واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: ماجراي زنده به گور شدن «محمدرضا شريفينيا» در آن لحظهاي كه او در قبر زنده به گور شد، پس از آنكه در قبر قرار گرفت، واقعا مانند يك فردي كه زنده به گور شده باشد تلاش كرد تا كفن را باز كرده و صورت خود را باز كند و دوباره تاكيد مِيكنم كه تمام اين حركات به طور واقعي رخ داد و بيننده فقط حركات واقعي او را در قبر ميديد و هيچ چيز مصنوعي نبود. تهيهكننده «پيامك از ديار باقي» با بيان اينكه «محمدرضا شريفينيا» در اين سريال واقعا زنده به گور شد، گفت: قبل از پخش براي اين سريال تبليغات كافي صورت نگرفت و گرنه ما در جذب مخاطب ركورد بيسابقهاي ميزديم. سيدامير سيدزاده در گفت و گو با فارس گفت: روي سريال «پيامك از ديار باقي» تبليغ كافي صورت نگرفت و اگر مانور سيما روي اين سريال بيشتر بود، سريال ميتوانست جاي بيشتري ميان مخاطبان خود باز كند و با اختلاف فاحشي با ساير سريالهاي نوروزي امسال، پيش ميافتاد و ركورد بيسابقهاي را در پخش سريالهاي مناسبتي بعد از انقلاب براي خود ثبت ميكرد. ماجراي زنده به گور شدن «محمدرضا شريفينيا» وي درباره بازي «محمدرضا شريفينيا» در اين سريال و تصويربرداري مربوط به بخشهاي قبرستان و گور نيز گفت: به نظر من شريفينيا در دوران بازيگري خود سختترين نقش را در اين سريال بازي كرده است به خاطر اينكه براي بدست آوردن آن واقعيتهاي لازم در ارتباط با زنده به گور شدن و حالتهاي مختلف او در قبر و اتفاقاتي كه بيرون از قبر ميافتاد، ناچار شديم شريفينيا را بصورت واقعي در قبر بگذاريم و كار تصويربرداري را انجام دهيم. وي تصريح كرد: براي بهتر انجام شدن اين بخش، قبري تهيه كرده و دوربينها را از زواياي مختلف در آن كاشته بوديم. محمدرضا شريفينيا در گور بود و ما روي آن را با تمهيداتي پوشانده و آنچه مخاطب ميديد، عكس العملهاي واقعي شريفينيا در تنهايي خانه قبر بود. مثلا در آن لحظهاي كه او در قبر زنده به گور شد، پس از آنكه در قبر قرار گرفت، واقعا مانند يك فردي كه زنده به گور شده باشد تلاش كرد تا كفن را باز كرده و صورت خود را باز كند و دوباره تاكيد مِيكنم كه تمام اين حركات به طور واقعي رخ داد و بيننده فقط حركات واقعي او را در قبر ميديد و هيچ چيز مصنوعي نبود. وي در ادامه درباره ساخت سريال نيز گفت: اين مجموعه تلويزيوني مجموعهاي بود كه ما حداقل بايد6 الي 7 ماه براي ساخت آن زمان ميگذاشتيم اما توانستيم آن را در 2 ماه بسازيم و عواملي چون داستان خوب، كارگردان خوب، بازيگران مطرح و نگاه تازه به مقوله طنز در موفقيت آن تاثيرات بسزايي گذاشت. وي افزود: در طول قصه همه شخصيتها سرجاي خود قرار گرفته بودند و هركدامشان سرنوشت، حرف و نقش داشتند و هيچكس بدون هدف وارد سريال نشد و همه نقشها داراي پتانسيل لازم بودند. كارگردان نيز با اينكه تا به حال تجربهاي در كار طنز نداشت به خوبي و با اطمينان توانست كار را جلو ببرد و موفق نيز شد. وي تصريح كرد: من نيز بعنوان تهيه كننده تلاش كردم تا فضاي بي دغدغهاي براي عوامل تهيه كنم و با پايان يافتن آن،با توجه به موضوع ارزشيي كه داشت و پتانسيل بالا ميتوانم از اين كار دفاع كنم و هدف ما از ساخت اين سريال ارائه نوعي كار شيرين و به دور از هجو و لودگي بود البته نگاهي نو به طنز داشت و در نوع خود از آثار فاخر به شمار ميرود. وي ادامه داد: ما با ساخت اين سريال قصد داشتيم عنوان كنيم كه طنز واقعي نيز وجود دارد و بدون اينكه به هر چيزي براي خنداندن دست زد، ميتوان مخاطب را جذب كرد. وي درباره شيوه تصويربرداري مجموعه (دوربين سر دست) نيز گفت: سيروس مقدم كه كارگرداني مجموعه را برعهده داشت، اين شيوه را در سريال «اغماء» نيز تجربه كرده و از آن نتيجه گرفته بود ما هم با توجه به تجربه ايشان و اعتمادي كه به او داشتيم، اين شيوه را پذيرفتيم و فكر ميكنم كه رضايت بخش بوده است.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 578]