تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816430688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعامل دانشگاههاي كشاورزي گرگان و آكادمي جنگل روسيه افزايش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تعامل دانشگاههاي كشاورزي گرگان و آكادمي جنگل روسيه افزايش مي يابد
گرگان - خبرگزاري مهر: تعامل دانشگاه هاي كشاورزي گرگان و آكادمي دولتي جنگل سنت پترزبورگ در پي سفر پروفسور "آندري ويتمو ويچ سليكووكين" رئيس اين آكادمي به ايران و بازديد وي از دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان، وارد مرحله جديدي شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، پروفسور " آندري ويتمو ويچ سليكووكين " رئيس آكادمي فني جنگل سنت پترزبورگ روسيه به همراه پروفسور" الكساندر الكسيو" معاون اجتماعي و روابط بين الملل اين آكادمي به دعوت رئيس دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان براي يك سفر كاري پنج روزه به ايران سفر كردند و عصر امروز به كشورشان بازگشتند.

امضاي نخستين تفاهم نامه همكاري بين اين دو دانشگاه در پي سفر خرداد ماه گذشته دكتر "رامين رحماني" رئيس دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان به سنت پترزبورگ انجام شد.

رئيس آكادمي جنگل سنت پترزبورگ روسيه كه براي دومين بار و پس از 10 سال از دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان بازديد مي كرد، عصر چهارشنبه در روز پاياني سفر خود به گرگان، با اشاره به پيشرفتهاي اين دانشگاه گفت: در اين مدت شاهد تحولات جدي در اين دانشگاه بودم كه براي من جالب توجه بود.

وي با اشاره به حمايتهاي ويژه مقامات روسيه از روابط دانشگاهي ايران و روسيه گفت: دولت روسيه از همكاري علمي و پژوهشي دانشگاههاي روسي با دانشگاههاي ايراني حمايت كرده و هيچ محدوديتي براي گسترش همكاري علمي و پژوهشي با دانشگاهها و مراكز علمي ايران نداريم و ما آماده افزايش سطح روابط بين دانشگاهي هستيم.

به گفته وي، گفتگو و تبادل علمي بين دو دانشگاه معتبر علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان و آكادمي دولتي جنگل سنت پترزبورگ موجب انتقال تجربيات دو طرف و مبادله علمي سودآور براي دو طرف مي شود.

پروفسور سليكووكين با اشاره به جديت اين آكادمي در همكاري با دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان، تصريح كرد: امضاي دو تفاهم نامه همكاري در عرض چند ماه بين دو دانشگاه را بيانگر علاقه طرفين براي گسترش روابط علمي و پژوهشي عنوان كرد.

وي با اشاره به بازديد خود از مناطق جنگلي استان گلستان، خاطرنشان كرد: تحقيق و پژوهش از گونه هاي محتلف درختان جنگلي به ويژه سوزني برگان براي پژوهشگران و دانشجويان روسي به عنوان پروژه تحقيقاتي جالب توجه بوده و موجب كسب تجارب جديدي مي شود.

در روز دوم سفر اين هيئت به استان گلستان تفاهم نامه همكاري با حضور مسئولان اين دانشگاهها در دفتر رئيس دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان امضا شد.

اين تفاهم نامه با هدف گسترش همكاري علمي و پژوهشي دو دانشگاه به امضاي دكتر رامين رحماني رئيس دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان و پروفسور " آندري ويتمو ويچ سليكووكين" رئيس آكادمي دولتي جنگل سنت پترزبورگ روسيه در گرگان به امضا رسيد.

اين تفاهم نامه در 14 بند تهيه شده كه فراهم كردن امكانات لازم جهت مبادله اساتيد و دانشجويان مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري در راستاي توسعه علمي كشور يكي از مفاد آن است.

فراهم كردن شرايط و امكانات لازم براي برگزاري كنفرانسهاي علمي مشترك و شركت اساتيد و دانشجويان مقاطع تحصيلات تكميلي طرفين در كنفرانسهاي علمي و ايجاد فرصتهاي مطالعاتي براي اساتيد و دانشجويان مقطع دكتري نيز از ديگر مفاد اين تفاهم نامه است.

روساي اين دانشگاهها همچنين در زمينه همكاري براي برگزاري نمايشگاههاي علمي و فني در زمينه علوم جنگل و تكنولوژي چوب به طور مشترك، مبادله اطلاعات علمي، كتب و نشريات و مقالات تخصصي و همكاري در انتشار مجلات اختصاصي مشترك به توافق رسيدند.

استفاده از اساتيد آكادمي علوم جنگل سنت پترزبورگ در راهنمايي مشترك پايان نامه هاي دانشجويان دكتري و كارشناسي ارشد با انتخاب دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان و استفاده از مدرسين و اساتيد اين آكادمي در تدريس دروس دوره دكتري علوم جنگل با انتخاب دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان در زمينه‌هاي جنگلداري- اكولوژي جنگل- اندازه گيري و بيومتري جنگل- مديريت جنگل- توليد و اصلاح بذر- كاربرد سنجش از دور و GIS در جنگل - اگروفارستري- شيمي چوب- فرآورده هاي فني چوب- بهره برداري جنگل- ماشين آلات و تجهيزات صنايع جنگل نيز از ديگر مفاد مهم اين تفاهم نامه است.

استفاده از امكانات آزمايشگاهي طرفين به منظور توسعه علمي و اجراي طرحهاي تحقيقاتي و نيز اجراي طرحهاي تحقيقاتي مشترك و فراهم نمودن امكانات كار و تحقيق توسط طرفين از ديگر مواد مهم مورد توافق دو رييس دانشگاه ايراني و روسي است.

اين توافق نامه به مدت پنج سال از تاريخ امضا داراي اعتبار است و در صورت نياز قابل تمديد خواهد بود.

رئيس دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان نيز در مراسم امضاي تفاهم نامه با اظهار خرسندي از گسترش روابط با دانشگاه سنت پترزبورگ گفت: گسترش روابط علمي با دانشگاههاي خارجي خنثي كننده توطئه دشمنان كشور و بدخواهان نظام اسلامي است.

دكتر رامين رحماني استقبال مسئولان و شخصيتهاي دانشگاههاي خارجي براي همكاري علمي با دانشگاههاي كشور را نشان دهنده خنثي شدن تبليغات منفي دشمنان در ذهن دانشمندان و محققان مستقل جهان و بي تاثيري بودن اين تبليغات دانست و يادآور شد: معرفي چهره واقعي از ايران و بيان ظرفيتهاي علمي كشور به جهانيان و از بين بردن تاثير تبليغات مسموم دشمنان نظام اسلامي از جمله اهداف گسترش روابط با دانشگاههاي معتبر خارجي مي باشد.

وي آشنايي با محققان و استادان ايران و نيز معرفي دستاوردهاي علمي كشور را از پيامدهاي اين نوع تبادل علمي دانست و خاطرنشان كرد: مسئولان و استادان اين دانشگاه روسي نيز از همكاري و برقراري ارتباط بين نخبگان دو دانشگاه استقبال مي كنند.

وي برقراري ارتباط موثر و كارآمد با مراكز آموزشي و علمي معتبر جهان را از سياستهاي راهبردي اين دانشگاه عنوان كرد و اينگونه همكاري هاي علمي با دانشگاههاي خارجي را موجب صرفه جويي در بيت المال و بهره گيري از تخصص و تجربه ساير دانشگاهها دانست.
 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن