تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815009066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكتيك هاى جنگ نرم ناتوى فرهنگى 6


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: تاكتيك هاى جنگ نرم ناتوى فرهنگى 6
9-روزنامه دويچه وله آلمان (85.11.2) گزارش داد. پنج ايراني به نام هاي سعيد رضوي فقيه، حسين باستاني، محسن سازگارا، اكبر عطري و علي افشاري در گروهي به نام «سياست و اقدام در ايران» عضويت دارند كه توسط تعدادي از كارشناسان خاورميانه اي وزارت خارجه و وزارت دفاع آمريكا اداره مي شود. اين اپوزيسيون ايراني زير نظر اليزابت چني فعاليت دارند. هدف گروه براندازي جمهوري اسلامي ايران است و سياست آن در جهت گسترش فضاي رسانه اي و پشتيباني از گروه هاي اپوزيسيون داخل كشور براي تغيير نظام خواهد بود.

10-نشريه فاينانشيال تايمز در 16 ژوئن 2005 نوشت: اپوزيسيون ايراني در حال مطالعه و فراگيري تكنيك هاي جنگ نرم هستند كه مبدع آن آمريكا است و در براندازي صربستان، اوكراين و گرجستان تجربه موفقي داشت. مركز بين ا لمللي برخورد نرم به رياست پيترآكرمن و جك دووال و رابرت هلوي، كارگاه هاي آموزشي تكنيك هاي فوق را براي ايرانيان برگزار مي كنند.

11-هم اكنون جنبش براندازي نرم عليه ايران، در وزارت خارجه آمريكا جايگاه ويژه اي يافته است. آكرمن مي گويد: وقتي جنبش نرم در ايران شكل گيرد نتايج آن اعجاب آور خواهد بود.

12-انجمن روزنامه نگاران جوان به مديريت خانم داوودي مهاجر با همكاري و حمايت يك تشكل غيردولتي هلندي يك دوره آموزش روزنامه نگاري با عنوان روزنامه نگاري مدني در تاريخ

85.5.30 به مدت 12 روز در تهران برگزار نمود. آموزش اين دوره را استادان هلندي برعهده داشتند. هم چنين در روزهاي گذشته يك دوره آموزشي با شركت روزنامه نگاران، فعالان مطبوعاتي و حقوقدانان مرتبط از طرف يك مؤسسه غيردولتي هلندي در كشور تركيه برگزار شد كه پانزده نفر از ايران از جمله: شمس الواعظين، وحيد پوراستاد و بدرالسادات مفيدي در آن شركت داشتند.

هم چنين در پاييز 85 بيست روزنامه نگار كه كمتر از سي و دو سال سن داشتند با هزينه كشور هلند، براي شركت در دوره «روزنامه نگاري مدرن» به آن كشور اعزام شدند. انجمن صنفي روزنامه نگاران با همكاري و حمايت سازمان ملل در چند استان كشور دوره هاي آموزش روزنامه نگاري برگزار نمود كه مضمون مطالب، سياه نمايي جمهوري اسلامي (تحقق استراتژي آمريكا) بود.

تاملي بر محتوا و شيوه فراخوان جذب نيرو براي شبكه بي.بي.سي فارسي

سايت اينترنتي بي.بي.سي فارسي، كه از مدت ها قبل، وعده راه اندازي يك شبكه تلويزيوني فارسي زبان را مطرح نموده بود، از مدتي قبل، به صورت رسمي، فراخوان جذب نيرو براي اين شبكه را منتشر كرده است.

13-توني بلر در سال 2006 غربي ها را به يك «رنسانس تمام عيار» فراخواند. وي رنسانس را تغيير در سياست خارجي از طريق اتخاذ «قدرت نرم» امكان پذير دانست.

14-كميته خطر جاري آمريكا 1 در سومين گزارش دوران فعاليت خود با عنوان «ايران رويكرد جديد» به طور تخصصي تهديدها، آسيب ها و فرصت هاي موجود در جامعه ايران را تبيين مي كند و راهبردها و سياست هاي مقابله اي با جمهوري اسلامي ايران را ارائه مي نمايد و در نهايت خواستار تقويت جريان ايراني همسو با آمريكا مي گردد.

اين گزارش شش صفحه اي كه با امضاي مارك پالمر منتشر شده است با تهاجم عليه مقام معظم رهبري آغاز مي شود و در متن گزارش در سي و سه نوبت شخصيت حقيقي و حقوقي معظم له مورد هجوم و تخريب قرار مي گيرد. اين تهاجم كه در نوع و سطح خود بي نظير است، نشانگر جايگاه رهبري و ولايت فقيه در مقابله و ناكام سازي تهاجم فرهنگي و نرم دشمنان انقلاب اسلامي است.

به نظر اعضاي كميته خطر جاري، تنها راه سرنگوني نظام جمهوري اسلامي در ايران، پيگيري جنگ نرم با استفاده از تاكتيك هاي «دكترين مهار»، «نبرد رسانه اي» و «سامان دهي جنبش براندازي نرم» ممكن مي باشد. چارچوب اين گزارش به نحوي است كه برآيند چالش هاي نظامي، هسته اي، ايدئولوژيك و اقتصادي بين دو كشور در عرصه جنگ نرم ظهور و بروز مي يابد.

اين گزارش در چهار بخش تنظيم شده است و شامل مقدمه، تهديدهاي ايران عليه آمريكا، راهبردها و سياست هاي جديد آمريكا عليه ايران و نتيجه گيري مي باشد كه به اختصار به برخي از محورهاي مهم آن پرداخته مي شود.

الف) مقدمه

موضوع با تهاجم گسترده به اركان بنيادين نظام اسلامي آغاز مي شود. سپس تابلو بسيار سياهي از جمهوري اسلامي ارائه مي گردد. و شامل نكات ذيل مي باشد:

1-فقر و فلاكت مردم ايران

2-فساد رژيم

3- نفرت و بي اعتمادي عميق مردم به حاكميت

4- سياست هاي اقتصادي شكست خورده

5- وجود ديكتاتوري

6- ايران كشوري منزوي و خطرناك

1-«كميته خطر جاري» آمريكا در سال 1970 و در اوج جنگ سرد توسط جمعي از سناتورها، مسئولان ارشد وزارت خارجه و مديران با سابقه سازمان سيا و... تاسيس شد. اعضاي اين كميته با منتفي دانستن جنگ نظامي (سخت) بين دو ابرقدرت (شوروي و آمريكا) تنها راه به زانو درآوردن رقيب را در جنگ نرم و فروپاشي از درون طراحي و ارائه كردند. پس از فروپاشي شوروي كميته مزبور به حال تعليق درآمد و مجدداً پس از وقايع 11 سپتامبر فعال شد و در تاريخ 20 دسامبر 2004 بيانيه جديد خود را با عنوان گزارش كميته خطر جاري: ايران رويكردي جديد با امضاي مارك پالمر منتشر ساخت.
 يکشنبه 1 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن