تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820823930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير نفت خبر داد: ساخت هفت پالايشگاه در دستور كار شركت ملي پالايش و پخش فراورده هاي نفتي


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: معاون وزير نفت خبر داد: ساخت هفت پالايشگاه در دستور كار شركت ملي پالايش و پخش فراورده هاي نفتي


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:شهنازي زاده گفت: ساخت هفت پالايشگاه در دستور كار شركت ملي پالايش و پخش قرار گرفته است .

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، سيد نورالدين شهنازي زاده معاون وزير نفت درخصوص دسترسي به اهداف بلندمدت كشور و تبديل ايران به يك كشور صادركننده فرآورده هاي نفتي گفت: در اين ميان ما سه گام مهم را طي خواهيم كرد كه عملي شدن آنها در سال 92 ايران را به كشوري صادركننده تبديل خواهد كرد.
وي سه گام پيشرفت كشور را براي رسيدن به مرحله صادراتي اينگونه تشريح كرد: طرح بنزين سازي پالايشگاه ها با يك و نيم ميليارد دلار هزينه تا پايان سال 89 كه پالايشگاه آپادان، تهران، تبريز و بندرعباس را پوشش مي دهد و سالانه 15 ميليون ليتر بنزين افزايش مي يابد.
وي ادامه داد: طرح ديگر توسعه و بهينه سازي پالايشگاه هاي موجود با 12 ميليارد دلار هزينه كه بين سال هاي 90 تا 91، 26 ميليون ليتر ديگر بنزين، 18 ميليون ليتر نفت گاز، هفت ميليون ليتر سوخت هواپيما، 5/5 ميليون ليتر گاز مايع ديگر به توليدات كشور اضافه خواهد كرد.
شهنازي زاده درخصوص اساسي ترين طرح اين شركت اذعان داشت: ساخت هفت پالايشگاه در دستور كار شركت ملي پالايش و پخش قرار گرفته است كه 300 هزار بشكه نفت تصفيه شده با هزينه هفت ميليارد دلار را از بندرعباس، 360 هزار بشكه با هزينه سه ميليارد دلار از ستاره خليج فارس، 180 هزار بشكه با هزينه 8/5 ميليارد دلار از خوزستان را براي كشور به وجود مي آورد كه البته تامين هزينه هاي ساخت اين پالايشگاه ها از محل فروش سهام خود پالايشگاه ها و صندوق ذخيره ارزي تامين مي شود.
وي همچنين در ادامه طرح هاي ساخت پالايشگاه هاي كشور از راه اندازي پالايشگاه كاسپين، شهريار، آناهيتا و پارس شيراز خبر داد كه به ترتيب 4/4، 5/2، 9/2 و 3/1 ميليارد دلار هزينه در بر خواهد داشت كه با اين فرآيندها ميزان نفت تصفيه شده كل پالايشگاه هاي كشور از 6/1 ميليون بشكه به 2/3 بشكه خواهد رسيد.
معاون وزير نفت با اعلام خبر فوق بر اين موضوع تاكيد كرد: در چشم انداز ديده شده بود كه شركت پالايش و پخش بايد به ظرفيت 5/2 ميليون بشكه برسد و اين توانايي را ما مديون توان داخلي خواهيم بود.
به گزارش ايسكانيوز شركت پالايش و پخش به غير از طرح هاي توسعه اي داخلي ايران دو پالايشگاه در مالزي، يك پالايشگاه در اندونزي، سوريه و ويتنام در حال راه اندازي دارد كه به زودي به چرخه توليد مي رسد./01
 يکشنبه 17 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن