تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820883155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

- عمليات انتحاري در كركوك حدود 150 كشته و زخمي برجاي گذاشت - طالباني و مالكي اين اقدام تروريستي را محكوم كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: - عمليات انتحاري در كركوك حدود 150 كشته و زخمي برجاي گذاشت - طالباني و مالكي اين اقدام تروريستي را محكوم كردند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

هم‌زمان با ورود جلال طالباني به كركوك جهت برگزاري نشستي با مسوولان امنيتي و شوراي استانداري اين استان، يك عمليات انتحاري گسترده در كركوك حدود 150 كشته و زخمي بر جاي گذاشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حالي كه قرار بود رهبران قبايل عرب و مسوولان كرد استان كركوك طي نشستي با جلال طالباني رييس‌جمهور اين كشور به بررسي راهكارهاي موجود جهت تحقق ثبات در كركوك بپردازند، يك عمليات انتحاري در سالن غذاخوري واقع در مسير بين كركوك و اربيل 55 كشته و حدود 100 مجروح بر جاي گذاشت كه اين آمار طي شش ماه گذشته در عراق بي‌سابقه بوده است.

فرمانده نيروهاي پليس شهر كركوك در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط -چاپ لندن- اظهار داشت: يك عامل انتحاري با استفاده از كمربند انتحاري اقدام به اين عمليات نمود كه تعداد زيادي از اعضاي شوراي بيداري منطقه الحويجه را كه مشغول صرف غذا در رستوران بودند هدف قرار داد.

بر اساس اين گزارش، تعداد زيادي از رهبران شوراي بيداري الحويجه و مسوولان احزاب كرد از جمله مسوول مركز سازماندهي حزب اتحاد ميهني كردستان عراق و تعداد ديگري از اعضاي اين مركز نيز در بين قربانيان اين حادثه هستند.

در همين حال، جلال طالباني با صدور بيانيه‌اي ضمن ابراز تاسف شديد نسبت به كشته شدن افرادي بي‌گناه در اين عمليات تروريستي اين انفجار را محكوم كرد.

طالباني تاكيد كرد كه تروريست‌ها هرگز نمي‌توانند دستاوردهاي امنيتي به وجود آمده در كركوك را از بين برده و وحدت ملي و همزيستي مسالمت‌آميز حاكم بر اين منطقه را متزلزل سازند.

وي خاطرنشان كرد: ما به شدت اين عمليات تروريستي را محكوم مي‌كنيم و به ملت عراق به ويژه ساكنان كركوك تاكيد مي‌كنيم كه عزم دولت در برابر تروريست‌ها جزم است و آنها هرگز نمي‌توانند دستاوردهاي امنيتي مثبت در استان‌هاي عراق را از بين ببرند.

نوري المالكي نخست وزير عراق نيز با صدور بيانيه‌اي به همين مناسبت ضمن محكوم كردن اين عمليات تروريستي از سازمان‌هاي امنيتي عراق خواست تا هر چه سريعتر عاملان انفجار كركوك را تحت پيگيرد قرار دهند.

وي معرفي هرچه سريعتر عاملان حملات كركوك به دستگاه‌هاي قضايي را خواستار شده و در عين حال از مردم استان كركوك خواست تا براي شناسايي و دستگيري تروريست‌ها و گروه‌هاي اخلال‌گر در اين استان با مقامات قضايي عراق همكاري كنند.

اين در حالي است كه جلال طالباني بعد از ورود به كركوك به استقبال رييس شوراي استانداي و تعدادي از رهبران امنيتي اين استان قرار گرفت.

وي قرار است نشست‌هايي را با نمايندگان احزاب مختلف كركوك به ويژه احزاب عرب و تركمن اين منطقه انجام دهد.

نيروهاي آمريكايي هم‌چنين با انجام عمليات در چهار شهر عراق، شش تن را كه گفته مي‌شود با القاعده در عراق در ارتباط هستند دستگير كردند.

در بيانيه‌ي ارتش آمريكا آمده است: دو تن از اين افراد در حملاتي به منطقه ترميه در 50 كيلومتري شمال بغداد و دو تن ديگر در رمادي مركز استان الانبار در غرب بغداد دستگير شدند. يك نفر نيز در موصل و فرد چهارم در بغداد دستگير شده است.

انتهاي پيام
 جمعه 22 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن