تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815597261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خانواده محبوب ترين بناي هستي است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: خانواده محبوب ترين بناي هستي است
تهران / واحد مركزي خبر / مكتوب 1387/10/04
رييس انجمن اوليا و مربيان ايران گفت: خانواده تنها نهاد فطري و طبيعي بشر در گستره هستي، نهادي بي همتا و بلكه محبوب ترين بناي هستي است.
به گزارش خبرنگار ما، غلامعلي افروز در همايش علمي روز خانواده افزود: خانواده از دو ركن زن و شوهر تشكيل شده و فرزند هديه اي است كه به خانواده اعطا مي شود.
وي با بيان اين كه نبايد هيچگاه سخن از فرزند سالاري به ميان آورد،‌ اضافه كرد: نبايد بهانه ازدواج را بهره مندي از فرزند عنوان و كودكان را دچار منت كرد.
افروز گفت: خانواده مخلوق خالق زوج آفرين و مسجد، اداره و كارخانه براي خانواده است و هم عرض آن نيست.
وي گفت: خداوند، حتي جمادات و نباتات را زوج آفريده و حكمت خالق بر آن است كه مخلوقات با قابليت عروس و داماد آفريده شوند.
افروز افزود: بشر مي تواند جنسيت فرزند را تشخيص دهد اما نمي تواند آن را تعيين كند و اين در حوزه اختيار خداست.
رييس انجمن اوليا و مربيان ايران، فرزند را به عنوان هبه يعني آميزه اي از هديه و امانت دانست و تأكيد كرد: فرزند آوري الزام نيست و هيچ امتياز و افتخاري ندارد اما فرزند پروري رسالت است.
افروز خانواده مطلوب را خانواده داراي آرامش عنوان و اضافه كرد: زن و شوهر در انديشه تحقق غايت زوجيت هستند و تنها هدف ازدواج، آرامش به مفهوم خوشبختي است.
رييس انجمن اولياء و مربيان كشور گفت: خانواده مقدس ترين نهادي است كه جامعه را مي سازد و از وجود پليس و قوه قضائيه بي نياز مي كند.
وي با قدرداني از عملكرد فرهنگي نيروي انتظامي افزود: پليس كنوني ما صبغه فرهنگي قوي و سهم گسترده و مؤثري در تعالي فرهنگ دارد.
افروز گفت: قشنگ ترين خانواده در همه جنبه هاي آن در جهان خانواده ايراني است و كامل ترين خانواده هستي؛ علي (ع) و زهرا (س) هستند كه الگوي كامل خانواده براي همه عصرها محسوب مي شوند.
وي افزود: مشكل ما اين است كه نتوانسته ايم به طور شايسته خانواده مطلوب و ارزشي را ترسيم كنيم.
رييس انجمن اوليا و مربيان ايران با تأكيد بر نقش مؤثر رسانه ملي در اين باره تصريح كرد: سازمان صدا و سيما به حق از نظر ارزشي همتا ندارد و از بهترين رسانه هاي جهان است اما بايد براي ترسيم سيماي خانواده مطلوب و متعادل بيش از پيش تلاش شود.
وي توجه بيشتر به ارزش هاي خانواده را در مجموعه هاي تلويزيوني خواستار شد.
افروز گفت: اكتفا كردن به آموزش فرزندان براي شركت در آزمون سراسري و نحوه درست تست زدن، نادرست است و بايد مطابق با فطرت، فرزندان را درست پرورش دهيم.
رييس انجمن اوليا و مربيان ايران با قدرداني از نيروي انتظامي به علت ايجاد مراكز مشاوره ازدواج و خانواده تأكيد كرد: بايد آنچنان مطلوب عمل كنيم كه انتخاب دقيق و ازدواج آسان داشته باشيم.
 چهارشنبه 4 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن