تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815418376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بذرافشان در گفتگو با مهر:لرزش زندگي اداي دين به قربانيان زلزله بم است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بذرافشان در گفتگو با مهر:"لرزش زندگي" اداي دين به قربانيان زلزله بم است
نويسنده و كارگردان "لرزش زندگي" اين فيلم تلويزيوني را اداي دين به قربانيان زلزله بم دانست كه تلاش كرده عمق اين فاجعه انساني را به تصوير بكشد.

عليرضا بذرافشان درباره توليد اين فيلم با موضوع زلزله سال 82 بم به خبرنگار مهر گفت: اين فيلم به سفارش هلال احمر ساخته شد و طرح آن را همراه سارا خسروآبادي آماده كرديم. علاقمند بودم فيلمي بسازم و دين خود را به قربانيان زلزله بم ادا كنم و تصويرگر عمق فاجعه باشم.

وي ادامه داد: به نظرم حق تصوير اين روز در فيلم‌هايي كه ساخته شده ادا نشده است. هر كارگرداني دوست دارد در ژانرهاي مختلف فيلم بسازد. من در "تنگنا" به عشق و رفاقت و در "انتقال" به زندگي شهري پرداختم و علاقمند بودم در سومين تجربه كارگرداني سراغ موضوعي تازه بروم، به همين دليل وقتي هلال احمر پيشنهاد توليد فيلمي درباره زلزله بم را داد، پذيرفتم.

اين كارگردان افزود: البته وقتي فيلمي به سفارش نهاد يا مركزي ساخته مي‌شود، نهاد سفارش‌‌دهنده دخالت‌هايي در قصه مي‌كنند و فيلم حالت سفارشي به خود مي‌گيرد. اما همكاري خوب تلويزيون و هلال احمر مانع از اين مسئله شد و دوستان هلال احمر هيچ دخالتي در فيلمنامه نداشتند.

بذرافشان درباره مشكلات بازسازي لوكيشن‌هاي زلزله بم گفت: ديگر كمتر خرابه‌اي در بم ديده مي‌شود و ما تنها چند لوكيشن مثل مسافرخانه، خوابگاه و نخلستان را پيدا كرديم. در توليد "لرزش زندگي" مردم بم خيلي كمك كردند و همكاري آنها بيشتر شبيه معجزه بود. از فريبرز سيگارودي مدير تصويربرداري و محسن نوروزي طراح صحنه و لباس هم تقدير مي‌كنم.

وي درباره نريشن‌هاي شخصيت كيهان (محمدرضا فروتن) توضيح داد: با توجه به اينكه در فيلم سه زمان گذشته، حال و آينده را داشتيم، به همين دليل براي اينكه زمان‌ها به هم اتصال پيدا كند از نريشن استفاده كرديم كه كيهان در بخش‌هاي مختلف فيلم اتفاق‌ها را روايت مي‌كند.

اين كارگردان درباره حجم كم موسيقي در "لرزش زندگي" به ويژه در صحنه‌هاي تراژيك گفت: ابتدا ما با يك آهنگساز مطرح براي ساختن موسيقي اين فيلم صحبت كرديم و او هم 55 دقيقه دقيقه از موسيقي را ساخته بود، اما اختلاف‌ نظرهايي پيدا كرديم و قصد داشتيم اصلاحاتي در موسيقي انجام شود، اما او قبول نكرد و گفت بهتر است موسيقي او كاملاً برداشته شود.

بذرافشان خاطرنشان ساخت: تا اينكه سه روز مانده به پخش فيلم از امير توسلي دعوت كرديم و به نظرم او در اين مدت كوتاه توانست موسيقي فيلم را بسازد و خودش را به ذهنيت من نزديك كند. كار او از نظر شاهكار بود. البته قبول دارم حجم موسيقي كم بود، اما در مجموع خوب بود.

وي درباره انتخاب فروتن و اسكندري براي ايفاي نقش‌هاي كيهان و مرضيه گفت: براي نقش كيهان بازيگر ديگري نامزد اولم بود كه سر كار بود، اما كار كردن با فروتن افتخار است و من از حضور او در اين پروژه لذت بردم. اسكندري هم انتخاب اولم براي نقش مرضيه بود، به نظرم فيزيك او براي ايفاي نقش امدادگر مناسب بود.

اين كارگردان درباره تغيير نام اين فيلم از "5:28" به "لرزش زندگي" و اينكه چرا در تيتراژ عنوان "5:25" خورده بود، توضيح داد: اين مسئله خيلي اتفاقي و در اثر ناهماهنگي به وجود آمد. شبكه تيزري با عنوان "لرزش زندگي" كه نام اوليه اين فيلم بود و كد توليد هم گرفته بوديم، ساخت و اين تيزر از همه شبكه‌ها پخش شد، به همين دليل نام "لرزش زندگي" باقي ماند.

فيلم تلويزيوني "لرزش زندگي" جمعه ششم دي ‌ماه ساعت 15:40 از شبكه يك روي آنتن رفت. اين فيلم به كارگرداني عليرضا بذرافشان و تهيه‌كنندگي اكبر تحويليان ساخته شده و لاله اسكندري و محمدرضا فروتن نقش‌هاي اصلي را بازي مي‌كنند.

در خلاصه داستان "لرزش زندگي" آمده است: سيروس بعد از پنج سال از كما خارج شده است، به همين دليل كاركنان بيمارستان و مادر پيرش به شدت از موضوع خوشحال هستند. پزشك بعد از انجام معاينات اعلام مي‌كند وضعيت سيروس نرمال است ...
 شنبه 7 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 509]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن