تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816830369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميز خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ميز خبر
پايان رزمايش اتحاد 87 با شليك موشك نصر 2

گروه سياسي: رزمايش بزرگ دريايي اتحاد 87 روز شنبه با شليك موفقيت آميز موشك سطح به سطح نصر 2 پايان يافت. اين موشك به سوي يك هدف متحرك شليك شد و با موفقيت به هدف برخورد كرد. در اين رزمايش 6 روزه بيش از 60 فروند از يگان هاي شناور رزمي اعم از ناوشكن ها و ناوچه هاي موشك انداز زير دريايي سبك و سنگين ، تيم هاي عمليات ويژه و تكاوران دريايي، بالگردهاي ضد سطح و ضد زير سطحي ، هواپيماهاي تاكتيكي و بدون سرنشين به همراه جنگنده هاي نيروي دريايي شركت داشتند. هدف از رزمايش 6 روزه كه در منطقه سوم دريايي چابهار در درياي عمان برگزار شد، ارتقاي آمادگي رزمي يگان ها و نيروهاي شركت كننده در مقابله با تهديدات دشمن فرضي ، افزايش توان بازدارندگي نيروها و در نهايت آزمايش و بكارگيري تسهيلات و تجهيزات نوين ساخت صنايع دفاعي كشور بود.

تصويب كليات طرح افزايش بهره وري كشاورزي

گروه سياسي: كليات طرح افزايش بهره وري بخش كشاورزي با 127 راي موافق در برابر 40 راي مخالف و 12 راي ممتنع نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد.در صورت تصويب نهايي اين طرح 16 ماده اي، وزارت جهاد كشاورزي مكلف خواهد شد حداكثر تا يك سال پس از تصويب اين قانون، زمينه هاي افزايش بهره وري در بخش كشاورزي را فراهم كند. بر اساس ماده دو اين طرح، اين وزارتخانه موظف خواهد شد متناسب با استعدادها و شرايط بخش كشاورزي هر منطقه، به تعداد كافي، مجوز تاسيس كلينيك هاي مشاوره فني- اجرايي كشاورزي را صادر كند. اين كلينيك ها مراكزي هستند كه به منظور مشاوره هاي فني، اجرايي، تخصصي و ترويجي براي بهبود شرايط و افزايش كيفيت محصولات كشاورزي و بهينه كردن شرايط توليد و شيوه هاي مصرف نهاده ها و نحوه به كارگيري عوامل توليد و زمينه هاي افزايش ارزش افزوده محصولات و توليدات، به صورت غيردولتي ايجاد و در وزارت جهاد كشاورزي ثبت شوند و داراي شماره ثبت باشند. دولت با اين طرح مخالف بود چرا كه معتقد است اين طرح الزاما بهره وري بخش كشاورزي را افزايش نمي دهد و بايد روي آن كار بيشتر انجام شود تا به شاخص هاي بهره وري دست يافت.

بررسي شهادت ماموران ناجا در مجلس

گروه سياسي: رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: مسئولان وزارتخانه هاي اطلاعات و امور خارجه و نيز سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درباره شهادت ماموران نيروي انتظامي به دست اشرار موسوم به گروه ريگي امروز به اين كميسيون توضيح مي دهند.علا»الدين بروجردي ديروز در حاشيه جلسه علني مجلس در گفت و گو با خبرنگاران، با اظهار تاسف از حوادثي كه براي اولين بار در پاكستان رخ مي دهد، به بمباران صورت گرفته توسط نيروهايي آمريكايي در اين كشور به بهانه مبارزه با طالبان اشاره كرد و گفت: متاسفانه امنيت داخلي پاكستان دچار اختلالاتي شده است. وي با اشاره به وجود مرز طولاني ميان ايران و پاكستان گفت: ما در مجلس براي كنترل مرزها بيش از 100 ميليارد تومان بودجه تصويب كرديم اما 400 كيلومتر اين مرز در محيط كوهستاني سراوان قرار دارد كه امكان ديواركشي يا ايجاد خندق در آن وجود ندارد. وي تاكيد كرد: مسووليت اين اقدامات تروريستي به عهده دولت پاكستان است. بروجردي خاطرنشان كرد: اين اشرار جايگاه مشخصي در پاكستان دارند و حاكميت اين كشور بايد با آنها برخورد كند تا نتوانندبه راحتي شرارت كرده و به مرزهاي ايران تعرض كنند. وي درباره وضعيت عطارزاده، ديپلمات ايراني ربوده شده در پاكستان، گفت: كميسيون امنيت ملي هنوز اطلاع دقيقي از وضعيت عطارزاده ندارد و اين موضوع را هم در جلسه فردا، در كميسيون امنيت ملي پيگيري مي كنيم.

پاسخ سلطانيه به ادعاهاي بوش

گروه سياسي: علي اصغر سلطانيه با تاكيد بر اين كه پروژه هسته اي ايران تهديدي براي هيچ يك از كشورها به شمار نمي رود، گفت: برنامه هسته اي ايران براي اهداف علمي و مسالمت آميز و در جهت دستيابي به انرژي است و اين چيزي است كه همواره آژانس بين المللي انرژي اتمي بر آن تاكيد دارد. به نوشته روزنامه الاهرام - چاپ مصر -، نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي با بيان اين كه هيچ مدركي درباره اتهامات آمريكا مبني بر توسعه برنامه هسته اي ايران با اهداف نظامي وجود ندارد، گفت: سياست تهديد و تحريمي كه آمريكا و كشورهاي غربي در تعامل با پرونده هسته اي ايران در پيش گرفته اند شكست خورده است. وي در ادامه با تاكيد بر اين كه توسعه مسالمت آميز انرژي هسته اي حق ملت ايران است، تصريح كرد كه ملت ايران با گام هاي مطمئن قدم بر مي دارد كه دليل آن دستيابي ايران به 5000 دستگاه سانتريفيوژ نيست; ايران اين تعداد سانتريفيوژ در اختيار دارد در حالي كه دشمنان و آن هايي كه نيت بد دارند ايران را حتي با داشتن 20 سانتريفيوژ تهديد به حمله مي كنند. اين اظهارات سلطانيه بعد از ادعاهاي جورج بوش، رييس جمهور آمريكا مطرح شد كه مدعي شد برنامه هسته اي ايران همواره تهديدي براي صلح به شمار مي رود.

درخواست برگزاري نشست فوق العاده
سازمان كنفرانس اسلامي

گروه سياسي: نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بروز فاجعه انساني در نوار غزه فلسطين از سازمان كنفرانس اسلامي خواست تا اجلاس فوق العاده اي در سطح سران براي بررسي اين موضوع تشكيل دهد. محمد حسن ابوترابي فرد كه رياست جلسه علني ديروز مجلس را بر عهده داشت، در سخناني اظهار داشت: ملل مسلمان آگاه منطقه امروز شاهد تحقق زشت ترين جنايات در نوار غزه در سرزمين هاي فلسطين هستند. وي افزود: امروز دنياي استكبار و رژيم صهيونيستي بازوي جنايتكار او در منطقه با همه توان و قدرت و زير پا نهادن تمامي ارزش هاي انساني در برابر مردم فلسطين صف آرايي كرده اند و در برابر مقاومت زنان، مردان وكودكان فلسطيني كه با الهام از آرمان هاي حيات بخش الهي خويش و ارزش هاي والاي اسلامي بي محابا و با دست تهي در مقابل حملات وحشيانه صهيونيست ها مقاومت مي كنند و با سكوتي دردآور از كنار اين فاجعه بزرگ مي گذرند. نايب رئيس اول مجلس با اشاره به فجايعي كه در غزه مي گذرد به انتقاد از سكوت كشور هاي اسلامي و جامعه بين المللي پرداخت و گفت: شرايط نوار غزه در حالت بحراني و در آستانه يك فاجعه عظيم انساني است. ابوترابي فرد با بيان اينكه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با تاسف جدي از سكوت شوراي امنيت سازمان ملل، نهادهاي حقوق بشري و سكوت كشورهاي اسلامي نسبت به اين فاجعه انساني در نوار غزه گفت: نمايندگان مجلس ايران از سازمان كنفرانس اسلامي مي خواهند كه در كوتاه ترين زمان به منظور دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطين اجلاس فوق العاده را در سطح سران و يا وزيران امور خارجه كشورهاي عضو تشكيل دهد. نايب رييس اول مجلس همچنين از دولت و مجلس مصر كه رياست سازمان كنفرانس اسلامي را برعهده دارد خواست كه گذرگاه رفح را بازگشايي كند تا امكان كمك رساني به مردم مظلوم غزه فراهم شود.

آقايي: نمي توان به وعده هاي دشمن اعتماد كرد

گروه سياسي: نماينده سلماس با تاكيد بر لزوم وحدت قواي كشور و دسيسه هايي كه هر روز عليه ايران انجام مي شود، تصريح كرد: نمي توان به وعده هاي دشمن براي ايجاد امنيت و رفع فاصله هاي اقتصادي اعتماد كرد. به گزارش فارس، علي اكبر آقايي ديروز در نطق پيش از دستور خود درمجلس با اشاره به مسئوليت سنگين مجلس و دولت در حيات سياسي كشور، رشد متوازن و پايدار را نيازمند عزم ملي و همفكري همه گروه ها و نهادها دانست و گفت: هر حركتي كه تعامل قوا را بر هم بزند، به عنوان يك ضربه به قواي كشور محسوب مي شود ضمن اينكه ما تضعيف مجلس را انحراف از مباني حضرت امام مي دانيم. وي افزود: در جهاني كه هر روز جنايتي عليه مسلمانان انجام مي شود و دشمني سلطه گران به شكل خاصي استمرار مي يابد و تهديدات متعددي وجود دارد، پس براي وعده هاي ايجاد امنيت و رفع فاصله هاي اقتصادي كه از سوي آنها مطرح مي شود، چه اعتمادي مي توان داشت و در اين بين بيماري از خود بيگانگي چگونه قابل توجيه است. آقايي با تاكيد بر لزوم وحدت و همدلي و افزايش توان نيروهاي مسلح، تاكيد كرد: در اقتصاد نيز بايد سهم خود را در سود اقتصادي دنيا افزون تر كنيم. وي تصريح كرد: كاهش سرمايه گذاري، افزايش بيكاري و مهاجرت، توزيع نابرابر ثروت، تبعيض، تورم و مسائلي از اين دست در شان نظام اسلامي نيست و در همين راستا در استان آذربايجان غربي نيز عليرغم همه استعدادها، شاخص هاي اقتصادي رشد چنداني را نشان نمي دهد. نماينده سلماس به تعدادي از مشكلات حوزه انتخابيه خود اشاره كرد و با اشاره به 16 آذر روز دانشجو، مسئولان دانشگاه آزاداسلامي را بازوان علمي كشور دانست.

طرح آمارگيري از كاربران اينترنت در ايران

طرح آمارگيري از كاربران اينترنت براي اولين بار در كشور توسط مركز آمار ايران و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات معاونت فناوري اطلاعات و با همكاري استانداري هاي كشور از سوم تا آخر دي ماه سال جاري در سطح تمام استان هاي كشور اجرا خواهد شد.به گزارش ايلنا، هدف اصلي از اجراي اين طرح تعيين تعداد كاربران اينترنت به تفكيك هر يك ازاستان هاي كشور است، تعيين برخي مشخصات كاربران اينترنت نظير سن، سطح سواد، وضع فعاليت محل دسترسي به اينرنت، دوره تناوب و نوع استفاده از اينترنت نيز اجمله اهداف اين طرح است.بر اساس اين گزارش، خلا» آماري در خصوص تعيين تعداد كاربران اينترنت منجر به استفاده از روش هاي غير مستقيم براي برآورد اين شاخص شده است كه ايرادهاي خاص خود را به همراه دارد به همين دليل محاسبه اين شاخص به صورت مستقيم براي اولين بار در كشور از اهميت بسيار فراواني برخوردار است. طرح آمارگيري ازكاربران اينترنت يك طرح نمونه گيري است كه پرسش نامه آن با مراجع مستقيم ماموران آمارگير به خانوارهاي نمونه و تكميل بخش هايي از آن توسط مامور آمارگير انجام مي شود. براي خانوارهاي نمونه اي كه حداقل يكي از اعضاي آنها كاربر اينترنت محسوب مي شوند پرسش نامه نزد خانوار گذاشته مي شود تا پرسش هاي مربوط توسط تك تك اعضاي خانوار كه كاربر اينترنت هستند پاسخ داده شود، مامور آمارگير با مراجعه مجدد به اين دسته از خانوارها نسبت به جمع آوري پرسش نامه هاي تكميل شده اقدام مي نمايد. بديهي است كه همكاري تمامي خانوارهاي نمونه نقش بسيار موثري در گردآوري اطلاعات صحيح خواهد داشت در اين طرح براي قدرداني از همكاري خانوارهاي نمونه به قيد قرعه هداياي نفيسي به آن ها تعلق خواهد گرفت.

واكنش صهيونيست ها به اظهارات البرادعي

گروه سياسي: منابع ديپلماتيك رژيم صهيونيستي در واكنش به اظهارات مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره شكست سياست آمريكا در توقف برنامه هسته اي ايران، اين اظهارات البرادعي را نامربوط خواندند. به گزارش فارس، روزنامه صهيونيستي "جروزالم پست" در شماره ديروز خود به نقل از منابع ديپلماتيك در تل آويو، اظهارات "محمد البرادعي" در روزنامه لس آنجلس تايمز را كه تصريح كرده بود تلاش هاي آمريكا براي توقف برنامه هسته اي ايران شكست خورده است، رد كرده و آن را "نامربوط" توصيف كردند. البرادعي در مصاحبه با لس آنجلس تايمز اعلام كرده بود، در واقع ما حتي اندكي به سوي حل مسائل حركت نكرده ايم. من تصور مي كنم تاكنون سياست ]آمريكا[ يك شكست بوده است. مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي تصريح كرده است: نظام ]بين المللي[ نبايد بر اساس اين باشد كه "من از لحاظ نظامي قدرتمندم" بلكه بايد بر اين اساس باشد كه "من مي توانم چه كمكي براي ساختن تمدن جهاني انجام دهم". البرداعي همچنين افزوده است كه بهترين راه براي جلوگيري از اشاعه تسليحات هسته اي افزايش اعتماد سازي بين المللي است اما بايد به صراحت گفت كه با وجود زرداخانه خطرناك رژيم صهيونيستي شانس اعتماد سازي بين المللي بسيار كم است.

علي مطهري: بايد روي فرد ديگري غير از احمدي نژاد اجماع كرد
گروه سياسي: علي مطهري فرزند شهيد مطهري خواستار اجماع اصولگرايان بر روي فرد ديگري غير از احمدي نژاد در انتخابات آتي شد.به گزارش ايلنا، علي مطهري در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه اميركبير، درپاسخ به اين پرسش كه احساس مي شود ميان اصولگرايان براي اجماع بر سر احمدي نژاد فاصله افتاده است، نظر شما در اين رابطه چيست؟ گفت: دليل اين امر، نداشتن تعامل درست با ديگران و اتخاذ مواضع سخت و تند در برخي مسايل بوده است. به هر حال عقيده من اين است كه بايد روي فرد ديگري اجماع كرد. مطهري درباره راي آوردن محصولي در مجلس هشتم نيز گفت: مساله ثروت هنگفت او نيز در مجلس به عنوان ايراد مطرح بود اما چون ما در زمان كردان اقدام كرديم، قرار شد اين بار وارد نشويم تا ديگران حركتي بكنند با اين حال اين موضوع زياد جدي گرفته نشد; چرا كه تصور نمي كرديم كه محصولي راي بياورد اما تغيير و تحولات ناگهاني اتفاق افتد كه منتج به اين موضوع شد. ما هم مخالف بوديم كه كسي با اين اندازه ثروت براي اين پست راي بياورد. نماينده تهران در مجلس هشتم درخصوص حضور اصولگرايان در اركان قدرت و ايجاد مسايلي مانند اظهارات مشايي در اين دولت، گفت: من اين حرف را قبول دارم كه گاهي اوقات اصول را فداي منافع و سلايق خود مي كنيم و بايد بگويم اگر بسياري از اقداماتي كه در اين دوره انجام شد، در دوران اصلاحات اتفاق مي افتاد، عكس العمل شديدي به دنبال مي داشت. مطهري همچنين در رابطه با تصميم مجلس هشتم در انتخاب كردان و بعد از سه ماه تعويض وي، اظهار كرد: در آن زمان مجلس نيز با مشكلاتي مواجه بود و حمايت هايي كه در اين زمينه صورت گرفت و نقل قول هايي كه از رهبري انجام شد، باعث گيج شدن نمايندگان گرديد. به هر حال ديديم كه عمل نمايندگان تصحيح شد.
دو تجمع دانشجويي در مقابل درب اصلي مجلس
گروه سياسي: صبح ديروز دو تجمع از سوي دانشجويان در مقابل درب اصلي مجلس برگزار شد.يكي از اين تجمع ها از طرف دانشجويان دانشگاه علامه بود كه نسبت به اخراج غيرقانوني يكي از اساتيد خود اعتراض داشتند.تجمع كنندگان در اعتراض به اخراج مهدي طيب استاد معارف اسلامي اين دانشگاه كه از سوي شريعتي رئيس دانشگاه علامه در تابستان امسال اخراج شده بود، در مقابل درب اصلي مجلس تجمع كردند. بي توجهي نسبت به ارتقا» سطح علمي و پژوهشي دانشگاه و عدم توجه به مسائل فرهنگي از جمله ديگر مسائلي است كه دانشجويان معترض دانشگاه علامه نسبت به آن انتقاد داشتند.اين دانشجويان كه تعدادشان حدود 100 نفر و شامل دختران و پسران دانشجو بودند با در دست داشتن پلاكاردهايي خواهان بركناري رئيس دانشگاه علامه شدند.اين دانشجويان با بيان اينكه تاكنون طي چندين جلسه با رئيس مجلس خواستار بازگشت اين استاد به دانشگاه علامه شده بودند، اعلام كردند، اين جلسات بي فايده بوده و ما به همين دليل امروز در مقابل مجلس تجمع كرديم تا از نمايندگان بخواهيم به اين وضعيت رسيدگي كنند. همچنين در تجمع ديگري عده اي از داوطبان كنكور سراسري با حضور در مقابل مجلس نسبت به عملكرد وزارت علوم اعتراض داشتند. اين تجمع كنندگان معتقد بودند كه علي رغم مصوبه مجلس مبني بر افزايش ده درصدي ظرفيت پذيرش دانشجويان دانشگاه هاي مادر، وزارت علوم به اين مصوبه عمل نكرده است. به گفته آنان اگرچه وزير علوم اعلام كرده كه هزار و 744 نفر را در قالب افزايش ظرفيت پذيرش دانشجويان در دانشگاه ها، پذيرش كرده است اما رتبه هاي دو رقمي و سه رقمي هنوز موفق به ورود به دانشگاه نشده اند. اين داوطلبان كنكور كه حدود 20 نفر بودند، خواستار تحقيق و تفحص نمايندگان از عملكرد وزارت علوم در اين زمينه بودند.
چشم انداز حزب موتلفه اسلامي تدوين مي شود
گروه سياسي: رئيس شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي از تدوين چشم انداز در حزب موتلفه اسلامي خبر داد و هدف اين حزب را بر دوش گرفتن مسئوليت پيشوايي اجتماعي خواند. سيد مصطفي مير سليم در اجلاس سراسري دبيران استانها و شهرستانهاي اين حزب در مشهد اظهار داشت : چشم انداز از جنس آينده نگري است كه پيش زمينه آن تقواي افراد است.عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اين كه جامعه ايماني نمي تواند بدون آرمان باشد عنوان كرد : وجود چشم انداز آرمانها را كيفي و زماني مي كند و باعث مي شود بفهميم در چه زماني به چه هدفي مي رسيم.ميرسليم تاكيد كرد : هدف حزب موتلفه اسلامي اين است كه با توجه به آرمانهايش خود را به جايي برساند كه پيشوايي اجتماعي را به دوش بگيرد.وي افزود : حزب موتلفه اسلامي مي خواهد در خدمت اداره امور سياسي و اجتماعي جامعه ايران باشد كه افق چشم انداز خود را در سال 1404 معين كرده است.ميرسليم در پايان گفت : در حال حاضر كار گروهي در حزب موتلفه اسلامي وجود دارد كه در حال تدوين چشم انداز براي حزب است.
عارف: تعيين ضرب الاجل از سوي كروبي كار مناسبي نبود
گروه سياسي: محمدرضا عارف تعيين ضرب الاجل از سوي كروبي براي ساير كانديداهاي اصلاح طلب را كار مناسبي ندانست. معاون اول دولت اصلاحات در گفت وگو با مهر، افزود: اين ظرفيت كه جبهه اصلاح طلبان به كانديداي واحدي برسند وجود دارد اما معتقدم تعيين ضرب الاجل از سوي آقاي كروبي كار درستي نبوده است. رئيس هيات مديره بنياد باران با تاكيد بر اينكه جبهه اصلاح طلبان در تلاش براي رسيدن به كانديداي واحدي است، تصريح كرد: هوز مكانيسم اجماع مشخص نشده است اما گزينه هاي شوراي حكميت، نظرسنجي علمي و يك گزينه ديگر در دستور كار قرار دارد. عارف با تاكيد بر اينكه رسيدن به اجماع حائز اهميت است، افزود: اجماع به نفع همه گروه هاست و اگر اجماعي در بين اصلاح طلبان صورت گيرد ما به آن تمكين خواهيم كرد. عارف كه پيش از اين عدم حضورش را منوط به شركت خاتمي كرده بود يادآور شد: اگر خاتمي بيايد قطعا كناره گيري خواهم كرد. عارف همچنين شامگاه روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران در تبريز در پاسخ به سئوالي در زمينه تصميم اصلاح طلبان براي رابطه با آمريكا در صورت پيروزي در انتخابات آينده، گفت: دولت اصلاحات اگر شرايط را مهيا ديد و آمريكا بدون هيچگونه پيش شرط و در شرايط برابر حاضر به مذاكره با ايران باشد قطعا وارد رايزني خواهد شد و در اين زمينه بين دولتهاي مختلف فرقي نيست.معاون اول دولت خاتمي تصريح كرد: در صورت تصديق مردم مي توان با آمريكا به عنوان يك كشور تاثيرگذار در مسائل بين المللي وارد مذاكره شد.
ارجاع دوباره لايحه آزادي اطلاعات به شوراي نگهبان
گروه سياسي: نمايندگان مجلس ديروز لايحه انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات اعاده شده از سوي شوراي نگهبان را بررسي و با اصرار بريكي از مواد ايرادي، اين لايحه را بار ديگر به شوراي نگهبان فرستادند. اين لايحه 25 ارديبهشت سال جاري در مجلس تصويب و در تاريخ 13 خرداد ماه نيز درشوراي نگهبان مورد بررسي قرار گرفت. شوراي نگهبان 7 ايراد بر اين لايحه اعلام و آن را به مجلس اعاده كرد. نمايندگان مجلس در بررسي ماده 6 اين لايحه كه شوراي نگهبان آن را خلاف موازين شرع دانست همچنان برمصوبه قبلي خود اصرار كردند. براساس ماده 6 اين لايحه، موسسات خصوصي موظف هستند با رعايت مقررات اين قانون اطلاعات مورد نياز را كه براي اجرا حقوق يا حمايت از حقوق آن افراد ضروري است در دسترس آنان قرار دهند. نمايندگان مجلس همچنين در 6 مورد ايرادي شوراي نگهبان در اين لايحه، آن را اصلاح عبارتي كردند و ايرادات را برطرف كردند. نمايندگان مجلس همچنين در بررسي اين لايحه ديروز يك تبصره نيز به ماده 19 آن الحاق كردند كه براساس آن مصوبات كميسيون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات پس از تاييد رييس جمهور لازم الاجرا خواهد بود.
پورمحمدي: در وفاداري به دولت كم نگذاشتم
گروه سياسي: مصطفي پورمحمدي ايده تشكيل دولت وحدت ملي را با فضاي شفاف و رقابتي انتخابات داراي منافات دانست و گفت: فكر مي كنم اين اصل جوابگو و واقع گرايانه نيست.رئيس سازمان بازرسي كل كشور پيش از ظهر ديروز در سالن شهيد بهشتي دانشگاه علامه طباطبايي در پرسش و پاسخ دانشجويي در پاسخ به اين سوال كه نظرتان در مورد ايده تشكيل دولت وحدت ملي براي انتخابات رياست جمهوري كشور چيست، افزود: اين حرفي است كه از جامعه رشد يافته و مردم سالار يك فاز عقب است. وي گفت: جامعه نيازمند تحرك هوشمندانه سياسي است و اين تحرك نياز به رقابت دارد. بايد فضاي رقابتي را به فضايي شفاف و تبيين شده تبديل كنيم تا مردم به راحتي بتوانند انتخاب كنند.وي فعاليت هاي سياسي مبهم را باعث كاهش يافتن فعاليت هاي كشور دانست و افزود: اين كه دولت وحدت ملي تشكيل دهيم دوباره همه چيز را گم كردن است. رئيس سازمان بازرسي كل كشور در پاسخ به اين كه چرا تا موقعي كه در وزارت كشور بوديد حامي دولت بوديد و از وقتي كه از وزارت كشور رفتيد مخالف دولت شديد، اظهار داشت: فكر مي كنم در وفاداري با دولت چيزي كم نگذاشتم. چون معتقدم وقتي قول همكاري دادم بايد وفادار بمانم و وفاداري لازمه همكاري است. درخصوص اين مطلب، اين طور كه مي گوييد نيست. البته گاهي اوقات تحمل نقد خودمان را نداريم و جامعه اي كه تحمل نقد خود را نداشته باشد در مرداب قدم مي زند. از اين كه خودمان را نقد كنيم نترسيم. الآن هم با وضعيتي كه پيش آمده خدا را شاكرم و در مورد بركناري ام از وزارت كشور هم به اندازه اي نگران نشدم كه بپرسم چرا جابجا شدم.
تعدد شغل الهام تا الا ن منع قانوني ندارد
رئيس سازمان بازرسي كل كشور در پاسخ به تعدد شغل هاي دولتي در مورد غلامحسين الهام سخنگو و وزير دادگستري دولت نهم، گفت: آقاي الهام تا الآن منع قانوني ندارد. آنچه در مورد الهام محل بحث است عضويت وي در شوراي نگهبان و وزارت دادگستري است كه در اين زمينه مجمع تشخيص مصلحت نظام نظر مي دهد.
آرايش صحنه سياسي بايد شفاف باشد
پورمحمدي در پاسخ به اين سوال كه شايعه شد كه شما از كانديدايي غير از احمدي نژاد حمايت مي كنيد و اين كه به نظر شما تعدد كانديداهاي اصولگرا چقدر به نفع اصولگرايان است، اظهار داشت: اين بايد در فرآيند كار مشخص شود. بايد آرايش صحنه سياسي به ديدگاه شفاف و روشني برسند و از حالت هاي احساسي فاصله بگيرند تا مردم انتخاب دقيق تر داشته باشند.
 يکشنبه 17 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن