تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816702021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كروبي:تفكر سليقه‌‏اي نبايد بر‌‏كشور حاكم شودبراي اجراي اصول معطل مانده قانون اساسي تلاش مي‌‏كنم


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: كروبي:تفكر سليقه‌‏اي نبايد بر‌‏كشور حاكم شودبراي اجراي اصول معطل مانده قانون اساسي تلاش مي‌‏كنم


تهران- خبرگزاري كار ايران
دبير‌‏كل حزب اعتماد ملي با بيان اينكه شك و ترديد سم مهلكي براي جبهه اصلاحات است، خاطرنشان كرد:كساني‌‏كه 4 يا 5 سال پيش صحبت از عدم شركت و يا تحريم مي‌‏كردند امروز تمام تلاش خود را براي حضوري مؤثر در انتخابات آينده به كار بسته‌‏اند و ديگر نه از تحريم خبري هست و نه از شرط و شروط .

به گزارش‌‏"ايلنا"، مهدي‌‏كروبي در ‌‏سفر به كردستان‌‏ در جمع اقشار‌‏مختلف مردم سنندج با اشاره به اينكه همواره ارتباط خود را با توده‌‏هاي مردم و به خصوص نيرو‌‏هاي فعال حفظ كرده‌‏ام، تصريح‌‏كرد: به نظر مي‌‏رسد در حال حاضر مهم‌‏ترين مشكل كشور مسائل اقتصادي همچون تورم و بيكاري است، كه توده‌‏هاي مردم را رنج مي‌‏دهد.
وي خاطر‌‏نشان‌‏كرد: اشتغال به معناي كارمندي و شاغل در ادارات جوابگوي مخاطبان نيست و ادارات ما ظرفيت تحصيلكرده‌‏ها را ندارد.
كروبي ادامه داد: توليد شغل نيازمند امنيت و سرمايه‌گذاري است و براي جوابگويي به جمعيت مخاطبان اشتغال بايد مباحث اقتصادي را رونق بخشيد.
كانديداي دهمين دوره‌‏ رياست‌‏جمهوري در‌‏ادامه سخنان خود با بيان‌‏اينكه كشور‌‏ما سرشار از امكانات و استعدادهاي بي نظير سرزميني است، تصريح كرد: با برنامه‌‏ريزي و استفاده از نيروهاي فراوان كارآمد و شايسته مي‌‏توان‌‏ضمن تغيير وضع موجود زمينه‌‏هاي شتاب بخشيدن به حركت توسعه همه جانبه كشور را فراهم ساخت.
رئيس مجلس ششم با اشاره به جمعيت 70 ميليوني كشور و جمعيت سه ميليون نفري دانشجويان، ادامه داد: همه مردم از هر‌‏قوم و مذهبي بايد خودشان را در سرنوشت كشور شريك بدانند، همه بايد احساس‌‏كنند، ايران سرزميني متعلق به همه مردم است و بايد برنامه‌‏ريزي‌‏ها و تصميم‌‏گيري‌‏ها به گونه‌‏اي انجام شود كه زمينه‌‏هاي بهره‌‏مندي مردم از حقوق اساسي‌‏ آنها فراهم گردد.
دبيركل حزب اعتماد‌‏ملي در بخش ديگري از سخنان خود، تصريح‌‏كرد: همانطور كه مردم با هر قوميت و مذهبي در سختي‌‏ها و تنگناها، رنج‌‏ها را به جان خريدند و سينه خود را سپر تيرهاي دشمنان كشور و ملت نمودند، اينك نيز بايد بستر‌‏هاي لازم براي حضور و مشاركت آنان در عرصه‌‏هاي مختلف فراهم شود. وجود قوميت‌‏هاي‌‏ مختلف در جامعه نه تنها تهديد نيست، بلكه فرصتي است كه بايد با تكيه بر آن براي توسعه و پيشرفت هر چه بيشتر تلاش كرد ،بايد از پتانسيل و نيروهاي انساني تمامي قوميت‌‏ها و مذاهب مختلف براي ساختن جامعه بهره گرفت.
كروبي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه وجود وحدت در جامعه ثمرات فراواني دارد، اظهار داشت: وحدت بدون تحمل و سعه صدر بوجود نمي‌‏آيد ، ضمن آنكه نقد و انتقاد نيز زمينه‌‏هاي تقويت نقاط قوت و بر طرف‌‏كردن نقاط ضعف را فراهم مي‌‏كند. تا زماني‌‏كه در جامعه فضاي نقادانه وجود نداشته باشد، نمي‌‏توان به توسعه و پيشرفت اميدوار بود، زيرا وجود انتقاد باعث پويايي هر چه بيشتر هر جامعه‌‏اي خواهد شد. امام (ره) مي‌‏فرمودند نقد كردن تحفه آسماني است و مقام معظم رهبري نيز بارها بر ايجاد فضاي سازنده براي نقد و انتقاد تأكيد داشته‌‏اند، آنچه در اين ميان مهم است، اين است كه تفكر سليقه‌‏اي نبايد بر‌‏كشور حاكم شود، قانون و ضوابط بر كنش‌‏ها و واكنش‌‏هاي سياسي و اجتماعي و فردي حاكم شود.
وي با اشاره به امكانات و پتانسيل‌‏هاي استان كردستان ابراز اميدواري‌‏كرد كه با برنامه‌‏ريزي درست و تصميمات كارشناسي ضمن رفع نا‌‏رسايي‌‏ها، شاهد حركت و توسعه اين استان باشيم.
كروبي با اشاره به اينكه كردها از كهن‌ترين اقوام ايران هستند، تصريح كرد: قوميت‌هاي موجود در‌‏كل كشور بايد ايران را از آن خود بدانند و برخورداري از قانون اساسي آن را احساس كنند و اگر در دوران مسند رياست كاري را براي مردم كردستان انجام داده‌ام، وظيفه بوده و جز اين كاري ديگر انجام نداده‌ام.
دبير كل حزب اعتماد ملي در ادامه برنامه‌‏هاي سفر خود به سنندج با شيخ الاسلام ، نماينده اهل سنت مجلس خبرگان رهبري ديدار و‌‏گفت‌‏وگو كرد.
در اين ديدار‌‏كه مدني‌‏فر، رئيس شوراي استفتائات فقه اهل سنت نيز حضور داشت، مهمترين مسايل جاري كشور مورد بحث و‌‏گفتگو قرار‌‏گرفت.
در اين جلسه پرسش و پاسخ دانشجويي، دانشجويان بارها و بارها دبيركل حزب اعتماد ملي را تشويق كردند.
قبل از سخنان مهمان اين نشست، دبير انجمن اسلامي كردستان با قرائت بيانيه اي ضمن انتقاد از عملكرد دولت به خصوص در زمينه برخورد با دانشجويان حمايت اين تشكل را از كروبي به عنوان اصلاح طلبي عملگرا اعلام كرد.
كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در جمع دانشجويان با بيان اينكه درسال آينده انتخابات رياست جمهوري در پيش است، اظهار داشت: در حال حاضر شرائط به گونه‌‏اي است كه من هم مثل شما از وضع موجود ناراضي هستم و ضمن احترام به همه عزيزان به منظور آنكه بتوانيم گامي در جهت تغيير شرائط كنوني برداشت، به صحنه انتخابات وارد شده‌‏ام. اكنون مهمترين وظيفه‌‏اي كه بر عهده داريم اين است كه تلاش كنيم مردم حضور حداكثري در صحنه انتخابات داشته باشند. 22 خرداد انتخابات برگزار مي‌‏شود، دو روز بعد از ان براي چهارمين سال رئيس‌‏جمهور انتخاب مي‌‏گردد ، چه بخواهيم و چه نخواهيم شخصي كه برگزيده مي‌‏شود براي چهار سال سكان مقدرات كشور را در دست خواهد گرفت و همه اختيارات قانوني را در اختيار خواهد داشت و همانطوركه شاهد بوديم هيچ تغييري نخواهد كرد در آن صورت اوضاع چه خوب شود و چه بد، نتيجه كار خودمان خواهد بود.
آيت ا... كروبي با بيان اينكه شك و ترديد سم مهلكي براي جبهه اصلاحات است، خاطرنشان كرد :كساني‌‏كه 4 يا 5 سال پيش صحبت از عدم شركت و يا تحريم مي‌‏كردند امروز تمام تلاش خود را براي حضوري مؤثر در انتخابات آينده به كار بسته‌‏اند و ديگر نه از تحريم خبري هست و نه از شرط و شروط .
وي ادامه داد:هر چه مردم بيشتر شركت كنند به نفع جريان اصلاح طلب خواهد بود، بالاخره رقيب ما يك كف رأي دارد و اگر شرائط به گونه‌‏اي پيش رفت كه برخي افراد تنگ نظر و ناآگاه به نحوي عمل كنند كه مردم به صحنه نيايند، همه چيز در صندوق رقيب ما خواهد رفت.متأسفانه جرياني در كشور حضور دارد كه حضور گسترده مردم را مضر مي‌‏داند چرا كه ديگر نيروهاي غيبي نمي‌‏توانند كاري از پيش ببرند.
كروبي گفت: از الان به گونه‌‏اي عمل نكنند كه به جريان رقيب كمك شود و اگر به نتيجه نرسيدند، سكوت كنند. اين مباحث نتيجه‌‏اي ندارد و به ضرر منافع ملي خواهد بود و همين مباحثي كه نماينده انجمن اسلامي دانشجويان ارائه كرد بوجود آيد.
كانديداي دوره دهم رياست جمهوري با اشاره به بيانيه ابتدايي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه كردستان كه در آن به مسئله بازداشت دانشجويان اشاره كرده بود، تصريح كرد: بالاخره شما شاهد وضع سياست خارجي و اقتصادي كشور هستيد و در دانشگاه هم وضع مشابه است. خود من از سال 68 به بعد تمام تلاش خود را براي دفاع از زندانيان سياسي، دانشجويان انجام داده‌‏ام و بارها به انحاء مختلف از مسوولين خواسته‌‏ام كه سليقه‌‏اي عمل نكنند و با ديد وسيع نگاه كنند.
كروبي يادآورشد:در همايش كارگزاران سازندگي كه همه شخصيت‌‏هاي سياسي اصلاح طلب و مديران سابق كشور حضور داشتند آقاي كرباسچي ضمن انتقاد شديد از وضع موجود در كشور گفتند آنچه شاهد آن هستيم نتيجه عملكرد خود ماست و ما باعث شديم احمدي نژاد رئيس‌‏جمهور شود.
وي گفت: بارها و بارها خواستيم سنگين و مؤدبانه به آسيب پذيري اصلاحات بپردازيم كه چرا به وضع موجود دچار شديم و امروز بايد مراقب باشيم كه دوباره اشتباه گذشته را تكرار نكنيم.
در ادامه اين مراسم ايت ا... كروبي پاسخ گوي سؤالات دانشجويان بود.
دبيركل حزب اعتماد ملي در پاسخ به پرسشي كه آيا اصلاح طلبان به اجماع مي‌‏رسند، اظهار داشت: شما مي‌‏دانيد ما حزبي تشكيل داده‌‏ايم و البته به خوبي مي‌‏دانيد خدمتگذاري من فراتر از حزب است، در دوره گذشته نيز كه حزبي نداشتم وضع را مشاهده كرديد.
وي افزود:از ابتدا تأكيد كردم حزبي كار مي‌‏كنيم و براي جلوگيري از تفرقه، موضوع شوراي حكميت مطرح شد و كسي تا مقطع 20 آذر اعلام آمادگي نكرد و رقبا هم با تمام امكانات دارند، كار مي‌‏كنند و فرصت‌‏هاي ما در حال از دست رفتن است، مگر مي‌‏شود نشست و انتظار كشيد. بنابراين من در صحنه هستم و هر عزيز ديگري بيايد، استقبال مي‌‏كنم.
رئيس مجلس ششم در پاسخ به سؤال دانشجوي ديگري در رابطه با برنامه‌‏هاي وي در مورد حقوق اقليت‌‏ها و اقوام اظهار داشت: در طول سي سال گذشته مواضع عملي و گفتاري مرا در دفاع از حقوق اقليت‌‏هاي قومي و مذهبي ديده‌‏ايد، تمام تلاش خود را براي تحقق اين امر به كار خواهم بست تا بتوانم مدافع خوبي براي حقوق مردم باشم و اگر هم نتوانستم، توجيه نمي‌‏كنم صاف و پوست كنده از مردم عذرخواهي خواهم كرد.
كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه اين مراسم در پاسخ به پرسش يكي از دانشجويان در خصوص موضوع روزنامه ايران و اهانت به آذري زبانان اظهار داشت:اينكه حالا دقيقا چه اتفاقي افتاده من حضور ذهن ندارم، ولي هميشه ايستاده‌‏ام و دفاع كرده‌‏ام شما در قضيه لقمانيان ديديد يك كلمه گفتم و بر روي آن ايستادگي كردم.
كروبي در خصوص تعريف آزادي در ايران كه سؤال يكي از دانشجويان حاضر در سالن بود، تصريح كرد: آزادي كه در چارچوب قانون باشد، مزاحمتي براي ديگران ايجاد نكند، آزادي كه ديدگاه‌‏هاي خود را براحتي مطرح كنيم، آزادي مورد نظر ما آن است كه هيچ كس بر ديگري سلطه نداشته باشد.
وي در خصوص موضوع محدوديت‌‏هاي تدريس زبان‌‏هاي قوميت‌‏ها در ايران نيز گفت: تلاش مي‌‏كنم اصول معطل مانده قانون اساسي را اجرا كند.
دبيركل حزب اعتماد ملي در پاسخ به اين سؤال كه نظر شما در خصوص طرح دولت وحدت ملي چيست؟ گفت: اول آنكه بگويم اين طرح را اصولگرايان مطرح كرده‌‏اند و از روي دلسوزي بوده و به نظرم آنچه در ذهنشان بوده به اين جهت است كه احساس مي‌‏كردند مشكلاتي هست كه با حضور همه جريانات دلسوز قابل حل مي‌‏باشد كه اگر عمل مي‌‏شد اشكالي نداشت ضمن آنكه من در اين قضايا حضوري نداشتم.
وي در خصوص كانديداتوري خاتمي نيز گفت: آمدن يا نيامدن حق هر عزيزي است و من در مقامي نيستم كه در اين خصوص اظهار نظر كنم.
كروبي در پاسخ به اين سوال كه نظرشما در خصوص موضوع شاه سلطان حسين كه از سوي رهبري مطرح شده چيست، اظهار داشت:طبيعي است كه در اين رابطه هر كس از ظن خودش تفسير مي‌‏كند. اگر نظر مرا مي‌‏خواهيد (با خنده) منظور ايشان بنده يا كس ديگري بوده‌‏اند.
دبيركل حزب اعتماد ملي در خصوص روشن شدن قتل‌‏هاي زنجيره‌‏اي اظهار داشت:شما برويد و يك مدركي بياوريد كه مي‌‏خواستند در مورد قتل‌‏هاي زنجيره‌‏اي پيگيري كنند و من بگويم نه، وقتي موضوع مطرح شد من بيرون مجلس بودم و هر چه در اين قضيه بود ما مستمع بوديم و اگر كسي جبران كرده ديگران كردند.
كروبي در ادامه در رابطه با موضوع شهرام جزايري نيز تصريح كرد: اول من تشكر مي‌‏كنم كه فضايي بوجود آمد كه برخي ابهامات برطرف شود. من يك روحاني بوده و هستم و آنقدر اجازه نامه از امام داشته‌‏ام و از اطراف پول مي‌‏رسيد كه حد نداشت و ما آن‌‏را با اختياراتي كه داشتيم در مصارفي كه مشخص بود و با اجازه مراجع تقليد و رهبري، هزينه مي‌‏كرديم.آقاي جزايري هم آمد و در چند نوبت پول داد آنهايي هم كه او را معرفي كردند، انسان‌‏هاي خوش سابقه‌‏اي بودند.شما بدانيد كه اين آقا خوشبختانه از من چيزي نخواست و البته به خيلي جاهاي ديگر از جمله چپ و راست پول داده بود و اين هم كه به ما مي‌‏رسيد سرريزش بود.
و البته بگويم كه اين موضوع به قضيه لقمانيان بر مي‌‏گردد، حكم دادفر هم در راه بود و فقط خانم حقيقت جو به دستور رهبري آزاد شده بودند چون فرموده بودند كه خانم است.
من گفتم كه نمي‌‏توانم مجلس را اداره كنم. به خاطر اين مطلب بود كه اين موارد مطرح شد،طرح آن به مسائل سياسي بر مي‌‏گردد. البته پس از طرح اين موضوع رهبري مكاتبه كردند كه اين چه مباحثي است، مطرح مي‌‏كنيد. يك پولي به كسي بدهيد و هيچ سوء استفاده اي نباشد. آيا جز زير سؤال بردن افراد چيز ديگري است.
كروبي در مورد توزيع سكه در روز عروسي دختر خود گفت:اين ديگر از آن چيزهاي عجيب است كه من چهار پسر دارم كه يكي از آنها هم جانباز بسيجي است و پايش را در جبهه از دست داده است.البته من و همسرم بخاطر اينكه دختر نداريم ناراحتيم. به شما عزيزم مي‌‏گويم برويد به دوستانتان بگوييد دنبال طرح مسايل جديد باشند،اين‌‏ها ديگر قديمي شده است.
كروبي در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص محروميت استان كردستان تصريح كرد: اولويت من توسعه استان‌‏هاي محروم خواهد بود.
وي در ادامه اين مراسم در خصوص موضوع سلامت انتخابات نيز اظهار داشت: سلامت انتخابات را من تضمين نمي‌‏كنم ولي تلاش مي‌‏كنيم تا در جوي سالم برگزار شود و به ياري خدا اين امر محقق خواهد شد.ضمن آنكه من آدم بي دست و پايي نيستم و از حقوق مردم دفاع خواهم كرد.
دبيركل حزب اعتماد ملي در خصوص نحوه عملكرد دستگاه‌‏هاي زير نظر رياست جمهوري نيز در رابطه با مسايل دانشجويان اظهار داشت: آنچه مربوط به قوه مجريه است معلوم است كه چگونه رفتار خواهيم كرد، چون اين قوه در اختيار ماست مشكلي وجود ندارد، در آن بخش نيز كه در اختيار قواي ديگري است سعي مي‌‏كنيم با مذاكره و رايزني تا حدي مشكلات احتمالي را برطرف كنيم.
پايان پيام

كد خبر: 465078
 جمعه 6 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن