تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820994563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انجمن كارگردانان آمريكا از منتقد معروف سينما تقدير مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: انجمن كارگردانان آمريكا از منتقد معروف سينما تقدير مي‌كند
راجر ابرت در مراسم سالانه انجمن كارگردانان آمريكا DGA جايزه افتخاري عضو دائم اين انجمن را دريافت مي‌كند.

به گزارش خبرنگار مهر، ورايتي اعلام كرد اين جايزه 31 ژانويه 2009 (12 بهمن) در شصت و يكمين دوره مراسم اعطاي جوايز سالانه DGA در هتل پلازا لس آنجلس به ابرت اعطا مي‌شود.

انجمن كارگردانان آمريكا جايزه افتخاري عضو دائم را متناوبا به خاطر دستاوردهاي خلاقانه افراد و كمك به انجمن و حرفه كارگرداني اعطا مي‌كند.

مايكل آپتد رئيس DGA درباره اعطا اين جايزه به ابرت گفت: راجر ابرت از فيلم‌هاي بلاك‌باستر گرفته تا آثار مستقل و كوچك، چند نسل از سينماروها را در عشق خود به سينما سهيم كرده و بيش از 40 سال است كارگردانان را وادار كرده حواسشان به كاري كه انجام مي‌دهند، باشد.

ابرت دانش‌آموخته رشته روزنامه‌نگاري از دانشكده ارتباطات دانشگاه ايلينويز است و از سال 1967 تاكنون در روزنامه شيكاگو سان تايمز به عنوان منتقد فعاليت دارد. او سال 1975 برنده جايزه پوليتزر نقدنويسي شد.

اين منتقد معروف همان سال به همراه جين سيسكل منتقد روزنامه رقيب، شيكاگو تريبيون يك نمايش تلويزيوني نقد فيلم راه انداختند. سيسكل در 1999 درگذشت و ابرت از سال 2000 به همراه ريچارد روپر، همكار ستون‌نويس خود در شيكاگو سان تايمز اين برنامه را اجرا مي‌كند.

نقدهاي ابرت 66 ساله در بيش از 200 روزنامه چاپ مي‌شود و او به عنوان نويسنده 17 كتاب منتشر كرده است. ابرت در پياده‌رو مشاهير هاليوود صاحب يك ستاره است، نامزد جايزه امي بوده و از دانشكده موسسه هنر شيكاگو، دانشگاه شيكاگو و موسسه فيلم آمريكا دكتراي افتخاري دارد.

او سال 1999 جشنواره‌اي موسوم به جشنواره فيلم‌هاي ناديده گرفته‌شده راجر ابرت را در ايلينويز راه‌اندازي كرد كه به نمايش فيلم‌هاي ناديده گرفته شده از سوي منتقدان، توزيع‌كننده‌ها و جشنواره‌ها اختصاص دارد. ابرت بخاطر ابتلا به سرطان به دفعات مورد عمل جراحي قرار گرفته و از دو سال پيش تاكنون در نتيجه تراكئوتومي (عمل جراحي ناي شكافي) قادر به حرف زدن نيست.
 جمعه 29 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن