تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820493021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاد دانشگاه تهران: محبوبيت رييس جمهوري در تمام كشورها بسيار بالاست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استاد دانشگاه تهران: محبوبيت رييس جمهوري در تمام كشورها بسيار بالاست
اجتماعي. جنبش دانشجويي. روز دانشجو
شيراز- استاد مردم شناسي دانشگاه تهران گفت: تاثير انقلاب در اين است كه الان ما به هر كشوري كه برويم ايران را كامل مي‌شناسند و رييس جمهوري ايران نيز در تمام كشورها محبوبيت زيادي دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، دكتر ابراهيم فياض روز شنبه در آيين جنبش دانشجويان دانشگاه شيراز به مناسبت روز دانشجو افزود:ما ايراني‌ها درسه شاخه تفكر مي‌كنيم و شناخت شناسي داريم كه يك شعبه آن بحث غرب شناسي و غرب است كه دانشگاه‌هاي ما تابعي از غرب است.

وي اظهار داشت: يكي ديگر از شعبه ها، ايران شناسي است كه همين فضاي جغرافي است كه ما در آن زندگي مي‌كنيم و جغرافي فكري ما را تشكيل مي‌دهد و شعبه سوم آن اسلام است كه جهان بيني ما ايرانيان را تشكيل مي‌دهد .

فياض ادامه داد: اين سه شعبه زندگي ما ايرانيان را شكل مي‌دهد و ما بين اين سه شعبه قرار داريم و بعضي وقت‌ها در كشور ما كساني از يك شعبه وارد مي‌شوند و به شعبه‌اي ديگر مي‌روند.

عضو هيات علمي دانشگاه تهران گفت: ايران واقعيت ماست و به عهده دانشجويان است كه واقعيت كشور خود را بشناسند كه در اين زمينه بزرگترين مشكلات را داريم و هنوز بحثي در مورد آن نشده است.

فياض اظهار داشت: غرب را بايد خوب بشناسيم زيرا اگر آن را خوب نشناسيم ، جهان آينده و جهان فعلي را خيلي خوب نخواهيم شناخت.

وي ادامه داد: دانشجو مظهر واقعيت و جريان به سوي آينده است و نبايد به عنوان شلوغ بازي يا آنارشيسم باشد و هر دانشگاهي دچار چنين مواردي بشود هيچ وقت موفق نخواهد بود.

استاد مردم شناسي دانشگاه تهران افزود: دانشجوي ايراني به عنوان تبعه يك كشور بزرگ بايد در راه وسط حركت كند،دوره چهارم تاريخ ايران مناسب ترين دوره براي تطبيق و تبيين اسلام با غرب و با ايران است كه اگر اين كار را نكنيم شكست خواهيم خورد و دچار بحران مي‌شويم و حمال تاريخ خواهيم بود.

در قالب اين آيين همچنين دانشجويان با حضور بر سر تربت شهداي گمنام در دانشگاه شيراز و تجديد ميثاق با آنان قطعنامه خود را به مناسبت ‪ ۱۶‬آذرماه روز دانشجو خواندند.

در اين قطعنامه آمده است : تحولات سخت افزاري و بنيادين و دگرگوني‌هاي نرم افزاري و مفهومي ناشي از جريان انقلاب اسلامي چنان تاثير عميق و ژرفي بر روي باورها و ارزش‌ها و ساختارهاي حاكم بر ايران و جهان گذاشت كه همه انگاره‌هاي انسان محور غرب و شرق را فرو ريخت.

قطعنامه حاكي است: اين جريان ،انگيزه‌ها ، جهت‌گيري ها ، روش‌ها و اهداف جريان دانشجويي را نيز دستخوش تغييرات اساسي نمود و گفتمان ديني انقلاب اسلامي ، محور تعاملات و مبناي شكل‌گيري مناسبت‌ها تازه‌اي در پيكره ي دانشجويان مسلمان و جنبش دانشجويي برآمده از آن گرديد.

امروز با گذشت ‪ ۳۰‬سال از اين انقلاب ساختار شكنانه كه بر هم زننده ي معادلات سياسي و تئوري‌هاي جامعه شناسي دنياي مدرن بود در وضعيتي به سر مي بريم كه دشمنان قسم خورده آزادي و معنويت با عبور از دوران استعمار كهن در دوران فرانو از هيچ تلاش و كوششي براي بي‌هويت ساختن ملل مستقل انقلابي كوتاهي نمي‌كنند.

در اين قطعنامه آمده است: در اين ميان دانشجويان مسلمان به عنوان هسته هاي پيش برنده گفتمان انقلاب در مراكز علمي و دانشگاه‌ها رسالتي عظيم بر دوش دارند. جنبش دانشجويي مسلمان بعد از حادثه استكبار ستيزانه ‪ ۱۶‬آذر ‪ ۱۳۳۲‬حال گام را فراتر نهاده و با اتكا بر اصول و ارزش‌هاي گفتمان اسلامي باز توليد و نشر مباني تئوريك انقلاب و تكميل مفهومي جنبش دانشجويي را در دستور كار خود قرار داده است.

قطعنامه افزوده است: ما دانشجويان اعلام مي‌داريم كه با كشيده شدن خط بطلان بر الگوهاي تقليدي توسعه سوسياليستي و ليبراليستي نياز مبرم به ارائه يك الگوي پيشرفت اسلامي - ايراني مبتني بر عدالت اسلامي در آغاز دهه چهارم انقلاب احساس مي‌شود.ما دانشجويان بر اين باوريم كه استقامت بر گفته هاي امام خميني( ره) يگانه شرط تحقق پيشرفت و عدالت در دهه چهارم انقلاب محسوب مي‌گردد و لذا معتقديم نيل به عزت ، امنيت ، رشد و توسعه مادي و اعتلاي معنويت و اخلاقي ملت و كشور در گرو پايبندي به وصاياي بزرگ معمار انقلاب مي‌باشد.

ما دانشجويان مسلمان برپايي عدالت را به عنوان هدف بعثت انبياء و رمز ماندگاري حكومت اسلامي تلقي كرده و با توجه به وجهه عدالت و اجراي عدالت خواهانه انقلاب اسلامي و انتظار رهبر معظم انقلاب از دانشجويان به عنوان قشر پيشرو در جهت تبيين و اجراي عدالت بايد اهتمام خود را مصرف در جهت باز توليد مفهوم عدالت مبتني بر اموزه‌هاي اسلامي مي‌نماييم.

با توجه به شرايط حساس جامعه و كشور و موقعيت خطير فعلي ما دانشجويان همه نخبگان و فعالان سياسي كشور را به آرامش و وحدت فرا خوانده و اعتقاد راسخ داريم كه جز با وحدت كلمه رسيدن به پيشرفت و عدالت امكان پذير نخواهد بود.

بر اين باوريم كه در اين برهه از تاريخ با توجه به آپارتايد علمي بر مناسبت‌ها بين‌المللي و در جهت شكستن مرزهاي دانش ، علم آموزي و جهاد علمي به مثابه تكليف شرعي قلمداد مي‌گردد و ما دانشجويان اهتمام به تحقيق جنبش نرم افزاري را لازم دانسته و به همين جهت از مسئولين و دانشگاهيان ايجاد كرسي‌هاي نظريه پردازي و سازوكارهاي لازم جهت محقق شدن بسترهاي مناسب جهت توليد علم را خواستاريم.

اين مراسم در محل پرديس ارم دانشگاه شيراز برگزار شد .ك/‪۲‬
 شنبه 16 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن