تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813073906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به مناسبت چهارمین سال آیدین نیکخواه بهرامی


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ویج: به مناسبت چهارمین سال آیدین نیکخواه بهرامی
آیدین نیکخواه بهرامی
آیدین نیکخواه بهرامی
چهار سال از رفتن آیدین نیکخواه بهرامی گذشت اما گذشتنی که به راستی نگذشت.
 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هفت دی ماه برای ورزش ایران روز تلخی است. ورزش دوستان و به خصوص بسکتبال دوستان ایران در این روز، بازیکنی را از دست دادند که به راستی توانست راه ایران را در مسیر المپیک هموار کند. شاید امروز آیدین نیکخواه بهرامی در بین ما نباشد اما هنوز هیچ کس پرتاب سه امتیازی او از میانه میدان که برابر ژاپن وارد سبد شد را فراموش نکرده است. آیدین نیکخواه بهرامی به راستی زنده است. آنقدر به دوستان و خانواده اش نزدیک است که گویی هنوز زمانی که از خواب بیدار می شود ساک بر شانه روانه سالن تمرین می شود و برای برادرش کری می خواند.

هفت دی روزی است که آیدین نیکخواه بهرامی ملی پوش ارزنده ایران در سانحه رانندگی از دنیا رفت تا دوستانش به یاد او و برای او مسیر قهرمانی را با قدرت طی کنند.
آیدین نیکخواه بهرامی
آیدین نیکخواه بهرامی ملی پوش بسکتبال ایران ۱۶ بهمن ۱۳۶۰ به دنیا آمد و ۳۹ روز پیش از تولد بیست و هفت سالگی اش در منطقه کمربندی نمک آبرود به نوشهر با برخورد به گاردریل اطراف جاده از دنیا رفت. آیدین بازیکن تیم بسکتبال صباباتری بود و زیر نظر مهران شاهین طبع به کارش ادامه می داد. فردی که هنوز وقتی نام آیدین را می شوند برای چند لحظه سکوت می کند.
با آیدین زندگی می کنم
مربی آن روزهای آیدین وقتی نام بازیکنش را می شنود به راحتی نمی تواند صحبت کند اما می گوید که یاد و خاطره آیدین از ذهنش پاک نمی شود بلکه هنوز با آن زندگی می کند.

مهران شاهین طبع او را بازیکنی بزرگ می داند: “آیدین نیکخواه بهرامی از جمله بازیکنانی بود که پیشگام پیشرفت بسکتبال ایران بودند. کلاس این بازیکن متفاوت بود. تنها کلمه “بزرگ” می تواند او را تعریف کند. بسکتبالیستی که به راحتی می توانست در چند پست بازی کند و با ویژگی های منحصر به فردی که داشت، سرآمد زمین بسکتبال بود. “

وی ادامه می دهد: دید حرفه ای آیدین به ورزش او را از بسیاری از ورزشکاران متفاوت می کند. همیشه دوست داشت برنده باشد. علیرغم اینکه همانند همه جوانان ویژگی های زیادی چون عجله کردن را داشت اما به دلیل تربیت خاصش فوق العاده بود.

سرمربی کنونی تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام با بیان این جمله که آیدین پیش خدا رفته است، گفت: ارتباط بسیار خوبی با آیدین داشتم. به نظر من او پیش خدا رفت و حالا ما تنها با یاد او زندگی می کنیم. تمام خاطراتش در ذهنم ثبت شده و با آن زندگی می کنم.
درخشش در جام ملت های آسیا
به گزارش ایسنا، آیدین نیکخواه بهرامی بازیکنی بود که بیشتر در پست های دو و سه بازی می کرد و در بازی های آسیایی ۲۰۰۶ توانست مدال برنز بگیرد و در جام ملت های آسیا در سال ۲۰۰۷ قهرمان شود.

عنایت آتشی به ایسنا گفت: آیدین در زمان اونیکا به بازی های آسیایی در سال ۲۰۰۶ اعزام شد و پس از آن به جام ملت های آسیا رفت و همانجا توانست قدرتش را ثابت کند. در جام ملت های آسیا این بازیکن برابر قطری که بهترین روزهایش را سپری می کرد، هشت پرتاب سه امتیازی وارد سبد کرد و باعث شد تا ایران فینالیست شود. به نظر من آیدین نیکخواه بهرامی راه المپیکی شدن ایران را هموار کرد.
بهترین بازیکن در سه دیدار
آیدین نیکخواه بهرامی در جام ملت های آسیا توانست در سه دیدار بهترین بازیکن میدان باشد. ایران برابر چین با نتیجه ۷۷ بر ۶۸ به پیروزی رسید و آیدین نیکخواه بهرامی با کسب ۱۹ امتیاز بهترین بازیکن میدان بود.

آیدین در شبی رویایی برابر قطر به میدان رفت و در مسابقه ای که ایران با نتیجه ۹۵ بر ۸۷ به پیروزی رسید با کسب ۲۵ امتیاز بهترین بازیکن میدان شد.

در دیداری که ایران برابر لبنان با نتیجه ۸۲ بر ۶۰ شکست خورد آیدین نیکخواه بهرامی با کسب ۱۶ امتیاز بهترین بازیکن ایران بود.

ایران در دیدار نهایی این رقابت ها دوباره به لبنان رسید اما این بار توانست حریفش را شکست دهد و با قهرمانی در آسیا جواز حضور در المپیک پکن را بدست بیاورد. المپیکی که آیدین در آن حضور نداشت.
یکه تازی در باشگاه های آسیا به همراه صبا باتری
آیدین نیکخواه بهرامی در سال ۲۰۰۷ بهترین روز هایش را سپری می کرد و توانست قهرمان باشگاه های غرب آسیا شود. صباباتری در همان سال در باشگاه های آسیا که به میزبانی ایران بود نیز توانست الجلا سوریه را شکست دهد و قهرمان آسیا شود. صبا باتری در سال های ۲۰۰۴، ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ نیز قهرمان ایران بود.

مهران شاهین طبع درباره آن روزهای صبا باتری می گوید: “روزهای باورنکردنی خوبی داشتیم. هماهنگی، قدرت و تلاش در تمام تیم دیده می شد. آیدین نیز روزهای اوجش را سپری می کرد و به خوبی می درخشید، حیف شد. او بازیکنی بود که بعد از او هیچکس را همانندش ندیدم.”
جایش خالی است
برادر آیدین نیکخواه بهرامی که این روزها در تیم مهرام می درخشد پس از چهار سال هنوز جای خالی آیدین را احساس می کند و می گوید: “یادش را زنده نگه می دارم. جایش خالی است و من تنها می خواهم نماینده شایسته ای باشم چرا که همیشه می گویند هرکس صمد را می بیند گویی آیدین را دیده که به همین دلیل می خواهم چهره آیدین را حفظ کنم.”

وی ادامه می دهد: “اگر آیدین بود کار من نیز راحت تر بود. آیدین بازیکن بزرگی بود که می توانست در میدان مسابقه یکه تازی کند و همه را تحت کنترل خودش دربیاورد.”
بسکتبالیستی برای تمام دنیا
دهم دی ۱۳۸۶ خبر نخست سایت فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا)، درگذشت آیدین نیکخواه بهرامی بود. فدراسیون جهانی بسکتبال به طور رسمی درگذشت آیدین را به جامعه ورزش ایران تسلیت گفت و پس از آن هاکوپ خاجیریان دبیر کل کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا ناراحتی اش را از درگذشت آیدین اعلام کرد.

تیم ملی بسکتبال ایران در مرداد ۱۳۸۷ اردوی آماده سازی را در آمریکا و به میزبانی باشگاه “یوتا جونز” برپا کرد. در آخرین دیدار تدارکاتی یوتا جونز برابر تیم ملی ایران و بین دو نیمه این مسابقه، مسوولان این باشگاه پیراهن شماره ۸ یوتا جونز را به خانواده نیکخواه بهرامی تقدیم کردند. شماره هشت و نام آیدین نیکخواه بهرامی بر پشت این پیراهن حک شده بود تا نشان دهد که این ورزشکار تنها در ایران بزرگ نبود.

پس از آن و در جریان رقابت های جام جهانی بسکتبال ترکیه در حاشیه مراسم گرامی داشت بهترین بازیکنان، سرمربیان و حامیان بسکتبال، نام آیدین نیکخواه بهرامی در جمع چهره های درگذشتگان بسکتبال جهان گرامی داشته شد و در تالار افتخارات فیبا جای گرفت.
آیدین را فراموش نکنیم
گارد راس تیم ملی بسکتبال ایران و باشگاه مهرام صحبت هایش درباره آیدین را این گونه آغاز می کند: او همانند برادرم بود. هنوز ناراحتم. نباید اجازه دهیم که یاد آیدین فراموش شود. هردفعه که وارد سالن آزادی می شوم برای او فاتحه می خوانم. یاد او من را آرام می کند اما باور کنید که هنوز نبودنش را قبول نکرده ام.

وی ادامه می دهد: هنوز پرتاب سه امتیازی اش به ژاپن را فراموش نمی کنم. پیش از حامد حدادی او بود که رکورددار پرتاب از فاصله دور بود. همان رکوردی که امیر صدیقی برابر پتروشیمی آن را شکست اما پرتاب آیدین چیز دیگری بود.
صحبت های مهران شاهین طبع از روز سانحه
صبح زود بود که “جوزف” گارد راس تیم به من زنگ زد. نخستین کسی که از سانحه خبردار شده بود. زمانی که گفت آیدین تصادف کرده است سعی می کردم تا تایید کند حال آیدین خوب است اما او چیز دیگری گفت. جوزف نمی توانست خودش را کنترل کند و من از او بدتر. بدنم خیس عرق بود و تنها در خانه راه می رفتم. نمی دانم آن ساعت ها چگونه گذشت اما بسیار دشوار بود. هیچ کس باور نمی کرد. روزهای دشواری بود. نبودش در تمرین و مسابقه برای همه تلخ بود.
حامد حدادی
بهترین سنتر آسیا نیز در صفحه اجتماعی اش نوشته است،”چهار سال گذشت اما من هنوز باور نمی کنم. آیدین دلم برایت تنگ شده”
آیدین زنده است
آیدین نیکخواه بهرامی در یک سانحه رانندگی درگذشت اما او همچنان زنده است. یاد آیدین برای بسکتبال دوستان یادگاری مانده و همه برای شادی او تلاش می کنند. رقابت های حرکت های نمایشی برای یادبود سالگرد آیدین برگزار می شود تا دوباره در هفت دی همه به یاد آیدین و برای او در کنار یکدیگر جمع شوند. “آیدین اگر می دانست آن قدر طرفدار و دوستار دارد هیچوقت به آن سفر نمی رفت.” این صحبت مادرش در مراسم یادبودش بود.

۸ دی ۱۳۹۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ویج]
[مشاهده در: www.iranvij.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن