تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804945427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کشف رادیواکتیو در شیر خشک تولیدی شرکت میجی ژاپن و سقوط ده درصدی ارزش سهام این شرکت


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:
با وجود گذشت ۹ ماه از حادثه انفجار نیروگاه اتمی فوکوشیما، هر روز اخبار جدیدی از نشت مواد رادیواکتیو از این نیروگاه منتشر می شود. اینک پژوهشگران در شیر خشک های تولیدی یک شرکت ژاپنی ماده رادیو اکتیو ‘سزیم’را یافتند. این کشف، نگرانی ها را در مورد ورود آلودگی های هسته ای به غذای کودکان افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، شرکت ‘می جی’ تولید کننده شیر خشک در توکیو اعلام کرد، هفته گذشته اثر سزیم ۱۳۷ و سزیم ۱۳۴ را در محصولات تولیدی ماه مارس (فروردین) این شرکت پیدا کرده است. این شرکت با انتشار بیانیه ای از جمع آوری فوری ۴۰۰ هزار قوطی شیر خشک از سطح فروشگاه های این کشور خبر داد.
مسئولان این شرکت از چگونگی عرضه شیر خشک های آلوده در فروشگاه های این کشور ابراز بی اطلاعی کرده اند. شیر خشک های آلوده تولید ماه های مارس و آوریل با تاریخ انقضای ماه اکتبر ۲۰۱۲ هستند.
تحقیقات در مورد محصولات این شرکت، ماه گذشته با شکایت یک مشتری آغاز شد.
شرکت می جی اعلام کرد، مقدار سزیم موجود در قوطی های ۸۵۰ گرمی ایمن هستند و سلامت کودکان را به خطر نمی اندازند.
این کشف، تاکیدی است بر اینکه پس از گذشت ۹ ماه از نشت و آسیب دیدگی نیروگاه هسته ای فوکوشیمای ژاپن بر اثر زمین لرزه و سونامی، هنوز خطر آلوده شدن مواد غذایی به تشعشعات رادیواکتیو وجود دارد.
قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مواد رادیو اکتیو موجود در هوا، زمین و غذا می تواند به dna انسان آسیب رسانده و موجب بروز سرطان خون لوسمی و دیگر انواع سرطانها شود.
‘اسلیم دینسدال’ مشاور سلامت و ایمنی در انگلیس در این باره گفت: اگرچه کودکان بسیار آسیب پذیرند، اما اگر در معرض آلودگی هسته ای در مقادیر کم قرار گیرند ممکن است تهدید، چندان جدی نباشد.
وی اظهار داشت: البته اگر قوطی های شیرخشک حاوی سزیم رادیواکتیو باشد حتی به میزان اندک، باید از توزیع و مصرف آن در بازار جلوگیری شود.
شرکت ‘نومورا هلدینگز’ با توجه به دیدگاه مشتریان در مورد سلامت تولیدات شرکت ماجی، رتبه بندی خود در مورد این شرگت را از ‘خرید’ به ‘خنثی’ کاهش داد.
وزیر بهداشت ژاپن نیز با توجه به نگرانی خانواده ها اطمینان داد میزان آلودگی شیر خشک ها به مواد رادیواکتیو بسیار کم است و محصولات آلوده بسرعت از بازار جمع آوری می شوند.
این شرکت بخشی از شیر خشک تولیدی خود را تحت اسامی مختلف به کشورهای دیگر از جمله ویتنام صادر می کند.
به گفته پزشکان خطر ابتلا به سرطان و دیگر بیماریهای ناشی از نشت مواد رادیواکتیو در بین نوزادان و کودکان بسیار بیشتر از بزرگسالان است.
چند روز قبل نیز اعلام شد آب آلوده به مواد رادیواکتیو از نیروگاه اتمی دائیچی فوکوشیما به اقیانوس آرام نشت کرده است.
نیروگاه اتمی فوکوشیما ژاپن یازدهم مارس سال جاری میلادی در پی بروز زلزله و سونامی دچار صدمات جدی شد. این حادثه باعث آلودگی آب، برنج ، ماهی و دیگر محصولات غذایی در مناطق اطراف این نیروگاه شده است.
انتشار این خبر باعث شد تا ارزش سهام شرکت میجی ژاپن حدود ۱۰‏ درصد سقوط کند که از ماه مه ۲۰۰۹ میلادی بی.سابقه بوده است.
شرکت میجی خواهان بازپس گرفتن ۴۰۰ هزار قوطی شیرخشکی شده که در سراسر ژاپن عرضه شده است.
مادری که نوزادش را به آغوش گرفته بود در این باره به یورونیوز گفت: “خیلی سخت است که متوجه شویم به چه چیزی اعتماد داشته.ایم. ما فکر می کردیم که محصولات اینجا مطمئن است … هرگز فکر نمی.کردم که شیرخشک هم آلوده شده باشد.”
چند ماه پیش نیز در شیر چهار مادر ژاپنی به مقدار کم مواد رادیو اکتیوی پیدا شده بود.
پس از وقوع شدیدترین زلزله تاریخ ژاپن در حدود ۱۰ ماه پیش، سونامی بزرگی در ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ نیروگاه اتمی دائیچی فوکوشیما را درهم کوبید. این حادثه باعث بروز ایجاد تشعشعات اتمی شد.
مقامات ژاپنی می.گویند مقدار مواد رادیواکتیو در آب رآکتورهای شماره دو فوکوشیما به ۱۰ میلیون برابر بیشتر از حد معمول رسیده است.
مرکز اتمی فوکوشیما یک (فوکوشیما دایی.شی) شامل شش راکتور است که با زمین.لرزه ۹ ریشتری و سونامی روز ۱۱ مارس ۲۰۱۱ جریان برق آن قطع شد. قطع جریان برق این نیروگاه موجب شد تا سیستم خنک.کننده آن از کار بیفتد.
راکتور شماره سه این نیروگاه بر اثر انفجار شدیداً آسیب دید که در پی آن مخلوطی از اکسید اورانیوم و پلوتونیوم ایجاد شد که بسیار خطرناک است.
چین، سنگاپور، هنگ کنگ و شماری دیگر از کشورهای منطقه، واردات سبزیجان، لبنیات و غذاهای دریایی را به دلیل نگرانی از آلوده بودن به مواد رادیواکتیو ممنوع کردند.
پیش از این نیز مقامات بهداشت آمریکا واردات شیر، لبنیات، میوه و سبزی از چهار منطقه نزدیک به مرکز (فوکوشیما، ای.باراکی، توشی.گی و گونما) را ممنوع اعلام کرده. بودند.
بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده، زمین.لرزه مارس ۲۰۱۱ در ژاپن “گران.ترین” فاجعه طبیعی تاریخ بشر به.شمار می.رود که ۲۰۰ تا ۳۱۰ میلیارد دلار خرج برداشته است.
همچنین مرکز ایمنی غذایی هنگ.کنگ اعلام کرد که شیر خشکی که از ژاپن به این کشور وارد شده، برای کودکان خطری ندارد و از والدین نوزادان خواست نگران نباشند.
مرکز ایمنی غذایی هنگ.کنگ این بیانیه را پس از آن منتشر کرد که برخی رسانه.ها گزارش دادند در شیر خشکی که توسط شرکت غذایی میجی هلدینگز ساخته شده است سزیوم رادیواکتیو پیدا شده است.
این مرکز غذایی اعلام کرد که هنگ.کنگ از زمان وقوع حادثه هسته.یی فوکوشیما دایچی همه.ی مواد غذایی را که از ژاپن وارد کرده است مورد بررسی قرار داده و همه.ی شیر خشک.هایی که از ماه مارس تاکنون وارد شده است کاملا ایمن است و به همین دلیل فروش شیر خشک فعلا ادامه خواهد داشت.
این در حالی است که فروشگاه.های اینترنتی با وجود این که هیچ.گونه مواد رادیواکتیوی در کالاهای خود پیدا نکرده.اند، از فروش شیر خشک میجی خودداری کرده.اند.
طبق گزارشات ۸/۳۰ بکرل سزیوم رادیواکتیو در هر کیلوگرم شیر خشک میجی یافت شده است.
شرکت میجی اعلام کرد که به طور رایگان ۴۰۰ هزار قوطی شیر خشک را جایگزین خواهد کرد. این شرکت توضیح داد که این آلودگی ممکن است نتیجه.ی هوای آلوده در روند خشک کردن مواد خام باشد.
آژانس خرید و فروش شرکت میجی در شانگهای نیز اعلام کرد که شیر خشکی که در حال حاضر در چین به فروش گذاشته شده است از استرالیا وارد شده و بخشی از کالاهای آلوده نیست. این آژانس علاوه بر آن اعلام کرد که شکلات و دیگر غذاهایی که از شرکت میجی گرفته شده است نیز در ژاپن تولید نشده و خوردن آن.ها اشکالی ندارد.
از زمان وقوع حادثه نیروگاه فوکوشیما دایچی، مواد رادیواکتیو در بسیاری از غذاهای ژاپنی یافت شده است که نگرانی.ها درباره امنیت غذایی این منطقه را بالا برده است.
به دنبال وقوع زمین لرزه و سونامی متعاقب آن، نیروگاه فوکوشیما دایچی ژاپن دچار موقعیتی اضطراری شد. این دو حادثه برق این نیروگاه را از کار انداخت و موجب از کار افتادن سیستم خنک کننده راکتورها شد. در نتیجه این اتفاق، دمای هسته.یی راکتورها افزایش یافت و علاوه بر گداخت نسبی هسته.ی راکتورها، وقوع انفجارهایی در این نیروگاه موجب نشت مواد رادیواکتیو در هوا و زمین اطراف نیروگاه شد.
بسیاری از ساکنان مناطق اطراف نیروگاه فوکوشیما دایچی به خاطر نشت مواد رادیواکتیو از این نیروگاه مجبور به ترک خانه.های خود شده.اند و با توجه به آن چه مقامات دولت ژاپن اعلام کرده.اند، معلوم نیست این ساکنان چه زمانی می.توانند به خانه.های خود بازگردند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن