تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821311429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با هدف كمك به دولت باراك اوباماواشنگتن‌‏پست نوشت:كشورهاي اروپايي نگهداري از مظنونين تروريستي را مي‌‏پذيرند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: با هدف كمك به دولت باراك اوباماواشنگتن‌‏پست نوشت:كشورهاي اروپايي نگهداري از مظنونين تروريستي را مي‌‏پذيرند


تهران- خبرگزاري كار ايران
با روي كار آمدن رئيس‌‏جمهوري منتخب آمريكا كشورهاي اروپايي نگهداري از زندانيان گوانتانانو را مي‌‏پذيرند.

به گزارش "ايلنا" به نقل از خبرگزاري رويتر، روزنامه «واشنگتن‌‏پست» روز سه‌‏شنبه در گزارشي نوشت كه بيش از نيمي از كشورهاي اروپايي درنظردارند تا هم‌‏زمان با روي‌‏كار آمدن دولت جديد «باراك اوباما»، رئيس‌‏جمهوري منتخب آمريكا نگهداري از مظنونين تروريستي زندان گوانتانامو را بپذيرند.
يكي از ديپلمات‌‏هاي برجسته اروپايي در گفت‌‏وگو با اين واشنگتن‌‏پست اعلام كرد: «مقام‌‏هاي رسمي اروپايي محتاطانه اين پيشنهاد را به مشاوران اوباما ارائه كرده‌‏اند ولي مشاوران رئيس‌‏جمهوري منتخب اعلام كرده‌‏اند كه درباره اين مساله پس از بيستم ژانويه و به قدرت رسيدن اوباما مي‌‏توان گفت‌‏وگو كرد.»
در حال حاضر حدود 250 مظنون تروريستي از جمله «خالد شيخ محمد» كه گفته شده مغز متفكر حمله تروريستي 11 سپتامبر است در گوانتانامو نگهداري مي‌‏شوند.
به گزارش واشنگتن‌‏پست، فعالان حقوق‌‏بشر و بسياري از چهره‌‏هاي برجسته سياسي جهان در حال حاضر بر تعطيلي اين زندان به‌‏عنوان نماد شكنجه و نقض حقوق‌‏بشر عليه زندانيان تاكيد دارند، با اين حال مقام‌‏هاي امنيتي و دفاعي آمريكا همواره اعلام كرده‌‏اند كه مشكل اصلي تعطيلي اين زندان عدم وجود محل مناسب براي نگهداري زندانيان گوانتانامو است.
اوباما نيز بارها اعلام كرده است كه قصد دارد تا اين زندان را تعطيل كند.
واشنگتن‌‏پست نوشت از ميان كشورهاي اروپايي تاكنون تنها آلمان به صراحت از آمادگي خود براي نگهداري ازمظنونين تروريستي اين زندان اعلام آمادگي كرده است.
كشورهاي اروپايي پيش از اين درخواست دولت «جورج بوش»، رئيس‌‏جمهوري كنوني آمريكا را براي نگهداري زندانيان اين زندان رد كرده بودند.
پايان پيام

كد خبر: 464476
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن