تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805214740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيويورك تايمز فاش كردجزئيات استراتژى اوباما براى مقابله با ايران


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: نيويورك تايمز فاش كردجزئيات استراتژى اوباما براى مقابله با ايران
نيويورك تايمز در گزارشي تحليلي، جزئيات استراتژي ضدايراني دولت جديد آمريكا را افشاء كرد.

اين روزنامه آمريكايي در گزارش خود به رويكرد كاخ سفيد در قبال برنامه هسته اي ايران پرداخته و با بيان اينكه تشديد تحريم ها عليه ايران نيازمند جلب همكاري روسيه است به اوباما رئيس جمهور آينده آمريكا پيشنهاد داده كه سعي كند براي مثال از طريق لغو طرح نصب سيستم دفاع موشكي در اروپاي شرقي براي جلب حمايت مسكو از موضع غرب در قبال ايران تلاش كند.

نيويورك تايمز سپس تشديد تحريم ها بر ضد ايران را استراتژي مهم اوباما دانسته و نوشته است: كليد تحريم هاي شديدتر شوراي امنيت، روسيه است و اين فرصت خوبي براي باراك اوباما رئيس جمهور منتخب آمريكا به وجود مي آورد و اوباما پس از بر سر كار آمدن بايد معامله اي بزرگ را به مسكو پيشنهاد كند. در ادامه گزارش مذكور كه توسط «اوده ارن، گيورا ايلاند و اميلي لنداو» كارشناسان موسسه مطالعات امنيت ملي آمريكا تهيه شده، در توضيح بيشتر معامله آمريكا و روسيه آمده است: آمريكا به نوبه خود در اين راه مي تواند برنامه خود براي استقرار سپر موشكي در اروپاي شرقي را به تعويق انداخته و يا حتي لغو كند. آمريكا همچنين مي تواند در مسئله گسترش ناتو و عضويت كشورهاي جديدي در اين سازمان با احتياط بيشتري رفتار كند. و روسيه نيز در نوبه خود با اعمال تحريمهاي سنگين تر عليه ايران موافقت كرده و صادرات تجهيزات نظامي به تهران را متوقف كند. نويسندگان اين مطلب در بخش صادرات تسليحات روسيه به ايران نيز همان اتهامات نخ نما شده اما بدون منبع آمريكا را تكرار كرده و مدعي شده اند كه سلاح هاي ارسالي از روسيه به ايران بعدها در اختيار حزب الله لبنان قرار مي گيرد.

نيويورك تايمز در ادامه افشاي استراتژي اوباما در قبال ايران و بدون در نظر گرفتن اراده ملت ايران براي استفاده از حقوق هسته اي خويش آورده است: در صورتي كه روسيه از فشارهاي اقتصادي شديدتر عليه ايران حمايت كند، اوباما مي تواند به مسير دوسويه خود ادامه دهد. ابتدا تهديد دخالت نظامي را به روي ميز برگرداند و در عين حال پيشنهاد برقراري مذاكرات مستقيم را با ايران بدون پيش شرط بدهد. آنچه بايد در ابتدا از ايران خواسته شود اقدامي براي نشان دادن حسن نيتش است: تهران بايد سه ماه پس از آغاز مذاكرات تعهدي تلويحي براي توقف فعاليت هاي غني سازي اش بدهد. ( از ايران خواسته نخواهد شد، كه اين مسئله را به طور علني و عمومي اعلام كند).

اوباما دفاع موشكي را تعطيل نمي كند

در همين حال همزمان با انتشار گزارش نيويورك تايمز درباره معامله آمريكا و روسيه در قبال ايران، چهار تحليل گر برجسته آمريكايي در مناظره اي كه توسط بي بي سي منتشر شد تاكيد كردند كه اوباما سيستم دفاع موشكي خود در مقابل روسيه را تعطيل نمي كند.

به گزارش ايسنا در اين مناظره كه بين جسيكا تاچمن ماتئوس، رئيس موسسه صلح كارنگي، جورج پركروويچ، معاون وي در زمينه امور مطالعاتي، رابرت كاگان، تاريخ شناس و مفسر مطرح آمريكايي در امور سياست خارجي و جيمز كالينز، مدير برنامه روسيه و اوراسيا در موسسه صلح كارنگي صورت گرفت مساله چگونگي سياست خارجي باراك اوباما، رئيس جمهور منتخب آمريكا مطرح شد.

ماتئوس در اين مناظره گفت كه اوباما احتمالا تعهد خود براي آغاز خروج نيروهاي آمريكايي از عراق را به محض به روي كار آمدن به مرحله اجرا خواهد گذاشت.

به اعتقاد وي تحكيم روابط با روسيه كه پس از درگيري اين كشور با گرجستان از اوت سال 2008 به وخامت گذاشته بود يكي ديگر از اولويت هاي دولت بعدي آمريكا خواهد بود.

كالينز كه سفير سابق آمريكا در روسيه است به اين نكته اشاره كرد كه اوباما فرصتي براي تنظيم مجدد روابط آمريكا با روسيه دارد.

كاگان و پركوويچ نيز با تكرار اتهامات غرب مبني بر نظامي بودن برنامه هسته اي ايران به اين نكته اشاره كردند كه با توجه به تداوم تهديد يك ايران مسلح به سلاح هسته اي احتمال اينكه اوباما پروژه نصب سيستم دفاع موشكي در اروپاي شرقي را كه روسيه شديداً با آن مخالف است كنار بگذارد، بسيار اندك است.

ايجاد پست ديپلماتيك ويژه ايران در آمريكا

يك روزنامه آمريكايي از قطعي شدن اجراي طرح ايجاد پست ديپلماتيك ويژه ايران در دولت آتي آمريكا و نامزدهاي احتمالي كه براي اين پست در نظر گرفته شده اند خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه واشنگتن تايمز، دولت باراك اوباما برنامه اي براي تعريف موقعيتي جديد با عنوان به اصطلاح «مسئول توسعه ايران» در بدنه خود داشته و گروهي از ديپلماتهاي باسابقه آمريكايي نيز براي تصدي اين پست نامزد شده اند.

به گفته مقامات وزارت امور خارجه آمريكا، مسئله ايجاد پست ويژه ايران در ديداري كه ميان «هيلاري كلينتون» وزير امور خارجه آتي آمريكا و تيم منتخب او براي حضور در اين وزارتخانه در اوايل ماه ميلادي جاري برگزار شد مطرح و مورد بررسي قرار گرفت.

به گفته يكي از مقامات بلند پايه آمريكايي كه واشنگتن پست اشاره اي به نام او نكرده است، «اين ايده اي است كه بخش ايران بايد در يك چارچوب ديپلماتيك داير شود.»

اين در حالي است كه سخنگوي هيلاري كلينتون از پاسخ به اين پرسش امتناع كرد اما چند تن از كارشناسان مسائل ايران در آمريكا اين مطلب را تائيد كردند.

در همين رابطه «پاتريك كلاوسن» معاون بخش تحقيقات موسسه خاور نزديك مي گويد: نشانه هاي بسيار روشني وجود دارد كه آمريكا قصد انجام اين كار را دارد.

«ترتيا پارسي» رئيس شوراي ملي ايراني آمريكايي، موسسه اي كه از مذاكره ايران و آمريكا حمايت مي كند نيز دراين باره گفت: پست فرستاده ويژه براي ايران در دولت آتي آمريكا برنامه ريزي شده است.

گفتني است مقامات آمريكايي پيش از اين هم از تاسيس دفتر حافظ منافع آمريكا در ايران خبر داده بودند كه درست از آب درنيامد. بنابراين معلوم نيست ايجاد پست ديپلماتيك ويژه ايران در دولت اوباما هم چندان جدي باشد.
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن