تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803965314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميز خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ميز خبر
بازگشت حجاج از شنبه

گروه سياسي: نخستين گروه از حجاج ايراني 50 دقيقه بامداد شنبه "23 آذر " وارد فرودگاه مهرآباد مي شوند. 104 هزار حاجي ايراني تا 11 دي با 300 پرواز دو شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي و سعودي از فرودگاه جده به فرودگاه مهرآباد و 16 فرودگاه ديگر منتقل خواهند شد. شركت فرودگاه ها از شهروندان خواست هنگام استقبال از آوردن وسايل نقليه شخصي به مبادي فرودگاه مهرآباد خودداري كنند. سازمان هواپيمايي كشوري نيز با اشاره به اينكه تاخير پروازهاي رفت زائران خانه خدا به طور ميانگين به10 دقيقه كاهش يافت ، از تلاش براي كاهش تاخير در پروازهاي بازگشت خبر داد.

دعوت كوشنرازمتكي براي سفر به فرانسه

گروه سياسي: برنارد كوشنر طي تماس تلفني و رايزني با منوچهر متكي، از وي براي سفر به فرانسه دعوت كرد. به گزارش خبرگزاري ها از منابع خبري در پاريس، وزير امور خارجه فرانسه در اين تماس تلفني با متكي خواستار رايزني بيشتر با رييس دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي براي توسعه مناسبات دوجانبه و بهره گيري از تجربيات و ديدگاه هاي جمهوري اسلامي ايران به منظور حل مشكلات منطقه به ويژه مسائل افغانستان، لبنان و فلسطين گرديد. وي در اين تماس تلفني ابراز اميدواري كرد، وزير امور خارجه ايران در اجلاس هفته آينده افغانستان كه در پاريس برگزار مي شود، شركت كرده و در حاشيه آن زمينه هاي تحكيم مناسبات همه جانبه مورد تبادل نظر قرار گيرد. براساس اين گزارش، وزير امور خارجه ايران نيز خاطر نشان ساخته كه موضوع مناسبات فيمابين مي بايست در پرتو مجموعه مواضع فرانسه نسبت به مسائل منطقه مورد بررسي و مداقه قرار گيرد.

اعتراض ديپلماتيك مصر به ايران

گروه سياسي: در پي تجمع اعتراض آميز خودجوش روز دوشنبه دانشجويان در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران كه در اعتراض به جنايت رژيم صهيونيستي در غزه برگزار شد، مصر نماينده ايران در اين كشور را فرا خواند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري شينهوا، وزارت امور خارجه مصر روز سه شنبه نماينده ديپلماتيك ايران را در قاهره فرا خواند و مراتب اعتراص اين كشور را به برپايي تظاهراتي در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران به وي ابلاغ كرد. وزارت امور خارجه مصر در بيانيه اي خود تاكيد كرد كه مصر اعتراض خود را به برگزاري تظاهرات نزديك دفتر ديپلماتيك مصر در تهران به اطلاع نماينده اين كشور در قاهره رسانده است. صدها تن از دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور بعد از ظهر دوشنبه در اعتراض به جنايت رژيم صهيونيستي در غزه و همكاري مصر با اين رژيم تجمع اعتراض آميزي را در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران برگزار كردند. در بيانيه وزارت امور خارجه مصر همچنين از آنچه درج مقالات در برخي روزنامه هاي ايران و حمله به سياست ها و رهبري مصر ناميد، انتقاد شد. پس از قطع روابط ايران با مصر در سال 1980در اعتراض به اقدام اين كشور در به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي دو كشور تنها دفاتر حافظ منافع در پايتخت هاي دو طرف داير كرده اند.

تل آويو:قدرت موشكي ايران 3 برابرشده است

گروه سياسي: شبكه هاي تلويزيوني رژيم صهيونيستي گزارش دادند كه قدرت موشكي ايران سه برابر شده است.به گزارش"ايلنا" به نقل از القدس العربي، در گزارشي كه از كانال 10 تلويزيون اسرائيل منتشر شد، آمده است كه تعداد موشك هاي دور برد ايران سه برابر شده است و ايران در حال حاضر30 موشك دوربرد از نوع شهاب 3 در اختيار دارد.اين گزارش مي افزايد، اين در حالي است كه تهران اعلام كرده كه اكنون بيش از 100 فروند موشك شهاب 3 را در اختيار دارد كه مي تواند هر نقطه از اسرائيل را هدف قرار دهد.در بخش ديگري از اين گزارش آمده است كه تحليل گران اسرائيلي معتقدند با اين كه ايران از مدتها پيش توان هدف قرار دادن هر نقطه از اسرائيل را داشته اما تاكنون مباردت به حمله نكرده است، بنابراين از اقدامات اخير تهران مي توان اين گونه برداشت كرد كه تقويت نيروي موشكي ايران با هدف مقابله با تجاوزاتي است كه خواهان ضربه زدن به برنامه هسته اي اين كشور باشد.

ادعاهاي سوال برانگيز يك مقام ترك عليه ايران

گروه سياسي: رئيس كميته روابط خارجي مجلس تركيه در مصاحبه با يك روزنامه صهيونيستي ادعاهاي سوال برانگيزي را درباره جمهوري اسلامي ايران بر زبان جاري كرد و در موضعي خلاف مواضع رسمي آنكارا ، ايران را اولين تهديد براي تركيه خواند. به گزارش مهر، "مراد مرجان" كه به سرزمينهاي اشغالي فلسطين سفر كرده در مصاحبه با روزنامه هاآرتص، ايران را تهديدي براي تركيه خواند.مرجان كه از مقامات عالي رتبه حزب حاكم تركيه محسوب شده و زماني نيز نايب رئيس آن بود در موضعي مغاير با موضع رسمي دولت تركيه مدعي شد : اگر تحريمها به طور موثري عليه ايران به كار گرفته شوند تاثير گذارخواهند بود. اما حقيقت آن است كه نمي دانم آيا انتظار اعمال تحريمهاي كامل آنهم در زماني كه برخي كشورها آماده وتوي آن هستند امري واقعي است يا خير. مرجان كه از مشاوران ارشد "رجب طيب اردوغان" نخست وزير تركيه محسوب مي شود در ادامه اعلام كرد كه تمام منطقه خاورميانه بايد عاري از سلاح هسته اي باشد.اين مقام ترك درباره اينكه "آيا اسرائيل نيز نبايد سلاح هسته اي در اختيار داشته باشد؟" گفت : آرزو مي كنم كه اسرائيل ابدا احساس ترس نكند! در اين صورت مي توان اسرائيل را نيز در زمينه هسته اي خلع سلاح كرد. اين فقط اسرائيل نيست كه از برنامه هاي هسته اي ايران احساس خطر مي كند بلكه ايران اولين و مهمترين تهديد عليه تركيه نيز محسوب مي شود. وي افزود: اما احساس ترس به نوبه خود باعث نمي شود كه ما از امضاي ياداشت تفاهم با تهران در زمينه انتقال انرژي خودداري كنيم. البته ما از سياست تحريمها عليه ايران منشعب نشده ايم و تركيه از هيچكدام از سياستهاي پذيرفته شده از سوي شوراي امنيت درباره ايران تخطي نمي كند. شما نمي توانيد انتظار داشته باشيد كه تركيه در زمينه تحريمهاي ايران چيزي بيشتر از ساير كشورها را انجام دهد. زيرا آلمان و سوئيس نيز قرار دادهايي را با ايران امضا كرده اند. هنوز از واكنش مقامات وزارت خارجه و يا پارلماني كشورمان به اظهارات اين مقام ترك اطلاعي در دست نيست.

تاكيد بر همكاري قضايي ايران و ژاپن

گروه سياسي: رئيس قوه قضائيه بر آمادگي ايران براي انتقال تجربيات قضايي كشورمان در ارتباط با شوراهاي حل اختلاف به ديگر كشورها تاكيد كرد. آيت الله محمود هاشمي شاهرودي ديروز در ديدار با سفير ژاپن با تاكيد بر منافع مشترك ايران و ژاپن در منطقه و گسترش روابط دو كشور در سالهاي بعد از انقلاب گفت: ما در ايران و در نظام قضايي خود دستاوردهاي زيادي داشته ايم و در اين زمينه مي توانيم با كشور ژاپن تبادل نظر و تجربه داشته باشيم.رئيس قوه قضائيه افزود: دستاوردهاي قضايي ايران به ويژه در بخش شوراهاي حل اختلاف كه بر پايه مشاركتهاي مردمي است تجربه اي مناسب و قابل انتقال به ديگر كشورهاست.آيت الله هاشمي شاهرودي در ادامه با تاكيد بر ادعاهاي دروغين كشورهاي استكباري در خصوص حقوق بشر گفت: كشورهاي استكباري به ويژه آمريكا در خصوص حقوق بين الملل و حقوق بشر بيشترين ظلم را به مردم مظلوم و ملتهاي ضعيف كرده اند و در مقابل بيشترين شعارها را نيز درباره دفاع از حقوق بشر سر مي دهند كه اين تناقض آشكار در رفتار و گفتار آنان ديگر بر تمام جهانيان آشكار شده است.وي تاكيد كرد: استكبار با زورگويي، قلدري و نظاميگري مي خواهد كشورهاي ديگر را تحت سلطه خود درآورد و اجازه ندهد كه ملتهاي مستقل جهان روي پاي خود بايستند.در اين ديدار " آكي اوشيروتو سفير ژاپن " نيز با اظهار خرسندي از گسترش روابط ميان دو كشور بر آمادگي كشورش براي آشنايي با رويه هاي قضايي ايران و استفاده از تجربيات كشورمان در اين زمينه تاكيد كرد.در اين ديدار مقرر شد يك هيات قضايي از ژاپن براي آشنايي بيشتر با رويه هاي قضايي ايران به كشور ما سفر كنند.

سفر اولمرت به لندن براي مذاكره عليه ايران

گروه سياسي: نخست وزير مستعفي رژيم صهيونيستي در آخرين تلاش هاي خود براي توقف برنامه هسته اي ايران هفته آينده به انگليس سفر مي كند. به گزارش "ايلنا" به نقل از روزنامه اينترنشنال هرالدتريبيون، دفتر"ايهود اولمرت" طي بيانيه اي از سفر قريب الوقوع وي به لندن خبر داد.در اين سفر يك روزه كه به دعوت "گوردون براون"، نخست وزير انگليس انجام مي شود، دو طرف درباره صلح خاورميانه و بررسي راهكارهاي جلوگيري از دستيابي ايران به فناوري هسته اي مذاكره مي كنند.سفر اولمرت به مسكو در حالي انجام مي شود كه "بنيامين نتانياهو "، رهبر حزب راست گراي "ليكود" در مصاحبه اي با خبرگزاري رويترز گفت: "رئيس جمهوري منتخب آمريكا با او درباره ديدگاه خود مبني بر غيرقابل قبول بودن دستيابي ايران به سلاح هسته اي صحبت كرده است."ايران همواره ادعاهاي غرب و اسرائيل مبني بر تلاش براي دستيابي به سلاح هسته اي را رد كرده و گفته تنها براي مقاصد صلح آميز در پي دستيابي به انرژي هسته اي است. نخست وزير پيشين اسرائيل تاكيد كرد كه از تعهد اوباما براي جلوگيري از دستيابي به سلاح هسته اي تحت تاثير قرار گرفته است. او گفت: "شكي ندارم كه تعهد او (اوباما) در اين زمينه واقعي است."نتانياهو همچنين افزود كه اسرائيل و آمريكا بايد مشورت ها و همكاري هاي نزديك خود را ادامه دهند، ايران موضوعي است كه اسرائيل، آمريكا و تمام جهان را به خطر مي اندازد. باراك اوباما پيش از اين گفته است كه آمادگي دارد تا براي توقف برنامه غني سازي هسته اي ايران به اين كشور مشوق هاي اقتصادي ارائه كند.وي همچنين در باره تشديد تحريم ها عليه ايران، در صورت عدم توقف برنامه غني سازي هشدار داد.

منتفي شدن استيضاح اسكندري تكذيب شد

گروه سياسي: يكي از طراحان استيضاح وزير جهاد كشاورزي در واكنش به سخنان معاون وزير جهاد مبني بر از نصاب افتادن استيضاح اسكندري ضمن رد اين گفته خواستار اعلام نام افرادي كه امضاي خود را پس گرفته اند شد. سيروس سازدار ديروز در گفت وگو با مهردر واكنش به سخنان روز سه شنبه پيمان فلسفي معاون پارلماني وزيرجهاد كه گفته بود به دليل پس گرفته شدن امضاها، طرح استيضاح اسكندري منتفي شده است، گفت: تا جايي كه من اطلاع دارم كسي امضاي خود را پس نگرفته و اگر كسي مدعي است امضاكنندگان امضاي خود را پس گرفته اند، بايد اسامي اين افراد را اعلام كند.نماينده مردم مرند و جلفا در مجلس هشتم با بيان اينكه ممكن است يك يا دو نماينده امضاي خود را پس گرفته باشند، اظهار كرد:استيضاح وزير جهاد 46 امضا دارد و اگر گفته معاون وزير جهاد مبني بر اينكه تنها 5 نماينده بر استيضاح تاكيد دارند درست باشد، بايد 41 نفر از نمايندگان امضاي خود را پس گرفته باشند; در حالي كه اصلا اين طور نيست.وي افزود: اگر استيضاح از حد نصاب افتاده بود هيات رئيسه اين موضوع را اعلام مي كرد ضمن اينكه خود لاريجاني هم در جلسه با استيضاح كنندگان حضور داشت و تا دوشنبه كسي امضاي خود را پس نگرفته بود مگر اينكه ديروز (روز سه شنبه) كه عيد قربان بود اين اتفاق افتاده باشد.سازدار در عين حال اعلام كرد كه اگر واقعا استيضاح وزير جهاد از نصاب افتاده باشد، روز يكشنبه طرح استيضاح جديدي را آماده و براي آن امضا جمع خواهد كرد.وي با اشاره به اينكه در دوران مديريت اسكندري در وزارت جهاد، ايران از صادركنندگي گندم به وارد كننده آن تبديل شده است، اظهارداشت:اسكندري با غرور ملي بازي كرده; چون ايران 3سال قبل صادركننده گندم بود و ايران در گندم خودكفا شده بود; اما امسال حدود 50 درصد گندم كشور وارداتي است و اگر وزير جهاد خشكسالي را بهانه كند، بايد به او گفت چگونه سال گذشته وزارت جهاد كشاورزي با توجه به ابنكه پيش بيني خشكسالي شده بود، اقدام به صادرات 524هزار تن گندم با قيمت ارزان كرده است؟اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: نبايد مشكلات كشاورزي را توجيه كرد و اينكه تنها 6ماه به پايان عمر دولت مانده هم قابل قبول نيست; چون براي كشاورزي يك روز هم يك روز است و در اين بخش براي كوتاه مدت هم مي توان تصميم قاطع و عملي گرفت.وي اضافه كرد: در 3 سال گذشته يك ميليون تن ذرت وارد كشور شده و 7 ميليون تن هم واردات گندم داشته ايم و علاوه بر اين به دليل واردات 5 ميليون تن شكر اكثر كارخانه هاي توليد شكر در حالت تعطيلي قرار گرفته اند و وضع گوشت و حبوبات هم كه با 3 سال قبل قابل قياس نيست و در مجموع صنايع غذايي كشور به خارج وابسته شده; چون تفكر اسكندري وارداتي است و به همين دليل نمي تواند از توليدكنندگان داخلي حمايت كند.

سلامتي: ضرب الاجلي براي اعلام نامزدي نداريم

گروه سياسي: دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران گفت: تاريخ 20 آذر يك پيشنهاد بود براي افرادي كه مي خواستند كانديدا شوند و گروه ها كه كانديداي خود رامعرفي كنند و قرار است پيشنهادات به شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات برود و پس از تصويب اجرا شود. محمد سلامتي در گفت وگو با ايسنا با بيان اين كه " هنوز پس از 20 آذر تاريخ ديگري مورد بحث واقع نشده است"، اظهار كرد: طبيعتا اگر اين تاريخ اجرا نشد تاريخ ديگري را پيش بيني خواهيم كرد. وي هم چنين درباره شكل گيري كارگروهي براي پيگيري ائتلاف اصلاح طلبان گفت: همان كارگروه احزاب اصلاح طلب كار خود را ادامه مي دهد البته هنوز به جمع بندي نهايي نرسيده و قرار است تصميم خود را ابتدا به شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات ارايه كند اگر تصويب شد، اجرا شود. وي ادامه داد: تلاش ما اين است كه با يك كانديدا در عرصه انتخابات حضور پيدا كنيم وتا اين جا نيز كارهاي ائتلاف به خوبي پيش رفته است. دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران همچنين درباره تاريخ 22 بهمن ماه به عنوان روز وحدت ملي اصلاح طلبان، گفت: اين تاريخ نيز در حد پيشنهاد است و هنوز به شكل مصوبه نيست، تصميم نهايي با شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات، مجمع روحانيون مبارز و حزب اعتمادملي است، البته هنوز ضرب الاجلي براي تاريخ معرفي كانديدا پيش بيني نشده و تا انتخابات فرصت زيادي داريم.

نامه موسويان به رئيس قوه قضائيه

گروه سياسي: وكيل پرونده سيد حسين موسويان از ارسال نامه اي از سوي موكل خود براي رئيس قوه قضائيه خبر داد و همچنين به پرسش هايي در خصوص دلايل شكايت وي از برخي رسانه ها پاسخ گفت. محمود عليزاده طباطبائي در گفتگو با مهر در خصوص شكايات موسويان از برخي رسانه ها و دلايل آن ، در حالي كه اين رسانه ها اخبار خود را به اظهارات مسوولين رسمي مستند مي دانند، گفت: دكتر موسويان از رسانه هايي كه به پوشش اخبار مرتبط با پرونده بازداشت وي پرداخته اند ، شكايت نكرده بلكه برعكس ايشان در مورد انتشار عمومي دروغها و اتهاماتي شكايت كرده كه ابدا در پرونده وجود خارجي نداشته و ربطي هم به پرونده نداشته است. وي افزود: براي مثال برخي رسانه ها نوشتند كه موسويان اسناد سري نظام را به بيگانه داده است، يك سند به كلي سري نظام را به سفارت انگليس در تهران داده است ، اسناد شوراي عالي امنيت ملي را به بيگانگان داده است ، اطلاعات پايگاههاي نظامي - امنيتي ايران در اروپا را به سرويس اطلاعاتي انگليس داده است ، اسناد دوره قبل وزارت اطلاعات را به انگليسي ها داده است، با ديپلمات آمريكايي در تماس بوده است و ... در حالي كه اينها در پرونده اتهامي موجود نبود.طباطبائي گفت: اما عده اي با اهداف خاصي اين دروغها را به رسانه ها درز دادند و عده اي از اهالي رسانه هم با نا پختگي و يا بدون اطلاع از حقايق ، قرباني جريان تهمت و دروغ و افترا و نشر اكاذيب شده و اين موارد را در سطح عمومي منتشر كرده اند. وكيل پرونده موسويان ادامه داد: دكتر موسويان از هيچ رسانه اي به خاطر نقل قول مقامات كشور شكايت نكرده است. شكايتهاي ايشان مربوط به اخبار و گزارشهايي است كه خودشان مثلا به نقل از يك منبع آگاه يا "يك مقام امنيتي" منتشر كرده اند. وي در پاسخ به اينكه با توجه به درخواست برخي مقامات براي انتشار پرونده ، آيا باز هم منعي وجود دارد يا خير افزود: چه بسا مسئولين ذيربط قضايي ملاحظاتي در خصوص مصالح و منافع ملي كشور داشته اند كه دكتر موسويان هم به خاطر همين ملاحظات سكوت كرد . طباطبايي در پاسخ به اينكه اگر اينگونه است پس چرا موسويان برگزاري علني دادگاه را درخواست نكرد ، گفت: دادگاه وي در تاريخ 87/1/10 يعني در ايام تعطيلات نوروزي برگزار شد و چند روز قبل از برگزاري دادگاه ،موسويان بطور رسمي از رئيس دادگاه تقاضاي برگزاري دادگاه علني را نمود كه موافقت يا عدم موافقت با آن از اختيارات مقام قضايي است .وي گفت: دكتر موسويان طي روزهاي اخير نامه اي تقديم رياست محترم قوه قضائيه نموده كه بسيار مهم است. ايشان در اين نامه مطالبي را مطرح كرده و منتظر نتيجه رسيدگي جناب آقاي هاشمي شاهرودي است.

استيضاح وزير بهداشت تقديم هيات رئيسه شد

گروه سياسي: در حاليكه تكليف استيضاح وزيران آموزش و پروش و جهاد كشاورزي مشخص نشده است ، تعدادي از نمايندگان ديگر در تلاش براي استيضاح وزير بهداشت و درمان هستند.سيد عماد حسيني يكي از طراحان استيضاح وزير بهداشت ديروز در گفت وگو با مهر گفت: طرح استيضاح وزير بهداشت و درمان روز يكشنبه با حدود 50 امضا به هيات رئيسه مجلس تقديم شد و هفته آينده براي اعلام وصول آن تلاش خواهيم كرد. نماينده مردم قروه در خانه ملت تاكيد كرد: هيات رئيسه مجلس موظف است بعد از تحويل گرفتن طرح استيضاح آن را اعلام وصول كند اما در رابطه با طرحهاي استيضاح مطرح در مجلس هيات رئيسه معتقد است به دليل اينكه ممكن است دولت از اكثريت بيفتد موضوعات استيضاح با صحبت و جلسه حل شود اما در وظايف نمايندگان اين نيامده كه به دليل اينكه ممكن است دولت از نصاب بيفتد استيضاح انجام نشود و كار نمايندگان فراتر از اين نگرانيهاست. عضو كميسيون انرژي مجلس هشتم يادآور شد: عدم مديريت صحيح در استانها و شهرستانها، وضع نابسامان بيمارستانها و اورژانس هاي كشور، ناكارآمدي سيستم بهداشت و درمان، كاهش سطح شاخص بهداشت و سلامت در كشور و ... از جمله محورهاي طرح استيضاح وزير بهداشت است و مشكلات بخش بهداشت و درمان به نحوي است كه مردم اين مشكلات را با تمام وجود لمس مي كنند. هم اكنون در مجلس شوراي اسلامي طرحهاي استيضاح وزراي جهاد، بهداشت،ارتباطات و آموزش و پرورش مطرح اند اما به دليل اينكه طبق اصل 136 قانون اساسي در صورت تغيير بيش از نيمي از وزرا كل كابينه نيازمند كسب راي اعتماد مجدد خواهد بود هيات رئيسه مجلس تلاش دارد كه بر اساس گفتگو بين وزرا و استيضاح كنندگان اين مسائل حل و فصل شود.

تاكيد پارلمان بلاروس بر گسترش همكاري ها با ايران

گروه سياسي: ولاديمير آندري چنكو، رييس جديد پارلمان بلاروس بر گسترش همكاري هاي دو جانبه با ايران تاكيد كرد. به گزارش ايسنا، در ديدار عبدالله حسيني، سفير كشورمان با رييس پارلمان بلاروس، راه هاي تعميق همكاري ها ميان تهران - مينسك بررسي شد. رييس پارلمان بلاروس با اشاره به سطح خوب همكاري هاي سياسي با ايران گفت: اعضاي گروه پارلماني دوستي بلاروس تا دو هفته ديگر مشخص مي شوند و اميدواريم كه در آينده اي نزديك به ايران سفر كنند. وي با اشاره به برخي مشكلات در راه سرمايه گذاري در اين كشور، اظهار كرد: بر اساس دستور رييس جمهور بلاروس، قوانين حاكم بر ادارات و سازمان ها تا حدودي ساده تر شده تا زمينه حضور سرمايه گذاران خارجي فراهم شود. سفير ايران نيز با اشاره به سطح خوب روابط سياسي ،ظرفيتهاي اقتصادي ميان دو كشور را بيش از حجم كنوني دانست و خواستار همكاري همه نهادهاي بلاروسي براي افزايش سرمايه گذاري هاي ايران در اين كشور شد.در ادامه اين ديدار نيز درباره برخي مسائل مهم منطقه اي و بين المللي بحث و تبادل نظر شد.
 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن