تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815475402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزیر بهداشت چین مرگ اولین مورد انسانی ابتلا به آنفلوانزای مرغی در استان شن ژن این کشور را تایید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:
مقامات بهداشتی چین از مرگ اولین مورد انسانی ابتلا به آنفلوانزای مرغی در استان شن ژن این کشور خبر دادند. آنان عنوان کردند که آزمایش های انجام شده بر روی این مرد ۳۹ساله که به دلیل ابتلا به ذات الریه در بیمارستان بستری بود، وجود ویروس h5n1 را که به آنفلوانزای مرغی مرتبط است، تایید کرد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از بی بی سی ، هفته گذشته در پی تشخیص بیماری آنفلوانزای مرغی در حداقل یک مرغ در هنگ کنگ، دولت این کشور نسبت به شیوع این بیماری هشدار داد.
پس از آن که مرگ سه پرنده به دلیل آلودگی به ویروس h5n1 تائید شد، مقامات هنگ کنگ دستور دادند تا ۱۷ هزار قطعه مرغ معدوم شود.
مقامات هنگ کنگ همچنین واردات طیور از خارج را به مدت سه هفته ممنوع اعلام کردند تا مشخص شود که آیا منشاء این بیماری، طیور وارداتی بوده و یا در مرغداری های محلی بروز کرده است.
وزیر بهداشت چین به مقامات بهداشتی هنگ کنگ گفته است که فرد مبتلا به آنفلوانزای مرغی نه تنها تماسی با ماکیان نداشته، بلکه اخیرا به مسافرت هم نرفته بود.
در نوامبر سال ۲۰۱۰ هم یک زن ۵۹ ساله هنگ کنگی به دلیل ابتلا به آنفلوانزای مرغی در قرنطینه قرار گرفت، اما این زن توانست از این بیماری جان سالم بدر ببرد.
آنفلوانزای مرغی یک بیماری مشترک بین انسان و دام است و چند سال پیش اپیدمی آن ظاهرا از خاور دور آغاز شد، به شماری از کشورهای جهان سرایت کرد و نابودی هزاران قطعه طیور و مرگ دهها نفر را به دنبال آورد.
سازمان بهداشت جهانی گفته است از سال ۲۰۰۳ تاکنون ۳۳۱ نفر به دلیل ابتلا به آنفلوانزای مرغی جان خود را از دست دادند.
هر چند ویروس این بیماری از سال ۲۰۰۶ که جهان شاهد شیوع گسترده این نوع آنفلوانزا بود، در بیش از ۶۳ کشور از بین رفته است، اما از آن زمان این ویروس در کشورهای بنگلادش، چین، مصر، هند، اندونزی، و ویتنام همچنان باقی ماند.
در همین حال سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوه تحقیقات انجام شده بر روی این ویروس که در صورت انتقال به انسان می تواند مهلک باشد، ابراز نگرانی کرده است.
این نهاد بین المللی گفته است چنین تحقیقاتی می تواند خطراتی در پی داشته باشد و باید به طور جدی تحت کنترل قرار گیرد.
پژوهشگران هلندی و آمریکایی هفته گذشته اعلام کردند شیوه هایی را که این ویروس می تواند جهش پیدا کند و راحت تر بین انسان و سایر پستانداران شیوع یابد، کشف کرده اند.
در همین حال دولت آمریکا از دانشمندان درخواست کرده تا برای جلوگیری از تولید سلاح های بیولوژیکی جزییات تحقیقاتشان را منتشر نکنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن