تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814989391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراسم گراميداشت روز ملي خانواده در اروميه


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مراسم گراميداشت روز ملي خانواده در اروميه
خبرگزاري دانشجويان ايران - اروميه
سرويس: شهرستان‌ها

مراسم گراميداشت روز ملي خانواده در سالروز نزول سوره "هل اتي" در اروميه برگزار شد.

به گزارش ايسنا، اكرم زيب ارزاني، مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري آذربايجان غربي در مراسم گراميداشت روز ملي خانواده با بيان اينكه تشكيل خانواده در واقع تجديد عهدي دوباره با خداي متعال است، گفت: در نظام اسلامي ما خانواده‌ها مي‌توانند مسير حركت خودشان را در جهت جلب رضايت خدا و قرب الهي انجام دهند و در واقع در اين صورت است كه سعادت خانواده‌ها تضمين خواهد شد.

وي با اشاره به وضعيت تاسف بار خانواده‌ها در غرب، تصريح كرد: خانواده تنها نهادي است كه مي تواند رسوم، سنت‌ها و بارورهاي موجود در اجتماع را به فرزندان به درستي منتقل كند كه انتقالي پايدار نيز خواهد بود.

وي با بيان اينكه شخصيت اصلي فرزندان در دوران كودكي و نوجواني توسط خانواده بايد شكل بگيرد، تصريح كرد: در اين صورت تهاجماتي كه بر روي جوانان از سوي غرب انجام مي‌شود تاثير گذار نخواهد بود.

سرهنگ نام آور، نماينده فرمانده نيروي انتظامي آذربايجان غربي نيز در اين مراسم با اشاره به افزايش روز افزون جمعيت جوان، تصريح كرد: خانواده‌هاي جوان بين 25 تا 35 سال خود در معرض يكسري آسيب‌هاي فرهنگي و اجتماعي هستند ولي بايد به عنوان سردمداران و نمايندگان ما در خانواده‌ها، فرزندان، نوجوان و جوان خود را كنترل و در مقابل تهاجمات فرهنگي، آنان را از گرفتاري نجات دهند.

وي با اشاره به ارزش و جايگاه خانواده در قرآن و روايات، گفت: از لحاظ علمي و فرهنگي خانواده ركني مهم بوده و در برقراري امنيت اجتماعي تاثير گذارترين نهاد مي باشد.

نام آور هم‌چنين با بيان اينكه ما سعي در تعطيل كردن دارالتاديب‌ها داريم، اظهار كرد: با برنامه ريزي‌هاي انجام گرفته جوانان و نوجوانان بزهكار را با همكاري خانواده‌هايشان كنترل مي‌كنيم.

وي فقر و بيكاري، برقراري روابط جنسي نامشروع، گرايش با داروها و مواد مخدر روان گردان و گرايش به عقايد سست و پوچ را كه با تعليمات ديني ما مغايرت دارند، بزرگترين عوامل تهديد كننده نهاد خانواده در كشور برشمرد.

نماينده فرمانده نيروي انتظامي آذربايجان غربي در ادامه آموزش تدريجي شيوه هاي صحيح زندگي، آشنا ساختن جوانان با جريانات تاثير گذار در زندگي، اتخاذ مواضع و تصميمات عاقلانه، رعايت نظم، انضباط، هلال و حرام، افزايش سابقه مذهبي، آگاه ساختن نوجوانان و جوانان به مسائل بلوغ و رشد را راهكارهاي مشكلات خانوادگي عنوان كرد.

حجت الاسلام ارجمندي، مسوول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري درجمعيت هلال احمر آذربايجان غربي نيز در اين مراسم با بيان اينكه هر چه از اصول زندگي، مديريت خانواده بگئيم كم است، افزود: زندگي كردن هنر و هنر هر كس در زندگي دخيل است نيازمند مديريت صحيح و آگاهانه مي‌باشد.

ارجمندي با بيان اينكه در دهه‌هاي گذشته غربي‌هاي مقوله خانواده را با روش‌هاي گوناگون تضعيف كردند، خاطرنشان كرد: الان همين غربي ها با اعطاي تسهيلات دولتي سعي دارند كانون بي بديل خانواده را حفظ نمايند.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در جمعيت هلال احمر آذربايجان غربي طلاق عاطفي، پنهان و خاموش را از جمله مهم ترين بحران‌هاي خانواده در حال حاضر برشمرد و گفت: زندگي هاي امروز مانند زندگي‌هاي كوپه‌هاي قطار است كه افراد با همديگر همراه ولي همدل نيستند و به دلايل كاذب همديگر را تحمل مي‌كنند.

وي با بيان اينكه جوانان زندگي و زندگي كردن را نياموخته، زندگي خانوادگي را شروع مي‌كنند، افزود: عمده مراجعين به مراكز مشاوره خانواده نامزدين و يا افرادي هستند كه 6 الي 7 ماه است كه زندگي خود را شروع كرده‌اند.

ارجمندي با بيان اينكه مشكل خانواده‌هاي جوان فقر مالي نيست، فقر دانش و علم زندگي است، ادامه داد: با ازدواج سرنوشت هاي زيادي به سوي فرد مي رود كه نمي توان آن را از سر، نوشت.

اين مراسم به همت امور بانوان استانداري آذربايجان غربي، كانون فرهنگي و اجتماعي بانوان استان و فرمانداري اروميه برگزار شد.

ا

نتهاي پيام
 چهارشنبه 4 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن