تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815327459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نويسنده دفاع مقدس:داستان‌هاي انقلاب در حوزه كودك و نوجوان موفق‌تر از بزرگسال است


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: نويسنده دفاع مقدس:"داستان‌هاي انقلاب" در حوزه كودك و نوجوان موفق‌تر از بزرگسال است
تهران-حيات

داوود اميريان گفت: ادبيات داستاني انقلاب در حوزه كودك و نوجوان به دليل سرمايه‌‌گذاري بيشتر نهادها موفق‌تر از بخش بزرگسال بوده است.
به گزارش حيات به نقل از ستاد خبري دومين جشنواره داستان انقلاب اميريان در گفت‌وگو با اين ستاد اظهار داشت: در نگاهي كلي شروع جنگ بلافاصله پس از پيروزي انقلاب اسلامي، انقلاب را تحت تاثير خود قرار داد و در نتيجه افكار عمومي -كه نويسندگان هم جزوي از آن هستند- تحت تاثير بزرگي اين حادثه قرار گرفتند؛ بنابراين مي‌توان گفت كه شروع دفاع مقدس و توجه به فرهنگ جبهه جلوي رشد ادبيات انقلاب را گرفت.
وي ادامه داد: در ادبيات انقلاب به جز خاطرات شفاهي در بخش‌‌هاي ديگر دچار ضعف هستيم.
وي ادبيات داستاني انقلاب در حوزه كودك و نوجوان را موفق‌تر از حوزه بزرگسال عنوان كرد و افزود: حوزه كودك و نوجوان در ادبيات داستاني انقلاب به دليل سرمايه‌گذاري بيشتر و توجه نهادهايي چون كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان موفق‌تر از حوزه بزرگسال بوده است.
نويسنده كتاب "تركش ولگرد" خاطرنشان كرد: دوره نخست جشنواره داستان انقلاب به دليل شتاب‌زدگي عملكرد خيلي مطلوبي نداشت كه بخشي از اين كم رونقي به جوايز اندك جشنواره باز مي‌گردد، چرا كه هر چه ميزان جوايز درنظر گرفته شده بالاتر باشد، انگيزه بيشتري در نويسندگان براي خلق اثر ايجاد خواهد شد.
اميريان يادآور شد: بيش از كميت آثار بايد به كيفيت نيز در جشنواره توجه شود و اگر نگاه جهاني و بين‌المللي نيز مورد توجه قرار گيرد در ارتقاي جشنواره موثر خواهد بود.
وي بيان داشت: درست است كه آثار فاقد ارزش بايد از جشنواره حذف شوند، اما بسياري از آثار نيز وجود دارند كه اولين اثر نويسندگان جوان به حساب مي‌آيند و قاعدتا از نگاه حرفه‌اي لازم برخوردار نيستند و حذف آنها ممكن است باعث بي‌انگيزگي نويسنده و كناره‌گيري وي از نويسندگي شود، در حالي كه رسالت اصلي چنين جشنواره‌هايي كشف استعدادهاي جوان و كمك به رشد آنها است.
اميريان با تاكيد بر رتبه‌بندي آثار و اهداي جوايز به آنها گفت: سال گذشته هيچ اثري به عنوان اثر برتر انتخاب نشد، در حالي كه داوران ممكن است در هر دوره سلايق و سخت‌گيري متفاوتي براي انتخاب آثار داشته باشند، بنابراين انتخاب آثار برگزيده و شايسته رتبه‌هاي اول تا سوم، صرف‌نظر از نوسان كيفي آثار در هر دوره مي‌تواند منجر به توليد آثار فاخر و جذب نويسندگان حرفه‌اي به اين جشنواره شود.
پايان پيام
 شنبه 16 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن