تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814983268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانشگاه آزاد اسلامي از مرحله تخريب ها و جوسازي ها به سلامت عبور خواهد كرد دكتر جاسبي در همايش تجليل از روحانيون اهل قلم :


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: دانشگاه آزاد اسلامي از مرحله تخريب ها و جوسازي ها به سلامت عبور خواهد كرد دكتر جاسبي در همايش تجليل از روحانيون اهل قلم :
نخستين همايش تجليل از روحانيون اهل قلم توسط معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي در واحد علوم و تحقيقات با حضور رئيس دانشگاه آزاد اسلامي ، معاون پژوهشي و فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد .
دكتر جاسبي در اين همايش با اشاره به تخريب ها و جوسازي هاي اخير عليه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامي عنوان كرد: مطمئنا دانشگاه آزاد اسلامي از اين مرحله نيز به سلامت عبور خواهد كرد. در ادامه دكتر عبدالله جاسبي ، با بيان اينكه روحانيت در طول تاريخ ايران نقش برجسته اي در نهضت ها و جنبش هاي مردمي داشته است، گفت: متاسفانه در نهضت هاي مشروطه، جنبش تنباكو و صنعت ملي نفت به دليل فقدان برنامه ريزي و تشكيلات از ظرفيت بزرگ روحانيت استفاده نشد اما انقلاب اسلامي با رهبري داهيانه امام راحل و هوشمندي مردم از اين استعداد بالقوه بهره شاياني گرفت.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي اظهار داشت: رهبري حضرت امام خميني (ره) پس از پيروزي انقلاب موجب شد كه بعد از گذشت سال ها جلوي تخريب ها و موانع موجود مقابل روحانيت گرفته شود و اين قشر تاثيرگذار به صورت جدي وارد صحنه شود.
وي با اشاره به آماج حملات بدخواهان و مخالفان انقلاب عليه چهره هاي اصيل روحاني در ابتداي پيروزي انقلاب بيان كرد: شهيد بهشتي، آيت الله خامنه اي و آيت الله هاشمي رفسنجاني از چهره هايي بودند كه بيشترين حملات و تخريب ها را تحمل كردند كه هوشمندي مردم و ايستادگي محكم امام و برنامه ريزي حزب جمهوري اسلامي ايران تمامي اين جوسازي ها را خنثي كرد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تاكيد بر اينكه در سال هاي نخستين انقلاب اسلامي شخصيت هايي نظير شهيد مطهري، شهيد مفتح و شهيد بهشتي پل ارتباطي ميان حوزه و دانشگاه بودند، تصريح كرد: با ايجاد انقلاب فرهنگي و تحولي كه در سطح مراكز آموزش عالي بوجود آمد، ارتباط حوزه و دانشگاه استحكام بيشتري پيدا كرد و هزاران روحاني در سطح دانشگاه ها شروع به تحصيل و تدريس كردند.
دكتر جاسبي ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامي نيز از ابتداي كار موضوع تشكيل دفاتر فرهنگ اسلامي را با حضور روحانيون مطرح كرد و عليرغم بسياري از مخالفت ها، بر قرارگرفتن افراد روحاني در راس امور فرهنگي دانشگاه ها تاكيد و اصرار داشت.
وي با بيان اينكه نگارش و تاليف به فعاليت هاي دانشگاهيان و حوزويان عمق مي بخشد، گفت: دنياي امروز، دنياي فرهنگي است بنابراين بايد اسلام را به عنوان يك فرهنگ به تمامي نقاط جهان صادر كرد كه مطمئنا نقش دانشگاه و حوزه در اين مسير حائز اهميت است.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي خاطرنشان كرد: علامه طباطبايي، شهيد مطهري و افرادي نظير دكتر شريعتي و بازرگان توانستند در اوج جريانات ماركسيستي از طريق نگارش و قلم اسلام را به غرب و شرق معرفي و حساب فرهنگ اسلامي را از ديگر ايدئولوژي ها جدا كنند. به گزارش ايسكانيوز،دكتر جاسبي ادامه داد: اميدواريم برگزاري همايش هايي با عنوان روحانيون اهل قلم كه در دانشگاه آزاد اسلامي آغاز شده مقدمه اي براي گسترش و توسعه چنين رويه اي در سطح دستگاه ها و كشور باشد.
وي با بيان اينكه دانشگاه آزاد اسلامي در راستاي توسعه علم و دانش و پاسداري از قلم گام هاي بلندي برداشته است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامي توانست قافله علم و دانش را بدون هيچ كمك دولتي در كشور به حركت درآورد و دستاوردهاي بزرگي را ايجاد كند.
دكتر جاسبي با اشاره به تخريب ها و جوسازي هاي اخير عليه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامي عنوان كرد: مطمئنا دانشگاه آزاد اسلامي از اين مرحله نيز به سلامت عبور خواهد كرد و از اين آزمايش بزرگ و امتحان الهي سربلند بيرون آمد.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي در پايان گفت: براي عبور از اين آزمايش يقينا بايد تخريب شويم و مورد فحاشي هم قرار گيريم اما مطمئنا نام تمامي كساني كه در اين راه ايستادگي و براي اعتلاي علمي و فرهنگي كشور در دانشگاه آزاد اسلامي فعاليت كردند، جاودانه خواهد شد.به گزارش ايسكانيوز، در ادامه اين مراسم و با حضور دكتر جاسبي از دكتر مظاهري معاون فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي، حجت الاسلام هاشم زاده هريسي عضو خبرگان رهبري و رئيس دفتر فرهنگ اسلامي واحد علوم و تحقيقات و حجت الاسلام صفوي مشاور معاونت فرهنگي دانشگاه و روحانيون اهل قلم تجليل به عمل آمد.
بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي دانشگاه آزاد اسلامي با حضور رئيس دانشگاه آزاد اسلامي از برنامه هاي جانبي مراسم امروز بود.
دانشگاه آزاد اسلامي، توان بالقوه فرهنگي نظام در حوزه كتابت و قلم را به معرض نمايش گذاشت
همچنين دبير نخستين همايش تجليل از روحانيون اهل قلم، گفت: دانشگاه آزاد اسلامي با فعاليت هاي فرهنگي گسترده اي كه داشته است، توانسته توان فرهنگي نظام در حوزه كتابت و قلم را به معرض نمايش گذارد.
حجت الاسلام صالحي دراين همايش با بيان اين مطلب افزود: 40 مولف و 120 جلد كتاب در موضوعات فرهنگي به دبيرخانه اين همايش ارسال شد كه هفت مقاله به عنوان مقاله برتر شناخته شد و دو مقاله حائز دريافت جوايز ويژه شد.وي در بخش ديگري از سخنان خود پيشنهاد داد، دبيرخانه دائمي تجليل از نويسندگان و اهل قلم در دانشگاه آزاد اسلامي راه اندازي شود.صالحي با اشاره به اينكه كتاب و قلم در دين اسلام از اهميت و جايگاه ويژه اي برخوردار است، خاطرنشان كرد: به همين دليل مساله چاپ و نشر در سراسر كشور به خصوص دانشگاه ها بايد گسترش يابد.وي با بيان اينكه دانشگاه آزاد اسلامي با حمايت امام خميني(ره) تاسيس شد و امروز توانسته به عنوان بزرگ ترين دانشگاه حضوري جهان مطرح باشد، گفت: كارهاي فرهنگي بزرگي در دانشگاه آزاد اسلامي صورت گرفته و برگزاري اين همايش به عنوان نخستين همايش تجليل از روحانيون اهل قلم در سطح دانشگاه هاي كشور نيز مقدمه اي بر انجام كارهاي بزرگ ديگري خواهد بود.

همايش تجليل از روحانيون اهل قلم بايد سالانه و يا حداقل دوسالانه برگزار شود
دكتر مظاهري ابراز اميدواري كرد، همايش تجليل از روحانيون اهل قلم سالانه يا حداقل دو سالانه برگزار شود كه در اين رابطه كارهاي خوبي صورت و با هماهنگي حوزه معاونت پژوهشي و فرهنگي برنامه ريزي هاي مناسبي با توجه به فرصت زماني صورت گرفته است.
معاون فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي در نخستين همايش تجليل از روحانيون اهل قلم كه توسط معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي در واحد علوم و تحقيقات برگزار شد، گفت: مصادف با ربع قرن فعاليت دانشگاه و همچنين سالگرد بزرگداشت علامه طباطبايي بهانه اي شد تا بيشتر مقالات تنظيم شده در اين رابطه باشند.
مظاهري گفت: در بحث مباني قرآن و عترت در پژوهشكده قرآن و عترت بخشنامه اي ابلاغ و مبني بر آن مباني فلسفه علامه طباطبايي بايد در فهرست اصلي كار قرارگيرد و بحث محور اصلي موضوع مقالات كه حتما دبيرخانه همايش و پژوهشكده قرآن و عترت بايد به آن توجه داشته باشند.وي خاطرنشان كرد: در رابطه با ربع قرن فعاليت دانشگاه آزاد اسلامي مباني و مباحث فراواني مطرح است و هنر مديريت دانشگاه كه با مبالغ اندكي كه حضرت امام(ره) اهدا كردند و با نبود هيچ بودجه دولتي و با توجه به هجمه هاي اخير پابرجا مانده زيرا اين هجمه ها نه با مصالح كشور همخواني دارد و نه با عقلانيت و معنويت.
وي افزود: بايد هنر مديريت و سنتي كه دانشگاه آزاد اسلامي در بحث آموزش عالي آن را شكست ،پاس داشت و اگر قائل به انديشه امام هستيم در اين زمينه نيز بايد به آن توجه كنيم.
مظاهري افزود: تنوع تعداد مقالات هم از طرف ارسال كنندگان و هم تعداد كتب قابل توجه است و در اكثر مقالات هر چه به سوي برگزيدگان حركت مي كنيم تحصيلات حوزوي روحانيون و حضور روحانيون اهل قلم را در محيط هاي دانشگاهي قابل توجه مي بينيم.به گزارش ايسكانيوز،معاون فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي افزود: با معاونت پژوهشي هماهنگي و تفاهم هاي خوبي درخصوص همايش هايي كه بار پژوهشي دارند صورت گرفته است.
در اين مراسم با حضور دكتر جاسبي از دكتر مظاهري معاون فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي، حجت الاسلام هاشم زاده هريسي عضو خبرگان رهبري و رئيس دفتر فرهنگ اسلامي واحد علوم و تحقيقات و حجت الاسلام صفوي مشاور معاونت فرهنگي دانشگاه و روحانيون اهل قلم تجليل به عمل آمد.بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي دانشگاه آزاد اسلامي با حضور رئيس دانشگاه آزاد اسلامي از برنامه هاي جانبي مراسم بود.

حمايت ويژه از اهل قلم به منظور افزايش سطح توليد علم در دستور كار است
معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي گفت: به منظور ساماندهي توزيع كتب چاپ شده و افزايش سطح توليد علم عقد قرارداد با بخش خصوصي در دستور كار اين معاونت قرار دارد.
دكتر فريدون رهنماي رودپشتي در همايش تجليل از روحانيون اهل قلم با اشاره به اينكه جهت گيري ما در دانشگاه آزاد اسلامي، بكارگيري دانش و مهارت هاي نوين در فعاليت هاي آموزشي وپژوهشي گفت: اهداف كلان دانشگاه مديريت دانش و ماموريت ما حفظ هويت هاي معنوي و اسلامي است.
وي با بيان اينكه سياست هاي حمايتي معاونت پژوهشي دانشگاه آزاد از اهل قلم، نهادي و انگيزشي است، گفت: ارتقاي علم، پرداخت حق التاليف و حق التشويق و صيانت از آثار از جمله اين موارد به طور كلي با تشكيل كميته انتشارات و تفويض اختيار فرآيندهاي آسان تر و تسريع در امور صورت مي گيرد.
رهنما در بخش ديگري از سخنان خود گفت: انتظار ما اهتمام جدي در اين امر و توجه به بحث كرسي هاي نظريه پردازي، نقد و مناظره، توسعه كمي و كيفي كتب تاليفي، تصنيفي و نقدي و ارائه كتب تاليفي و ترجمه به نام دانشگاه است.
معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينكه حق تاليف كتاب در دانشگاه آزاد اسلامي از ساير دانشگاه ها بيشتر است، گفت: معاونت فرهنگي و پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي به منظور حمايت از اهل قلم تفاهمنامه همكاري امضا كرده اند.
وي يادآور شد: تعداد كتب تاليفي دانشگاه آزاد اسلامي در سال گذشته 640 كتاب بود كه تا سال 1390 به دو هزار و تا چشم انداز 1404 به 25 هزار كتاب خواهد رسيد.
به گزارش ايسكانيوز، وي اذعان داشت: براي تحقق اين هدف، هر يك از اساتيد دانشگاه بايد حداقل يك مقاله و كتاب داشته باشند تا بتوانيم از حقوق دانشگاه در رتبه بندي هاي جهاني دفاع كنيم.
در مراسم امروز و با حضور دكتر جاسبي از دكتر مظاهري معاون فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي، حجت الاسلام هاشم زاده هريسي عضو خبرگان رهبري و رئيس دفتر فرهنگ اسلامي واحد علوم و تحقيقات و حجت الاسلام صفوي مشاور معاونت فرهنگي دانشگاه و روحانيون اهل قلم تجليل به عمل آمد.
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن