تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819300545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار بيست و چهارمين جشنواره موسيقي فجر؛يك دوره تاريخ موسيقي در جشنواره بيست و چهارم اجرا مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:موج: اخبار بيست و چهارمين جشنواره موسيقي فجر؛يك دوره تاريخ موسيقي در جشنواره بيست و چهارم اجرا مي شود
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ دبير بيست و چهارمين جشنواره موسيقي فجر اعلام كرد كه گروه هاي بين الملل يك دوره تاريخ موسيقي را در بيست و چهارمين جشنواره موسيقي فجر اجرا مي كنند.


به گزارش خبرگزاري موج، به نقل از روابط عمومي جشنواره بيست و چهارم موسيقي فجر دكتر كامبيز روشن روان گفت: اين گروه ها از موسيقي قرن 17 تا پايان قرن 21 را مي نوازند.
وي با ابراز رضايت از برگزاري نخستين روز اين جشنواره اظهارداشت: بيشتر دوره هاي جشنواره موسيقي فجر را بررسي كردم و تمام جوانب را سنجيدم همه چيز در سطح بسيار خوبي قرار داشت.
وي با بيان اين كه اين جشنواره با جشنواره هاي گذشته تفاوت هاي بسياري دارد تصريح كرد: اضافه شدن بخش رقابتي سبب شده اين جشنواره غني تر شود.
به گفته وي حضور گروه هاي بين الملل كه هر يك قرني از موسيقي را مي نوازند نيز وزن اين جشنواره را بسيار سنگين كرده است.
روشن روان سمينار نقد برنامه‌هاي آموزشي 30 سال اخير (1) آموزشگاه‌هاي آزاد را كه نخستين آن شب گذشته در خانه هنرمندان برگزار شد بسيار راضي كننده دانست.
دبير بيست و چهارمين جشنواره موسيقي فجر افزود: در اين نشست سووالات بسيار خوبي مطرح و پاسخهاي خوبي داده شد و همگان راضي بودند.
وي با اشاره به استقبال بيش از تصور از جشنواره بيست و چهارم موسيقي فجر گفت: تمامي سالن ها لبريز از جمعيت است و اين نشان مي دهد علاقمندان به موسيقي از برنامه ها رضايت دارند.
وي در خصوص بخش ويژه و حضور اساتيد سنتي و هنرمندان پاپ نيز گفت: حضور دو قشر از موسيقي در كنار يكديگر در نوع خود بي نظير است.
سايه سديفي: اپرا در ايران ناشناخته باقي مانده است
سايه سديفي اجرا كننده اپرا بانوان در جشنواره موسيقي فجر معتقد است: در ايران به خوبي اپرا را نمي شناسند و اين هنر ناشناخته باقي مانده است.
اين هنرمند كه شب گذشته در تالار وحدت اجرا داشت افزود: به دليل اجراهاي كم و محدود "اپرا" براي بانوان سبب شده اين هنر مهجور باقي بماند.
وي با اشاره به استقبال بانوان از اجراي اپرا ادامه داد: اين استقبال نشان مي دهد كه مردم علاقه مند به شنيدن كارها و اجراهاي جديد هستند و لازم است فضاي مناسبي براي اجرا در نظر گرفته شود.
وي كمبود سالن هاي اجرا براي بانوان را يكي ديگر از مشكلات اين بخش دانست و گفت: بانوان مي توانند همپاي آقايان اپرا را به خوبي اجرا كنند و بايد فضاي براي اجرا به آنان داده شود.
سديفي تاكيد كرد: چون اپراها به زبان اسپانيايي اجرا شده و نسخه فارسي ندارد مخاطبان نمي توانند با اين هنر ارتباط برقرار كنند.
اين هنرمند جوان افزود: اپرا اجراي تاتر و آواز به صورت همزمان است و من تلاش كردم قطعاتي را اجرا كنم كه درك معناي آن براي مخاطب آسانتر باشد.
سايه سديفي سالهاست كه در كشور ارمنستان در اين رشته هنري تحصيل مي كند و تجربيات خود را زير نظر اساتيدي همچون دكتر ژوليتا نظريان، آلياد آرتونيان، كامبيز روشن وران و حسين عليزاده كسب كرده است.
امروز در دومين روز اجرا در گروه بانوان در ساعت 17:30 در تالار وحدت گروه نغمه پروانه و ژيوار به روي صحنه خواهند رفت.
شهره جلالي قاجار: جوانان ايراني استعداد فوق العاده اي در موسيقي دارند
سرپرست گروه اركسترال هنر زمان پس از اجراي برنامه توسط گروهش درنخستين روز از بيست و چهارمين جشنواره موسيقي فجر گفت: جوانان ايراني ريتم را به خوبي مي شناسند و استعداد فوق العاده اي در موسيقي دارند.
شهره جلالي قاجار افزود: 15 نفر از بهترين پيانيست ها نوجوان را به روي صحنه فرستادم و بسيار هم راضي شدم.
وي اظهارداشت : تمرينات فشرده اي براي اين جشنواره برنامه ريزي و انجام شد تا در نهايت به اجرا در نخستين روز جشنواره و در تالار رودكي برسد.
وي تصريح كرد: جوانان و نوجوانان ايراني استعداد فوق العاده اي دارند و ريتم را به خوبي مي شناسند و از هوش قوي برخوردارند و عاشق موسيقي هستند.
جلالي قاجار درباره قطعات اجرايي اين گروه در جشنواره گفت: كارناوال حيوانات توسط اين گروه اجرا شد كه شامل 14 قطعه از بهترين ريتم ها بود.
سرپرست گروه اركسترال هنر زمان جشنواره موسيقي فجر را آوردگاهي براي نشان دادن زحمات موسيقي دانان دانست و گفت: بايد از دست اندكاران اين بخش تشكر ويژه كرد زيرا به همه شاخه هاي موسيقي فرصت حضور دادند.
وي همچنين در خصوص هيات داوران گفت اعضا هيات داوران از بهترين ها هستند و بايد منتظر ماند تا آنها جمع بندي اين بخش را اعلام كرده تا بهترين ها مشخص شوند.
حسن رياحي، فريدون شهبازيان و نادر مشايخي داوران موسيقي اركسترال هستند.
عبدالجبار كاكايي: بار هنري جشنواره بيست و چهارم بسيار سنگين است
عبدالجبار كاكايي شاعر گفت: بار هنري بيست و چهارمين جشنواره موسيقي فجر بسيار سنگين است.
كاكايي افزود: جاي خيلي ها در اين جشنواره پربار خالي است اما روز نخست جشنواره ديده شد كه جشنواره بيست و چهارم حرفهاي بسياري براي گفتن دارد.
وي اظهارداشت: حضور گروه هاي بين المللي، كلاسيك اركسترال ، سنتي و پاپ كه در تمامي آنها قشر جوان حضور پر رنگي دارد قابل تحسين است.
وي با اشاره به كنسرت محسن يگانه در بخش ويژه به عنوان يكي از نمايندگان قشر جوان موسيقي ايران تصريح كرد: خواننده اي كه بتواند تمام احساسش را به كلمات ببخشد جوان و پير ندارد و بايد به اين فاكتور عمل كند.
كاكايي در خصوص ارايه چند شعر به يگانه به عنوان يك خواننده نسل جوان گفت : يگانه شعر را با تمام احساسش مي خواند و سادگي و متانت خاصي در بازار موسيقي پاپ دارد.
وي هدفش از ترانه سرايي را ادامه راه شاعري ذكر كرد و گفت: كارهايي كه قابليت ترانه را دارند و مي توان آن را براي اجرا فرستاد به هنرمندان ارايه مي كنم.
كاكايي معتقد است كه نام و اعتبار شاعران بايد حفظ شود پس بايد با افرادي كار كرد كه بتوانند حق مطلب را ادا كنند.
وي در خصوص ديگر برنامه هاي جشنواره بيست و چهارم موسيقي فجر نيز گفت: برگزاري بخش رقابتي براي موسيقي پاپ بسيار عجيب بود اما اجرايي شد.
وي ابراز اميدواري كرد كه اين شاخه از موسيقي جايگاه اصلي خود را باز يابد.
 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن