تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813450999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيا مي دانستيد كه تخمه آفتابگردان...


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: آيا مي دانستيد كه تخمه آفتابگردان...
- آيا مي دانستيد كه تخمه آفتابگردان از جمله تنقلات خوش طعمي است كه به دليل خواص غذايي و درماني قابل توجه مي تواند آجيل مناسبي براي شب هاي سرد و بلند زمستاني باشد.
- آيا مي دانستيد كه تخمه آفتابگردان از جمله مغزهاي چربي است كه نه تنها بعنوان آجيل و تنقلات مصرف مي شود، بلكه انواع روغن و كره آن هم موارد مصرف فراوان دارد.
-آيا مي دانستيد كه تخمه آفتابگردان را مي توان بصورت تازه، خشك و بو داده مصرف كرد، كه البته نوع بو داده آن با نمك و كمي آبليمو بسيار خوشمزه تر است.
-آيا مي دانستيد كه علاوه بر مصرف مغز تخمه آفتابگردان، از روغن آن بصورت مايع براي پخت وپز نيز استفاده مي شود. در ضمن كره آن هم به دو صورت «مارگارين» و كره «تخمه آفتابگردان» (مانند كره بادام زميني) يافت مي شود.
- آيا مي دانستيد كه تخمه آفتابگردان منبعي غني از; فيبر، پروتئين، ويتامينE، ويتامينB، ويتامين A و مواد معدني مختلف مانند; پتاسيم، منيزيم، آهن، فسفر، سلنيوم، كلسيم و روي است.
-آيا مي دانستيد كه اگر از درد آرتروز رنج مي بريد مي توانيد طبق گل (قسمت پايين گل كه مانند بشقابي است) را از آن جدا كرده و در آب انداخته، آنقدر بجوشانيد كه شيره چسبناكي باقي بماند و سپس اين شيره را روي مفصل هاي دردناك بماليد و ماساژ دهيد. آنوقت خواهيد ديد كه درد آرتروزتان برطرف شده است. البته خوردن تخمه آفتابگردان هم در كاهش دردهاي مفصلي موثر است.
- آيا مي دانستيد كه تخمه آفتابگردان سرشار از اسيدچرب غيراشباع است و به دليل خاصيت فيتواسترول كلسترول خون را پايين مي آورد. «فيتواسترول»، در گياهاني يافت مي شود كه ساختار شيميايي بسيار شبيه به كلسترول دارند و وقتي در رژيم غذايي به اندازه كافي باشد به كاهش كلسترول و همچنين كاهش ريسك ابتلا به سرطان كمك مي كند.
- آيا مي دانستيد كه اسانس گل آفتابگردان براي التيام زخم ها و پايين آوردن فشارخون بكار مي رود و اسانس برگ هاي آفتابگردان خاصيت ميكروب كشي نيز دارد.
- آيا مي دانستيد كه براي تقويت معده و پايين آوردن فشارخون; كافيست 30گرم برگ هاي خشك آفتابگردان را دم كنيد و سه فنجان در روز بنوشيد.
- آيا مي دانستيد كه مصرف تخمه آفتابگردان براي رفع ناراحتي هاي برونش، حنجره، مشكلات ريوي و همچنين صاف شدن صدا موثر است.
- آيا مي دانستيد كه تقويت چشم و بينايي انسان، مهم ترين خاصيت درماني تخمه آفتابگردان است; البته نبايد در خوردن آن افراط كنيد.
 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 328]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن