تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815975497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در همدان مصوب شد تفاهم نامه 14 ماده اي اولين نشست مشترك اتاقهاي بازرگاني و صنايع و معادن غرب كشور


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: در همدان مصوب شد تفاهم نامه 14 ماده اي اولين نشست مشترك اتاقهاي بازرگاني و صنايع و معادن غرب كشور
همدان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : روساي اتاقهاي بازرگاني و صنايع و معادن غرب كشور روز شنبه 23 آذرماه جاري در همدان شهر تاريخ و تمدن ايران گرد هم آمدند تا راهكارهاي توسعه اقتصاد پايدار و زمينه هاي افزايش ثروت عمومي منطقه غرب كشور را از طريق صادرات كالاهاي توليدي و صنعتي و نرم افزاري مورد بحث و بررسي قرار دهند.
به گزارش خبرنگار ما در اين نشست يك روزه كه در واقع اولين نشست اتاقهاي بازرگاني صنايع و معادن غرب كشور محسوب مي شد رئيس سازمان بازرگاني استان همدان معاون تجارت خارجي وي و شماري از فعالان بخش هاي اقتصادي و صادراتي استانهاي همدان كردستان و كرمانشاه حضور داشتند.
اين جلسه كه به همت اتاق بازرگاني صنايع و معادن استان همدان ترتيب يافته بود در سالن كنفرانس اتاق بازرگاني صنايع و معادن استان همدان برگزار شد.
در اين نشست ابتدا رئيس سازمان بازرگاني استان همدان گفت : ارتباط سازمان با اتاق يك ارتباط هماهنگ و همراه است و تعامل همكاري و همراهي برنامه هاي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن همدان از رويكردهاي ما مي باشد.
فيصل مرداسي افزود : برگزاري اين نشست يك كار خوب و ارزشمند است كه بايد بصورت برنامه ريزي شده و تخصصي ادامه يابد.
رئيس سازمان بازرگاني استان همدان پتانسيلهاي صادرات استانهاي غرب كشور را يادآورد شد و گفت : كشور عراق و بازارهاي آن زمينه مناسبي براي صادرات غرب كشور است كه بايد از آن استفاده بهينه نمود.
وي گفت : نبايد در سيماي اقتصادي و تجارت خارجي برنامه هاي سياسي وارد شود بلكه بايد با سياست راهبردي اقتصاد كشور را به جلو هدايت كنيم .
رئيس سازمان بازرگاني استان همدان خاطرنشان كرد : توجه به تشكلهاي اقتصادي مي تواند نقش موثري در پويا شدن اقتصاد منطقه بدنبال داشته باشد.
به گفته اين مسئول بخش مهمي از استواري تجارت بين المللي ناشي از توجه ويژه به بخش خصوصي است و اگر قرار است به بخش خصوصي توجه شود اتاق هاي بازرگاني و صنايع و معادن مهمترين ركن در اين زمينه اند.
مرداسي تصريح كرد : اتاق هاي بازرگاني و صنايع و معادن به عنوان يك تشكل غير دولتي و تاثير گذار مورد حمايت همه جانبه مسئولان قرار گيرد.
اين مسئول به حمايت وزرات بازرگاني از اتاق بازرگاني و صنايع و معادن اشاره كرد و گفت : امضا تفاهم نامه اي بين وزير بازرگاني و رئيس اتاق ايران بيانگر توجه اين وزارتخانه به حمايت از بخش خصوصي و اتاق بازرگاني صنايع و معادن ايران مي باشد.
وي با مثبت ارزيابي كردن عمكلرد اتاق بازرگاني و صنايع و معادن استان همدان افزود : ايجاد ارتباط با چندين كشور برپايي نمايشگاه هاي مختلف و برگزاري كلاسهاي آموزشي براي توسعه كمي و كيفي تجارت همدان از جمله كارهاي اين اتاق مي باشد.
در ادامه اين نشست رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن استان همدان گفت : هدف از برگزاري اين نشست مشترك گسترش روابط اقتصادي و تجاري و همگرايي در توسعه مناسبات و دستيابي به اهداف توسعه اقتصادي منطقه غرب كشور با توجه به پتانسيل ها و استعدادهاي موجود و اجرايي شدن اصل 44 قانون اساسي و بهره گيري از اين فرصت مناسب مي باشد .
مهندس مجيد موسوي افزود : اتاق بازرگاني و صنايع و معادن استان همدان بيش از يكصد سال سابقه فعاليت بازرگاني دارد و يكي از قديمي ترين اتاقهاي كشور محسوب مي شود.
وي اظهار داشت : اتاق همدان پس از انتخابات اسفندماه سال 85 در اولين نشست خود رئيس و هيئت رئيسه و كميسيونهاي مربوطه را در بخش هاي كشاورزي صنعت و معدن و گردشگري را تعيين نمود.
وي افزود : جلسات هيئت رئيسه بصورت هفتگي و هيئت نمايندگان و كميسيونها بصورت ماهيانه تشكيل مي شود و با توجه به قانون تشكيل اتاق هاي بازرگاني با تعاملي كه با مديريت و كليه سازمانهاي دولتي و بخش خصوصي و تشكلهاي صادراتي وجود دارد اين اتاق توانسته بعنوان مشاور سه قوه در استان با حضور مستمر در جلسات و كارگروههاي استاني از جايگاه ويژه اي برخوردار باشد.
رئيس اتاق بازرگاني استان همدان گفت : اتاق ايران طرح استهسال بدهي هاي واحدهاي توليدي را با تقاضاي دو فوريت در راستاي حمايت از بخش هاي توليدي صنعتي معدني كشاورزي حمل و نقل و صادرات را با محدودسازي اثرات منفي بحران اقتصادي جهاني به مجلس شوراي اسلامي ارائه نموده است .
مهندس موسوي افزود : به همين منظور اتاق همدان با ايجاد ارتباط و رايزني مثبت با مجمع نمايندگان استان آنان را در جريان مشكلات فوق قرار داده تا طرح مزبور با تاييد و نظر مساعد نمايندگان راي بياورد.
رئيس اتاق بازرگاني صنايع و معادن استان همدان : تشكيل كلاسهاي آموزشي در بخشهاي مختلف ايجاد اتاق داوري و شوراي حل اختلاف ويژه بخش تجارت صنايع و معادن پذيرش وابستگان بازرگاني سفارتخانه ها پذيرش اعضا اتاق بازرگاني كشورهاي هدف تنظيم تفاهم نامه با اتاقهاي بازرگاني اربيل و سليمانيه عراق و تشكيل اتاق مشترك را از جمله مهمترين اقدامات اتاق بازرگاني استان همدان عنوان كرد.
وي در پايان سخنان خود اظهار داشت : اميدواريم در اين نشست كه اولين نشست اتاقهاي غرب كشور است با فعال نمودن امور بين المللي و اتاقهاي غرب كشور و اتحاد و همدلي بتوانيم گامهاي موثري در پويايي اقتصاد غرب كشور برداشته و به سوي جامعه هدف حركت روبه جلو داشته باشيم .
برپايه اين خبر در اين نشست مشترك رئيس اتاق بازرگاني استان كرمانشاه و نايب رئيس اتاق كردستان ديدگاهها و نقطه نظرات خود پيرامون همگرايي و تعامل اتاقها در جهت رفع چالش ها و توسعه همكاريهاي اقتصادي را بيان كردند.
اين نشست با صدور يك تفاهم نامه 14 ماده اي به كار خود پايان داد .
بهره گيري از تجربيات و امكانات اتاقهاي منطقه غرب افزايش همكاري هاي اقتصادي زمينه سازي براي گسترش دامنه ارتباطات دست اندركاران اتاق ها ايجاد زمينه لازم براي جمع آوري اطلاعات و آمارهاي راهبردي منطقه و تبادل مستمر اطلاعات در زمينه توسعه تجارب غرب كشور همكاري به منظور حضور در نمايشگاه هاي بازرگاني منطقه اي و فرا منطقه اي برنامه ريزي براي برگزاري منظم مجامع مشترك ايجاد دفاتر مشترك تجاري در كشورهاي هدف برگزاري دوره هاي آموزشي مشترك از جمله مهمترين مفاد تفاهم نامه اولين نشست مشترك اتاقهاي بازرگاني صنايع و معادن غرب كشور در همدان بود.
فيصل مرداسي رئيس سازمان بازرگاني استان همدان : كشور عراق و بازارهاي آن زمينه مناسبي براي صادرات محصولات غرب كشور است كه بايد از آن استفاده بهينه گردد
نبايد در سيماي اقتصادي و تجارت خارجي برنامه هاي سياسي وارد شود بلكه بايد با سياست راهبردي اقتصاد كشور را به جلو هدايت كرد
مهندس مجيد موسوي رئيس اتاق بازرگاني صنايع و معادن استان همدان : هدف از برگزاري اين نشست مشترك گسترش روابط اقتصادي تجاري و همگرايي در توسعه مناسبات و دستيابي به اهداف توسعه اقتصادي در منطقه غرب كشور مي باشد
 دوشنبه 25 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن