تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805551216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرانجام « یوسف» به كنعان رسید


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: سرانجام « یوسف» به كنعان رسید  
مجموعه تلویزیونی حضرت یوسف (ع)
سرانجام فرج الله سلحشور پس از 1129 روز تصویر برداری مجموعه تلویزیونی حضرت یوسف (ع) را به پایان رساند. فیلم برداری سریال حضرت یوسف(ع) روز 27 خرداد ماه سال 83 كلید خورد و و پس از گذشت 1129 روز تصویربرداری این مجموعه روز 27 فرودین ماه سال جاری در شهرك دفاع مقدس به پایان رسید. بنابراین گزارش این مجموعه تلویزیونی در 45 قسمت 50 دقیقه ای برای سیما فیلم تولید می‌شود و تدوین هم زمان آن نیز توسط «حسین زندبافـ» در حال انجام است و تا به حال 32 قسمت از این سریال تدوین شده است. صداگذاری این مجموعه را «محمدرضا دلپاك» انجام می‌دهد و «پیمان یزدانیان» موسیقی آن را می‌سازد. در این مجموعه تلویزیونی كه جزء پروژه‌های الف سیما فیلم به شمار می‌رود و كار نگارش آن چه طول انجامیده، «جمال شورجه» به عنوان مشاور كارگردان حضور داشته است. همچنین بازگرانی چون محمود پاك نیت، كتایون ریاحی، پروانه معصومی، جعفر دهقان، جهانبخش سلطانی، مهوش صبركن، لیلا بلوكات، مصطفی زمانی، رحیم نوروزی ، زهرا سعیدی، سعیده عرب، نسرین یكسایی، فرشته سرابندی، الهام حمیدی، پانته‌آ مهدی نیا، امیر حسین مدرس، اسماعیل سلطانیان ، محمد علی سلیمان تاش، محمد قاسم پور ستار، عباس امیری ، سروش كهوری نژاد، داوود شیخ، زهیریاری، اردلان شجاع كاوه، رضا آقاربیع، اسرافیل علمداری ، علی بكائیان، ناصر فروغ، كوروش زارعی، سیروس اسنقی، مجتبی بیطرفان، حسین جعفری و ارسلان قاسمی نژاد به ایفای نقش پرداخته‌اند.  
مجموعه تلویزیونی حضرت یوسف (ع)
سلحشور: داستان حضرت یوسف ( ع) محملی برای بیان ارزشهاست فرج الله سلحشور كارگردان سریال حضرت یوسف(ع) گفت: در این مجموعه عظیم روایت داستان به تنهایی مطرح نبوده و بهانه و محملی برای بیان ارزشهاست. وی افزود: داستان سریال حضرت یوسف از قرآن و روایات شیعه و اهل بیت گرفته شده و پس از چهار سال تحقیق و نگارش كار تصویر برداری را شروع كردیم. وی در ادامه گفت: ساخت این سریال فقط برای روایت یك داستان نیست چرا كه قرآن هدفش داستان گویی نیست بلكه هدف بیان و طرح ارزشهاست و آن ارزشها به قدری زیاد و عمیق هستند كه نمی‌توان روی یكی از آنها انگشت گذاشت و فقط آن را بیان كرد. وی افزود:مثلا مسائل خانوادگی، تربیتی، اجتماعی، عفاف، پاكدامنی، توحید و یكتاپرستی، مبارزه با شرك، معاد، نبوت، عدل و امامت از موضوعاتی است كه در جان این داستان پنهان است كه ما سعی كرده ایم آنها را شكافته و مطرح كنیم.همچنین نكاتی مانند انتظار، عشق، توكل و در پناه خدا قرار گرفتن نیز از نكات ارزشمند دیگری است كه ما سعی در بازگویی آنها داشته‌ایم. وی در ادامه اظهارداشت: در كنار این اهداف ما یك هدف كلی تر داشتیم و آن احیاء ارزشهای قرآنی و اسلامی و ترویج اسلام ناب است. كارگردان سریال حضرت یوسف(ع) در ادامه درباره بازیگر نقش حضرت یوسف(ع) و ملاك انتخاب بازیگر آن گفت: درست است كه حضرت یوسف (ع) به لحاظ چهره معروفیت دارد و ما نیز به پیروی از آن به دنبال بازیگر خوبرو بودیم ولی شخصیت آن فردبرایم بسیار مهم تر بود . زیرا دلم می‌خواست شخصیت پیامبر را یك آدم مثبت بازی كند و در كنار آن چهره‌ای جدید باشد كه تداعی كننده خاطرات گذشته نباشد و در كل بازیگرانی را برای بازی انتخاب كرده‌ام كه با قرآن و اسلام بیگانه نباشند.  
مجموعه تلویزیونی حضرت یوسف (ع)
 وی در ادامه درباره سایر بازیگران این مجموعه گفت: در این مجموعه 20 بازیگر بازیگر نقش اول، 20 بازیگر نقش دوم و 40 بازیگر نقش سوم داشتیم و در برخی از صحنه‌ها هزار تا 1200 نفر سیاهی لشكر حضور داشته‌اند. وی درباره بودجه صرف شده برای تصویر برداری سریال حضرت یوسف (ع) گفت: ما نسبت به برخی از پروژه‌های الف سیما 40 درصد بودجه و نسبت به برخی دیگر 30 درصد بودجه مصرف كرده ایم و نهایت تلاشمان را برای پائین بودن هزینه سریال انجام داده‌ایم. وی در پایان گفت: برنامه‌ریزی برای پخش سریال با تلویزیون است و ما نیز باید فرصت داشته باشیم تا مجموعه را آماده كنیم و با توجه به پیش‌بینی های انجام شده، احتمالا این مجموعه مهر ماه از شبكه اول سیما پخش خواهد شد.  مجید میرفخرایی: دكورهای سریال حضرت یوسف(ع) ماندگار هستند. مدیر هنری و طراح لباس سریال حضرت یوسف(ع) گفت: دكورهایی كه برای سریال حضرت یوسف(ع) ساخته شده‌اند همگی ماندگار هستند و در سایر مجموعه‌های تاریخی نیز قابل استفاده‌اند. مجید میرفخرایی مدیر هنری و طراح لباس پروژه حضرت یوسف(ع) گفت: ما برای آغاز كار حدود 8 ماه تحقیق و طراحی كردیم و پس از آن مشغول ساخت و ساز طرح‌ها شدیم كه نزدیك به یكسال طول كشید. وی افزود: طراحی صحنه برای سینما و تلویزیون این گونه است كه ما كارمان را از مستندات شروع می كنیم سپس بُعد سینمایی به ان می دهیم و خلاقیت در آن به كار می‌بریم تا كار پیش برود. وی افزود: ما برای طراحی دكورهای سریال حضرت یوسف(ع) به لندن سفر كردیم و با توجه به آثار باقیمانده از تمدن مصر در آن سالها كه در موزه لوور وجود دارد و طرحها و تحقیقات انجام شده از مصر دكورها را ساختیم.  
مجموعه تلویزیونی حضرت یوسف (ع)
 وی در ادامه اظهار داشت:ما دكورهای این سریال را در سه بخش پیاده كردیم.بخش اول شهر فدان، محل تولد حضرت یوسف(ع) بود كه آن زمان در بابل قرار داشت و بر اساس معماری آنجا بود. بخش دوم شهر كنعان بود كه بر اساس معماری بصرون انجام شد و بخش سوم خود مصر و دو شهر ممتیس و طبس بود كه در كنار دریاچه شهرك دفاع مقدس پیاده شدند و ما از آن دریاچه به عنوان رودخانه نیل استفاده كردیم. وی افزود: یكی دیگر از مهمترین لوكیشنهای ما خیابان قوچها بود كه باقیمانده آن در مصر وجود دارد و ما در این خیابان ستون‌هایی به ارتفاع 9 تا 12 متر طول ساخته‌ایم كه با توجه به وزش زیاد و سخت ‌باد در شهرك دفاع مقدس جنس آنها از فایبر گلاس است كه محكم و با دوام باقی می‌ماند. وی در پایان گفت: صحنه‌های داخلی قصرهای این مجموعه را در سوله 2 هزار متری فرهنگسرای جوان پیاده كردیم و از روی نقش برجسته‌ها آنها را ساخته‌ایم و در این مجموعه 3 هزار دست لباس برای صحنه‌های مختلف طراحی كرده ایم.  محمود پاك نیت: قرآن اصلی‌ترین منبع من برای رسیدن به نقش «حضرت یعقوب» بود محمود پاك نیت گفت: برای رسیدن به نقش «حضرت یعقوب» در سریال «حضرت یوسف» تلاش بسیاری كرده‌ام و در این راه قرآن اصلی‌ترین منبع مورد استفاده من بوده است. محمود پاك‌نیت بازیگر نقش «حضرت یعقوب» در سریال تلویزیونی «حضرت یوسف» گفت: در این مجموعه نقشی متفاوت با سایر نقش‌هایی كه تابه حال داشته‌ام دارم. وی در ادامه گفت: داستان این سریال از قبل از تولد حضرت یوسف تا عزیز مصر شدنش است.این نقش پیچیدگی‌های بسیاری دارد و برای رسیدن به آن تلاش بسیاری كرده‌ام زیرا حضرت یعقوب شخصیتی خاص دارد. وی با اشاره به اینكه بازی در سریال «حضرت یوسف» سخت بود و زمان بازی در این سریال لحظات خاصی را گذراندم افزود:نویسنده این مجموعه چهار سال روی متن كار كرده و تمام تلاش خود را برای پربار شدن این نقش انجام داده است كه این تلاش كمك شایانی برای بازیگران بوده است. پاك نیت در ادامه گفت: خداوند متعال در سوره یوسف داستان آن پیامبر گرامی را«احسن القصص» نامیده است و فكر می‌كنم با توانایی كه گروه برای ساخت این مجموعه از خود نشان داده مخاطبان بسیاری جذب این مجموعه شوند. وی در ادامه درباره شخصیت حضرت یعقوب گفت: بزرگ‌ترین ویژگی این پیامبر صبر و اعتقاد رسوخ ناپذیر آن است به همراه عشقی كه در وجود او بسیار پررنگ بوده است كه این ویژگی‌ها او را در مقابل مشكلاتی كه با آنها دست به گریبان بوده پیروز می‌كند.  
مجموعه تلویزیونی حضرت یوسف (ع)
 وی افزود: حضرت یعقوب(ع)در زمان پیامبری خود با دو مشكل بزرگ رو به رو بوده است یكی ارشاد مردم جامعه‌ای كه ایشان درآن زندگی می‌كرده‌اند و دیگری هدایت و ارشاد پسرانش كه به راه كج نروند و یكتاپرستی پیشه كنند. اینها مسایل و مشكلاتی از زندگی این پیامبر است كه در این مجموعه بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد. خلاصه‌ای از داستان حضرت یوسف: برادران، یوسف را به كاروانی به بهایی اندك می‌فروشند. آنها سپس به نزد پدر برمی‌گردند و با نشان دادن پیراهن خون آلود یوسف به پدر می‌گویند كه گرگ یوسف را دریده است. كاروانی كه یوسف را از برادرانش خریده، وی را به مصر می‌برد و به بوتیفار عزیز مصر به بهایی بالا می‌فروشد. عزیز مصر یوسف را به همسرش زلیخا هدیه می‌دهد. یوسف درقصر بزرگ عزیز مصر رشد می‌كند و به سن بلوغ می‌رسد و زلیخا عاشق یوسف می شود و برای به دست آوردن او مكرها می اندیشد. وقتی یوسف درمقابل زلیخا تسلیم نمی‌شود او را به زندان می‌اندازند. 14سال بعد فرعون خواب می‌بیند كه هفت گاو لاغر هفت گاو فربه را می خورند و هفت خوشه خشك هفت خوشه سبز را از بین می‌برند. تمام خواب گزاران مصر ازتعبیر خواب فرعون عاجزمی مانند. یوسف خواب فرعون را تعبیر می‌كند و می گوید قراراست پس ازهفت سال وفور نعمت هفت سال خشكسالی مصر را فرا گیرد و بدین ترتیب از زندان آزاد می‌گردد. یوسف پس از آزادی به عنوان عزیز مصر تلاش می‌كند تا مصر را از خشكسالی نجات دهد. در دوران خشكسالی كنعان نیز به قحطی دچار می شود. برادران یوسف به مصر پناه می آورند تا ازعزیز مصركمك بگیرند. یوسف با برادران روبه رو می شود و آنها را می شناسد اما آنها یوسف را نمی شناسند. یوسف به برادران كمك می‌كند و ازآنها می خواهد اگر گندم بیشتری می خواهند در سفر بعدی برادر دیگرشان را نیز با خود بیاورند. در سفر بعدی آنها برادر كوچكتر خود بنیامین را نیز با خود می‌آورند. یوسف با نقشه‌ای حساب شده برادر تنی خود را نزد خود نگه می‌دارد.  
مجموعه تلویزیونی حضرت یوسف (ع)
 حضرت یعقوب نامه‌ای برای عزیز مصر می‌نویسد تا بنیامین را آزاد كند و برادران نامه را به نزد یوسف می‌برند. یوسف آنها را از كار زشتشان درباره یوسف آگاه می‌كند و بدین ترتیب آنها یوسف را می‌شناسند. یوسف برادران را می‌بخشد و آنها به كنعان برمی‌گردند و پدر را به نزد یوسف (ع) می‌برند.  مطالب مرتبط:مجموعه "حضرت یوسف" به شهرکبازیگر خارجی در مجموعه تلویزیونی حضرت یوسف(ع)بازیگر نقش یوسف، پیدا شد 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 644]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن