تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816316623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به همت مركز هم انديشي استادان و نخبگان دانشگاهي صورت گرفت بازديد جمعي از اساتيد و نخبگان دانشگاهي از موزه عبرت


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: به همت مركز هم انديشي استادان و نخبگان دانشگاهي صورت گرفت بازديد جمعي از اساتيد و نخبگان دانشگاهي از موزه عبرت


تهران-خبرگزاري ايسكانيوز:جمعي از اساتيد و نخبگان مراكز هم انديشي دانشگاه هاي تهران به اتفاق رئيس اين مركز از "موزه عبرت" واقع در حوالي ميدان امام خميني (ره) بازديد كردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" به نقل از واحد خبر مركز هم انديشي استادان و نخبگان دانشگاهي، در اين بازديد كه در آستانه سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي صورت گرفت، جمع اساتيد حاضر را عزت ا... شاهي (مطهري) كه خود از اسيران در بند ساواك و از با سابقه ترين زندانيان همين زندان به شمار مي آمد، همراهي كرد.
اساتيد و نخبگان هم انديشي دانشگاه ها پس از ورود به دعوت راهنماي گروه به آمفي تئاتر راهنمايي شدند. پخش مستندي درباره فعاليت هاي موزه عبرت و گفتگو با دو تن از شكنجه شدگان سابق از بخش هاي تأثيرگذار اين بازديد بود. بعد از تماشاي مستند، "باروتي" راهنما و از ديگر شكنجه شدگان و زندانيان مركز، تاريخچه اي در باب آشنايي هرچه بيشتر اساتيد از مكان فعلي موزه ارائه كرد.
باروتي گفت: مكاني كه در آن حضور داريم در سال 1113 به دستور رضا شاه توسط آلماني ها ساخته و در سال 1316 با نام توقيفگاه آغاز به كار كرد. بعدها به نام زندان شهرباني ادامه فعاليت داد تا اين كه در سال 1350 و با اوج گيري مبارزات مردم در آن دهه "كميته مشترك ضد خرابكاري" به دستور شاه راه اندازي شد.
وي افزود: موزه عبرت كه در آن زمان زندان شهرباني بود به بازداشتگاه اوليه اين تشكيلات تبديل شد و زندانيان پس از تشكيل جلسات بازجويي و دادگاه نظامي براي حبس به زندان هاي قصر و اوين منتقل مي شدند.
در ادامه اين برنامه فرهنگي اساتيد به همراه راهنماي گروه و عزت شاهي يكي از برگ هاي زرين و ماندگار تاريخ زنده ايران مشغول بازديد از ساير قسمت هاي زندان مخوف ساواك و مكان هاي شكنجه و اسارت شدند و آنچه را تا امروز در صدا و سيما ديده و شنيده بودند، به زبان عزت شاهي كمي لمس كردند.
بازديد از اتاق هاي شكنجه، سلول هاي انفرادي، حمام و وسايل مختلف شكنجه نظير كابل، دستگاه شك الكتريكي و تخت داغ شكنجه از موارد قابل ذكر در اين بازديد بود كه هر كدام به گونه اي دل هر انساني را به درد مي آورد. به طوري كه سكوت حاكم در ميان جمع اساتيد و ساير دوستان به خوبي گواه اين امر بود.

** اين انقلاب با تمام نقاط ضعف و قوتش مفت به دست نيامده

عزت شاهي از شكنجه شدگان با سابقه اين مركز ضمن بازديد به ذكر خاطراتي پرداخت و گفت: من ناراحت مي شوم از تكرار اين حرف ها و ديدن اينجا. اما براي نسل جوان دانشجو يا غير دانشجو كه سي سال قبل نبودند و مسائل انقلاب را نديده اند جالب است. بعد از انقلاب هم شرايطي بوجود نيامده كه مسائل انقلاب را تجزيه و تحليل كنند. يك مقدار هم اگر تبليغاتي شده و كتاب هايي نوشته شده شايد خيلي با واقعيت مطابق نبوده و هر كسي از ديدگاه خودش صحبت كرده بنابر اين اگر افراد بيايند و از نزديك ببينند چه بوده و با مجاهدان چگونه برخورد مي شده، خوب است.
وي افزود:اگر فرصتي فراهم شود و اساتيد تاريخ بتوانند سالي يك بار كلاس خود را اينجا تشكيل دهند و دانشجويان خود را اينجا بياورند و همراه بازديد توصيحات دهند، خيلي مثمر ثمر است. ديدن اين ساختمان و حال و هواي اين مكان هم مي تواند تأثير زيادي روي افراد داشته باشد.حتي اگر لائيك هم هستند بفهمند كه با اين مردم چه كرده اند و اين انقلاب با تمام نقاط ضعف و قوتش مفت به دست نيامده و زجرها و شكنجه ها و مقاومت هايي بوده كه پيروزي بدست آمده. فكر نكنند ارزان بدست آمده.

** آرزو دارم انگيزه قوي تري براي فعاليت هاي آينده خود پيدا كرده باشيم

همچنين رئيس مركز هم انديشي اساتيد و نخبگان دانشگاهي؛ دكتر علي فلاح رفيع برگزاري اين بازديد و برنامه هاي فرهنگي از اين دست را گام موثري در معرفي هر چه بيشتر انقلاب و دستاوردهاي آن دانست و افزود: از قبل در ذهن دوستان مركز هم انديشي بود كه با برنامه ريزي براي برگزاري چنين مراسم هاي فرهنگي بتوانيم زمينه اي را فراهم كنيم تا اساتيد در جريان ريز مبارزات قبل از انقلاب، شكل گيري انقلاب و اهدافي كه منجر به پيروزي انقلاب شد، قرار گيرند. همچنين با مجاهداني كه در راه پيروزي انقلاب تلاش كردند و جان و هستي خود را براي آن گذاشتند، آشنا شوند و به طور عيني ببينند و به طور غير مستقيم، هم در خانواده ها و هم در بين دانشجويانشان تأثير مثبتي براي شناسايي انقلاب داشته باشد.

فلاح رفيع گفت:ما در اين دعوت شوراهاي هم انديشي دانشگاه هاي تهران را دور هم جمع كرديم كه متشكل از رئيس دانشگاه، مسئول نهاد، دبير هم انديشي، معاون آموزشي و فرهنگي و دو تن از اساتيد اعضاي اين شورا هستند و اينكه جوان باشند يا مسن زياد مطرح نبود.
وي ياد آورشد: دوستان ما براي آينده نيز برنامه هايي مد نظر دارند كه برنامه هاي فرهنگي براي اساتيد به مناسبت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب از جمله اين برنامه ها است.
رئيس مركز هم انديشي استادان ونخبگان دانشگاهي در پايان گفت:آرزو دارم اين ديدار باعث شده باشد هرچه بيشتر با ريشه و اهداف انقلاب و مجاهدان راه انقلاب آشنا شده باشيم و انگيزه قوي تري براي فعاليت هاي آينده خود پيدا كرده باشيم.

در ادامه دكتر لحمي؛ استاد دانشگاه علوم بهزيستي گفت :بازديد از اين موزه براي امثال من كه در صحنه هاي واقعي حضور داشتيم، تجديد خاطره است اما براي جوانان بسيار مفيد است كه در اين صورت هم روش اجرا مهم است و اين كه موثرترين روش اجرا كدام است. اما بايد ببينيم براي كساني كه در آن زمان نبوده اند اين چيزها كافي و موثر است؟
وي افزود: ما در داخل براي آشنايي جوانان با انقلاب فعاليت هاي كم رنگي داريم كه اين يا به خاطر بي حوصلگي، بي بضاعتي و يا نداشتن حسن نيت است. اما از طرف ديگر بچه هاي ما بمباران ضد فرهنگي مي شوند.

يادآور مي شود، اين بازديد در آستانه سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با حضور جمعي از اساتيد و نخبگان دانشگاه هاي تهران و به همت مركز هم انديشي استادان و نخبگان دانشگاهي برگزار شد.
 يکشنبه 17 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 318]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن