تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819943943




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/كوتاه از دنياي خودرو/ حمايت مالي تاتا از جگوار و لندرور كاهش توليد در سوزوكي پيش‌بيني كاهش توليد هيونداي براي سال جاري


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /كوتاه از دنياي خودرو/ حمايت مالي تاتا از جگوار و لندرور كاهش توليد در سوزوكي پيش‌بيني كاهش توليد هيونداي براي سال جاري


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: خودرو

شركت خودروسازي تاتاموتورز هند پذيرفت كه با تزريق ده‌ها ميليون پوند نقدينگي به دو برند جگوار و لندرور مانع از بحران مالي آن‌ها در كوتاه‌مدت شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فايننشيال تايمز در اين باره گزارش داد: شركت هندي تاتاموتورز اوايل سال جاري دو برند گران‌قيمت برتيانيايي يادشده را در ازاي پرداخت 2.3 ميليارد دلار از شركت آمريكايي فورد خريداري كرد و به همين دليل تمايل چنداني ندارد كه براي اين دو برند مشكل نقدينگي به وجود بيايد.

اين در حاليست كه خودروسازان بريتانيايي به صورت جداگانه نامه‌اي به نخست‌وزير اين كشور نوشته و از وي تقاضاي كمك كرده‌اند.

به گزارش رويترز، اما در حالي كه نخست‌وزير انگليس از تمايل خود براي كمك به خودروسازان كشورش خبر داده است، هنوز خبري از پرداخت وام يا تسهيلات به صنايع خودروسازي بريتانيا نيست.

كاهش توليد در سوزوكي

دومين توليدكننده بزرگ خودروهاي ميني در ژاپن از كاهش توليد خود در اين كشور به ميزان 30 هزار دستگاه خبر داد.

به گزارش ايسنا، شركت سوزوكي موتور دليل اين اقدام خود را كاهش تقاضا براي خريد خودرو در بازار ژاپن به دليل بحران مالي جهاني اعلام كرده است.

به گزارش بلومبرگ، اين شركت ژاپني همچنين قصد دارد تا پايان ماه جاري 850 نفر از كارگران خود را اخراج كند.

پس از گذشت حدود 30 سال؛

جنرال‌موتورز استراليا خودروي كوچك توليد مي‌كند

رويترز گزارش داد: واحد تابعه جنرال‌موتورز در استراليا از ساخت نخستين خودروي كوچك بهينه‌سوز خود در آينده نزديك خبر داد.

به گزارش ايسنا، در شرايطي كه فروش خودروهاي پرمصرف در بازار خودرو استراليا به شدت كاهش يافته است، شركت هولدن جنرال‌موتروز قصد دارد، خودروي كوچك چهار سيلندر خود را در ايالت استرالياي جنوبي از سال 2010 توليد كند.

گفتني است، فروش خودروهاي نو در استراليا طي ماه نوامبر امسال 5.2 درصد كاهش يافت كه پنجمين ماه پياپي كاهش بود.

شركت هولدن از دهه 1980 تاكنون هيچ خودروي كوچكي توليد نكرده است، اما در شرايطي كه دولت استراليا حمايت قاطع خود را از توليد خودروهاي كم‌مصرف در اين كشور اعلام كرده است، هولدن نيز تصميم گرفته تا بار ديگر شانس خود را در توليد اين نوع خودروها امتحان كند.

خودروساز بلاروسي به دنبال دسترسي به بازارهاي جهاني

با افتتاح پنج نمايندگي شركت خودروسازي آمكادور بلاروس در ايران اوكراين، مولداوي، قزاقستان و اردن، تعداد نمايندگي‌هاي اين شركت در خارج از اين كشور از مرز بيست نمايندگي گذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اروپاي شرقي، شركت خودروسازي آمكادور بلاروس كه در زمينه توليد خودروهاي سنگين راه‌سازي، حمل بار و ليفت‌هاي كارخانه‌ها فعاليت دارد، در تلاش است تا در سال 2009 ميلادي با توليد مدل‌هاي جديد، حجم صادراتش را افزايش دهد.

آلكساندر شاكوتين - رييس شوراي مديران آمكادور - در اين باره گفت: در برخي از كشورها بحران مالي به بحران اقتصادي تبديل شده كه ما را نيز مجبور ساخته به شكل ديگري به دنبال طراحي خودرو و توليد باشيم تا بتوانيم در اين بازار رقابتي دوام بياوريم.

وي خاطرنشان كرد: از جمله برنامه‌هاي اين شركت ايجاد نمايندگي‌هاي خدمات پس از فروش و عرضه‌كننده قطعات يدكي در كشورهاي هدف است تا بازار صادراتي خود را توسعه دهد.

كاهش پيش‌بيني توليد هيونداي براي سال جاري

هيونداني موتور و واحد تابعه‌اش - كياموتورز - پيش‌بيني كردند كه فروش آن‌ها امسال در مجموع به حدود 4.2 ميليون دستگاه خودرو برسد.

به گزارش ايسنا، قرار است، اين دو خودروساز به دليل كاهش تقاضاي بازار ناشي از بحران مالي جهاني ساعات كاري در كارخانه‌هاي خود را به طور متوسط به 4 ساعت در روز كاهش دهند.

همچنين در ماه جاري بزرگترين خودروساز كره‌جنوبي از كاهش حقوق پرداختي خود به كارگرانش خبر داده است.

به گزارش بلومبرگ، پيش از اين قرار بود، هيونداي و واحد تابعه‌اش امسال 4.8 ميليون دستگاه خودرو توليد كنند.

خودرو جديد رنو در راه آمريكا

خودرو جديد رنو با نام New Renault Symbol طبق پيش بيني هاي صورت گرفته از سال 2009 در برخي از كشورهاي آمريكاي جنوبي از جمله آرژانتين، برزيل، كلمبيا، اكوادور، شيلي، اروگوئه و پاراگوئه به فروش خواهد رسيد.

به گزارش ايسنا، اين خودرو حدود چهار ماه پس از پرده برداري آن در نمايشگاه خودرو مسكو در كشور آرژانتين معرفي شد.

توليد اين خودرو براي پوشش كليه مناطق آمريكاي جنوبي در كارخانه سانتا ايزابل كشور آرژانتين انجام خواهد گرفت.

اين خودرو آخرين محصول جديد شركت رنو و به عبارت ديگر ششمين خودرو معرفي شده در اين منطقه از سال 2006 تاكنون بوده است. خودروهاي ديگري كه در اين بازار معرفي شده اند عبارتند از مگان سدان، مگان استيشن، لوگان، ساندرو و ساندرو شاسي بلند.

بنا بر اعلام رنو، در بازاري كه تا پايان ماه نوامبر سال 2008، حدود 4.4 درصد رشد داشته است ميزان فروش رنو 6.5 درصد افزايش داشته است.

سه غول خودروسازي ژاپن هم كاهش توليد دادند

سه غول خودروسازي ژاپن ماه گذشته و همزمان با عميق‌تر شدن بحران مالي جهاني توليد خود را كاهش دادند.

به گزارش ايسنا، توليد تويوتا در ماه نوامبر با 27 درصد كاهش به 589 هزار و 505 دستگاه رسيد. توليد اين شركت ژاپني همچنين كاهش 55 درصدي را در اروپا تجربه كرد.

به گفته‌ ياسو كاتو - سخنگوي تويوتا - كاهش توليد تويوتا در ماه نوامبر طي دو دهه اخير بي‌سابقه بوده است.

توليد هوندا نيز در ماه نوامبر با 10 درصد كاهش به 326 هزار و 176 دستگاه رسيد و توليد شركت نيسان با كاهش 34 درصدي بالغ بر 222 هزار و 212 دستگاه شد.

به گزارش بلومبرگ، خودروسازان ژاپني طي ماه‌هاي اخير به دليل كاهش تقاضا در بازار مجبور به تجديدنظر در پيش‌بيني‌هاي سودآوري خود شده‌اند.

زيان‌دهي دو قطعه‌ساز بزرگ ژاپن

دو شركت بزرگ قطعه‌سازي ژاپن پيش‌بيني درآمد خالص خود را كاهش دادند.

به گزارش ايسنا، بعد از اين‌كه تويوتا به عنوان بزرگترين مشتري دو شركت قطعه‌سازي دنسو و آيسين سيكي زيان عملياتي خود را براي سال آينده برآورد كرد، اين دو شركت نيز تخمين زدند كه با زيان‌دهي روبرو خواهند شد.

كاهش تقاضا و افزايش ارزش ين در برابر دلار نيز در كاهش سودآوري اين دو شركت ژاپني موثر اعلام شده است.

شركت دنسو پيش‌بيني خود درباره درآمد خالص را 90 درصد كاهش داده و به حدود 110 ميليون دلار در سال منتهي به 31 مارس سال آينده رساند.

به گزارش بلومبرگ، همچنين پيش‌بيني شده است كه درآمد خالص شركت آيسين در مدت زمان يادشده هيچ افزايشي نسبت به سال قبل از آن نداشته باشد.

كاهش حقوق كارگران تويوتا!

شرايط بحراني بازار خودرو در آمريكا تويوتا را هم به فكر كاهش هزينه‌هاي خود از طريق پايين آوردن ميزان دستمزدها و حتي اخراج كارگرانش انداخته است.

به گزارش ايسنا، بزرگترين خودروساز ژاپني طي 24 سال توليد خودرو در آمريكا تاكنون هرگز دست به تعديل نيرو و يا اخراج كارگرانش نزده است.

اما در حال حاضر به دليل مواجهه با كاهش شديد فروش در آمريكا گزينه‌هاي متعددي در مقابل تويوتا براي كاهش هزينه‌هايش قرار گرفته است.

اين شركت حتي مجبور شد، كارخانه توليد پريوس خود را در مي‌سي‌سي‌پي تعطيل كند و چند كارخانه ديگر اين شركت نيز براي توقف توليد برنامه‌ريزي كرده‌اند.

به گزارش بلومبرگ، از سوي ديگر تويوتا تصميم به اخراج تعدادي از كارگرانش درآمريكاي شمالي و كاهش حقوق تعدادي ديگر گرفته است. اقدامي كه تاكنون سابقه نداشته است.

زيان بزرگترين توليدكننده باركش‌هاي سنگين ژاپن

بزرگترين توليدكننده باركش‌هاي سنگين در ژاپن گزارش اولين زيان عملياتي خود را طي دست‌كم 9 سال اخير به زودي منتشر خواهد كرد.

به گزارش ايسنا، كاهش تقاضا در بازارهاي جهاني به شدت روي فروش خارجي شركت هينو موتورز تاثير منفي گذاشته است.

كارشناسان پيش‌بيني كرده‌اند كه اين شركت ژاپني با حدود 144 ميليون دلار زيان روبرو شود.به گزارش بلومبرگ، يوشيو شيرايي - رييس هينو - گفت: چندان واضح نيست كه چه زماني بازار روند به شرايط طبيعي خود باز خواهد گشت.

گفتني است، نيمي از شركت هينو موتورز در مالكيت تويوتا است.

انتهاي پيام
 شنبه 7 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 364]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن