تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815557440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرهايي از راديو كيفيت گزارشگري ورزشي در تلويزيون و راديو بررسي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: خبرهايي از راديو كيفيت گزارشگري ورزشي در تلويزيون و راديو بررسي مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

***راديو فرهنگ

ـ بزرگداشت ايرج بسطامي در برنامه گل‌هاي ايراني

برنامه گل‌هاي ايراني به مناسبت سالگرد واقعه بم فردا پنجشنبه ‌٥ دي ماه ويژه برنامه‌اي را به روي آنتن مي‌رود.

به گزارش ايسنا، به نقل از روابط عمومي شبكه راديويي فرهنگ: برنامه گل‌هاي ايراني كاري از گروه فرهنگ و هنر شبكه راديويي فرهنگ است.اين برنامه فردا پنج شنبه ساعت ‌٩ الي ‌١١ به مناسبت سالگرد واقعه بم به موضوع بررسي زندگي نامه ، آثار هنري ، شرح احوال استاد آواز زنده ياد ، ايرج بسطامي مي پردازد.

پخش آوازها و موسيقي‌هاي اين استاد و كارشناسي آن‌ها نيز بخش ديگري از برنامه است. همچنين استاد پرويز مشكاتيان آهنگساز و نوازنده ي سنتور ،كيوان ساكت و شاعران معاصر از اهالي بم و كرمان از جمله: حامد عسگري ، حامد حسين خاني و جوشايي مهمان تلفني برنامه هستند.

گفتني است، استاد ايرج بسطامي در سال ‌١٣٣٦ در شهرستان بم متولد شد و در سال ‌١٣٨٢ در واقعه تلخ زلزله بم دار فاني را وداع گفت.برنامه زنده گلهاي ايراني به سر دبيري طاهره نيافر ، گويندگي عفت رسولي و كارشناسي بابك بختياري از راديو فرهنگ به روي آنتن مي رود.ياد آور مِي شود، چنانچه مخاطبان موفق به شنيدن اين برنامه و برنامه‌هاي بعدي گلهاي ايراني نشوند ، از اين به بعد مي توانند با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني راديو فرهنگ فايل صوتي برنامه را دانلود كنند.

ـ مينو فرشچي» مهمان راديو فرهنگ

جايگاه زن در سينماي ايران با حضور مينو فرشچي در برنامه هفت اقليم بررسي مي شود.

ـ بررسي سينماي عباس كيا رستمي در راديو فرهنگ

علاقه مندان به سينماي عباس كيا رستمي با برنامه برداشت آخر همراه شوند.

به گزارش ايسنا روابط عمومي شبكه فرهنگ:برنامه برداشت آخر كاري از گروه فرهنگ و هنر شبكه راديويي فرهنگ است كه به تحليل و بررسي آثار سينماگران شاخص و برجسته سينماي ايران اختصاص دارد .دربرنامه فردا پنج شنبه ‌٥ دي ماه ساعت ‌٢١:05آثار عباس كيارستمي،كارگردان برجسته سينماي ايران بررسي مي شود.

الهام طهماسبي و علي اصغركشاني از كارشناسان برنامه هستند كه تاثير آثار كيارستمي بر سينماي ايران ، جايگاه وي در سينماي جهان ، نشانه شناسي آثار وي، همچنين معرفي وشروع فعاليتش تا كنون و تحليل كارنامه هنري به لحاظ ساختاري و محتوايي از بخش هاي ديگر اين برنامه است.گفتني است برنامه برداشت آخر به سردبيري و نويسندگي مهدي آزادي ،تهيه كنندگي فيروز سراب و گويندگي حسن آزادي از راديو فرهنگ به روي آنتن مي رود.يادآور مي شود چنانچه مخاطبان موفق به شنيدن اين برنامه و برنامه هاي قبلي برداشت آخر نشدند از اين به بعد مي توانند با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني راديو فرهنگ به آدرس www.radiofarhang.ir فايل صوتي برنامه را دانلود كنند.

*** راديو ورزش

كوه‌روي و كوهپيمايي: آداب و منش‌ها، معرفي جاذبه‌هاي كوه روي خانوادگي، ايمني در كوه، همپاي خوب من، كوهستان در آيينه ادبيات، تصنيف‌ها و ترانه‌ها، داستانك‌هايي درباره‌ي كوهستان، جشن تولد روز، كوه در قرآن و ... بخش‌هايي از برنامه‌ي «صداي كوهستان» است. اين برنامه كه كاريست از گروه طرح و تامين برنامه شبكه‌ي راديويي ورزش روزهاي جمعه از ساعت ‌٦ تا ‌٨ صبح بر روي موج اف.‌ام از ايستگاه شبكه‌ي راديويي ورزش به‌صورت زنده پخش مي‌شود.

***صداي آشنا

ـ سفر به سوي مخاطبان با «پرواز ‌١٣٤٣٧»

برنامه‌ي «پرواز ‌١٣٤٣٧» هرجمعه متناسب با محل تولد مهمان برنامه خود، به معرفي شهرها و هرآنچه كه مربوط به يك شهر مي‌شود، مي‌پردازد.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي و امور مخاطبان شبكه جهاني صداي آشنا، فضاي اين برنامه با طرح اين سوال از مهمان حاضر در استوديو كه متولد كدام شهر يا منطقه ايران ايتف شكل مي‌گيرد، سپس در برنامه فرهنگ، هنر، آيين و سنن، غذاها، اماكن ديدني آن شهر يا منطقه، و ... براي آشنايي بيشتر مخاطبان، معرفي مي‌شود. اين هفته (ششم دي) مهرداد شهسوارزاده مهمان برنامه «پرواز ‌١٣٤٣٧» خواهد بود. امير زنده‌دلان، نازنين مهيمني و احسان كرمي بازيگران مهدي مهدي قلي‌ سردبير و عباس پيري تهيه‌كننده اين برنامه‌اند.

«پرواز ‌١٣٤٣٧» جمعه‌ها ساعت ‌٠٠/٢٢ به وقت تهران برابر با ساعت ‌٣٠/١٨ به وقت گرينويچ از كانال اروپا شبكه جهاني صداي آشنا پخش خواهد شد.

ـ روز شنبه هفتم دي‌، افشين پيرواني سرمربي تيم فوتبال پيروزي، مهمان برنامه «دنياي فوتبال» خواهد بود.

به گزارش ايسنا روابط عمومي و امور مخاطبان شبكه جهاني صداي آشنا، اين برنامه با دعوت از افشين پيرواني، قصد دارد چگونگي انتخاب وي را به عنوان سرمربي تيم پيروزي، ارزيابي و تحليل كند. نحوه انتخاب دستياران، شرايط آينده اين تيم در ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا، از ديگر مباحثي است كه با حضور سرمربي تيم پيروزي، در برنامه «دنياي فوتبال» مورد بررسي قرار مي‌گيرد.محسن ابوفاضلي سردبير و گوينده، عباس پيري تهيه‌كننده اين برنامه است.

ـ «تنفس زمين» در صداي آشنا

گروه جامعه و زندگي ويژه‌برنامه «تنفس زمين» را به مناسبت روز ملي ايمني در برابر زلزله تهيه و توليد كرده است.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي و امور مخاطبان شبكه جهاني صداي آشنا، اين برنامه طي دو ارتباط تلفني، به بررسي دلايل نام‌گذاري روز پنجم دي به نام روز ملي ايمني در برابر زلزله، و همچنين راه‌هاي پيشگيري و مديريت ايران، در رابطه با نام‌گذاري اين روز به اين نام و همچنين آغاز به كار اين معاونت توضيح خواهد داد، و از آن‌جا كه معاونت پژوهشي پژوهشگاه زلزله ايران باني اين نام‌گذاري بوده، وي از فعاليت‌هاي اين مجموعه نيز سخن خواهد گفت. در بخشي ديگر از اين ويژه برنامه دكتر يوسفي يكي از مسوولان ستاد مديريت بحران و پيشگيري تهران، در خصوص اين موضوع اطلاعاتي را ارايه خواهد كرد كه مردم چگونه مي‌توانند با انتخاب لوازم خانه‌هاي خود، ايمني در برابر زلزله را كاهش دهند.

پروانه عبداللهي نويسنده و سردبير، عباس پيري تهيه‌كننده و منصور عزيزي گوينده اين برنامه‌اند.

ـ «ديدار» با نصرا... مدقالچي در صداي آشنا

برنامه «ديدار» طي يك ديدار غيررسمي و صميمي، با نصرا... مدقالچي هنرمند پيشكسوت در عرصه دوبله، گفت‌وگو خواهد كرد.

عوامل اين برنامه قصد دارند گفت‌وگو با مهمانان را جايي غير از فضاي استوديو ترتيب دهند تا به صورت خودماني اما جدي براي بازگوكردن مباحث متنوع و گاها ناگفته‌هاي حوزه‌هاي مختلف فرهنگ و هنر، با مهمانان خود به گفت‌وگو بنشينند. اين‌بار فضاي گفت‌وگوي «ديدار» با حضور نصرا... مدقالچي شكل خواهد گرفت تا حرف‌هايي از جنسي ديگر در اين برنامه از زبان وي بازگو شود. رشيد كاكاوند سردبير و كارشناس مجري و ايمان جهاني تهيه‌كننده اين برنامه هستند.

*** راديو ايران

ـ در ديدار دبير اول سفارت صربستان با مدير راديو ايران مطرح شد:

دعوت از راديو بلگراد در دهمين جشنواره بين المللي راديو

زوران مارنيكويچ دبير اول سفارت صربستان،با دكتر علي رضا نوري مدير راديو ايران و دبير نهمين جشنواره بين المللي راديو ملاقات كرد.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي راديو ايران در ابتداي اين ديدار از اشتراكات فرهنگي دو كشور ايران و صربستان صحبت شد و بر علاقمندي مردم دوكشور براي شناخت بيشتر از فرهنگ يكديگر و نقش رسانه ها بخصوص راديو در ايجاد و تعميق اين شناخت تاكيد شد.

در اين ملاقات دكتر نوري با تاكيد براينكه اقدام صداي جمهوري اسلامي ايران در برگزاري ‌٩ دوره از جشنواره بين المللي برنامه هاي راديويي مي تواند محل مناسبي براي به اشتراك گذاشتن تجربيات تهيه كنندگان و توليد كنندگان برنامه هاي راديويي در كشور باشد از زوران مارنيكويچ براي شركت راديو بلگراد و ساير ايستگاههاي راديويي صربستان در دهمين جشنواره بين المللي راديو در ارديبهشت ماه سال آينده در تهران برگزار خواهد شد دعوت بعمل آيد. در پايان اين ديدار دكتر نوري،جايزه مقام دوم در بخش نويسندگي نمايش در نهمين جشنواره بين المللي راديو شامل ‌١٠٠٠ يورو وجه نقد و لوح تقدير را براي تقديم به نمايش راديويي"1920" از راديو بلگراد به . زوران مارنيكويچ دبير اول سفارت صربستان تحويل داد.

لازم به ذكر است كه نويسنده نمايش ايووآندريك برنده جايزه نوبل ادبيات از كشور يوگسلاوي سابق است.

زوران مارنيكويچ ضمن تشكر ازصداي جمهوري اسلامي ايران تمايل كشور خود را براي شركت در دوره بعد جشنواره راديو اعلام كرد.

ـ گفتگو با برادر منتظر زيدي در راديو ايران

روايت يك برادر از تحصن خانواده براي آزادي برادر ديگر

به گزارش ايسنا به نقل روابط عمومي راديو ايران، در برنامه كوچه راديو پلاك ‌١٧ كاري از گروه ايران و حماسه اين شبكه كه شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ‌١٧ به مدت ‌٢ ساعت پخش مي شود، ارتباط زنده اي با برادر المنتظر زيدي خبرنگار شبكه تلويزيوني عراق كه در كنفرانس خبري بوش با نخست وزير عراق، لنگه كفش هاي خود را به سوي او پرتاب كرد، برقرار كرد.هنگامي كه مجري اين برنامه در خصوص اقدام خانواده زيدي پرسيد، او جواب داد: خانواده ام با وجود هواي بسيار سرد عراق به مدت ‌٧٢ ساعت تحصن كردند و آزادي منتظر را خواستار شدند.

وقتي مجري از شايعه پشيماني برادرش از كاري كه انجام داده سخن گفت، زيدي پاسخ داد: با وجود آنكه برادرم را سخت تحت فشار قرار داده اند وي به هيچ وجه از كاري كه انجام داده پشيمان نيست.

وي با بيان اينكه برادرش به خاطر شهرت لنگه كفش هايش را به سمت بوش پرتاب نكرده است، افزود: اگر وي به دنبال شهرت بود مي توانست در كنار رئيس جمهوري آمريكا بايستد و عكس يادگاري بگيرد.

*** راديو گفت‌وگو

ـ آمريكا و چرخش ‌١٨٠ درجه اي

موضع گيري اخير آمريكا در برابر طالبان در برنامه گفت و گوي روز جمعه ششم ديماه بررسي مي شود.

سردبير برنامه گفت و گوي روز گفت: زلماي خليل زاد، سفير افغاني تبار آمريكا در سازمان ملل، در چرخش ‌١٨٠ درجه اي در مواضعش، اعلام كرد آمريكا و دولت افغانستان بايد با اعضاي ميانه رو طالبان وارد گفت وگو شود.مهدي مطهرنيا افزود: دلايل اين موضع گيري و پيامدهاي آن بر مناسبات قدرت در منطقه از موضوعات مورد بحث در اين برنامه با حضور سعيد خزايي و محمود محمدي از كارشناسان امور بين الملل است.علاقه مندان به بخش ديگر اين برنامه مي توانند آن را ساعت ‌١٨ از راديو گفت و گو بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.

ـ بحران مالي و جهاني شدن

بحران مالي و جهاني شدن موضوع برنامه گذار جهاني پنجشنبه پنجم ديماه از راديو گفت و گو است.

سردبير و تهيه كننده برنامه گذار جهاني گفت: با توجه به تاثيرپذيري جهاني شدن بر فراگيري بحران مالي آمريكا به ساير نقاط جهان، در اين برنامه تاثيرات اين بحران با حضور كارشناسان اقتصادي مورد تحليل و ارزيابي قرار مي گيرد.محمد كريمي خاطرنشان كرد: دكتر مصطفي صفاري و رجبعلي مزروعي از كارشناسان دعوت شده به اين برنامه جهت بررسي اين پيامدها هستند.علاقه مندان به بخش سوم اين برنامه مي توانند آن را ساعت‌٢٣ از راديو گفت وگو بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.

ـ كيفيت گزارشگري ورزشي در ايران

برنامه گفت و گوي روز پنجشنبه پنجم ديماه، كيفيت گزارشگري ورزشي در تلويزيون و راديو را با حضور كارشناسان بررسي مي كند.سردبير و تهيه كننده برنامه گفت و گوي روز گفت: در اين برنامه با حضور عطاءالله بهمنش، مفسر و پيشكسوت ورزشي و خسرو والي زاده، گزارشگر و كارشناس راديو ورزش، با بيان ويژگي هاي گزارشگري در ايران، نقاط ضعف و قوت آن مورد تحليل و ارزيابي قرار مي گيرد.

به گزارش ايسنا، مازيار ناظمي افزود: پيمان يوسفي ، گزارشگر شبكه سوم سيما و امير قادر، روزنامه نگار ورزشي از ديگر كارشناسان اين برنامه جهت بررسي وضع گزارشگري در ايران هستند.علاقه مندان به اين برنامه مي توانند آن را ساعت ‌١٨ از راديو گفت وگو بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.

ـ تحريم هاي اقتصادي و ايران

اثر تحريم هاي اقتصادي بر ايران در برنامه مناظره پنجشنبه پنجم ديماه بررسي مي شود.

سردبير و تهيه كننده برنامه مناظره گفت: در اين برنامه با حضور مرتضي الويري و سعيد ليلاز پيامدهاي تحريم هاي اقتصادي اعمال شده بر ايران تحليل و بررسي مي شوند.محمد كريمي افزود: ارزيابي ميزان تاثير گذاري اين تحريم ها بر بخش هاي مختلف اقتصاد ايران و راهكارهاي صورت گرفته جهت مقابله با پيامدهاي منفي اين تحريم ها از ديگر بخش هاي برنامه مناظره است.علاقه مندان به بخش ديگر اين برنامه مي توانند آن را ساعت ‌٢١ از راديو گفت و گو بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.

*** راديو تجارت

ـ " چهارسوق " كنفدراسيون صادراتي پسته را بررسي مي كند

برنامه " چهار سوق " از برنامه هاي زنده شبكه راديويي تجارت است كه با محوريت قراردادن صادرات غير نفتي مسائل روز اقتصادي و تجاري ايران و جهان را بررسي مي كند. در روز پنجشنبه پنجم دي ماه با حضور كارشناسان و مسئولان ذيربط اين موضوع به بحث گذاشته مي شود . در ادامه تشكيل كنفدراسيون صادراتي پسته بررسي مي شود و راهكارهاي لازم براي بهبود و توسعه اقتصادي ارائه مي شود. در اين برنامه دكتر غني زاده بعنوان كارشناس حضور دارند . در اين برنامه همچنين حسين صديق و دكتر ايزديان براي پاسخگويي به سوالات مطرح شده حضور دارند . اين برنامه روزهاي فرداز ساعت ‌١١تا ‌١٣ بصورت زنده از راديو تجارت پخش مي شود .سردبير برنامه مهسا مير چي است .

ـ " الماس " نقش كارگردانان در سينما را بررسي مي كند

برنامه " الماس " سعي دارد ، هنر سينما ، تئاتر و موسيقي و تاثير اقتصادي آنها را در كشور بررسي كند . اين برنامه روز هاي پنجشنبه هر هفته از ساعت ‌١٤ تا‌١٥ بصورت زنده پخش مي شود . در روز پنجشنبه پنجم دي ماه نقش كارگردانان در تحول اقتصادي سينما بررسي مي شود . در اين برنامه علي معلم منتقد سينما ، دهقانپور استاد دانشگاه و عليرضا اميني كارگردان سينما حضور دارد . كارشناس مجري برنامه محمد رضا درستكار است . اين برنامه به سردبيري و تهيه كنندگي جواهري و با اجراي رافعي پخش مي شود .

ـ بررسي وظايف شوراي شهر در " عصر تجارت "

برنامه " عصر تجارت " كاري از گروه دانش و تجارت است كه هر روز هفته در ساعت ‌١٣:15 تا ‌١٤ بصورت مستقيم پخش شود . اين برنامه با موضوعات مختلف تجاري و اقتصادي تقديم علاقمندان ميشود . در برنامه روز پنجشنبه وظايف شوراي شهر با حضور دكتر اسلاني كارشناس اصلي بودجه شوراي شهر مورد بررسي قرار مي گيرد . . د راين برنامه دكتر شهيار نصابيان بعنوان كارشناس اقتصادي حضور دارد . برنامه " عصر تجارت " با اجراي خزرائي و تهيه كنندگي بنائي پخش مي شود .

ـ زنان اقتصادي " نگين "

برنامه " نگين " عنوان برنامه اي از گروه جهان و تجارت است كه روزهاي پنج شنبه هر هفته به مدت يك ساعت پخش مي شود . اين برنامه قصد دارد زنان اقتصاددان و زنان فعال در عرصه تجارت ، اهداف و راهكارهاي ورود آنان به بازارهاي كسب و كار را بيان نمايد و در زمينه بازرگاني و حقوقي براي فعاليت بيشتر آنان اطلاع رساني مناسب داشته باشد . منيژه غلامرضا ميهمان حضوري برنامه است . و در باره نقش زنان در توسعه اقتصاديدر زمينه پرورش شتر مرغ توضيحات لازم را ارائه مي دهد . در ادامه كارشناس تلفني دكتر اعرابي در خصرص عدم مشاركت خانمها در فعاليت هاي اقتصادي صحبت مي كند . گزارش مردمي در ارتباط با زنان فعال اقتصادي است خبر اقتصادي زنان نيز بخش ديگر برنامه است . كارشناس مجري برنامه خانم بيات است . زمان پخش آن از ساعت ‌١٦ الي ‌١٧ مي باشد . سردبير برنامه خانم كردي ، تهيه كننده طيبه شيخ زاده و گوينده برنامه رفعتي است .

خبرهاي روز جمعه

ـ " دست نامرئي " با موضوعات متنوع اقتصادي

برنامه " دست نامرئي " در روز ششم دي ماه با موضوعات متنوع اقتصادي و تجاري تقديم علاقمندان مي شود . اخبار تجاري ايران و جهان در هفته اي كه گذشت ، جاده ابريشم اصطلاحات بورس و بخش طنز اقتصادي از آن جمله است . در ادامه برنامه گفتگو با مدير كل روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي و دبير انجمن نساجي ايران را مي شنويد . كارشناس برنامه دكتر محمدي است . اين برنامه روزهاي جمعه بصورت زنده به سردبيري سيد محمدي و تهيه كنندگي بنائي از ساعت ‌١٥ تا ‌١٦ پخش مي شود .

ـ مديريت فصلي خانواده در " خرج ، برج ، زندگي "

" خرج ، برج ، زندگي "عنوان برنامه اي زنده از شبكه راديويي تجارت است كه هر هفته روزهاي جمعه از ساعت ‌١٤ تا ‌١٥ پخش مي شود . محور موضوعي اين برنامه كه در گروه ايران و تجارت تهيه مي شود .بررسي فرايند مديريت اقتصاد خانواده است . هدف از تهيه آن دست يابي به راهكارهايي است كه زمينه را براي بهره مندي بيشتر خانواده ها از امكانات موجود براي رفاه بيشتر فراهم نمايد . و خانواده ها بتوانند با استفاده بهينه از داشته ها و جلوگيري از مصرف گرايي نقش موثري در حفظ در آمد خانواده و سرمايه هاي ملي داشته باشند . در اين برنامه با استفاده از نظر كارشناسان تاثير بيمه خدمات درماني در سبد هزينه خانواده ها و اقداماتي كه براي كاهش هزينه از سوي دولت اعمال مي شود و اينكه چگونه ميتوان داروهاي ارزاني را در اختيار مردم قرار داد مورد بررسي قرار مي گيرد در اين برنامه با حضور كارشناسان مديريت اقتصاد خانواده و مديريت اقتصاد فصلي خانواده بررسي مي شود . در اين باره گزارش مردمي و ارتباط تلفني با شنوندگان و خانم هاي خانه دار برقرار مي شود . كارشناس مجري برنامه هوشنگ اعلم است .

ـ معرفي يك طراح در " ره آورد "

بررسي و نقش دستاورد هاي علمي ، ملي ، تجاري در حوزه اقتصاد محور كلي برنامه ره آورد است . در اين برنامه دكتر احمدي بعنوان يك طراح معرفي مي شود كه طراح نانو كاتاليزوركروم بر پايه سيليكا و استفاده از آن در سنتز نانو فيبرهاي پولي اتيلن و تركيبات آلي است .. در اين باره توضيحات و اطلاعات كافي در اختيار شنوندگان قرار مي گيرد . اين برنامه روزهاي جمعه هر هفته از ساعت ‌١٠ تا ‌١١ پخش مي شود . تهيه و سردبير برنامه بنايي و گوينده خانم رفعتي است .

ـ " اينجا ايران است " در جهت معرفي توانمندي استانها

برنامه " اينجا ايران است " يك برنامه زنده يك ساعته است كه در روز جمعه از ساعت ‌١٢ تا ‌١٣ پخش مي شود . هدف از اين برنامه شناسايي توانمندي هاي تجاري استانها و معرفي بار اقتصادي آنها از جهت صادرات ، واردات كالا ، بازار ها ، گمرك و بنادر كشتيراني و غيره .... است . همچنين بخش اخبار استانها در خصوص صادرات محصولات كشاورزي ، صنايع ،معادن و سفرهاي استاني رياست محترم جمهوراست . در اين هفته اسماعيل نجار استاندار كرمانشاه در خصوص ا‌١٩ مصوبه سفر رياست جمهوري به اين استان صحبت مي كند . پور رمضان مدير عامل شركت سهامي عام پرورش كرم ابريشم درباره ابريشم گيلان و رئيس سازمان صنايع ، معادن و فلزات استان كرمانشاه در مورد سنگهاي تزئيني استان ودرادامه كاكاوند درباره اكواريوم شور در جزيره كيش اطلاعاتي را در اختيار شنوندگان مي گذارد . تهيه و سردبيراعظم السادات دلبري و ئكارشناس مجري برنامه طاهري است .

خبرهاي روز شنبه هفتم ديماه

ـ " عصر تجارت " هوشمندي در كسب و كار را بررسي مي كند

برنامه " عصر تجارت " كاري از گروه دانش و تجارت است كه هر روز هفته در ساعت ‌١٣:15 تا ‌١٤ بصورت مستقيم پخش شود . اين برنامه با موضوعات مختلف تجاري و اقتصادي و با حضور اساتيد دانشگاه تقديم علاقمندان به موضوعات اقتصادي شود . در روز شنبه نقش هوشمندي در كسب و كار و تجارت و همچنين چگونگي آموزش آن بررسي مي شود . در اين برنامه دكتر هاشمي بعنوان كارشناس حضور دارد . برنامه " عصر تجارت " با اجراي خزرائي و تهيه كنندگي بنائي پخش مي شود .

ـ " صداي بازرگان " با اتحاديه ماشين هاي دوخت و بافت

بررسي توليدات صادرات و مسائل مربوط به اتحاديه و اصناف در حوزه اقتصاد محور كلي برنامه صداي بازرگان است . در اين برنامه مسائل و مشكلات اتحاديه ماشين هاي دوخت و بافت و ماشين هاي اداري و رايانه اي مورد بررسي قرار مي گيرد اين برنامه روزهاي جمعه هر هفته از ساعت ‌١١ تا‌١٣ پخش مي شود . ميهمان برنامه از اتحاديه ماشين هاي دوخت و بافت و اتحاديه ماشين هاي اداري و رايانه اي هستند و پاسخگوي سوالات مطرح شده مي باشند . . در اين برنامه قرار است درباره وضعيت توليد و صادرات اتحاديه هاي مذكور صحبت شود . . تهيه و سردبير برنامه بنايي و گوينده خانم رفعتي است .

ـ " يك حركت ، هزار بركت " حمايت از كار آفرينان

" يك حركت ، هزار بركت "يك برنامه زنده از شبكه راديويي تجارت است كه روزهاي زوج هر هفته از ساعت ‌١٦:05 تا ‌١٧ پخش مي شود . در روز شنبه هفتم دي ماه برنامه " يك حركت ، هزار بركت "به موضوع حمايت ار كار آفرينان مي پردازد . و نقش حمايت از كار آفرينان در توسعه اقتصادي به بحث گذاشته مي شود . ميهمان حضوري برنامه محمد رضا غلامزاده است . در ادامه برنامه كار آفرين نمونه كشوري معرفي مي شود . و در انتها خبرهاي كارآفريني تقديم حضورتان مي شود . بخش آخر برنامه نيز معرفي يك كتاب درباره كار آفريني است . برنامه " يك حركت ، هزار بركت " به سردبيري خانم كردي ، تهيه كننكي طيبه شيخ زاده و گويندگي آزادي ارائه مي شود .

ديگر برنامه هاي راديو تجارت در روز شنبه هفتم ماه با ساعت پخش روي موج اف ام رديف ‌١٠٧/٢ از ساعت ‌٦ صبح تا ‌١٧ بعد از ظهر

صبح آمد : ساعت ‌٦:15 تا ‌٨

صبح و تجارت : ساعت ‌٨:15 تا ‌٩

مجله اقتصادي : ساعت ‌٩:15 تا ‌١٠

بازار خبر : ساعت ‌١٠:15 تا ‌١١

روايت يك داستان : ساعت ‌١٣:15 تا‌١٣:30

كليد : ساعت ‌١٣:45 تا ‌١٤

پويش : ساعت ‌١٤ تا ‌١٥

*** راديو سلامت

ـ صداي مشاور

عنوان برنامه اي است از گروه نيم روزي كه هر روز به يكي از بيماريها ميپردازد. اين برنامه ساعت ‌١١ تا ‌١١/٥٠ پخش ميشود و موضوعات هفته بعد به شرح ذيل مي باشد :

شنبه : فتق _ يك شنبه : دردهاي قفسه سينه _ دوشنبه : صرع _ سه شنبه : عفونت هاي تنفسي _ چهار شنبه : زردي _ پنج شنبه : گواتر

ـ فراسو

عنوان برنامه اي است از گروه صبحگاهي راديو سلامت كه هر روز به يكي از بيماريها و موضوعات پزشكي مي پرادزد . اين برنامه ساعت ‌٨/١٥ پخش مي شود كه موضوعات هفته آينده به شرح ذيل مي باشد :

شنبه :پيشگيري و درمان عوارض پوستي در مشاغلان _ يك شنبه : مشكلات مفاصل در دوران سالمندي _ دوشنبه : آلرژنها و تاثير آنها بر سلامت _ سه شنبه : عيوب انكساري چشم _ چهارشنبه اثر بخشي محصولات ضد سيگار _ پنج شنبه : رشد كودكان

ـ با نخبگان سلامت

عنوان برنامه اي است از گروه عصر گاهي راديو سلامت كه با حضور يكي از نخبگان عرصه سلامت به مرور خاطرات كودكي و جواني و نيز رمز موفقيت آنها در زندگي شان پرداخته مي شود . اين برنامه روز جمعه با حضور پروفسور محمد حسن كريمي نژاد فوق تخصص سيتو پاتولوژي و ژنتيك انساني ساعت ‌١٥ پخش مي‌شود .

ـ آيينه روزگار: عنوان برنامه اي است از گروه نيم روزي راديو سلامت كه به مشكلات و موضوعات سالمندان مي پردازد . اين برنامه روز جمعه با حضور دكتر حسين اعرابي روانشناس به موضوع احترام به سالمندان و سلامت روان آنان ميپردازد . اين برنامه جمعه ها ساعت ‌١٢/٠٥ پخش مي شود .

ـ نقطه سرخط:عنوان برنامه اي است شاد مفرح كه در قالب هنري ، اجتماعي و ‌٠٠٠٠ به روان درماني مي پردازد .و با آيتم هاي مختلف و با حضور طنز پردازان مطرح حوزه هاي مختلف و هنرمندان طنز به خنده درماني مي پردازد .برنامه نقطه سر خط به پخش خبرهاي اينترنتي شاد و مفرح و گزارش آقاي جواد انصافي گزارشگر طنز راديو مي پردازد و تكه هايي از صداهاي فيلم طنز را پخش مي كند .

اين برنامه اين هفته جمعه با حضور جليلي كارگردان به موضوع نقش خنده در سلامت روان ميپردازد . اين برنامه ساعت ‌١٥ /‌١٢ پخش مي شود .

ـ سفره سلامتي:عنوان برنامه اي است از گروه نيم روزي راديو سلامت كه به بررسي نوع تغذيه مناسب با شرايط جسماني افراد از قبيل تغذيه شير خواران ، تغذيه كودكان ، تغذيه نوجوانان و جوانان ، تغذيه سالمندان ، تغذيه ورزشكاران ، تغذيه مادران باردار و شيرده ميپردازد اين برنامه شنبه با حضور دكتر ذراتي به موضوع عدم تحمل شير مي پردازد . سفره سلامتي هر روز به سردبيري دكتر خواجه اي ساعت ‌١٣/٣٠ پخش ميشود.

ـ دندان و دندانپزشك:عنوان برنامه اي است كه به بيماريهاي دهان و دندان مي پردازد . اين برنامه پنج شنبه با كارشناسي دكتر افشين تبريزي به چند نكته دباره درمانهاي دندانپزشكي ميپردازد . دندان و دندانپزشكي به سردبيري تبريزي هر روز بجز جمعه ها ساعت ‌٦/٤٠ پخش مي شود .

ـ گپ و گفت: عنوان برنامه اي است كه هر روز با يكي از شخصيتهاي مطرح عرصه هاي هنر ، پزشكي ، ورزشي و.... نشسته و با ورود به زندگي خصوصي آنها پي به عادات غذاي ، بهداشتي و شخصي او مي برد اين برنامه شنبه با حضور دكتر داود اخلاقي مويد ساعت ‌٩/٠٥ پخش مي شود.

فرداي روشن: عنوان برنامه اي است از گروه نيم روزي راديو سلامت كه به سند چشم انداز ‌٢٠ ساله كشور مي‌پردازد . اين برنامه جمعه با حضور دكتر هاني زاده به موضوع نهاد هاي مردمي مي‌پردازد . اين برنامه پنج شنبه ها به سردبيري عليرضا الوندي ساعت ‌١٠/٥٠ پخش ميشود .

انتهاي پيام
 چهارشنبه 4 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 333]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن