راهبرد اساسي در اصلاح ساختار مناسب بهبود مستمر كاهش هزينه و افزايش بهره وري به منظور تضمين كيفيت فعاليت هاي خود مي باشد كه بي شك رسيدن به اين اهداف براي تداوم قابليت هاي شركت در عرصه هاي بين المللي ضروري است .
امروز كاركنان غيور و سرافراز صنعت حفاري كشور بومي سازي اين صنعت استراتژيك را تحقق بخشيدند و با توان و تخصص بالنده خود جلوه هاي شكوهمند از لياقت و پايمردي آفريدند و حقيقتا مصاديق بارز مجاهدين في سبيل الله هستند چرا كه در راه اقتدار و توانمندي ايران اسلامي اهتمام مي ورزند.
اميدوارم به فضل الهي روز به روز شاهد رشد و شكوفايي اين صنعت بالنده باشيم از خداوند متعال براي كليه كاركنان شركت ملي حفاري ايران موفقيت و سلامتي مسئلت مي نمايم .
اختصاص 1 7 ميليارد دلار براي خريد 28 دكل حفاري
مديرعامل شركت ملي نفت ايران از اختصاص يك ميليارد و 700 ميليون دلار براي خريد 28 دكل سنگين خشكي و دريايي خبر داد .
سيف الله جشن ساز كه در آيين سالروز تاسيس شركت ملي حفاري ايران در اهواز سخن مي گفت افزود : خريد اين دكل ها شامل 20 دكل خشكي و 8 دكل دريايي در هيئت مديره اين شركت در دو سال اخير به تصويب رسيده است .
وي اضافه كرد : اين مصوبه در چارچوب تصميم وزارت نفت مبني بر خريد دستگاه هاي حفاري ملكي براي شركت هاي تابع از جمله شركت ملي حفاري ايران و شركت حفاري شمال تصويب شده است .
جشن ساز با بيان اين كه در سال هاي آينده نقش حفاري در توليد نفت و گاز بيش از پيش افزايش خواهد يافت اظهار داشت : در همين ارتباط همچنين 110 ميليون دلار اعتبار براي تعمير 8 دستگاه دكل حفاري ملكي درنظر گرفته شده است .
مديرعامل شركت ملي نفت ايران خريد و تجهيز ماشين آلات خدمات فني جانبي حفاري با اعتبار 100 ميليون دلار را از ديگر مصوبات هيئت مديره اين شركت براي تجهيز ناوگان حفاري برشمرد.
وي در پيوند با اين موضوع گفت : در بخش تامين دكل هاي سبك نيز شركت هاي ملي مناطق نفت خيز جنوب و شركت ملي حفاري ايران موظف شدند هر كدام 4 دستگاه دكل خشكي خريداري كنند و شركت نفت و گاز پارس نيز 5 دستگاه دكل حفاري دريايي از طريق خريد يا ساخت تامين نمايد.
مهندس جشن ساز با بزرگداشت اول دي ماه سالروز تاسيس شركت ملي حفاري ايران به فرمان امام خميني (ره ) و تبريك اين روز به كاركنان صنعت نفت كشور به ويژه كاركنان سختكوش شركت ملي حفاري به بيان نقش و اهميت حفاري در صنعت نفت پرداخت و حفاري را صنعت كليدي و دروازه ورود به مخازن نفت و گاز خواند.
مديرعامل شركت ملي نفت ايران يادآور شد : اكتشاف منابع هيدروكربوري جديد توسعه مخازن نفت و گاز تعمير و نگهداري چاه هاي موجود و خدمات فني چاه ها بدون وجود حفاري امكان پذير نيست .
ملي حفاري نماد استقلال خواهي ايران
در ادامه اين آيين نماينده ولي فقيه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز در سخناني تاسيس شركت ملي حفاري ايران به فرمان امام خميني (ره ) را يكي از مهم ترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران دانست .
آيت الله سيدمحمدعلي موسوي جزايري افزود : اين شركت ثمره پيروزي انقلاب اسلامي و از يادگارهاي حضرت امام خميني (ره ) است .
نماينده ولي فقيه در استان خوزستان افزود : فناوري هاي گوناگون از جمله نعمت ها به شمار مي روند و صنعت حفاري كه در صنايع صنعت نفت و در نتيجه اقتصاد كشور نقش اساسي ايفا مي كند از اين دست نعمت ها است كه بايد بكوشيم آن را حفظ كنيم .
وي با گراميداشت اول دي ماه سالروز تاسيس شركت ملي حفاري ايران خاطرنشان كرد : اين شركت نشاني از استقلال خواهي و عزت ملت ايران و نيز نمادي از اجراي فرمان تاريخي امام خميني (ره ) است .
حفاري پيشگام در نوآوري و شكوفايي
در ادامه اين آيين استاندار خوزستان نيز با اشاره به اين كه تاسيس شركت ملي حفاري از احكام امام خميني (ره ) است كه باعث خدمات بي نظير در اقتصاد كشور شده گفت : اين شركت به عنوان يكي از بازوهاي توانمند صنعت نفت به خوبي از عهده وظايف محوله برآمده است .
سيدجعفر حجازي افزود : شركت ملي حفاري ايران در 29 سال فعاليت خود در زمينه نوآوري و شكوفايي در كشور پيشگام بوده است .
گفتني است ; در ابتداي اين مراسم نيز مهندس بهمني مديرعامل شركت ملي حفاري ايران نيز در سخناني به بيان توانايي هاي منحصر به فرد حفارمردان اين شركت پرداخت .
وي يادآور شد : شركت ملي حفاري ايران با حضور شايسته در مناقصات بين المللي در بسياري از موارد گوي سبقت را از رقباي قدر خود و شركتهاي بين المللي ربوده است به طوري كه هر ساله از خروج ميليون ها دلار ارز از كشور جلوگيري مي نمايد.
بازديد نمايندگان مجلس از نمايشگاه

مشاور مديرعامل شركت ملي حفاري ايران درباره اهداف و دستاوردهاي اين بازديد گفت : اين برنامه دو روزه از سوي اين شركت و با دو هدف تدارك ديده شد كه نخست حضور نمايندگان در آيين بزرگداشت سالروز تاسيس شركت و بازديد آنان از ششمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري در جهت آشنايي با شركت ها و سازندگان داخلي فعال در عرصه ساخت قطعات و تجهيزات موردنياز اين صنعت پيچيده و مهم بود.
وي افزود : همچنين به مناسبت سي امين سالروز تاسيس شركت ملي حفاري ايران تعدادي از نمايندگان و اعضاي كميسيون هاي انرژي و اقتصاد مجلس شوراي اسلامي از عمليات حفاري دريايي در آب هاي خليج فارس ديدن كردند.
گفتني است ; مهندس حيدر بهمني مديرعامل شركت ملي حفاري در ديدار نمايندگان مجلس از عمليات حفاري دريايي در آب هاي خليج فارس درباره فعاليت هاي عملياتي و فني اين شركت در 29 سال گذشته گفت : شركت ملي حفاري اين شركت توانسته است 2 هزار و 740 حلقه چاه به متراژ بيش از 5 ميليون و 889 هزار متر در اقصي نقاط كشور حفاري كند .
در بازديد اين هيئت از دستگاه حفاري دريايي شهيد رجايي مسئولان اين دستگاه درباره نحوه حفاري در دريا و تفاوت آن با عمليات خشكي و مخاطرات كار توضيح دادند.
همايش « حفارمردان جوان »
نخستين همايش « حفارمردان جوان » در حاشيه كار ششمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري ايران و با حضور « معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان » در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگي رفاهي حفاري تشكيل شد.
حجت الاسلام محمد حاج علي اكبري معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ملي جوانان در اين همايش گفت : داشتن يك ملت شكوفا مستلزم وجود شخصيت هاي شكوفاست و جوانان بايد با خودشناسي و بهره مندي از تجربيات پيشكسوتان براي شكوفايي بيشتر كشور تلاش كنند.
وي افزود : منظور از پيزشرفت و شكوفايي صنعت و اقتصاد به تنهايي نيست بلكه تلفيق اين مقوله ها با اخلاق و حكمت است .
وي با بيان اين كه در زمينه خودشناسي جوانان به دليل نزديكي به لايه هاي دروني شخصيت انساني استعداد بيشتري دارند اظهار داشت : اين قشر بايد از فرصتي كه انقلاب اسلامي براي خودباوري آنان ايجاد كرده است به نحو مطلوب استفاده كنند.
حجت الاسلام حاج علي اكبري گفت : شركت ملي حفاري ايران با عملكرد درخشان خود در 29 سال گذشته در حقيقت نمادي از خودباوري ملت ايران است .
رئيس سازمان ملي جوانان افزود : اين واقعيت در ديگر عرصه هاي درخشان نظام از جمله دستيابي به دانش صلح آميز فناوري هسته اي و صنايع استراتژيك نيز مشهود است .
وي خاطرنشان كرد : جوانان برومند ايران اسلامي هم اكنون در برخي عرصه هاي علمي مانند فناوريهاي نوين (هاي ـ تك ) از ديگر كشورهاي جهان جلوتر هستند و حرف هاي زيادي براي گفتن دارند كه اين امر محصول شيرين بازگشت و اعتماد به خويشتن است .
حاج علي اكبري با اشاره به تدابير حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب در ترسيم افق 20 ساله كشور گفت : مقدمات دستيابي به اهداف اين سند آماده است و به دست جوانان مصمم اين مرز وبوم تحقق خواهد يافت .
در اين همايش مديرعامل شركت ملي حفاري ايران هم گفت : هم اكنون 2 هزار مهندس جوان در اين شركت مشغول به كار هستند و ما امروز در مسير ارايه تجربيات خود به آنها هستيم .
مهندس حيدر بهمني افزود : جوانان بايد از فرصتي كه براي آنها فراهم شده است به خوبي استفاده كنند و از تجربياتي كه پيشكسوتان صنعت حفاري به دست آورده اند نهايت استفاده را به عمل آورند.
وي اظهار داشت : هدف از برپايي اين همايش فراهم كردن فرصت است تا جوانان به بيان انديشه ها و طرح هاي نو خود بپردازند تا از ظرفيت هاي آنها استفاده بهينه شود.
در ادامه اين همايش همچنين آيت الله زابلي از مدرسان حوزه علميه در سخناني با يادآوري اينكه موفقيت هاي روزافزون حفارمردان جوان باعث اميدواري ملت ايران است افزود : حفاري زيربناي صنعت نفت است و صنعت نفت جزو اركان اقتصاد كشور است .
آيت الله زابلي اظهار داشت : هم اكنون موقعيت پيشرفت و كسب موفقيت فراهم است و جوانان براي به دست آوردن افزودن تر موفقيت ها بايد تلاش كنند.
در اين همايش يك روزه جلسه پرسش و پاسخ حفارمردان جوان با مديرعامل و مديران ارشد شركت ملي حفاري ايران برگزار شد.
ارزيابي نمايشگاه در گفتگو با كارشناسان و سازندگان
گفتني است : در حاشيه برگزاري ششمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري ايران در اهواز در گفتگو با كارشناسان و سازندگان صنعت حفاري به بررسي و ارزيابي نمايشگاه پرداختيم .
تحقق شعار « ما مي توانيم »
دبير انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت ايران گفت : ششمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري ايران جلوه اي از تحقق شعار « ما مي توانيم » است .
مهندس مجيد صرافان در گفت وگو با ستاد خبري اين نمايشگاه افزود : نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري در مقايسه با ديگر نمايشگاه هاي تخصصي كه در كشور برگزار مي شود جزو نمايشگاه هاي برتر بشمار مي آيد.
وي اظهار داشت : مي توان ادعا كرد اين نمايشگاه پس از نمايشگاه بين المللي نفت گاز و پتروشيمي در سطح خود كم نظير است .
صرافان گفت : تجهيزات و توانمندي هايي كه شركت ها و سازندگان در اين نمايشگاه ارايه مي دهند و بيانگر روند پرشتاب در جهت تامين نيازهاي اين صنعت عظيم است .
دبير انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت ايران با اشاره به اين كه تعداد شركت هاي حاضر در نمايشگاه ششم در مقايسه با نمايشگاه پنجم كمتر است افزود : اين در حالي است كه فضاي نمايشگاه حدود 25 درصد نسبت به پارسال افزايش يافته و شركت ها گسترده تر و تخصصي تر در اين نمايشگاه حضور دارند.
وي درباره هم افزايي ميان شركت ملي حفاري ايران و سازندگان داخلي اظهار داشت : اين شركت از صنايع پيشرو در ساخت داخل و در واقع دروازه ورود سازندگان و توليدكنندگان داخلي به صنايع نفت است .
وي شناسايي توانمنديهاي اعضا معرفي آنها به جامعه و شركت هايي كه به عنوان كارفرما مي توانند كار ايجاد كنند را از اهداف اين انجمن برشمرد و گفت : يكي از فضاهايي كه در ايجاد اين فرصت نقش مهمي دارد برپايي نمايشگاه هاي تخصصي است و انجمن براي اين كه بتواند اين فضا را مهيا سازد از هر پيشنهادي در زمينه فراهم كردن محيط و بستر كار استقبال مي كند.
نخستين ساخت داخل تجهيزات صنايع نفت
رئيس هيات مديره صندوق بازنشستگي پس انداز و رفاه صنعت نفت ساخت قطعات و تجهيزات صنايع نفت در كشور را تحسين برانگيز خواند.
دكترمهدي كرباسيان هنگام بازديد از ششمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري ايران در اهواز به خبرنگار ما گفت : من به عنوان عضو هيات مديره شركت ملي نفت ايران در سال 1367 تا 1370 معاون بازرگاني بودم و در آن سال ها خيلي ازقطعاتي كه امروز در داخل توليد مي شود از خارج تامين مي شد.
وي افزود : امسال بسيار خوشحال شدم كه مي بينم اين قطعات و تجهيزات با كييت و تخصص بالا در داخل توليد و جايگزين خريدهاي خارجي شده است .
دكتركرباسيان اين موفقيت را مرهون همت و تلاش متخصصان و كاشناسان صنعت نفت دانست و ابراز اميدواري كرد اين اقدام در مجموعه هاي صنعتي بيش از پيش گسترش و افزايش يابد.
توسعه ساخت داخل در گرو ترويج مديريت نوين
يك كارشناس مديريت كيفيت نيز در حاشيه نمايشگاه به خبرنگار ما گفت كه ساخت داخل از فرآيندهاي اصلي مديريت زنجيره تامين است كه توسعه آن مستلزم بهره گيري از شيوه هاي نوين مديريت كيفيت جامع است .
مهندس آرمين يغمائي افزود : مديريت كيفيت از طريق آموزش به دست مي آيد كه از ابتداي شكل گيري سازمان برنامه ريزي شده و در تمام فرآيندهاي سازمان اجرا مي شود. عضو هيات مديره شركت طراحي مهندسي و خدمات بازرسي سامان دقت اظهار داشت : آموزش اعم از آموزش علمي يا مهارتي نيز مانند هر فعاليت ديگر بايد برنامه ريزي شده و اثربخشي آن پايش گردد.
يغمائي درباره راهكارهاي ارائه يك سيستم آموزشي مطلوب توضيح داد : به اين منظور بايد سطح كيفيت تصدي هر شغل و شاغلان در هر شغل ارزيابي شود. نيازمنديهاي الزامي در شغل نيز شناسائي و دوره هاي آموزشي لازم تنظيم و در نهايت اثربخشي دوره هاي آموزشي ارزيابي شود.

وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا اين شركت برنامه اي براي دوره هاي آموزش مهارتي براي تامين كنندگان صنعت حفاري داشته است گفت : اين شركت در سال جاري با عقد تفاهم نامه همكاري با موسسات آموزشي و دانشگاهي توان مضاعفي در برگزاري دوره هاي آموزش تخصصي و ارائه گواهينامه هاي بين المللي ايجاد كرده است .
يغمائي افزود : هم اكنون در حال برنامه ريزي سرفصل هاي دروس مرتبط با مديريت ساخت داخل به ويژه در زمينه هاي برون سپاري بازرسي تستهاي غيرمخرب و آموزش ارزيابي و انتخاب تامين كنندگان هستيم كه تا پايان سال جاري تقويم آموزشي و سرفصل دروس براي سال آينده تنظيم و به تمام « تامين كنندگان بانك اطلاعاتي صنعت حفاري » اطلاع رساني خواهد شد.
تدوين بانك جامع اطلاعات سازندگان صنعت حفاري
مديرعامل شركت طراحي مهندسي و خدمات بازرسي سامان دقت از تهيه و تدوين بانك جامع اطلاعات سازندگان و تامين كنندگان صنعت حفاري كشور خبر داد.
مهندس اميرمسعود نراقي در اين خصوص به خبرنگار ما گفت : تهيه اين بانك اطلاعاتي با هدف ارزيابي تامين كنندگان و مشخص نمودن درجه كيفيت آنان بوده كه از اين نظر كار جديدي است و مي تواند مشتريان را به انتخاب صحيح تامين كنندگان راهنمائي و سازندگان را به سمت ارتقاي كيفيت سوق دهد.
وي افزود : اين بانك اطلاعاتي كه نتيجه زحمات كارشناسان و حاصل تجربه چندين ساله مديران اين شركت است بطور رايگان در اختيار تامين كنندگان قطعات صنعت حفاري قرار خواهد گرفت .
خودكفايي در گروه حمايت از سازندگان داخلي
مديرعامل شركت ايمن تكسا حمايت از شركت ها و سازندگان داخلي را لازمه رسيدن به خودكفايي دانست و خاطرنشان كرد كه اين حمايت ها به ويژه از شركت هايي كه در استان خوزستان به دليل در اختيار داشتن حجم وسيعي از پروژه هاي نفت و گاز و پتروشيمي فعاليت مي كنند از اهميت بسزايي برخوردار است .
رسول اماني با تاكيد بر اين كه شركت هاي داخلي توانمندي توسعه ساخت را دارند اظهار داشت : اين شركت در حال حاضر توانايي طراحي و ساخت 100 درصد سازه هاي فلزي موردنياز صنعت حفاري از جمله مخازن آب و گل ماژول فلنج و مخازن نگهدارنده گازوئيل آب مقطر و نفت را دارد.
وي گفت : اين شركت از سال 1382 راه اندازي و با طراحي و ساخت تجهيزات صنايع نفت گاز پتروشيمي و فولاد سالانه از خروج قابل توجهي ارز از كشور جلوگيري مي كند.
مديرعامل شركت ايمن تكسا همچنين از ساخت يك دستگاه كامل دكل حفاري براي شركت ملي حفاري ايران خبر داد و گفت : پيش بيني مي شود ساخت اين دكل تا سال آينده به اتمام برسد.
اختتاميه نمايشگاه
آيين اختتاميه ششمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري ايران پس از چهار روز فعاليت با معرفي غرفه هاي برتر در مجتمع فرهنگي رفاهي شركت ملي حفاري ايران در اهواز برگزار شد.
افزايش 25 درصدي فضاي نمايشگاه
در اين آيين مدير اجرايي نمايشگاه در گزارشي اعلام كرد كه با توجه به استقبال شركت ها و سازندگان داخلي نمايشگاه ششم در مقايسه با نمايشگاه پنجم كه سال گذشته برگزار شد از نظر فضاي نمايشگاهي 25 درصد افزايش داشت .
مهندس مجيد صرافان افزود : در حدود 6 هزار مترمربع فضاي مسقف و باز پيش بيني شده 75 شركت و سازنده داخلي توانمندي ها
و توليدات خود را در بخش ساخت قطعات و تجهيزات مربوط به صنعت نفت به ويژه حفاري به نمايش گذاشتند.
وي اظهار داشت : تعداد بازديدكنندگان از نمايشگاه و غرفه ها به خصوص دانشجويان كارشناسان صنعتگران و كارآفرينان بيانگر اهميت اين نمايشگاه تخصصي است كه پس از نمايشگاه بين المللي نفت گاز و پتروشيمي در نوع خود در كشور كم نظير است .
صرافان درباره حضور انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت و همياري و همكاري اين انجمن در برپايي اين نمايشگاه توضيح داد : هم اكنون 360 شركت در كشور كه در زمينه ساخت قطعات و تجهيزات صنايع نفت فعاليت مي كنند عضو « استصنا » هستند .
تاكيد بر نقش موثر بازنشسته ها
در ادامه مشاور عالي مديرعامل شركت ملي حفاري در سخناني با اشاره به فعاليت هاي وسيع انجام شده در زمينه ساخت داخل گفت كه تحريم باعث حضور پررنگ تر و قويتر سازندگان داخلي در جهت خودكفايي و خوداتكايي شده است .
دكترعبدالحسين مقتدايي افزود : انجمن سازندگان صنعت نفت به عنوان يك مجموعه مردم نهاد بايد فعاليت خود را گسترده تر كند و براي موفقيت از نيروهاي با سابقه و موفق صنعت نفت استفاده نمايد.
مشاور عالي مديرعامل شركت ملي حفاري ايران با يادآوري اينكه استقلال در بخش هاي مختلف مستلزم داشتن قانون است گفت : امروز شاهد هستيم كه در كنار دستورالعمل بخشنامه و... با سدي بنام « غول اداري » سروكار داريم .
وي در اين زمينه خطاب به سازندگان و صنعتگران جوان و اعضاي انجمن سازندگان يادآور شد كه شما بايد « يارگيري مديريتي » كنيد و گفت : توليد در بخش خصوصي در كشور زماني موفق مي گردد كه بر تجربه كارشناسان و صنعتگران و بويژه مديران بازنشسته « بانفوذ » تكيه كرده باشد. مقتدايي با افزودن اين مطلب كه يارگيري به اين معنا رشد و توسعه كارهاي تخصصي را به دنبال دارد گفت : قشر باسابقه و در راس آن بازنشسته ها چاله چوله هاي اداري را بهتر مي شناسند و بدين ترتيب راه هاي خطا و تكراري را نمي روند و راه ميان بر را به جوانان نشان مي دهند.
همچنين مهندس همايون مددي رئيس هيئت مديره انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت از شركت ملي حفاري ايران در فراهم كردن زمينه ارايه توانمندي هاي اعضاي انجمن در اين نمايشگاه قدرداني كرد.
تجليل از سازندگان و غرفه داران
در پايان ازسازندگان و غرفه داران برتر حاضر در اين نمايشگاه تقدير به عمل آمد.
رسول اماني مديرعامل شركت ايمن تكسا محمد صبوري مديرعامل شركت صنعتي و مهندسي صبوري و كورش شيباني مديرعامل شركت فني و مهندسي شيباني به عنوان سازندگان برتر معرفي و لوح تقدير ويژه دريافت كردند.
امتيازهايي همچون داشتن « تعداد قطعات جديد در سال 87 ميزان حجم قراردادها در سال 87 و داشتن بيشترين حجم كالا » از جمله شاخص هاي انتخاب در اين بخش است .
همچنين در بخش انتخاب غرفه هاي برتر شركت هاي ايمن تكسا اتابك جنوب صبوري و روانكاران سپاهان لوح تقدير گرفتند.
شاخص هاي انتخاب غرفه هاي برتر مواردي همچون « متراژ غرفه نحوه برخورد با بازديدكنندگان توضيحات كارشناسانه و تعداد تجهيزات و امكانات به نمايش درآمده » در نمايشگاه است .
سخن پاياني
به هر حال ششمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري ايران پس از چهار روز فعاليت با تمام نقاط قوت و ضعف خود به پايان رسيد.
بدون شك ميزان استقبال از نمايشگاه ششم نشانگر توجه علاقه مندان به حوزه تخصصي حفاري و نيز نهادينه شدن آن در بين نمايشگاه هاي تخصصي است .
ميزان توانمندي و زحماتي كه در نمايشگاه ششم به نمايش درآمد به همگان ثابت كرد كه چنين نمايشگاهي ـ با دعوت از سازندگان خارجي ـ قابليت برگزاري در سطح بين المللي در پايتخت نفتي ايران (خوزستان ) را نيز داراست .
اميد ميرود اين نمايشگاه در گام هفتم خودش در سال آينده با برنامه ريزي منسجم تر و حضور قوي تر خود را به عنوان رقيب نمايشگاه هاي بين المللي بيش از پيش مطرح سازد.
در ششمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري ايران در اهواز بيش از 75 شركت و سازنده داخلي در فضاي شش هزار مترمربع فضاي مسقف توانمنديها و توليدات خود را به نمايش گذاشتند
دكترعلي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي : اين انقلاب در طول سه دهه گذشته همواره در تمام فراز و نشيب ها توانست در مقابل بي رحمانه ترين توطئه ها و تحريم هاي جهان مقاومت نمايد و ضمن پشت سر گذاردن موانع گوناگون به نماد و سنبل ملل آزاديخواه تبديل گردد و در اين ميان نقش آحاد جامعه به ويژه كاركنان صنعت نفت بسيار حائز اهميت و تاثيرگذار است
مهندس غلامحسين نوذري وزير نفت : امروز حفاري نيازمند اتخاذ راهبرد اساسي در اصلاح ساختار مناسب بهبود مستمر كاهش هزينه و افزايش بهره وري به منظور تضمين كيفيت فعاليتهاي خود مي باشد كه بي شك رسيدن به اين اهداف براي تداوم قابليت هاي شركت در عرصه هاي بين المللي ضروري است
مهندس بهمني مديرعامل شركت ملي حفاري ايران : شركت ملي حفاري ايران با حضور شايسته خود در مناقصات بين المللي در بسياري از موارد گوي سبقت را از رقباي قدر خود و شركتهاي بين المللي ربوده است به طوريكه هر ساله از خروج ميليونها دلار ارز در كشور جلوگيري مي نمايد
 شنبه 7 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 367]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن