تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816788748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پايگاه اطلاع رساني محروميت زدايي در ايران مهر باران افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:موج: پايگاه اطلاع رساني محروميت زدايي در ايران "مهر باران" افتتاح شد
خبرگزاري موج - به همت سازمان دانشجويان جهاددانشگاهي پايگاه اطلاع رساني محروميت زدايي در ايران "مهرباران" صبح امروز رسماً افتتاح شد.
به گزارش موج به نقل از روابط عمومي جهاددانشگاهي، در مراسم افتتاحيه اين پايگاه اطلاع رساني كه با حضور دكتر علي منتظري مشاور رييس جمهور، سعيد پورعلي معاون فرهنگي جهاددانشگاهي ، سعيد ستاري معاون مشاركت‌هاي مردم كميته امداد امام خميني (ره) همراه بود، دكتر منتظري در سخناني تشكيل سازمان دانشجويان جهاددانشگاهي را حركتي بنيادين و مبارك خواند و اظهار داشت: سازمان دانشجويان جهاددانشگاهي به واقع سلول بنيادي فعاليت‌هاي فرهنگي جهاددانشگاهي است و توجه به مساله محروميت‌زدايي قلب فعاليت‌هاي اين سازمان محسوب مي‌شود.
دكتر منتظري در آستانه سالروز تشكيل شوراي عالي انقلاب فرهنگي، خاطرنشان كرد: جهاددانشگاهي نهادي برآمده از بطن انقلاب فرهنگي است كه امروز با راه اندازي‌ سازمان‌ها و مراكز متعدد توانسته خدمات ارزشمندي را به جامعه ارايه دهد كه در اين ميان فعاليت‌هاي سازمان دانشجويان در عرصه محروميت‌زدايي يكي از مهمترين خدمات و اقدامات جهاددانشگاهي است.
وي با اشاره به اينكه در انديشه امام خميني (ره) ، جنگ فقر و غنا ، نبردي پايدار و هميشگي است، تصريح نمود: بايد در عرصه محروميت زدايي و مبارزه با فقر، تبعيض و نابرابري بايد از نيروهاي اصيل بهره برد.
دكتر منتظري در پايان گفت: مهمترين هدف در حركت‌هاي محروميت زدايي از بين بردن ريشه‌هاي فقر و نابرابري و تبعيض است كه اين مساله خود حركت فرهنگي ارزشمندي مي‌باشد.
در اين مراسم سعيد پورعلي معاون فرهنگي جهاددانشگاهي نيز در سخناني انديشه عدالتخواهي را محور اصلي حركت‌ها و جوش و خروش جوانان مسلمان انقلابي در دوره‌هاي مختلف انقلاب دانست و گفت: توجه به محروميت‌زدايي يكي از مؤلفه‌هاي انديشه و تفكر عدالتخواهي است كه ريشه در تعاليم مقدس قرآن و اهل بيت (ع) و آرمانهاي انقلاب اسلامي دارد.
پورعلي در ادامه با اشاره به تلاش برخي عناصر براي نفي رسالت هاي اجتماعي دين، افزود: مبارزه با فقر و تبعيض و محروميت فراتر از اينكه يك وظيفه انساني است، تكليفي الهي و ديني محسوب مي‌شود و نهادهاي انقلابي همچون جهاددانشگاهي بايد به ترويج اين تفكر در جامعه و به ويژه دانشگاه‌ها بپردازند.
وي در ادامه با بيان اينكه دانشجويان همواره در عرصه عدالتخواهي پيشتاز بوده‌اند، يادآور شد: امروزه حركت دانشجويان در زمينه محروميت زدايي به شكل زيبايي تجلي يافته و با ايجاد ارتباط ميان گروه‌هاي دانشجويي فعال و مسوولان و استفاده از تجربيات پيشكسوتان اين حوزه مي‌توان از ظرفيت‌هاي دانشجويان بيش از پيش بهره برد.
معاون فرهنگي جهاددانشگاهي، ايجاد فضايي براي انتقال دانش و تجربيات گروه‌هاي دانشجويي حامي محرومان را يكي از ثمرات راه اندازي اين پايگاه اطلاع رساني عنوان كرد و با اشاره به لزوم توجه به نقش مردم در زمينه مبارزه با محروميت و فقر، افزود: مبارزه با موانع فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و ... در عرصه محروميت زدايي، براي از بين بردن ريشه‌هاي محروميت، امري ضروري است.
در اين مراسم سعيد ستاري معاون مشاركت‌هاي مردمي كميته امداد امام خميني (ره) نيز در سخناني حضور در عرصه مبارزه با فقر و محروميت را امري مقدس خواند و گفت: فعاليت گروه‌هاي جهادي در نقاط محروم كشور اقدامي بسيار ارزشمند و الگويي مناسب و موفق براي تكثير و ترويج در سطح جامعه است.
وي با اشاره به اقدامات كميته امداد امام خميني (ره) در راستاي محروميت زدايي، خاطرنشان كرد: به منظور توانمندسازي خانواده‌هاي فقير در استان‌هاي محروم كشور طرح جامعي توسط كميته امداد بزودي آغاز خواهد شد كه طي آن ده هزار خانواده محروم تحت پوشش قرار مي‌گيرند.
ستاري با اشاره به نقش موثر جهاددانشگاهي در ساماندهي گروه‌هاي جهادي دانشجويي حامي محرومان ، تصريح نمود: اميدواريم با راه اندازي اين پايگاه اطلاع رساني كه اقدامي مبتكرانه است، در سال نوآوري و شكوفايي بتوانيم گام‌هاي موثري در جهت محروميت زدايي از جامعه برداريم.
در ابتداي اين مراسم محمود عليگو سرپرست سازمان دانشجويان جهاددانشگاهي در سخناني كوتاه با ارايه گزارشي از روند راه اندازي اين پايگاه اطلاع‌رساني ، اظهار داشت: سازمان دانشجويان جهاددانشگاهي توانسته با ايجاد دغدغه مبارزه با فقر و محروميت در ميان دانشجويان، گام بلندي به سوي ترويج فرهنگ محروميت‌زدايي بردارد.
وي با اشاره به اينكه اين پايگاه مي‌تواند منعكس كننده فعاليت‌هاي محروميت زدايي در كشور باشد، افزود: سازمان دانشجويان جهاددانشگاهي به دنبال ترويج تفكر علمي به همراه ايجاد شور و اشتياق و روحيه مبارزه با فقر و محروميت در ميان دانشجويان است.
يادآور مي‌شود، در ابتداي اين مراسم نيز توضيحاتي درخصوص بخش‌هاي مختلف اين پايگاه اطلاع رساني توسط يكي از كارشناسان ارايه شد.
گفتني است، در پايان مراسم اين پايگاه اطلاع رساني به آدرس اينترنتي WWW.MEHRBARAN.COM افتتاح شد.
 چهارشنبه 13 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن