تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815519080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با امتناع از آرزوهاي بي‌ثمر نيروي دروني خود را تقويت كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با امتناع از آرزوهاي بي‌ثمر نيروي دروني خود را تقويت كنيد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

مردم همواره افراد توانمندي را كه در زندگي به موفقيت‌هاي بزرگي نايل گشته‌اند و نيروي اراده و تاديب نفس از خــود به نمايش گذارده‌اند را مورد ستايش و احترام قرار مي‌دهند. افرادي كه در تمام عرصه‌هاي زندگي تنها با نـيـروي اراده، تاديب نفس و بلند همتي زندگي خود، بهبود مهارت‌هاي جديد را فراگرفته و بر مشكلات فايق آمـده‌اند.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در وبلاگ "مديريت توسعه" به نشاني http://mahmodig.blogfa.com آمده است: نيروي اراده، نيروي باطني براي اتخاذ تصميمات، اقدام به‌كار، اداره و انجام اهداف و وظـايـف تـا زمـان تحقق يافتن آن‌ها علي‌رغم تمام موانع، دشواري‌ها، مشكلات و رنج‌هاي دروني و خـارجـي است. نيروي ارده توانايي غلبه بر تنبلي، وسوسه‌ها و عادات منفي و دستيابي به اهداف ولو آنكه آن اهداف دشوار، خسته‌كننده و مغاير عادات و خلق و خوي شما باشند.

تـاديـب نفس توانايي تداوم عمل، افكار و رفتاري است كه به موفقيـت و پـيـشرفت مـنـتهي مي‌شوند. تاديب نفس نوعي كنترل نفس است كه سبب نظم بخشيدن به جنبه‌هاي روحـي-روانـي، احـساسي، فيزيكي و معنوي شخص مي‌شود. تـاديب نفس تنها يكي از ستون‌هاي موفقيت و قدرت است. بـه شما قدرتي عطا مي‌كند كه تمام انرژي خودتان را بروي يك هدف متمركز كرده و با پـشتكار و سخت كوشي تا محقق گشتن آن از پاي نايستيد.

يكي از شيوه‌هاي كارآمد براي پرورش نيـروي اراده و تـاديب نفس امتناع از اقناع آرزوهاي بي‌اهميت و غيرضـروري است. هر فردي در زندگي دائما با آرزوها و وسوسه‌هاي بي‌حدي مواجه است كه اغلب آنها به واقع بي‌اهميت هستند. شما با خودداري ورزيدن از ارضاء تك تك آن‌ها خودتان را قدرتمند خواهيد ساخت. با امـتـناع از آرزوهاي بي‌ثمر، مضر و غير ضروري بر خلاف عاداتتان رفتار كرده و نيروي دروني خود را تقويت كنيد.

مثلا به جاي استفاده از آسانسور از راه پله بالا و پايين برويد. از اتوبوس يك ايستگاه بعد يا قبل از مقصد اصلي خود پياده شويد و باقيمانده مسير را پياده طي كنيد.

اينها تنها نمونه‌هاي معدودي از راهكارهايي هستند كه به تقويت نيروي اراده و تاديب نفس شما كمك مي‌كنند. با نيروي اراده و تاديب نفس قادر خواهيد بود تا كنترل زندگي خود را به دست گرفته، به اهدافتان دست يافته، زندگي خود را بهبود بخشيده و به آرامش خاطر برسيد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن