تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815664893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رامين در جمع دانشجويان: *دانشجويان سرمايه‌هاي اصلي كشورند *بايد از روز دانشجو به عنوان يك ظرفيت استفاده شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رامين در جمع دانشجويان: *دانشجويان سرمايه‌هاي اصلي كشورند *بايد از روز دانشجو به عنوان يك ظرفيت استفاده شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

محمدعلي رامين گفت: اگر دولت هر آنچه امكانات كه در توان خود دارد صرف دانشجويان كند، كار زيادي نكرده؛ چراكه دانشجويان سرمايه‌هاي اصلي اين كشور هستند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمدعلي رامين در سالروز 16 آذر در جمع دانشجويان كوي خواهران دانشگاه تهران گفت: عناوين ، مسووليت‌آور است مانند انسان بودن من و شما يا شيعه يا مسلمان بودنمان و همين گونه است دانشجو بودن شما در ماجراي 16 آذر 1332 كه بعد از كودتاي 28 مرداد اتفاق افتاد در آن زمان كه نخست‌وزير وقت براي نجات از فشار انگليسي‌ها به آمريكايي‌ها پناه آورده بود و آمريكايي‌ها سر آن كلاه گذاشته و در نهايت اين منجر به كودتا شد انچنان خفقاني بر افكار عمومي ايراني‌ها وارد شده بود كه هر قشري كه فرض بكنيم دچار سكوت مرگ‌آوري گشته بود .

وي ادامه داد: اساتيد، روحانيون، بازاريان، ‌نخبگان سياسي و فرهنگي رسانه‌ها و احزاب همه ساكت بودند و ترس همه را فرا گرفته بود و در اين فضا كه هم انگليسي‌ها و آمريكايي‌ها مسلط بودند قرار بود هفدهم يا هجدهم آذرماه نيكسون به ايران بيايد و به شاه كه به وسيله‌ي كودتا بر ايران مسلط شده بود تبريك بگويد، شاه و عمال وي تلاش مي‌كردند كه در زمان ورود وي اعتراضي از سوي اقشار مختلف جامعه صورت نگيرد و به همين خاطر نيروهاي مسلح به مقابله با دانشجويان معترض به اين حركت پرداخته و وارد كوي دانشگاه تهران شدند و بسياري از آنان را مجروح و سه تن از آنان را شهيد كردند.

رامين ادامه داد: اين به اين دليل بود كه هم شاه و هم آمريكايي‌ها مي‌دانستند كه جوان دانشجوي شيعه‌ي ايراني هرگز زير بار استبداد جهاني و گردنكشان جهاني نمي‌رود و اگر ديگران نيز ساكت باشند او همواره از استقلال ملي خود دفاع خواهد كرد.

وي خطاب به دانشجويان اظهار كرد: نسل پيشين دانشجويان ايراني حاضر شدند كه جان خود را بدهند ولي سلطه‌ي بيگانه را تحمل نكنند اين روز، روز بزرگي است، اين روز بزرگ بر شما مبارك باد .

رامين كه دانشجويان دختر حاضر در اين مراسم را با عناوين دخترهاي اسلام ، شيعه فاطمه‌الزهرا و دختران خوب ايراني مخاطب سخنان خود قرار داده بود، گفت:‌ دانشجويان عزيز شما به عنوان بازماندگان آن جريان مبارز 16 آذر امروز آسودگي و امنيتي داريد كه براي حفظ آن نياز به جان دادن نداريد ولي آن راه را بايد ادامه دهيد. امروز قربانيان آن رويداد به افرادي كه ايران را به قله‌هاي علمي، سياسي و فرهنگي جهان رساندند افتخار مي‌كنند.

وي اظهار كرد: برخي مي‌خواهند از جريان 16 آذر عليه همان شهدا استفاده بكنند كه بايد در اين ميان دانشجويان حال حاضر كشور مانع اين كار آنها شوند.

رامين گفت: مسلمان يعني شهروند جهاني. شما هم مي‌توانيد به عنوان دانشجوي ايراني شهروندي جهاني باشيد كه در اين راه بايد نگاه خود را از انحصارات شخصي و حتي مرزهاي جغرافيايي فراتر ببريد و آنگاه نگاه‌تان را به بانوان مسلماني كه در ساير نقاط جهان در اروپا و آمريكا و ديگر نقاط آن مي‌افتد كه به انجام تكاليف ديني خود پرداخته ببريد كه بانوان مسلمان غزه را خواهيد ديد كه در حال مقاومت در برابر ظلم دشمنان خود هستند. انسان جهاني يعني همان كسي كه بايد جانشين خدا بر روي زمين باشد .

اين استاد دانشگاه گفت: اگر به شما بگويم شما اميد و آرزوي امام زمان(عج) هستيد و الگوي بسياري از بانوان حقيقت‌طلب در سطح جهان مي‌باشيد چه احساسي به شما دست خواهد داد؟ راز سعادت و خوشبختي براي هر كس در عالم تصميم وي براي خوش‌بخت كردن ديگران است . انسان برده محبت است. راز اينكه به عنوان يك دانشجو خوش‌بخت باشيد اين است كه در اختيار ملت، ‌خانواده و همشهريان خود باشيم.

رامين افزود: من در اوايل انقلاب اسلامي ايران در اروپا در دفاع از شهداي ايران به زندان افتادم كه در آن زمان با هماهنگي مسوولان زندان توانستم با استفاده از كتابخانه‌ي بسيار قديمي كه در آن قرار داشت به مطالعه‌ي فرهنگ، ‌تمدن و تاريخ غرب بپردازم و اين باعث شد كه در آينده آن مطالب را بتوانم در دانشگاه‌هاي اروپا تدريس كنم.

وي در استفاده از امكانات موجود به مثال زدن از يك دانه‌ي خرما پرداخت كه بسياري مي‌توانند از آن به انواع گوناگون استفاده كنند، گفت: اين درحالي است كه دانشجويان استعدادهاي بسيار بيشتري از يك هسته‌ي خرما در نهاد خود دارند.

رامين گفت: من حاضر هستم به تمامي شما دانشجويان مشورت دهم و به شما بگويم كه امكاناتي در حال حاضر در اختيار داريد كه تا كنون از آن استفاده نكرده‌ايد. روز دانشجو را دانشجويان ما به عنوان يك ظرفيت استفاده نمي‌كنند. ايشان وارث آن شهداي دانشجويي هستند كه خود را فداي عزت ملت مستقل خود كرده و براي اينكه آزادي ملت خود را به جهانيان نشان دهند در اين راه خود را قرباني كردند. اگر دولت تمامي امكاناتي را كه در اختيار خود دارد صرف شما نمايد كار زيادي نكرده زيرا كه شما سرمايه‌هاي اصلي اين ملت هستيد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري ايسنا، در اين جلسه رامين در جواب به سوال يكي از دانشجويان كه از وي اين گونه پرسيد زمان كلي‌گويي گذشته است و نبايد اين گونه به مباحث كلي كه آن چنان هم ظرفيت طرح ندارند پرداخت و بايد به مسايلي اين چنيني پرداخت كه چرا به رشته‌هاي علوم انساني بسيار كمتر توجه مي شود اگر امكاناتي هم هست در اختيار رشته‌هاي فني بايد قرار بگيرد و يا اينكه بازبيني مطالب درسي در سطح دانشگاه‌ها به گفته‌ي وزير علوم هر پانزده ‌سال يكبار صورت مي‌گيرد، گفت: هم كليات و هم جزييات بايد در كنار يكديگر مطرح شود و بايد از كليات به جزييات رسيد من هيچ‌گاه باندي و جناحي فكر نكرده‌ام و نمي‌كنم و نخواهم كرد. اين فكر غلط است كه تنها از رشته‌هاي فني حمايت شود ما در علوم انساني با داشتن منابع غني فعلا عقب مانده‌ايم و بايد در اين زمينه بدان‌جايي كه مقام معظم رهبري فرموده‌اند برسيم زيرا نخبگي در علوم انساني مهم‌تر از نخبگي در علوم فني است.

در ادامه‌ي اين جلسه رامين در پاسخ به اين سوال كه ما هم‌اكنون با مشكل نبود كار مواجه هستيم، اظهار كرد: در هيچ جاي تاريخ و جهان مشاهده نشده عده‌اي قليل بيايند و پاسخگوي نيازهاي يك جامعه‌ي ميليوني باشند. هر كس در جامعه خود مسوول است و نبايد توقع داشت كه يك نفر يا يك عده قليل بيايند و تمام مشكلات يك كشور را حل كنند. كسي نمي‌تواند در جامعه خود را نسبت به افراد ديگر جامعه مسوول نداند. ولي تناسب مسووليت‌ها متفاوت است از زمان كنفوسيوس مهم‌ترين ماموريت دولت‌ها ايجاد امنيت براي بروز و ظهور استعدادهاي يك جامعه بوده است.

رامين گفت: من به عنوان مشاور شما اين درخواست‌هاي شما را انتقال خواهم داد ولي بايد گفت جامعه ما داراي ظرفيت‌هاي بلااستفاده و مشكلات خودساخته است. ولي اين گونه آرزو مي‌كنم كه نسل بعد از شما به تك تك شما افتخار كند كه شما در دوران دانشجويي خود بهترين دانشجوهاي ايران بوده‌ايد .

به گزارش خبرنگار ايسنا، در اين مراسم فرهاد رهبر رييس دانشگاه تهران نيز سالروز 16 آذر را به دانشجويان تبريك و به آنان خسته نباشيد گفت.

انتهاي پيام
 جمعه 15 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن