تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816531435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايش دستگاه سانتريفيوژ و ماكت نيروگاه بوشهر در دانشگاه تهران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نمايش دستگاه سانتريفيوژ و ماكت نيروگاه بوشهر در دانشگاه تهران
نمايشگاه دستاوردهاي صنعت هسته اي ايران كه از چهارم آذرماه در دانشگاه تهران برگزار شده است براي اولين بار اقدام به نمايش گسترده و جزيي فعاليت ها و تكنولوژي صلح آميز هسته اي كشورمان براي عموم مردم دانشجويان و دانشگاهيان كرده است .
به گزارش (ايسنا) نمايشگاه « دستاوردهاي صنعت هسته اي ايران » كه به گفته مسئولان برگزار كننده آن با استقبال نسبي و خوب دانشجويان و دانشگاهيان روبه رو شده است تا 18 آذر ادامه دارد و پاسخگوي سئوالات دانشجويان در رشته هاي غيرمرتبط و نيز رشته هاي مرتبط با دانش و صنعت هسته اي است .
حدود شش سال است كه فعاليت هاي هسته اي ايران تحت تاثير مناقشه هسته اي كه در عرصه بين المللي شكل گرفته است قرار دارد و در اين مدت با وجود پيشرفت هاي فني و تكنولوژيكي صورت گرفته در تمامي بخش هاي اين صنعت و عبور ايران از مرز در اختيار گرفتن دانش و تكنولوژي هسته اي اطلاع رساني دقيق و مطلوبي به طور عمومي و تخصصي از سوي مراكز مرتبط و مسئول در اين امر صورت نگرفته است و بعضا اطلاع رساني درباره روند پيشرفت هاي هسته اي در اولويت آخر قرار گرفته است .
چادر بزرگ سفيد رنگي كه روبروي دانشكده داروسازي و در مسير دانشكده فني قرار گرفته است در نگاه نخست توجه دانشجوياني كه از اين محدوده عبور مي كنند را جلب مي كند و شايد در وهله نخست قرار گرفتن يك چادر بزرگ در دانشگاه دانشجويان را به داخل آن بكشاند. در طول مسير تابلو و علامت هايي كه وجود يك نمايشگاه را به دانشجويان اطلاع دهد بسيار كم است و حتي در سر در دانشگاه نيز تابلوي تبليغاتي و اطلاعيه اي ديده نمي شود. قرار گرفتن چادر نمايشگاه در شمالي ترين نقطه دانشگاه تهران موجب شده تا دانشجويان دانشكده داروسازي و فني بيش ترين بازديد را از اين نمايشگاه داشته باشند; چون نمايشگاه سر راهشان است .
در نمايشگاه « دستاوردهاي صنعت هسته اي ايران » كه قرار است در صورت به دست آوردن موفقيت نسبي در ديگر دانشگاه هاي تهران و نيز شهرستان ها برگزار شود به مدت 10 روز بخش هاي « اكتشاف و استخراج » « مركز توليد كيك زرد » « مركز غني سازي اورانيوم نطنز » « توليد زيركونيوم و آلياژهاي نوين » « توليد قرص و مجتمع سوخت هسته اي » « نيروگاه اتمي بوشهر » « پژوهشگاه علوم و فنون هسته اي » معرفي شده اند.
در ابتداي ورود به نمايشگاه ماكت بزرگي از چرخه توليد انرژي هسته اي از استخراج و اكتشاف اورانيوم تا نيروگاه اتمي به نمايشگاه گذاشته است . در هر يك از غرفه ها با استفاده از بنر توضيحات به شكل تصويري و مكتوب و نيز ارايه توضيحات شفاهي توسط كارشناسان و متخصصان مربوطه ارايه مي شود. بر روي هر يك از بنرها مصرع هاي كوتاهي نوشته شده است :
« ما فاتحان قلعه هاي فخر تاريخيم » ...
نيروگاه اتمي بوشهر غرفه ديگري است كه بخش هاي مختلف نيروگاه نيز بر روي بنر توضيح داده شده است . همچنين در اين غرفه ماكتي از نيروگاه بوشهر كه در برش هاي عرضي و طولي نماي داخلي رآكتور نيروگاه نشان داده شده است . قرار داد ساخت و تكميل نيروگاه اتمي بوشهر در سال 1995 ميان ايران و روسيه منعقد شد و تا امروز روند ساخت و تكميل آن ادامه يافته است . با راه اندازي نيروگاه بوشهر هزار مگاوات از برق كشور با بهره گيري از انرژي هسته اي تامين مي شود.
رضا آقازاده رييس سازمان انرژي اتمي كشورمان در حاشيه بازديد از نمايشگاه دستاورهاي صنعت هسته اي در خصوص راه اندازي نيروگاه بوشهر گفت : اميدواريم اگر مشكلاتي كه روس ها براي جبران تاخيرات دارند رفع شود و اگر بدقولي نكنند امسال آغاز سوخت گذاري را شاهد باشيم .
آقازاده گفت : ما اميدواريم سال 1388 شروع توليد برق هسته اي از طريق نيروگاه اتمي بوشهر باشد .
مجتمع آب سنگين اراك و رآكتور تحقيقاتي اراك غرفه ديگر اين نمايشگاه بودند. در اين بخش نيز ماكتي از كارخانه توليد آب سنگين اراك و نيز ماكت شيشه اي رآكتور در قالب بنر اطلاع رساني شده است .
همچنين مجتمع آب سنگين اراك در قالب يك ماكت براي عموم به نمايش گذاشته شده است .
در بخش ديگر اين نمايشگاه پژوهشگاه علوم و فنون هسته اي و پژوهشكده هاي زير مجموعه ي آن از جمله پژوهشكده ي فيزيك پلاسما وگداخت هسته اي مواد كاربرد پرتوها تحقيقات كشاورزي پزشكي و صنعتي كرج به نمايش گذاشته شده است .
 چهارشنبه 13 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1030]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن