تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815719904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هيچ كسي نمي تواند شجره مقدس دانشگاه آزاد اسلامي را از پاي درآورد آيت الله هاشمي رفسنجاني دراولين جشنواره برترين هاي دانشگاه آزاد اسلامي :


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: هيچ كسي نمي تواند شجره مقدس دانشگاه آزاد اسلامي را از پاي درآورد آيت الله هاشمي رفسنجاني دراولين جشنواره برترين هاي دانشگاه آزاد اسلامي :
جشنواره برترين هاي دانشگاه آزاد اسلامي در مركز همايش صداوسيما با حضور آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، دكتر جاسبي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي، حجت الاسلام كروبي رئيس مجلس ششم، دكتر كامران دانشجو قائم مقام وزارت كشور و دكتر عسگري دبير نخستين جشنواره برترين هاي دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد .
در اين مراسم رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اين شجره مقدس(دانشگاه آزاد اسلامي) آن چنان شاخه هايي در خون و آسمان دارد كه هيچ كسي نمي تواند آن را از پاي درآورد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در اولين جشنواره برترين هاي دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به چگونگي تاسيس دانشگاه آزاد اسلامي درآن زمان نهال غرس كرديم و فكر نمي كرديم به اين سرعت در ربع قرن اين دانشگاه به اين مرحله از پيشرفت برسد.
وي افزود: در آن مقطع زماني تقاضاهاي زيادي براي تحصيل وجود داشت ولي محلي براي تحصيل متقاضيان نبود ولي با كمك امام(ره) و فداكاري برخي دوستان توانستيم اين كار عظيم را انجام دهيم البته امكان دولت هم در زمان جنگ آن گونه نبود كه بتواند به توسعه دانشگاه هاي دولتي كمك كند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: شما مي بينيد كه وزارت علوم ، درمان و آموزش پزشكي و آموزش و پرورش كه مسوول آموزش كشور هستند نمي توانند هزينه هاي خود را تامين كنند.
وي با بيان اينكه صف هاي طولاني پشت سد كنكور وجود داشت و خانواده ها ناراحت بودند، اظهار داشت: در چنين وضعيتي تنها كساني كه امكان سفر به خارج از كشور برايشان فراهم بود،امكان ادامه تحصيل داشتند.
هاشمي رفسنجاني خاطرنشان كرد: آن روز دلسوزان كشور فكر كردند راهي جز اين نيست كه با كمك خود مردم وارد شويم واز امكانات آنها استفاده كنيم و اين شجره مقدس را برپا سازيم. و امام (ره) هم با يك هديه با ارزشمند و كوچك كه يك ميليون تومان بود به اين حركت عظيم رونق دادند البته ايشان كمك هاي ديگري هم بعدها براي توسعه دانشگاه به ما كردند، مانند در اختيار دادن زميني براي احداث دانشگاه و در زمان حيات امام (ره) كسي به خود اجازه نمي داد كه در مورد اين حركت بد بگويد.
وي با بيان اينكه امروز ما به جايي رسيديم كه بحث حذف كنكور در سال 90 مطرح است، گفت: دانشگاه هاي دولتي هم وقتي ديدند دانشگاه آزاد اين گونه توسعه يافت به خاطر رقابت با اين دانشگاه خود را توسعه دادند، چون ديدند عقب مي افتند و البته اين رقابت مقدسي است كه باب تحصيل را باز مي كند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با مخاطب قرار دادن مخالفان دانشگاه آزاد، گفت: از مخالفان مي پرسم كه اگر اين دانشگاه آزاد اسلامي نبود، 1/5 ميليون دانشجو دانشگاه آزاد و 2/5 ميليون فارغ التحصيل و 5 هزار استاد دانشگاه، امروز در چه شرايطي بودند و در چه سطحي از تحصيل قرار داشتند؟اگر جواب اين سوال را بدهند و ما را قانع كنند، نشان مي دهد دلايل شان منطقي است.
وي افزود: دانشگاه آزاد مرهون خود دانشجويان و خانواده هاي آنان است. نزديك به 400 واحد دانشگاهي در اين كشور وجود دارد كه همه متعلق به اين ميهن است و منبع مالي آن هم نيز در اختيار دانشجويان است يعني درحدود 95 درصد هزينه هاي آن را خود دانشجويان مي پردازند و ما هم به دنبال اين هستيم كه اموال اين دانشگاه را به لحاظ حقوقي ثبت كنيم تا در سال هاي آينده اگر ما نبوديم، مشكل پيش نيايد و اين نهاد مقدس باقي بماند.
هاشمي رفسنجاني با تاكيد بر اينكه دنيا مجموعه اي به اين گستردگي را ندارد، گفت: در مقطع فعلي بايد به دنبال توسعه سطح تحصيلات تكميلي دانشگاه آزاد باشيم، امروز در مقاطع تكميلي حدود 500 هزار نفر كه هر سال تقاضاي كارشناسي ارشد و دكترا دارند اما كمتر از 70 هزار نفر مي توانند دراين مقطع وارد شوند و تقاضاها نيز هر سال افزايش مي يابد به همين دليل دوستان مسوول در دانشگاه آزاد بايدزمينه ورود متقاضيان به مقاطع تكميلي را براي دستيابي آنها به علم دانش فراهم كنند.
وي يادآور شد: ما در سياست كلي برنامه پنجم توسعه كه از سوي مجمع براي رهبري جهت ابلاغ، ارسال كرديم فرصت هاي خوبي براي مقاطع تكميلي فراهم كرديم كه البته اجراي آن بستگي به ظرفيت هاي موجود در دانشگاه ها دارد.
به گزارش ايلنا آيت ا... هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه مردم عاشق تحصيل هستند، اظهار داشت: مردم حاضرند به هر قيمتي حتي از امكانات خود براي تحصيل هزينه كنند و اين حركت جديد دانشگاه آزاداسلامي مي تواند زمينه هاي لازم را براي تحصيل متقاضيان فراهم كند و انشا» الله با همت دانشجويان و خانواده هاي آنان اين دانشگاه روزبه روز توسعه يابد.
وي تاكيد كرد: اگر دولت ومجلس مايلند در جهت توسعه دانشگاه آزاد كمك كنند، بايد وام بدون بهره و با اقساط بلند مدت به دانشجويان بدهند و بعد از تحصيل كه اشتغال آنان فراهم شد، بتوانند اين وام را پس دهند.
هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: خيلي افراد هستند كه متقاضي تحصيلند ولي امكانات تحصيل را ندارند و از اين نظر نيز دانشگاه آزاد نمي تواند كاري انجام دهد و به همين دليل بايد به كمك اين دانشگاه آمد.
وي با اشاره به سند چشم انداز بيست ساله و اجرايي شدن اصل 44 قانون اساسي گفت: در امر خصوصي سازي، دانشگاه آزاد به استقبال عملي رفته بود كه 25 سال بعد نظام تصميم به اجراي آن گرفت و اين خصوصي سازي بدون كمك ديگران امكان پذير نيست و من فكر مي كنم اين ظرفيت خوبي است كه همه ملت در آن سهيم هستند.
هاشمي با بيان اينكه ايرانيان از تمدن والايي برخوردار بوده و به دنبال تحصيل وكسب دانش هستند، به ضريب هوش ايرانيان اشاره كرد و گفت: ضريب هوشي ايرانيان از متوسط دنيا بالاتر است و جزو چند كشور برتر دنيا هستند و از لحاظ منابع طبيعي نيز كشور ما در وضعيت مطلوبي به سر مي برد. در بين دو سه كشور دنيا از نظر منابع طبيعي بهترين نقطه جغرافيايي را دارد. به همين دليل ما چرا نبايد با توجه به اين همه امكانات الگوي دنيا شويم. چرا نبايد جزو مرفه ترين و عالم ترين مردم دنيا شويم؟
وي در پايان با بيان اينكه اين شجره مقدس آنچنان شاخه هايي درخون و آسمان دارد كه هيچ كس نمي تواند آن را از پاي درآورد، اظهار داشت: اين نهاد جاويدان است و انشا» الله حركت هاي بزرگي نيز در آينده انجام خواهد داد. ماتقاضاهاي زيادي در كشورهاي جهان سوم داريم كه در آنجا شعبه بزنيم و نيز در همه اتحاديه هاي دانشگاه هاي جهان و كشورهاي اسلامي نماينده دانشگاه آزاد راي اول را مي آورد; براي اينكه اين دانشگاه اعتبار بالايي در سطح جهان دارد و دنيا به دنبال خصوصي سازي است و به همين دليل كار دانشگاه آزاد اسلامي مورد توجه آنها است.
دست يازيدن به دانشگاه آزاد اسلامي به قصد بهره گيري سياسي محال است
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي گفت:تا زنده ام، دست يازيدن به اين سرمايه اجتماعي (دانشگاه آزاد) به قصد بهره گيري سياسي محال است. دكتر عبدالله جاسبي در اولين جشنواره برترين هاي دانشگاه آزاد اسلامي ، با خواندن متني ادبي ، ناگفته هايي از دوران مديريت خود را بيان كرد.دكتر جاسبي در ابتداي سخنانش گفت:گرچه به قصور، بسياري اين بناي عظيم را با نام هايي پيوند مي زنند و آن را محصول قمار فردي اينجانب مي دانند ليكن ظهور و بقاي اين بناي علم و معرفت، نه بر مدار يك هدهد كه بر وحدت وجود نام هاي بي شماري استوار گرديده كه فراتر از جان خويش، از عشق شمع وجود خويش سيمرغ را به خورشيد رهنمون مي ساختند.
وي ادامه داد: روزهايي نه چندان دور ضربات تحقير و تيرهاي ملامت را به جان خريديم و در گذر زمان، صيقل خورديم تا به روزگاراني رسيم كه ديگران را در علم آموزي، دانش پروري و خلق معرفت به چالش كشيم و هل من مبارز طلبيم، وكوتاه زماني ديگر كه دور نخواهد بود، رقيبان تنها به حسرت ديدار غبار برخاسته از تاختمان در مسير فتح قله هاي علوم و فناوري دل خوش خواهند كرد.
اما افسوس كه گاه انصاف را به قربان گاه مي برند و در پستو، حقيقت را ذبح مي كنند تا بر اين آهوي آزادبند نهند و به بيگاري مقصود خويش را به سر منزل رسانند. غافل آنكه آزادخواهي در ذات علم است و اين نيرنگ به كار نيايد و امروز آهسته آهسته اندوه سترون بودن در پهناي جفرافياي اين مرز و بوم به فراموشي سپرده مي شود.
رئيس دانشگاه آزاد در ادامه با مخاطب قرار دادن مخالفان اين دانشگاه ،گفت: عزيزاني كه به تقصير و يا قصور و به غفلت يا حسد سنگ كينه و بلاهت بر آستان اين كاخ دانش و معرفت مي كوبند و انصاف را در قربانگاه هوس خود هزينه مي كنند، بايد نيك بدانند كه همه آنچه فراهم آمده است، متعلق به اين كهن بوم است و خادمان اين درگاه عشق را ديناري به يادگاري نيست و ميراثي جز دعاي خير مردم نخواهند داشت كه اگر فريادي هست و دعوايي بر سر استيفاي حقوق مردماني است كه خسته از تاراجند و دل به اميد زنده داشته اند.
وي تاكيد كرد: نه جاسبي آن اندازه بزرگ است كه محيط بر دانشگاه باشد و خمير مايه نقد نامشفقانه شما و نه اين بناي عظيم قائم به حضور فردي است كه تجربه خداوندگاري داشته و نگاشت يك به يكي ميان اين دو باشد; لذا درهنگام خروشيدن و شيشه انصاف شكستن، صداي شكستن دل هاي پدران و مادراني را نظاره كنيد كه از آينده فرزند خود بيمناك مي شوند و مي هراسند كه در پس اين كينه ورزي ها آنچه به قربانگاه مي رود، فرداي عزيزانشان باشد.
جاسبي گفت: ازاين خيال خام نيز عبور كنيد كه تا زنده ام، دست يازيدن به اين سرمايه اجتماعي به قصد بهره گيري سياسي محال است. چه اگر قصد تجارت داشتم، حدود سي سال عمر خويش را مصروف نمي كردم تا در عبور دولت هاي مختلف بس رنج ها به جان خريدار شوم و به يقين بدانيد كه پس از من نيز چنين خواهد بود. وي در پايان يادآور شد:كساني كه قصد داشتند اين سرمايه عظيم اجتماعي را مصادره كنند و از اين رو است كه مرز ميان دوست و دشمن در اين مدرسه عشق را خط بندي هاي سياسي جامعه مرزبندي نمي كند و محك دوست و دشمن را اتحادهاي قدرت تشكيل نمي دهد در طول سال ها كوشيده ايم ننگ بهره گيري سياسي قدرت مدار را از دامن دانشگاه بزداييم و بر سر سفره هيچ حزبي و گروهي معامله اي نشده و نخواهد شد.
دبير جشنواره برترين هاي دانشگاه آزاد اسلامي خواستار ايجاد دبيرخانه دائمي جشنواره برترين هاي دانشگاه آزاد اسلامي شد
دبير جشنواره برترين هاي دانشگاه آزاد اسلامي خواستار ايجاد دبيرخانه دائمي جشنواره برترين هاي دانشگاه آزاد اسلامي به منظور تداوم و توسعه اين امر شد. دكتر ساجد عسگري دبير اين جشنواره گفت: جشنواره مذكور به صورت خودجوش و برگرفته از متن جنبش دانشجويي كه مبني بر نخبه پروري و بالندگي علمي كشور و مورد تاكيد مقام معظم رهبري است، برگزار شد.وي، سپس خواستار ايجاد دبيرخانه دائمي جشنواره برترين هاي دانشگاه آزاد اسلامي به منظور تداوم و توسعه اين امر شد.عسگري همچنين در سخناني با اشاره به 16 آذر (روز دانشجو) گفت: 16 آذر سال 32 يادآور خاطرات دانشجويان متعهد و تحول گراي آن زمان است كه اقدام به تحصن اعتراض آميز براي نابودسازي سلطه فيزيكي دشمن كردند تا با مسووليتي سنگين و تيزبيني بيشتر از نفوذ جريان هاي فكري بيگانه و شبيخون فرهنگي غرب جلوگيري كنند.
وي افزود: در حدود 14 قرن پيش امامان بزرگوار و شخصيت هاي برجسته اي نظير امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع)، اهميت تربيت و نقش سازنده دانشجو را متذكر ساخته و رسالت عظيم دانشجو كه بر دوش كشيدن فرهنگ اسلامي است را يادآور شده اند.دبير نخستين جشنواره برترين هاي دانشگاه آزاد اسلامي، رهنمودهاي مقام معظم رهبري را يادآور شد و گفت: همه ما بايد توجه كنيم در زميني كه دشمن آن را طراحي مي كند، بازي نكنيم چرا كه برنده يا بازنده به نفع دشمن است.
وي افزود: ما دانشجويان در پيامي قاطع و برخاسته از متن دانشجويي اعلام مي داريم كه نگاه ما به آينده جمهوري اسلامي ايران عملي كردن فرمايشات مقام معظم رهبري در كشور و رساندن ايران به سر منزل مقصود است.به گزارش ايسكانيوز، نخستين جشنواره برترين هاي دانشگاه آزاد اسلامي با هدف معرفي منتخبان علمي آموزشي، علمي پژوهشي، فرهنگي، ادبي، هنري، ورزشي و مديريتي كشور با همكاري بيش از 200 فارغ التحصيل دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد.
همچنين قابل ذكر است كه در اولين جشنواره برترين هاي دانشگاه آزاد اسلامي در بخش مديريتي خانواده مرحوم مهندس شكرريز مشاور رئيس دانشگاه آزاد اسلامي و رئيس سابق واحد تهران مركز، دكتر عباس ابراهيمي قلعه قاضي رئيس واحد قشم، دكتر كيومرث نيازآذري رئيس واحد ساري، دكتر مرتضي موسي خاني رئيس واحد قزوين و سيد محمد مرشدي رئيس واحد استهبان معرفي و تقدير شدند.
در بخش ورزش، هادي ساعي قهرمان تكواندوي جهان، مراد محمدي قهرمان كشتي، علي صانعي قهرمان مسابقات فوتسال، منصور زادوند قهرمان تيم واليبال كشور و خانم شهناز ميرحيدري قهرمان تيم كاراته كشور معرفي شدند.
در بخش علمي آموزشي، خانم مهرناز گلچين فر از واحد كرج، سيد معين رسولي نژاد موسوي از واحد كرج، حسين عموزاده خليلي از واحد تهران جنوب، شاهين گوانچي از واحد خوراسگان و ارغوان صمديان از واحد تهران مركز معرفي شدند كه شاهين گوانچي تنديس و لوح سپاس خود را به دكتر فروغي ابري رئيس واحد خوراسگان اهدا كرد.
در بخش علمي پژوهشي، خجسته خردمند از واحد اراك، اميد امير غياثوند از واحد قزوين، جواد فلاح از واحد تهران مركزي، مصطفي شرقي از واحد تهران جنوب و افشار ميرزايي آغسقالي از واحد شبستر تقدير شدند.
در بخشي فرهنگي، ادبي، هنري نيز دكتر فرشاد نادري نيا دكتراي مديريت فرهنگي و برنامه ريزي، ماندا صابر تهراني، امير صادقي، مهدي صلاحي از واحد اردبيل و رمضانعلي ايزانلو از واحد شيروان معرفي شدند.
 يکشنبه 17 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 931]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن