تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815994741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گرماي حضور مردم در نمايشگاه قرآني سرماي اردبيل را بي‌اثر كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گرماي حضور مردم در نمايشگاه قرآني سرماي اردبيل را بي‌اثر كرده است
دين. فرهنگي. قرآن. نمايشگاه
اردبيل - عشق و علاقه قلبي مردم شهر دارالارشاد اردبيل به كتاب آسماني درچهارمين نمايشگاه سراسري قرآن درمصلاي اين شهر تجلي يافته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا سرماي طاقت فرساي واپسين روزهاي پاييز اردبيل درگرماي حضور گسترده مردم اردبيل در اين نمايشگاه بي‌اثر شده وعلاقه مندان به فرهنگ قرآني مسيرهاي طولاني كوچه‌ها و محلات يخبندان شهر را
مي پيمايند تا ازبركات معنوي اين نمايشگاه بهره مند شوند .

حضور خانواده‌ها درحاليكه كودكان خردسال را در آغوش گرفته‌اند و يا دست در دست دختران و پسران نوجوان خويش دارند ازاستقبال پرشور و كم نظيرمردم شهر اردبيل كه به لحاظ پيشينه غني مذهبي، فرهنگي و تاريخي خود از گذشته‌هاي دور به دارالارشاد و دارالامان شهرت يافته ازچهارمين نمايشگاه سراسري قرآن حكايت دارد و جلوه‌هايي از عشق به ارزشها و فرهنگ اصيل اسلامي را به تماشا گذاشته است.

علاوه بر تماشاي محصولات عرضه شده وجود كتاب مقدس قرآن و ديگر اقلام فرهنگي در دست افراد كه به شكل چند نفره و يا انفرادي درحال خروج ازاين نمايشگاه هستند، بيانگر ميزان خريد بالاي مردم از اين نمايشگاه است.

يك دانشجوي اردبيلي كه درحال بازديد ازاين نمايشگاه است، مي‌گويد:
كتابهاي ارزشمند مذهبي و قرآني به ويژه براي كودكان و نوجوانان كه تاكنون نمونه‌هاي آن را نديده بودم دراين مكان عرضه شده اند.

هادي اصغريان درگفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هر اندازه چنين نمايشگاه‌هايي به تعداد فراوان برپا شود و تداوم داشته باشد، در ترويج فرهنگ ارزشمند قرآني موثر خواهد بود.

مسوول غرفه عفاف و حجاب حريم ريحانه نيز مي‌گويد: استقبال ازاين نمايشگاه به اندازه‌اي است كه در يك روز ‪ ۴۰۰‬نفر در يك مسابقه ارايه شده دراين غرفه شركت كردند.

گلستان پناهي گفت: تعداد غرفه‌ها دراين نمايشگاه با توجه به استقبال چشمگير مردم كافي نيست و علاوه بر آن مراجعه‌كنندگان خواهان بعضي كتابها از جمله كتب تفسير هستند كه دراين مكان عرضه نشده است و از سويي نبود تخفيف در فروش كتابها از مواردي است كه اكثربازديدكنندگان از آن گلايه دارند.

مسوول غرفه خبرگزاريها و مطبوعات چهارمين نمايشگاه سراسري قرآن نيزمي گويد: هرچند كه به لحاظ بعضي كاستي‌ها ازجمله نامناسب بودن محل غرفه و سرماي محيط طي چند روز اخير متحمل مشكلاتي شديم، ولي عشق به قرآن و استقبال چشمگير مردم اين مشكلات را بي‌اثر كرده است.

تيمور حسين نژاد به خبرنگار ايرنا گفت: با تاسف از موضوع برپايي اين نمايشگاه به موقع مطلع نشديم و همين عامل سبب شد كه كاستي‌هايي درتجهيز غرفه خبرگزاريها و مطبوعات از لحاظ نرم افزاري و اقلام فرهنگي به وجود آيد وي با اين حال استقبال مردم ازاين غرفه را قابل ملاحظه توصيف كرد و افزود:
تعداد كثيري از نشريات محلي و تراكت‌هاي ويژه كه به خبرها و مطالب قرآني اختصاص يافته بود دراين غرفه به بازديدكنندگان عرضه شد.

مهدي قاسمي يكي ديگر از ساكنان اردبيل كه به همراه خانواده خويش در حال بازديد از غرفه‌هاي اين نمايشگاه بود به خبرنگار ايرنا گفت: برپايي چهارمين نمايشگاه قرآن در اردبيل حركتي نوين است كه با توجه به شور و علاقه مردم اردبيل نياز به تداوم برپايي اينگونه نمايشگاهها احساس مي‌شود.

وي تاكيد كرد: برپايي نمايشگاههاي فرهنگي مذهبي و قرآني قوي‌ترين ابزاربراي مقابله با هجمه‌هاي فرهنگي دشمنان دردوران حاضر است.

وي گفت: مسوولان فرهنگي استان بايد به هر مناسبت مذهبي درسال نسبت به برپايي نمايشگاههاي فرهنگي مذهبي اقدام نمايند چرا كه مردم شهر حسيني اردبيل عشق و علاقه وصف ناپذيري به مسايل مذهبي و قرآن دارند.

نماينده ولي فقيه و امام جمعه اردبيل گفت: قرآن بهترين و مناسب‌ترين منبع و مرجع براي تربيت صحيح نسل حاضر است.

حجت‌الاسلام سيدحسن عاملي درحاشيه بازديد ازچهارمين نمايشگاه سراسري قرآن استان اردبيل طي سخنان كوتاهي افزود: برپايي نمايشگاههاي قرآني فرصت مناسبي براي آشنايي مردم با اين كتاب آسماني است.

وي اظهارداشت: خانواده‌ها مي‌توانند با مراجعه به اينگونه مكانها از مفاهيم و مضامين قرآني براي تربيت صحيح فرزندان خود بهره‌هاي فراواني ببرند.

وي تاكيد كرد: امروز با توجه به فتنه‌ها و توطئه‌هاي دشمنان ايران اسلامي به نظر مي‌رسد كه موضوع تربيت نسل نوجوان و جوان جامعه با حساسيت ويژه اي دنبال مي‌شود و قرآن پناهگاه مطمئني براي خانواده هاست كه با درك مفاهيم و مضامين آن فرزندان خويش را بطور صحيح تربيت كنند و تحويل جامعه دهند.

معاون سياسي استانداراردبيل نيز به خبرنگار ايرنا گفت: برپايي
نمايشگاههاي قرآني علاوه بر به تماشا گذاشتن جلوه‌هاي فرهنگ علوي و معارف اسلامي باعث خارج شدن اين كتاب آسماني ازمهجوريت مي‌شود .

فيروز احمدي افزود: برپايي اين نمايشگاه در اردبيل توسط ادارات، سازمانها و دستگاههاي فرهنگي استان يك حركت خوب و موثر است و استقبال چشمگير از اينگونه مكانها نشان‌دهنده عمق علاقه مردم اين مرز و بوم به دين مبين اسلام و معارف آن است.

او گفت: حضور پرشور مردم در اين نمايشگاهها لزوم برپايي آنها را در طول سال به مناسبتهاي گوناگون ضروري تر مي‌كند و بايد در اين زمينه از شيوه هاي نوين درعمق بخشي به معارف اسلامي در جامعه استفاده شود كه نقش رسانه ها و قلم به دستان در اين ارتباط غير قابل انكار است.

وي ابراز اميدواري كرد چنين نمايشگاههايي در سالهاي آينده با محوريت و مشاركت تمام ناشران و عرضه‌كنندگان محصولات فرهنگي برگزار شود.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل نيز مي‌گويد : چهارمين نمايشگاه قرآني وجه تمايزهاي زيادي با نمايشگاه‌هاي قبلي كه در ارتباط با اين موضوع در استان اردبيل برپا شده اند، دارد.

عظيم ابراهيم پور در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: حضور محتوايي درغرفه‌ها از جمله موضوع‌هايي مانند خانواده، حجاب، تغذيه، همسرداري درقرآن و شركت آثار هنري قرآني از شهرهاي قم، مشهد و تهران از شاخصهاي تمايز اين نمايشگاه هستند.

وي اظهارداشت: يكي ازغرفه‌هاي نمايشگاه به آثار هنري قرآني ازشهر كاظمين اختصاص دارد كه به همراه تعداد كثيري ازغرفه‌هاي ديگر مورد استقبال زياد مردم قرارگرفته است.

وي همچنين برپايي ده‌ها مسابقه قرآني بين گروه‌هاي سني مختلف و نيز برقراري ارتباط مستقيم اين نمايشگاه با شبكه‌هاي راديو قرآن، معارف، سراسري و استاني را از ديگر ويژگيهاي اين نمايشگاه ذكر كرد.

وي با اشاره به اينكه اين نمايشاه در حد انتظار و توانمنديهاي فراوان استان اردبيل در ارتباط با موضوع‌هاي قرآني نيست، افزود: تراكم كاري ناشي از برپايي جشنهاي ولايت در شهرستانهاي استان اردبيل، جشنواره تئاتر سيره علوي و نبوي و تدارك براي برپايي جشنواره تئاتر استاني شهرستان پارس آباد ازعواملي بودند كه مانع از پرداختن شايسته به چهارمين نمايشگاه سراسري قرآن دراردبيل شدند.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان اردبيل نيز دراين زمينه مي‌گويد: عملكرد مسوولان ذيربط استان دربرپايي چهارمين نمايشگاه سراسري قرآن دراردبيل قابل تحسين است و نشان ازعلاقه و الفت آنان و مردم منطقه به اين كتاب آسماني دارد.

حجت‌الاسلام شهاب‌الدين حسيني به خبرنگار ايرنا گفت: هر چند كه اين نمايشگاه در حد قابل قبول برپا شده است ولي با كمي برنامه ريزي بيشتر مي توانست بهتر از اين باشد.

وي افزود: براي مثال جاي غرفه ويژه چادرهاي ملي و الگوهاي حجاب و پوشش كامل اسلامي كه اين اقلام را به قيمت مناسب عرضه كنند در اين نمايشگاه خالي است.

وي تاكيد كرد: حضور خانواده‌ها درچنين غرفه‌هايي باعث تحول آنان و به ويژه كودكان و نوجوانان مي‌شود و بطور قطع وجود غرفه‌هاي ويژه اين گروه سني از قبيل نقاشي و هنرهاي مرتبط با قرآن نوعي نوآوري محسوب مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا در اين نمايشگاه ‪ ۶۰‬غرفه از جمله خانواده، حجاب، همسرداري و تربيت فرزندان در قرآن، قرآن و شهيدان و ايثارگران، معرق كاري در قرآن، حج در قرآن، قرآن و دعاي كميل و قرآن و نهج البلاغه به ديدار كنندگان عرضه شده است.

اين نمايشگاه كه تا عيد غدير خم داير خواهد بود با مشاركت ارگانهايي مانند بنياد شهيد و ايثارگران، بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس، سازمان ميراث فرهنگي، دارالقرآن سازمان تبليغات اسلامي، اوقاف و امور خيريه، امور كتابخانه ها، كميته امداد امام خميني (ره)، دانشگاه آزاد اسلامي واحد اردبيل، موسسه زبان آموزي طرح بشارت، بنياد بين‌المللي نهج البلاغه، انجمن هنرهاي تجسمي و خوشنويسي و ناشران و عرضه‌كنندگان محصولات فرهنگي از شهرهاي مشهد، قم و تهران برپا شده است.

برگزاري مسابقه‌هاي نقاشي، مسابقه‌هاي اين توپ توپ شيطونه، مسابقه عفاف و حجاب، مشاوره رايگان خانواده ها، كارگاه مشاوره خانواده و مسابقه ‪۳۰‬ ثانيه از ديگر برنامه‌هاي جنبي اين نمايشگاه هستند.
 سه شنبه 26 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن