تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805466650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي:/پاياني/ *اوباما آخرين شانس آمريكا است *سهم ايران از درياي خزر هنوز مشخص نيست *دانشگاه و حركت دانشجويي را يك فرصت مي‌بينيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: متكي:/پاياني/ *اوباما آخرين شانس آمريكا است *سهم ايران از درياي خزر هنوز مشخص نيست *دانشگاه و حركت دانشجويي را يك فرصت مي‌بينيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران

وزير امور خارجه با بيان اين كه جنبش دانشجويي در ايران در دو محور مخالفت و مقاومت در برابر سلطه‌طلبي استعمارگران و نيز ايستادگي در برابر استبداد داخلي تبلور يافته است، گفت: جنبش بيدار دانشجويي كماكان افق‌هاي دور دست مبارزه با امپرياليسم را در چهره‌هاي رنگارنگ و فتنه‌ انگيز طي مي‌كند.

به گزارش خبرنگار سياسي ـ خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منوچهر متكي، وزير امور خارجه‌ي كشورمان عصر يك‌شنبه در نشستي با حضور دانشجويان دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي به مناسبت سالروز 16 آذر با عنوان "جنبش دانشجويي، رسالت جهاني" ضمن گرامي‌داشت اين روز تصريح كرد: شهداي 16 آذر و انقلاب اسلامي در سيل عظيم انقلاب توانستند طومار هژموني سيري‌ناپذير آمريكا را درهم بپيچند.

وي گفت: امام خميني(ره) كه بيش از 80 سال از عمرش در راه دستاوردهاي عظيم انقلاب اسلامي صرف شد از خودش نگفت؛ بلكه از اعتقادات ملتش گفت و ارمغان بزرگش براي اين ملت استقلال بود.

وزير امور خارجه‌ي كشورمان تصريح كرد: در دنيا سه گروه كشور وجود دارند. كشورهايي كه تصميم‌گيري‌هاي جهاني را در اختيار خود مي‌دانند و تعدادشان محدود است. دسته‌ي دوم كشورهايي كه معتقدند بايد تحت تاثير قدرت‌هاي تصميم‌گير بود و توانايي ايستادگي را در برابر آن‌ها ندارند و يا در خود نمي‌بينند و دسته‌ي سوم كشورهايي قرار دارند كه پذيراي واقعيت‌هاي جاري در جهان نيستند و معتقدند بايد طرحي نو برانداخت و از دهه‌ي 1950 اين نگاه در جنبش غيرمتعهد تبلور يافت. البته در مصاديق وقتي اعضاي اين جنبش زياد شدند در مورد همه‌ي كشورها نگاه‌ ابتدايي قابل تصديق نبود.

متكي تاكيد كرد: شكوفايي نسل‌هاي مختلف به واسطه‌ي گريز از احساس تحقيري بود كه سردمداران دنيا سعي داشتند آن را القا كنند.

او افزود: ما در سياست خارجي معتقديم انقلاب اسلامي، رهبري آن و شهدا حق زيادي در استقلال اين كشور دارند و همين‌طور نسل جديد.

وزير امور خارجه‌ي كشورمان با بيان اين كه مهم‌تر از ماهيت هر بنايي نگهداري آن بنا است، تصريح كرد: ما معتقديم كساني كه نگاه و خودشان را بيرون كرديم از پنجره‌ها مترصد داخل آمدن هستند و شيشه‌ها و پنجره‌هاي زيادي را در اين سال‌ها شكسته‌اند.

وي افزود: مقاومت سي‌سال گذشته‌ي ايران با توجه به نهضت‌هاي انقلابي در كشورهاي مختلف خودنمايي مي‌كند البته اين راه بي‌هزينه نبوده است.

متكي با اشاره به موقعيت ايران در منطقه جغرافيايي‌اش گفت: در سال‌هاي طولاني گذشته بخشي از موضوعات و مباحث در عرصه‌ي سياست خارجي در اين منطقه اتفاق افتاده است؛ از جمله اشغال فلسطين توسط رژيم غاصب صهيونيستي.

وي ادامه داد: هم‌چنين دو حادثه‌ي بزرگ در طول سال‌هاي گذشته به طور جدي منطقه را درگير خود كرده است. اول كاهش تاثير‌گذاري سياست‌هاي متبكرانه آمريكا در منطقه و دوم بالندگي نقش ايران در مناسبات منطقه‌يي و بالطبع مناسبات بين‌المللي.

وزير امور خارجه با اشاره به دو حادثه‌ي مهم اشغال افغانستان و عراق در 30 سال گذشته كه پس از 11 سپتامبر روي داد، گفت: آمريكايي‌ها به جنگ كساني در افغانستان آمدند كه خودشان ايجاد كرده‌ بودند؛ افراط‌گرايي محصول سناريوي آمريكا و دلارهاي نفتي آنان بود. آمريكا و ناتو امروز به اذعان همه‌ي تحليل‌گران، سياست‌هاي‌شان در افغانستان شكست خورده است و در عراق به همين صورت؛ البته در عراق ملت اين كشور به جايگاه و هويت خودشان بازگشتند كه آمريكا خيلي با چگونگي اين كار موافق نبود.

وي با اشاره به تحولات لبنان در سال‌هاي گذشته گفت:‌ جنگي كه دو سال پيش رژيم صهيونيستي در لبنان شروع كرد از پيش طراحي شده بود و آمريكا هم از آن مطلع بود و هم با آن موافق و از آن حمايت نيز مي‌كرد و متاسفانه برخي كشورهاي منطقه از اين مساله مطلع بودند.

وزير امور خارجه‌ي كشورمان ادامه داد: 15 روز بعد از جنگ سي و سه روزه كنفرانسي در ايتاليا برگزار شد كه ما هم در آن موثر بوديم تا بمباران‌ها در لبنان متوقف شود؛ اما آمريكا مانع هرگونه تصميم‌سازي شد. از اين جا بود كه مشخص شد كه مقامات رژيم صهيونيستي دچار مشكل شده‌اند و بعد از سي ‌و سه روز شكست خورده‌اند. اين مساله در گزارش‌هاي مختلف از جمله‌ي گزارش‌هاي رژيم صهيونيستي ثبت شده است كه مقاومت در اين جنگ پيروز شد.

او با اشاره به اختلافات داخلي لبنان تصريح كرد: اجلاس‌هاي متعددي براي رفع اختلافات برگزار شد اما در اجلاس دوحه با حضور وزيران امور خارجه‌ي ايران، قطر، سوريه و عمان طرحي براي چگونگي حل اين اختلافات شكل گرفت.

متكي با اشاره به انتخابات اخير در آمريكا با بيان اين كه آنچه اتفاق افتاد يك نياز براي آمريكا بود تا ويترين خود را تغيير دهد و يك تجديد چهره كند، گفت: آمريكا در بازسازي وجهه خود به شدت شكست خورد و لازم ديد تغييراتي را به وجود آورد. براي اولين‌بار در تاريخ آمريكا است كه به رييس‌جمهورش يكسال قبل از كناره‌گيري لقب رييس‌جمهور فراموش‌شده مي‌دهند و كسي تمايلي به اين كه نام بوش را به ياد بياورد ندارد و اين بدترين وضعيت براي يك حكومت، ‌حزب و شخص رييس‌جمهور است.

وزيرامور خارجه‌ي كشورمان تصريح كرد: ‌اوباما در 21 ژانويه با به دست گرفتن قدرت ابتدا در مقابل حزبش مسووليت دارد و بايد مشخص كند كه درباره‌ي مسائل مختلف مي‌خواهد راه حزب را برود يا نه. در مولفه‌ي ديگر اوباما با حزب جمهوري‌خواه مواجه است و ديگر اين كه او با شعارهاي خود در طول روند انتخابات روبه‌رو است. هم‌چنين مردم آمريكا و گروهي هستند كه اوباما با آن‌ها روبه‌رو خواهد بود. رييس جمهور منتخب آمريكا در سياست‌هاي خاورميانه‌يي‌اش مورد توجه است كه يكي از محورهاي اين سياست چگونگي تعامل با ايران است.

به گزارش ايسنا، وزير امور خارجه‌ي كشورمان در ادامه نشست خود با دانشجويان دانشگاه خواجه نصير طوسي كه به همت بسيج دانشجويي به مناسبت 16 آذر برگزار شده بود، به سوالات مختلف دانشجويان پاسخ داد.

متكي با بيان اين كه جلساتي كه با دانشجويان داريم هميشه جلساتي ناتمام است و اگر بضاعت زماني اجازه دهد ما دوست داريم در جمع شما باشيم؛ در پاسخ به سوالي كه از سوي يكي از دانشجويان مطرح شد مبني بر اين كه چرا وزيران كابينه‌ي دولت نهم كم‌تر به سمت دانشجويان مي‌آيند، گفت: در سال‌هاي گذشته متعدد به دانشگاه رفتم و شايد وزارت امور خارجه در اين سه سال بيش‌ترين حضور را در جمع دانشجويان داشته است؛ ما فكر مي‌كنيم در عرصه‌ي ديپلماتيك كشور، اقشار مختلف جامعه به ويژه در حوزه‌ي دانشگاه و نخبگان براي ديپلماسي كشور مهم هستند؛ چه به لحاظ ديدگاه‌هاي انتقادي‌شان و چه ديدگاه‌هاي ايجابي‌شان.

وي تصريح كرد: حركت دانشجويي مي‌تواند علاوه بر محيط‌هاي داخلي يك كشور حركت‌هاي بين المللي را ايجاد كند؛ بنابراين ما دانشگاه و حركت دانشجويي را يك فرصت مي‌بينيم.

وي در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان كه نقل و قولي از امام خميني (ره) مبني بر اين كه ما براي آمريكا حق تعيين سرنوشت قائل نيستيم... آيا نامه‌ي دكتر احمدي‌نژاد به رييس‌جمهور منتخب آمريكا و نيز مباحثي كه درباره‌ي ايجاد دفتر حفاظت منافع آمريكا در تهران مطرح مي‌شود را در چارچوب اين گفته‌ي امام (ره) مي‌دانيد؟ گفت: دفتر حفاظت منافع يك بحث روزنامه‌اي است و در همين حد ما به آن پاسخ داده‌ايم و اجازه دهيد بيش از اين به آن بها ندهيم. در مورد نامه‌ي احمدي‌نژاد بايد بگويم اين كه جمهوري اسلامي ايران مواضع و ديدگاه‌هايش را فرصت‌هاي مختلف بيان كند، علي‌الاصول درست است. اما هر فردي شيوه‌ي خاص خود را در بيان مواضع دارد. نامه‌ي تبريك احمدي‌نژاد در آغاز كلام تبريك به مردمي است كه در انتخابات شركت كرده‌اند. اين نامه به بيان دو نكته مي‌پردازد؛ اگر آمريكا مي‌خواهد منافع اقليت را در آمريكا در نظر بگيرد در مشكلاتي كه هست باقي مي‌ماند، اما اگر اين سياست‌ها تغيير كند ما آمادگي داريم تا آن‌ها را بررسي كنيم.

متكي گفت: اگر بخواهيم به عناصر تشكيل‌دهنده‌ي نامه‌ي دكتر احمدي‌نژاد منصفانه نگاه كنيم نه نگاهي التماس‌گونه دارد و نه از آن گزندگي استدلال مي‌شود، بلكه يك كلمه منطقي و چارچوب‌داري است كه اوباما را در مسير سختي كه پيش‌رو دارد قرار مي‌دهد.

متكي افزود: ‌بنابراين معتقد نيستم كه خداي ناكرده انحرافي و زاويه‌اي با كلام امام خميني (ره) به وجود آمده است.

او در پاسخ به سوالي ديگر مبني بر اين كه چرا نام مجعول خليج عربي در سال‌هاي اخير به كرات از سوي كشورهاي منطقه شنيده مي‌شود در حالي كه اين اتفاق در دولت قبلي وجود نداشته است؟ گفت:‌ ريشه‌هاي اين اقدام به گذشته‌ها باز مي‌گردد و نه در اين دولت. سياست‌هاي آمريكا در منطقه‌ي خليج فارس اين بوده است كه منطقه را عليه ايران يكپارچه كند و در جنگ تحميلي نيز مجموعه‌ي كشورهاي منطقه را كنار صدام قرار داد و ما به آن‌ها اعلام كرديم و هشدار داديم كه اين قدر به صدام كمك نكنيد.

وزير امور خارجه‌ي كشورمان در ادامه افزود: شوراي همكاري خليج فارس نيز يكي از فلسفه‌هاي ايجادش براي محدود كردن ايران بوده است.

متكي در ادامه تصريح كرد: ايران به عنوان يك برادر بزرگ‌تر در منطقه كه آرامش را در آن جست‌وجو مي‌كند همواره سعي كرده اين مسائل را به كشورهاي حوزه‌ي خليج فارس گوشزد كند.

وي با اشاره به آن چه امارات متحده‌ي عربي در سال‌هاي گذشته به طور گسترده در يكي دو سال اخير مطرح كرده است، گفت: سال گذشته رييس‌جمهور فعلي آمريكا تندترين سخنراني خود را در ابوظبي انجام داد و يا رييس پارلمان امارات متحده ي عربي چندي قبل اظهاراتي عليه ايران مطرح كرد. من در مصاحبه‌ي گذشته اعلام كردم كه امارات به تريبون آمريكا و انگليس در منطقه تبديل نشود و خود را در كنار شكست خوردگان در واشنگتن و لندن قرار ندهد؛ بنابراين مواضع ما در قبال ادعاهاي كشورهاي مختلف از جمله امارات روشن است. هرچند امارات متحده‌ي عربي از قبل انقلاب تا امروز يك حرف‌هايي را مطرح مي‌كند كه از نظر ما مبنايي ندارد؛ اما همواره اين‌ها را مطرح مي‌كند. اين گونه نيست كه در دوره‌ي اصلاحات كسي جرات نمي‌كرد چنين ادعاهايي را مطرح كند.

او مدعي شد: آقاي ميردامادي، رييس كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس ششم گاهي در اجلاس‌هاي بين‌المجالس تا زماني كه تيم وزارت امور خارجه حضور نمي‌يافت و از مسائلي كه ممكن است بر آن در خصوص همين ادعاها مطرح شود آگاه نمي‌شد در آن‌ها حضور نمي‌يافت. بنابراين فقط در اين سه سال نبوده است كه حجم ادعاهاي واهي افزايش يافته است.

متكي گفت: در عين حال امروز تحريكات امارات متحده‌ي عربي را بيش‌تر مي‌بينيم. براي اين كه كله‌گندهاي‌شان در منطقه از جمله آمريكا شكست خورده‌اند.

وي خطاب به دانشجويان اظهار كرد:‌ شما بايد اين نتايج را از افتخارات ايران بدانيد؛ ما با كسي دعوا نداريم؛ جايي كه بايد با شفقت مواضع مان را مطرح كنيم اين كار را انجام مي‌دهيم و در جاي خود با زبان تند حقوق‌مان را يادآور مي‌شويم.

مسوول ديپلماسي كشور در پاسخ به سوالي ديگر كه شما در اظهارنظرهاي يكي دو سال قبل معتقد بوديد كه پرونده‌ي هسته‌يي ايران به شوراي امنيت نمي‌رود، اما نه تنها به شوراي امنيت رفت بلكه قطعنامه‌ها هم گرفتيم، افزود: البته ما به اين شكل مطرح نكرديم؛ هم‌چنين ما در صحبت‌هاي رسانه‌يي‌مان همه چيز را درباره‌ي سياست‌هاي‌مان نمي‌گوييم.

او گفت: غربي‌ها تصور مي‌كردند كه خط قرمز ايران نرفتن به شوراي امنيت است و از اين رو هر وقت كه مي‌خواستند به ايران فشار بياورند ايران را به شوراي امنيت رفتن تهديد مي‌كردند. اما دولت نهم اعلام كرد آن چه خط قرمز من است حق هسته‌يي ملت ايران است؛ نه چيز ديگري. و بر آن نيز ايستاديم.

وي با بيان اين كه مساله‌ي هسته‌يي يكي از مهم‌ترين موضوعات كشور است كه در بالاترين سطح بررسي مي‌شود و تمام ابعاد آن در نظر گرفته مي‌شود، گفت: غربي‌ها در دو سال گذشته القا كردند كه قطعا آمريكا به ايران حمله مي‌كند و در جلسات مختلف اين مساله بحث مي‌شد و كساني در داخل معتقد بودند كه حمله‌اي صورت نمي‌گيرد؛ حتي در برخي مقاطع اطلاعات بسيار دقيقي به دست مي‌آورديم و يا از سوي كشورهاي مختلف و سازمان‌هاي اطلاعاتي امنيتي‌شان به ما اعلام مي‌شد كه در فلان روز و فلان جا بمباران صورت مي‌گيرد؛ اما در تمام طول دو سال گذشته ضمن اين كه ما همه‌ي تدابير را براي يك حركت دفعي در كشور تعريف كرده‌ بوديم، در صحبت‌ها و ادبيات‌مان با بيرون يك كلمه كه نشان‌دهنده‌ي كم‌ترين حرفي در ايران باشد نداشتيم. و اين به معناي مواجه كشور با مسائل سخت نبود، بلكه يك جنگ رواني سختي بود كه در گرفته بود؛ و اگر ما پيام را درست دريافت نمي‌كرديم و از سويي پيام را درست به بيرون منتقل نمي‌كرديم مساله به شكل ديگري رقم مي‌خورد.

متكي ادامه داد: نه آن كه آن‌ها نمي‌توانستند به ايران حمله كنند، بلكه مساله‌ اين است كه امروز چالش موجود در دنيا ديگر نظامي و حتي اقتصادي نيست؛ بلكه چالش نرم‌افزاري منطق‌هاست. آمريكا در افغانستان به لحاظ اقتصادي كم نياورد و يا در افغانستان و كل منطقه؛ بلكه آمريكا نتوانست افكار عمومي منطقه را اقنا كند و ثابت كند كه كارهايش درست است.

وي با اشاره به دولت‌ آينده آمريكا تصريح كرد:‌ اوباما تقريبا آخرين شانس آمريكا است و اگر نتوانند در سياست‌هاي‌شان و مناسبات‌شان تغيير اساسي ايجاد كنند با مشكلات جدي روبه‌رو مواجه مي‌شوند. آن چه در لبنان اتفاق افتاد و مقاومت را به يك حزب و بخشي از حاكميت تبديل كرد و آن چه در فلسطين اتفاق افتاد و حماس تشكيل دولت داد، بدون در نظر گرفتن تحولات بعدي آن از مسايلي است كه نشان مي‌دهد آمريكا اثرگذاري‌اش در منطقه را به طور جدي از دست داده است.

وزير امور خارجه‌ي كشورمان در پاسخ به رفتار تركمنستان در سال گذشته بر سر ارسال گاز به ايران گفت: گازي كه تركمنستان به ايران صادر مي‌كند حدود 7 برابر آن را به روسيه صادر مي‌كند. مساله‌ي قيمت گاز از سال گذشته مطرح شده بود و ما هم در تعيين قيمت توافقاتي داشتيم كه از گذشته وجود داشت. مذاكرات بر سر قيمت جديد ادامه دارد تا به عدد منطقي برسيم.

وي در پاسخ به سوال دانشجويي كه از وي درباره‌ي برخورد با رييس‌جمهورمان در دانشگاه كلمبيا مي‌پرسيد، تصريح كرد: ما در كلمبيا تحقير نشديم؛ اما شما كه سوال مي‌كنيد مي‌توانيد اين اعتقاد را داشته باشيد.

متكي ادامه داد: ‌اساتيد همان دانشگاه بعد از ماجرا و ديپلمات‌ها و رييسان كشورهاي مختلف و صاحب نظران آمريكايي بر موفقيت ايران در اين دانشگاه اذعان كردند. رييس دانشگاه كلمبيا خود و دانشگاهش را در حد يك بيانيه‌خوان وزارت امور خارجه‌ي آمريكا تنزل شخصيت داد. كلمات به كار برده شده در بيانيه‌ي او ديپلماتيك تنظيم شده بود و دانشجوياني كه به طرفداري از صهيونيست‌ها به دانشگاه‌ آمده‌ بودند نشان مي‌داد كه آن‌ها به اهداف‌شان در بر هم زدن فضاي سخنراني رييس‌جمهور نرسيده‌اند.

متكي آرامش حاكم بر پاسخ‌هاي رييس‌جمهور را يكي از دلايل موفقيت ايران در حضور در دانشگاه كلمبيا دانست و افزود: دليل ما اين است كه در مجمع عمومي سال جاري آنان اجازه‌ي سخنراني در يكي از دانشگاه‌هاي آمريكا را به رييس‌جمهور كشورمان ندادند؛ اما بيش از 400 دانشجو به نيويورك آمدند تا در جلسه‌ي پرسش و پاسخ رييس‌جمهور ايران شركت كنند.

مسوول ديپلماسي كشور در پاسخ به سوال ديگر كه "بالاخره سهم ايران از خزر چقدر است؟" گفت: سهم ايران از درياي خزر هنوز مشخص نيست و تعيين رژيم حقوقي اين دريا به مذاكرات آتي ميان كشورهاي همسايه بستگي دارد.

وي در پاسخ به سوال ديگر كه آيا وضعيت اقتصادي فعلي كشور ناشي از تصميم‌ها در دستگاه ديپلماسي كشور نيست؟ گفت: يك جراحي جامعي در برنامه‌ريزي اقتصادي در حال شكل‌گيري است. جهت‌گيري طرح تحول اقتصادي عدالت‌طلبانه است و ربطي هم به دولت خاصي ندارد. حتي رييسان جمهور قبلي (خاتمي و ‌هاشمي رفسنجاني) در دولت‌هاي‌شان به دنبال هدفمند كردن يارانه‌ها بودند اما نتوانستند آن را انجام دهند.

او با بيان اين كه دولت نهم دولت اقدام است، تصريح كرد: اين دولت در عمل به دنبال ايجاد وحدت كاركردي است. منافع ملي را در اين جمله مي‌داند كه همه جاي ايران سراي من است. كارهايي كه به لحاظ عمراني صورت گرفته است با توجه به آمارهاي مقايسه‌يي قابل بررسي است. البته اين به معناي آن نيست كه ما در كشور مشكلاتي نداريم و يا تورم وجود ندارد. پيشنهاد مي‌كنم برگزار كنندگان اين نشست، نشستي را با حضور وزيران اقتصادي دولت ترتيب دهند تا طرح تحول اقتصادي بازگو شود.

متكي خاطرنشان كرد: اما اين كه گاهي ايستادگي مواضع تبعات مختلفي دارد، خب مي‌تواند اين طور باشد؛ اما ما تلاش داريم هزينه‌هاي را به حداقل برسانيم.

وزير امور خارجه در ادامه به اشاره به روز دانشجو و ضرورت توجه دانشجويان به هويت دانشجوياني‌شان گفت: دانشجو وقتي وارد دانشگاه مي‌شود سال اول فقط نگاه مي‌كند؛ سال دوم آرام آرام به حركت‌ها و تظاهرات وارد مي‌شود و سال سوم خيلي داغ مي‌شود و سال چهارم كه سال پايان‌نامه است كمي محافظه‌كار مي‌شود.

وي ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامي يكي از كساني كه سعي مي‌كند هدف‌داري و جهت دار بودن را در جنبش دانشجويي همواره زنده نگه دارد، شخص مقام معظم رهبري است. تلاش ايشان اين است كه دانشجو خارج از جهت‌گيري حزبي و گروهي كه بعد از فراغت از دانشگاه مي‌تواند به اين فعاليت‌ها بپردازد، خصلت خود يعني عدالت‌طلبي و تفكرات انتقادي خود را حفظ كند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 17 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن