تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798472139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بنياد شهيد و امور ايثارگران عمر 4 ساله دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بنياد شهيد و امور ايثارگران عمر 4 ساله دارد
خبرگزاري فارس: «بنياد شهيد و امور ايثارگران» در راستاي يكپارچه سازي خدمات، هماهنگي و هم‌افزايي در خدمت‌رساني و همچنين كاهش هزينه‌ها، پيشگيري از انجام اقدامات موازي و ارتقاي سطح فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي ايثارگران و خانواده محترم آن‌ها تشكيل شد.
به گزارش خبرنگار ايثار و شهادت خبرگزاري فارس، بنياد شهيد انقلاب اسلامي با فرمان امام خميني (ره) در تاريخ 22 اسفند 1358 با هدف ارتقاي امور فرهنگي، معيشتي و اجتماعي خانواده معظم شهدا تأسيس و آغاز به فعاليت كرد.
از سوي ديگر به منظور رسيدگي هر چه بيش‌تر و بهتر به امور جانبازان در سال 1367، بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، اين وظيفه خطير را بر عهده بنياد مستضعفان نهادند. به دنبال واگذاري امور جانبازان به بنياد مذكور، مقام معظم رهبري در تاريخ 15 شهريور 1368 ضمن موافقت با تغيير نام بنياد مستضعفان به «بنياد مستضعفان و جانبازان» طي حكمي رئيس جديد آن را تعيين و منصوب كردند.
از ديگر سو، همزمان با بازگشت آزادگان به آغوش ميهن اسلامي، «ستاد رسيدگي به امور آزادگان» با هدف رسيدگي به امور معيشتي، اشتغال و ارتقاي سطح علمي آزادگان سرافراز، در سال 1369 با انتصاب رئيس آن از سوي رئيس‌جمور وقت تشكيل شد.
بر اساس اين گزارش، «بنياد شهيد و امور ايثارگران» پس از تقاضاي مديران نهادهاي ايثارگري و تأييد مقام معظم رهبري در تاريخ 8 بهمن 1381 و مصوبه شوراي عالي اداري در تاريخ 19 ارديبهشت 1383، در راستاي يكپارچه سازي خدمات، هماهنگي و هم‌افزايي در خدمت‌رساني و همچنين كاهش هزينه‌ها، پيشگيري از انجام اقدامات موازي و ارتقاي سطح فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي ايثارگران و خانواده محترم آن‌ها تشكيل شد.
جامعه هدف بنياد شهيد و امور ايثارگران شامل شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده معظم آنان است.

* مأموريت

مأموريت بنياد شهيد و امور ايثارگران شامل شناخت و تأمين نيازهاي واقعي جامعه هدف بنياد، از رهگذر مطالعه و ارائه خدمات متنوع و مطلوب در حوزه‌هاي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و رفاهي، با بهره‌گيري از تمامي امكانات و نيز تأكيد بر بزرگداشت، تكريم، پاسداشت، افزايش پشتيباني، صيانت و حفاظت از جايگاه و منزلت جامعه هدف و ارتقاي اين جايگاه بر پايه ارزش‌هاي اسلامي - انقلابي كشور، تبيين حق عظيم شهيدان و ايثارگران و ترويج فرهنگ جهاد، ايثار و شهادت در كل جامعه است.

* اصول ارزشي حاكم بر بنياد

- عزت و منزلت: احساس ارزشمندي و سربلندي و برخورداري از جايگاه اجتماعي شايسته و بايسته.
- مطلوبيت سنجي و بهبود مستمر: سنجش مستمر كليه اقدامات و نظام‌ها بر پايه معيارهاي اساسي مطلوبيت و كاهش فاصله آن‌ها با الگو يا سطح مطلوب.
- خودباوري و بالندگي: باور به قابليت‌ها و استعدادهاي خود و بارورسازي و رشد مستمر.
- تعادل و تناسب: رعايت اعتدال، شايستگي، استحقاق و سنخيت و دوري از افراط، تفريط و تبعيض.
- اعتماد و مشاركت فزاينده: حسن ظن و اطمينان به همكاري متقابل و گسترش ظرفيت تعامل مستقيم با ذي‌نفعان و ديگر سازمان‌ها.
- پيام گستري و الهام بخشي عميق و موثر فرهنگي به ملت و امت و نسل‌هاي آتي: گسترش پيام‌هاي ايثار، جهاد و شهادت و قراردادن اسوه‌هاي بيداري، عزت و رستگاري در برابر دل و ديده حقيقت‌جويان و رهپويان سربلندي و عظمت دين و ملت.
- پيوستگي و تعامل مثبت بين جامعه هدف و عموم ملت (كل جامعه ايران): تأكيد بر آميختگي و توسعه روابط و مناسبات جمعي بين جامعه هدف و تمامي ملت، به منظور پيشگيري از ايجاد اين تلقي و تصور در جامعه هدفكه اين جامعه به منزله جامعه گسسته و داراي خرده فرهنگي خاص در بين جامعه بزرگ ايران است. بديهي است كه گسترش و تعميق چنين پيوندي به پرآكنده شدن عطر ايثار و شهادت در فضاي عمومي جامعه و افزايش شناخت و تعهد آشكار در قبال اقتدار فرهنگي و ارزشمندي هويت اصيل ديني _ ملي خواهد انجاميد.
- پيشگيري از آسيب‌ها و مراقبت و صيانت از جامعه هدف در برابر آن‌ها: جامعه هدف و وضعيت كاركنان بنياد شهيد و امور ايثارگران نسبت به نهادها و سازمان‌هاي ديگر، از حساسيت فوق‌العاده‌اي برخوردار است، چنانكه هرگونه آسيب احتمالي در اين جامعه، قابليت توجيه و جبران كم‌تري دارد. لذا پيشگيري از اين آسيب‌ها و مراقبت‌ها و صيانت از جامعه هدف در برابر آن‌ها، اولويت و ضرورت بيش‌تري نسبت به اقدامات جبراني _ درماني و چاره جويانه پس از وقوع رويدادهاي احتمالي دارد.
- بهره‌وري: دستيابي به حداكثر كارايي و اثربخشي در همه نظام‌ها و فعاليت‌ها مستلزم تشخيص كارهاي درست و انجام دادن درست آن‌هاست و استفاده از فناوري‌هاي پيشرفته و به هنگام‌سازي نظام‌ها تأثير بسزايي در بهره‌وري هر نهاد دارند. بر همين اساس، بنياد شهيد و امور ايثارگران بر چنين رويكردي تأكيد مي‌ورزد.
- بسيج و بكارگيري منابع برون سازماني: اهداف و جامعه هدف ما در بين ملت و دولت ما داراي ارزش و جايگاهي والاست. چنين جايگاه ويژه‌اي مي‌طلبد تا همه ظرفيت‌ها و منابع، متناسب با اين ارزشمندي به كار گرفته شوند و در جهت تحقق اين مقاصد مشترك بسيج شوند.
- تكريم ارباب رجوع و پاسخگويي شفاف و متعهدانه: با رعايت دقيق دستورالعمل تكريم ارباب رجوع (مصوب هيئت وزيران) و شفافيت در پاسخگويي مبتني برتعهد در برابر جامعه هدف و محيط .
- رهبري و تفكر راهبري بر پايه مديريت چشم‌انداز و مديريت مبتني بر ارزش‌ها: با تأكيد بر ضرورت رهبري سازماني براي هدايت سطوح عالي سازمان و بسيج منابع و انگيزش لازم براي دستيابي به اهداف چشم‌انداز با حفظ و توسعه ارزش‌هاي اساسي آن.
- تأكيد بر يادگيري فردي و سازماني در بنياد به منزله سازمان يادگيرنده و دانايي محور: با حفظ پويايي و بالندگي فردي و سازماني و اهميت بخشيدن به دانايي و دانايي محوري در تمام شئون سازمان.
- فرصت‌سازي و فرصت‌يابي در محيط تعاملي و زمينه‌اي: با نگاه به بيرون و كنش فعال و تعامل با محيط براي درك و بهره‌بردن از فرصت هاي فراروي سازمان.

* اهداف بنياد شهيد و امور ايثارگران

- هدف بنيادين: توسعه و تداوم راه و رسم عزت و فداكاري در ميان ملت و امت اسلامي.
- اهداف كيفي:
الف) اهداف كيفي و كلان حوزه فعاليت‌هاي فرهنگي _ اجتماعي بنياد در رابطه با جامعه هدف: اعتلاي معرفت، توانمندي و ارتقاي حس عزت، منزلت، خودباوري و تعهد در جامعه هدف در برابر ارزش‌ها، شأن و قابليت‌هاي خويش و در قبال فرهنگ ايثار، جهاد و شهادت و دستاوردهاي شكوهمند آن؛ بگونه‌اي كه قادر و مايل باشند ارزش‌ها و آرمان‌هاي فرهنگي را در منش و روش خود بروز و در محيط پيرامون بسط دهند، در فرزندان و خانواده‌هاي خود دروني كنند و در پي انتقال بين نسلي باشند و با بر عهده‌ گرفتن نقش‌هاي مؤثر در سطوح نظام اداري_سياسي كشور، به تبيين افكار و انديشه‌ها و نيز تحقق اهداف و آرمان‌هاي شهيدان و امام راحل در عرصه فرهنگي_اجتماعي كشور اهتمام ورزند تا ضمن آن‌كه مورد توجه و عنايت ويژه ملت ايران قرار مي‌گيرد، الهام بخش امت اسلامي در سراسر جهان نيز واقع شود.
ب) اهداف حوزه فعاليت‌هاي فرهنگي_اجتماعي مربوط به آحاد و اقشار مختلف كشور: اعتلاي معرفت، ارتقاي احساس مسئوليت و تعهد آحاد و اقشار مختلف كشور در برابر پاسداشت فرهنگ ايثار، جهاد و شهادت، حق عظيم شهيدان، ايثارگران و رزمندگان، حرمت گذاشتن به ميراث شكوهمند آنان، بزرگداشت منزلت فرزندان و خانواده‌هاي شهيدان، ايثارگران و رزمندگان و تمسك جستن به اسوه‌هاي عزت و فداكاري و پيمودن راه و رسم آنان، به نحوي كه تأثيري اساسي در اقتدار فرهنگي و ماندگاري هويت اصيل ديني ملي داشته باشند.
ج)اهداف حوزه فعاليت‌هاي مربوط به سلامت، معيشت و رفاه جامعه هدف: تأمين و ارائه خدمات لازم و كافي به جامعه هدف، با به كارگيري منابع و توان مشترك بنياد و جامعه به نحوي كه از سطح مطلوب مراقبت، بهداشت و سلامت رواني و نيز بهبود وضع جسماني برخوردار گردند و قادر باشند كيفيت زندگي خود را معادل افراد طبقه متوسط جامعه معيار حفظ كنند.

* راهبردهاي بنياد شهيد و امور ايثارگران

1- راهبرد كلان: توسعه و تداوم راه و رسم عزت و فداكاري در بين ملت و امت اسلامي، از طريق ارتقاي نقش، مقبوليت و ميدان اثرگذاري نمادهاي فرهنگ ايثار، جهاد و شهادت.
2- راهبردهاي دستيابي به اهداف كيفي و مبتني بر راهبرد كلان
الف) راهبرد دستيابي به هدف كيفي اول: توسعه و حفظ فرصت‌هاي دستيابي جامعه هدف به شايستگي‌ها و توانمندي‌هاي لازم و تسهيل مسير آنان بر اساس دو ملاك تقوا و جهاد في سبيل‌الله، به منظور ايفاي نقش‌هاي اثربخش در نظام تدبير و اداره جامعه.
ب) راهبرد دستيابي به اهداف كيفي دوم: توسعه و حفظ ظرفيت تعهد و وفاداري ملت به فرهنگ ايثار، جهاد و شهادت و پاسداشت نمادها و عناصر اصيل اقتدار و هويت فرهنگي جامعه و ايثارگران.
ج) راهبرد دستيابي به هدف كيفي سوم: توسعه و تداوم تلاش مشترك بنياد و جامعه هدف به منظور ارتقاي كيفيت زندگي آنان.

* سياست‌ها و خط مشي‌هاي بنياد شهيد و امور ايثارگران

بخش سازمان و مديريت:
- حفظ و تقويت هويت نهادي _ انقلابي بنياد
- استفاده از منابع انساني شايسته در تمامي سطوح به ويژه در زمينه تماس مستقيم با جامعه هدف
- تقويت و توسعه يكپارچگي فرهنگي در سازمان
- كاهش تصدي‌گري
- ساده و روان‌سازي فعاليت‌ها و پرهيز از پيچيدگي سازماني
- متناسب‌سازي سازمان (كيفي‌سازي و چالاكي)
- هم‌افزايي و هدفمندي نظام‌ها و فعاليت‌ها
- استفاده از فناوري پيشرفته در اداره سازمان
- مديريت مبتني بر اخلاق و رعايت منشور اخلاقي سازمان
- تشويق خلاقيت و نوآوري
- شايسته‌سالاري ( شايسته‌گزيني، شايسته پروري، شايسته گماري)
- خودپايي، خودپالايي و خودپيرايي (ارزيابي، خودانتقادي و بهبود مستمر)
- دانش‌افزايي و ارتقاي مهارت افراد، سازمان و جامعه هدف
- پاسخگويي شفاف و متعهدانه
- گزينش كاركنان از جامعه هدف بر پايه شايستگي‌ها و مزيت‌هاي رقابتي
- پژوهش‌محوري
- تأكيد بر تنوع ايجابي و ضروري (انعطاف‌پذيري)
- بهره‌گيري از تجارب موفق ساير كشورها
- هماهنگي با برنامه‌هاي كلان كشور
- بهره‌گيري از توانايي‌ها و امكانات جامعه در جهت تحقق رسالت و اهداف سازماني

بخش حمايتي و خدماتي:
- تقويت خود اتكايي و اعتماد به نفس در جامعه هدف
- ارائه فعالانه خدمات با تأكيد بر تقدم مراجعه بنياد به جامعه هدف
- استاندارد سازي، قانونمندي و نهادينه سازي خدمات
- مبنا قراردادن نيازهاي هميشگي و موثر ايثارگران و ايجاد توازن ميان انتظارات خدمات گيرندگان و مقدورات نظام
- توانمندسازي و توانبخشي مبتني بر جامعه
- بكارگيري توان جامعه در زمينه تشخيص نيازها و نحوه تأمين و ارائه خدمات
- تبيين و اعمال تعهدات متقابل سازمان و جامعه هدف
- تشويق و حمايت از تشكل‌هاي غيردولتي در جامعه هدف
- اولويت‌بخشي به اداي حق در ارائه خدمات
انتهاي پيام/ر
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 265]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن