تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805436302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چگونه آپارتمان هایی پر از گل داشته باشیم ؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ویج: چگونه آپارتمان هایی پر از گل داشته باشیم ؟


برای همه ما یکی از مشکلات زندگی آپارتمانی کمبود فضاست؛ مشکلی که باعث شده قید داشتن خیلی از چیزهایی را که دوست داریم داشته باشیم یا از آنها نگهداری کنیم، بزنیم. یکی از این چیزها گل و گیاه است. آپارتمان نشینی باعث شده بسیاری ترجیح دهند بیشتر از گل های مصنوعی استفاده کنند تا طبیعی. اما باور کنید، می شود با کمی سلیقه از گل هایی استفاده کرد که برای همین فضای کم و همین زندگی مناسب هستند. با ما همراه شوید تا با آنها آشنا شوید.
● غرفه ها از گل خالی شدند
نمایشگاه فصلی گل و گیاه و جشنواره گل های پاییزی چند روزی در بوستان گفت وگوی تهران برپا بود. در این نمایشگاه تنوع گل ها بسیار زیاد بود، به طوری که هر آدم اهل ذوقی هر لحظه با دیدن گونه جدیدی از گل ها به وجد می آمد.در این نمایشگاه ۱۵۰ تولیدکننده داخلی در ۲۰۰ غرفه گل های خود را به نمایش گذاشته بودند. در کنار این غرفه ها کارگاه نقاشی برای کودکان و کارگاه های کاربردی درباره نحوه تولید انواع گونه های گیاهی و نحوه نگهداری و آبیاری گل هم وجود داشت تا دوستداران طبیعت سوال های خود را در این زمینه ها بپرسند.بهای گل های ارایه شده در این نمایشگاه به گفته برگزار کنندگان ۳۰درصد زیرقیمت بازار بود و مردم با اشتیاق فراوانی خرید می کردند به طوری که در آخرین روز نمایشگاه بیشتر غرفه ها خالی از گل بود.
● نگران آپارتمان نشینی نباشید
هوای شهرمان تهران هر روز آلوده تر از روز قبل می شود. این آلودگی همان طور که بر تنفس و جریان خون، قلب، مغز و… اثر می گذارد، روان آدمی را هم درگیر می کند به طوری که بسیاری از افرادی که در حال حاضر در تهران و بعضی دیگر از شهرهای بزرگ و آلوده کشور زندگی می کنند، دچار افسردگی هستند و طبق مطالعات و تحقیقاتی که به عمل آمده به این نوع افسردگی «افسردگی همه گیر» می گویند. شاید یکی از بهترین راه حل ها برای جلوگیری از این مشکل مبادله با طبیعت باشد. رنگ سبز و طراوت گل ها می توانند ناخودآگاه در روحیه هر فردی تاثیر بگذارند. نگویید که ما در آپارتمان زندگی می کنیم و جایی برای نگهداری گل نداریم، چون گل های آپارتمان زیبایی وجود دارند که با نور کم و در یک فضای کوچک قابل نگهداری هستند. به طور مثال می توان به فیکوس، بنجامین، آلگونما، دراسنا، دیفن باخیا، اسپاتی فیلوم، پوتوس و… اشاره کرد.نگهداری گیاهان آپارتمانی معمولا دو مشکل عمده دارند؛ اول اینکه اکثر گیاهان آپارتمانی با وجود یک توده متحرک سفیدرنگ با پوشش آردی به نام شپشک آردآلود مواجه هستند. این حشره از شیره پرورده گیاه تغذیه کرده و باعث افت و حتی نابودی گیاه می شود. شیوه مبارزه با این حشره استفاده از سمومی مثل مالاتیوم، دیازنیون و گوزاتیون است که باید روی سطح برگ ها و پشت آنها اسپری شود.دومین مشکل وجود کرم خاکی یا خرخاکی است که روش مبارزه با این مشکل استفاده از سموم سوین یا لیندین است که باید با آب مخلوط و خاک با آن آبیاری شود.
● شرایط نگهداری بعضی از گل های آپارتمانی
سانسور (Sanseviria trifasciatat):
این گیاه برگ هایی کشیده و شمشیری شکل دارد که رنگ آنها سبز است، البته کناره های این برگ ها سبز و زردرنگ هستند. طول این برگ ها گاهی بیشتر از نیم متر هم می شود. نوع سبز این گیاه در سایه مقام بوده و به مقدار کمی آب نیاز دارد. خاک مناسب آن نیمه سبک است و از طریق قلمه برگی و نیز پاجوش تکثیر و زیاد می شود.
▪ بگونیا (Begonia):
برگ های این گیاه قلبی شکل بوده و رگبرگی در وسط پهنکش است که آن را به دو قسمت نامساوی تقسیم می کند. رنگ برگ ها مخلوطی از سبز، صورتی و سفید است و ساقه این گیاه حالت گوشتی دارد.
نگهداری این گیاه آسان بوده و در برابر خشکی و تغییر درجه حرارت مقاوم است. این گیاه به دلیل ابلق بودن نیاز به مکانی روشن و به دور از تابش مستقیم آفتاب دارد. برای رفع نیاز آبی این گیاه در تابستان هفته ای دو بار و در زمستان هفته ای یک بار کفایت می کند. خاک مناسب آن نیمه سبک است و تکثیر آن از طریق قلمه برگی و نیز از طریق تقسیم است.
▪ اسپاتی فیلوم (Spathi phyllum):
برگ های این گیاه حالت کشیده و بیضی با طول حدود ۴۰ سانتی متر دارد که رگبرگ هایش کاملا مشخص و نمایان بوده و رنگ آنها سبز تیره است. همچنین دارای گل سفید رنگی است که به شکل سنبله بوده و به وسیله اسپات سفیدرنگی احاطه می شود (اسپات: یک برگ تغییر شکل یافته است که می تواند به رنگ های سبز، سفید و قرمز باشد). این گیاه در طول سال می تواند چند بار به گل بنشیند. اسپاتی فیلوم نیاز به مکانی روشن ولی دور از تابش مستقیم آفتاب دارد. در فصل های بهار و تابستان هر روز به میزان کم و در زمستان هفته ای دو بار باید آبیاری شود.خاک مناسب آن سبک است؛ یعنی خاکی که میزان خاکبرگ آن زیاد باشد.
▪ دیفن باخیا (diffenbakhia):
این گیاه برگ های پهن و بیضوی دارد که به حسب گونه، سبز و زردرنگ است که از دو طرف برگ دیده می شود و کاملا جنبه تزیینی دارد. برگ های انتهایی همیشه در حال رشد و فعالیت هستند که به تدریج برگ های پایینی می ریزند. این گیاه دارای شیره سمی است و در فارسی به این گیاه سم برگ هم می گویند. به همین خاطر بهتر است در هنگام کار با این گیاه از دستکش استفاده کنید. این گیاه احتیاج به مکان روشن دارد؛ البته گونه های برگ تیره آن می توانند تا حدودی در سایه مقاومت کنند. این گیاه در تابستان هفته ای دو بار و در زمستان هفته ای یک بار احتیاج به آبیاری دارد. خاک مناسب برای این گیاه خاک نیمه سبک است که میزان خاکبرگ آن خیلی بالا نیست.
▪ پوتوس (Scinda Putos):
برگ های این گیاه قلبی شکل بوده و رنگ آنها سبز تیره یا سبز ابلق است. شاخه های آن بالارونده و سریع الرشد بوده و می توان آنها را روی دیوار منزل هدایت و فضای سبز عمومی ایجاد کرد. کاشت آن در سبدهای آویزان منظره ای زیبا به وجود می آورد. این گیاه در بیشتر خانه ها به خاطر ارزان بودن عمومیت داشته و به راحتی تکثیر می شود.پوتوس فضای نیمه سایه را ترجیح می دهد و گونه های ابلق آن در سایه رنگ خود را از دست می دهند. نور مستقیم آفتاب برای آنها مناسب نیست. این گیاه در تابستان هفته ای سه بار و در زمستان هفته ای دو بار (به میزان کم) به آبیاری نیاز دارد. خاک مناسب این گیاه سبک بوده و ازدیاد آن از طریق ریشه دار کردن قلمه های ساقه که دارای یک جفت برگ بوده، انجام می شود.
▪ آگلومنا (Agloomena):
برگ های این گیاه نیزه ای شکل، انبوه به رنگ سبز روشن با لکه های سبز تیره تقریبی ۳۰ سانتی متر است. دمبرگ هایش طویل بوده و برگ ها از داخل غلاف بیرون آمده و به سمت پایین خم می شوند. در شرایط بسیار عالی، گل آن ظاهر شده که جنبه زینتی نداشته و از آنجایی که برگ های این گیاه تزیینی است، بهتر است گل آن قطع شده تا مانع بزرگ شدن برگ ها نشود. این گیاه از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی است و جهت کاشت گروهی بسیار مناسب است و می توان در جعبه های گل از آن به عنوان گیاه پوششی استفاده کرد.
مکان هایی با نور کم و روشن برای این گیاه مناسب بوده ولی تحمل نور مستقیم آفتاب را ندارد و نسبت به سایه هم از خود مقاومت نشان می دهد. این گیاه در تابستان هفته ای دو بار و در زمستان هفته ای یک بار نیاز به آبیاری دارد. ازدیاد آن از طریق تقسیم بوته و همچنین از طریق قلمه زدن انجام می شود. بهتر است جهت تقویت گیاه ماهی یک بار از کودهای مایع که به صورت محلول روی برگ اسپری می شود، استفاده کرد.

۱۰ آبان ۱۳۹۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ویج]
[مشاهده در: www.iranvij.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن