تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815629707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
زمان توزيع كارنامه آزمون GRE اعلام شد

گروه آزمون وسنجش : به گزارش خبرنگار آفرينش ، داوطلبان شركت كننده در آزمون GENERAL) GRE) 4 آبان ماه ، مي توانند براي دريافت كارنامه از روز شنبه 30 آذرماه شخصا با همراه داشتن كارت شناسايي معتبر به واحد ارتباطات مردمي سازمان سنجش آموزش كشور گروه آزمون هاي بين المللي و زبانهاي خارجي مراجعه كنند.

حسن زاده خبرداد: تشريح آخرين وضعيت وثيقه هاي دانشجويان بورسيه علوم پزشكي

گروه آزمون وسنجش : رئيس مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت با اشاره به آخرين وضعيت وثيقه هاي دانشجويان بورسيه علوم پزشكي گفت: وثيقه اين دسته از دانشجويان بر اساس كشور مقصد و ارزي كه از سوي دانشجو دريافت مي شود تعيين خواهد شد.
غلامرضا حسن زاده در گفتگو با مهر افزود: براي اعزام دانشجويان بورسيه علوم پزشكي به خارج از كشور وثيقه دريافت مي شود كه اين وثيقه ها به صورت تعهد محضري از اين دانشجويان اخذ مي شود. وي در خصوص اقدامات انجام شده براي افراد مستنكف و كساني كه به كشور بازنمي گردند، گفت: براي اين دسته از افراد كه از بازگشت خودداري مي كنند و جز» مستنكفين محسوب مي شوند در ابتدا اجرائيه زده مي شود و پس از آن از طريق دادگاه اين اجرائيه ها به افراد اعلام مي شود. حسن زاده تاكيد كرد: افراد مستنكف بايد خسارت عدم بازگشت خود را به خزانه داري پرداخت كنند كه اين ميزان خسارت بر اساس قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي 5 برابر معادل ريالي و تمام هزينه ارزي است كه اين دانشجويان در طول تحصيل دريافت كرده اند.
رئيس مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت با اشاره به ميزان وثيقه هايي كه براي دانشجويان بورسيه در نظر گرفته مي شود، گفت: ميزان وثيقه ها از 700 ميليون ريال تا 900 ميليون ريال وابسته به نوع كشور مقصد متفاوت است كه البته ميزان وثيقه با نرخ روز محاسبه مي شود.

وزير بهداشت خبرداد:
پيشنهادهاي وزارت بهداشت براي بودجه 1388

گروه آزمون وسنجش : وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از پيشنهاد افزايش 37 درصدي بودجه بخش تحقيقات و پژوهش وزارت بهداشت خبر داد و گفت: پيشنهاد افزايش بودجه ارائه شده كه در صورت تصويب نهايي مي توان در مورد آن اظهار نظر كرد.
دكتر كامران باقري لنكراني در گفتگو با مهر افزود: براي بودجه سال 88 پيشنهادهايي ارائه شده است كه تا زماني كه اين پيشنهادها تصويب نشود نمي توان نظر قطعي داد.
وي اضافه كرد: براي بودجه پژوهش حوزه علوم پزشكي حدود 37 درصد افزايش بودجه در نظر گرفته شده است. وزير بهداشت با اشاره به بودجه بخش تحقيقات اين وزارتخانه در سالهاي اخير يادآور شد: در وزارت بهداشت افزايش خوبي در بودجه ها داشته ايم كه اين ميزان در بودجه پژوهشي وزارت بهداشت در سال 84 حدود 40 ميليارد تومان بود كه در سال جاري به 100 ميليارد تومان افزايش داشته است. وي تاكيد كرد: بودجه در اين دو سال اخير رشد چشمگيري را نشان مي دهد اما با اهدافي كه ما داريم فاصله دارد و علاقمند هستيم كه بودجه هاي بيشتري را بتوانيم جذب كنيم و اين موضوع نيز همواره رو به جلو بوده است.

معاون وزير علوم خبر داد:
ايجاد كميته اجرايي پيشبرد برنامه هاي ISC در وزارت علوم

گروه آزمون وسنجش : معاون پژوهشي وزارت علوم از تاسيس كميته اجرايي براي پيشبرد برنامه هاي ISC در كشورهاي اسلامي خبر داد و گفت: كميته مسئوليت نظارت بر ISC، اطمينان از كامل بودن مجلات اسلامي در پردازشهاي ISC و مساعدت در فراهم آوري نشريات علمي را بر عهده دارد.
به گزارش مهر، دكتر منصور كبگانيان ديروز در سمينار پايگاه استنادي علوم جهان اسلام ميزان حضور كشورها در صحنه توليد دانش و ارائه نظريه ها و يافته هاي علمي را از شاخصهاي توسعه يافتگي دانست و گفت: تحرير نظريه و يافته هاي علمي با روشهاي استاندارد بين المللي و چاپ آن در مجلات معتبر پژوهشي باعث مي شود كه آن يافته علمي به دانش تبديل شود و ثبت و نمايه سازي دانش توليد شده نيز باعث گسترش مرزهاي دانش و اشاعه آن به سراسر جهان شود.
وي به روشهاي مختلف نمايه سازي در جهان اشاره كرد و گفت: پايگاه استنادي علوم جهان اسلام ISC سومين خدمت نمايه سازي استنادي جهان است كه سومين نظام استنادي جهان نيز محسوب مي شود.كبگانيان از راه اندازي نظام استنادي در كشور چين خبر داد و گفت: اخيرا آكادمي علوم چين با همكاري Reuters- Thomsom نظام نشريه هاي چيني را برنامه ريزي كرده و به اين ترتيب چهارمين نظام استنادي جهان محسوب مي شود. اين نظام در دست اقدام است و هنوز براي استفاده در دسترس عموم قرار نگرفته است.
معاون پژوهشي وزارت علوم با بيان اينكه شاخص هاي مورد استفاده در ISC با شاخصهاي علم سنجي مورد استفاده در ساير نظام هاي استنادي معتبر بين المللي برابر است، اضافه كرد: شاخصهايي مانند ضريب تاثير، شاخص آني، نيم عمر ارجاعات به مجله، نيم عمر ارجاعات در مجله، مجلات استناد شونده و مجلات استناد كننده و ساير معيارهاي كمي از جمله شاخصهايي هستند كه در توليد ISC و زير مجموعه هاي آن مورد استفاده قرار گرفته اند.
وي با اشاره به تاريخچه تاسيس ISC گفت: ISC نخستين بار در سال 2006 در ايران براي سردبيران نشريات علمي رونمايي شد و به اين ترتيب ISC جنبه علمي يافت و از آنجايي كه سياستهاي وزارت علوم در پشتيباني از ISC مبتني بر توسعه نقش ISC در سطح كشورهاي اسلامي بود از اين رو در نشست وزراي آموزش عالي و تحقيقات كشورهاي اسلامي در سال 2006 در كويت مطرح و مورد توجه قرار گرفت.كبگانيان در ادامه اظهار داشت: در نهايت ISC در اكتبر 2008 در چهارمين نشست وزراي آموزش عالي وتحقيقات كشورهاي اسلامي در باكو پايتخت جمهوري آذربايجان تصويب شد و جمهوري اسلامي ايران به عنوان كانون سنجش و ارزيابي عملكرد پژوهشي كشورهاي اسلامي انتخاب شد.به گفته وي در حال حاضر زبان فارسي و نشريه هاي آن شامل مجلات علمي وزارت علوم و وزارت بهداشت تحت پوشش ISC قرار دارند.
معاون پژوهشي وزارت علوم با اشاره به اينكه زبان عربي اولويت دوم پايگاه استنادي علوم جهان اسلام است، خاطر نشان كرد: اجراي ISC به زبان عربي براي بسياري از كشورهاي عربي اهميت ويژه دارد كه در اين زمينه ISC تنها شبكه علمي تمام متن كشورهاي اسلامي به شمار مي رود.كبگانيان ادامه داد: زبان انگليسي به موازات زبانهاي فارسي و عربي تحت پوشش ISC قرار گرفته و در ايران حدود 110 مجله و در ساير كشورهاي اسلامي بر روي 720 مجله علمي انگليسي منتشر مي شود. وي با اشاره به برگزاري اين سمينار اظهار داشت: اطمينان داريم كه با استقرار ISC در كشورهاي اسلامي و استفاده از آن نه تنها به توسعه آموزش و پژوهش در دانشگاهها و موسسات پژوهشي كمك مي كند بلكه با تعيين اعلام شكاف پژوهشي در برخي مناطق، دولتها و مسئولان آموزش عالي كشورهاي مربوط نيز نسبت به افزايش نسبي بودجه هاي تحقيقاتي خود كه منجر به افزايش توليد علمي مي شود اقدام خواهند كرد.
معاون پژوهشي وزارت علوم به وضعيت توليد علم در ايران و ساير كشورهاي اسلامي اشاره و تاكيد كرد: در سال 2008 ميلادي توليدات علمي ايران كه در موسسه اطلاعات علمي به ثبت رسيده است بيش از 30 درصد نسبت به سال 2007 ميلادي رشد نشان مي دهد.
كبگانيان از تاسيس كميته اجرايي براي پيشبرد برنامه هاي ISC در كشورهاي اسلامي خبر داد و گفت: كميته اجرايي مسئوليتهاي مختلفي از جمله نظارت بر ISC، اطمينان از كامل بودن مجلات اسلامي در پردازشهاي ISC، مساعدت در فراهم آوري نشريات علمي، تهيه روشها و مكانيسم ها براي انتخاب نشريات علمي، ترويج استفاده ازISC براي انتخاب دانشمندان، مقالات، نشريات و دانشگاهها و موسسات آموزش عالي و پژوهشي برتر، همكاري با شوراي راهبردي ISC براي تطبيق سياستها و برنامه ها را برعهده دارد.وي ياد آور شد: بر اساس سياستها و ضوابط كلان پايگاههاي استنادي علوم جهان اسلام شورايي به نام شوراي راهبري تاسيس شده است كه مهمترين وظيفه آن سياستگذاري، نظارت و توسعه خدمات تخصصي ISC براي جهان اسلام است.معاون پژوهشي وزارت علوم با اشاره به انتقاد برخي كشورها در نشست باكو نسبت به نبود پايگاههاي اطلاعاتي خاص كشورهاي اسلامي تاكيد كرد: امروز من اين نويد را مي دهم كه پايگاههاي اطلاعاتي تمام متن فارسي، عربي و انگليسي مبتني بر نشرياتي كه در كشورهاي اسلامي و به زبانهاي ملي اين كشورها منتشر مي شود در دسترس جامعه علمي، دانشگاهها، موسسات پژوهشي و فناوري كشورهاي اسلامي قرار دارد.

رشته هاي داراي تعهد خاص در آزمون دكتري تخصصي پزشكي اعلام شد

گروه آزمون وسنجش : رشته هاي داراي تعهد خاص براي پذيرش نهايي در آزمون دكتري تخصصي پزشكي سال جاري از سوي دبيرخانه علوم پايه پزشكي، بهداشت و تخصصي وزارت بهداشت اعلام شد.
به گزارش مهر، دانشگاههاي علوم پزشكي در صورت نياز اين جدول را تكميل و اصلاح خواهند كرد و چگونگي و نحوه اخذ تعهد خاص در اطلاعيه اعلام نتايج نهايي در روز 16 دي ماه اعلام خواهد شد. به گزارش مهر، آزمون كتبي ورودي دوره دكتري تخصصي (D.Ph) رشته هاي علوم پايه پزشكي، بهداشت و دستياري سال تحصيلي 87 - 88 روز 17 آبان در شهرهاي تهران، اصفهان، تبريز، شيراز و مشهد برگزار شد و آزمون مرحله دوم براي پذيرفته شدگان در روزهاي دوم تا پنجم دي ماه برگزار خواهد شد. بر اساس اعلام دبيرخانه شوراي آموزش علوم پايه پزشكي، بهداشت و تخصصي در نهايت 210 نفر ظرفيت براي تعهد خاص در رشته هاي آمار زيستي، آموزش بهداشت، انگل شناسي پزشكي، ايمني شناسي، باكتري شناسي، بهداشت محيط، بيوشيمي باليني، فيزيك پزشكي، قارچ شناسي، مديريت خدمات بهداشتي و درماني، حشره شناسي پزشكي و مبارز با ناقلين، پرستاري، روانشناسي باليني، ژنتيك پزشكي، علوم تشريحي، علوم تغذيه، فارماكولوژي، بهداشت حرفه اي، ويروس شناسي، اپيدميولوژي و هماتولوژي اعلام شده است كه بيشترين ميزان تعهد خاص به رشته پرستاري با 32 نفر ظرفيت تعهد خاص اختصاص دارد. همچنين در رشته هاي زيست فناوري پزشكي، فيزيولوژي، فيزيوتراپي، مديريت اطلاعات بهداشتي و درماني، بهداشت باروري، گفتار درماني، پزشكي مولكولي، نانوفناوري پزشكي، شنوايي شناسي، اقتصاد سلامت، بيولوژي توليد مثل، علوم و صنايع غذايي، پروتئوميكس كاربردي، اعضاي مصنوعي، علوم اعصاب، كاردرماني، مددكاري اجتماعي و اخلاق پزشكي از پذيرفته شدگان تعهد عام اخذ مي شود.
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن