تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813262055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به محورهاي مطالب و عناوين روزنامه‌هاي روز دوشنبه ژاپن


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به محورهاي مطالب و عناوين روزنامه‌هاي روز دوشنبه ژاپن
فرهنگي. ژاپن. مطبوعات. عناوين
توكيو- روزنامه‌هاي بزرگ ژاپني روز دوشنبه محور مطالب و عناوين اصلي خود را به موضوعات مختلفي از جمله مذاكرات پارلماني تارو آسو نخست وزير و رهبر حزب حاكم ليبرال دمكراتيك و ايچيرو اوزاوا رهبر حزب دمكراتيك، بزرگترين حزب مخالف دولت اختصاص داده اند.

به گزارش ايرنا از توكيو، روزنامه آساهي ژاپن در اين زمينه نوشت: آسو و اوزاوا براي نخستين بار پس از آن كه آسو رهبري حزب حاكم را در ماه سپتامبر سال جاري ميلادي بر عهده گرفت، در مجالس نمايندگان و مشاوران اين كشور (ديت) به عنوان رهبران حزب حاكم و حزب دمكراتيك، مقابل همديگر قرار گرفتند و درباره موضوعات مختلفي مذاكره كردند اما نتوانستند به نتيجه قطعي در اين زمينه‌ها دست يابند.

به نوشته آساهي، آسو و اوزاوا در مورد موضوعات اقتصادي و ديگر موضوعات و مسايل ژاپن مذاكره كردند اما آسو به دنبال لغزشهاي زباني اخير خود در مورد پزشكان و افراد ناتوان و سالمندان ، در اين مذاكرات به دقت مراقب سخنانش بود.

در اين مذاكرات اوزاوا رهبر حزب دمكراتيك با اشاره به وضعيت بد اقتصادي شهروندان ژاپني به تصميم اين حزب كه به عنوان حزب قدرتمند مجلس ‪ ۲۴۲‬نفري مشاوران به همراه ديگر احزاب مخالف كنترل در آن را در اختيار دارد، در خصوص ارايه بسته اقتصادي كه در آن كمك به شركتهاي كوچك و متوسط در نظر گرفته شده است اشاره كرد.

از جمله محورهاي مطالب روزنامه آساهي، انتشار گزارش يك كميته بررسي درباره ارايه آمار تحريف شده مربوط به بيمه بازنشستگي شهروندان ژاپني توسط كاركنان آژانس بيمه اجتماعي اين كشور و نتايج يك بررسي از شركتهاي بزرگ ژاپني نشان از وضعيت بد اقتصادي اين شركتها در ماه گذشته ميلادي ( نوامبر) داشت، است.

روزنامه‌هاي ژاپني امروز از جمله به خبر حملات تروريستي اخير در هند اشاره كرده‌اند و از جمله روزنامه يوميوري، پرشمارگانترين روزنامه ژاپن و جهان در اين زمينه نوشته است كه در اين حملات تروريستي حدود ‪ ۲۰۰‬نفر كشته شده‌اند كه ‪ ۲۲‬نفر از آنها را اتباع خارجي از جمله اتباع ژاپني تشكيل مي‌دهند.

يوميوري همچنين به خبري در خصوص تلاش براي تصويب قانوني براي حضور دايمي نيروهاي ژاپني در خارج از اين كشور اشاره كرده و مي‌نويسد، هنوز پيشرفتي در زمينه ايجاد يك قانون جديدي كه به نيروهاي ارتش دفاع از خود ژاپن اجازه داده مي‌شود در عمليات برون مرزي شركت كنند، ايجاد نشده است.

اين روزنامه همچنين خبر مربوط به صدور فرماني از سوي دولت ژاپن براي خروج نيروهاي هوايي ارتش دفاع از خود اين كشور از عراق را تا پايان سال جاري ميلادي منعكس كرده است.

اين نيروها از سال ‪ ۲۰۰۴‬ميلادي تاكنون براي ارايه كمكهاي ترابري در قالب دو فروند هواپيماي ترابري سي‪ ۱۳۰‬و ‪ ۲۰۰‬نفر از پرسنل نيروي هوايي ارتش دفاع از خود ژاپن، براي كمك به جابجايي نيرو و كالا ميان فرودگاه كويت و فرودگاههاي عراق در كويت مستقر شده اند.

روزنامه ژاپني ماينيچي نيز با اشاره به گزارش وزارت بهداشت، رفاه و كار ژاپن نوشته است كه بر اساس پيشي بيني‌هاي انجام شده در اين كشور انتظار مي‌رود تا پايان سال مالي جاري (‪ ۳۱‬مارس ‪ (۲۰۰۹‬در مجموع ‪ ۳۰‬هزار كارگر روز مزد و موقتي از كار اخراج شوند.

اين روزنامه نوشت: شوئيچي ماسوزو وزير بهداشت، رفاه و كار ژاپن در گفت و گو با خبرنگاران اعلام كرد كه اين وزارتخانه در همين راستا درنظر دارد تا يك هيات ويژه براي بررسي اين موضوع و فراهم كردن زمينه‌هاي حل اين مساله تشكيل دهد.

از جمله عناوين اين روزنامه اقدام دولت ژاپن در تهيه پيش نويس مربوط به طرح مقابله با شيوع آنفلوانزا است كه بر اساس آن بر پيشگيري از شيوع و مقابله با نوع جديد ويروس آنفلوانزا تاكيد شده است.

روزنامه ژاپن تايمز نيز به كاهش توليدات شركتهاي بزرگ خودروسازي ژاپني اشاره كرده و مي‌نويسد: در سال مالي جاري يك ميليون و ‪ ۹۰۰‬هزار دستگاه خودرو از مجموع خودروهاي توليدي خودروسازان ژاپني كاسته شده است و ‪ ۱۴‬هزار كارگر نيز شغلهاي خود را از دست داده اند.

اين گزارش مي‌افزايد: ‪ ۱۲‬شركت بزرگ خودروسازي ژاپن در سال مالي جاري منتهي به ‪ ۳۱‬مارس ‪ ۲۰۰۹‬ميلادي (‪ ۱۲‬فروردين ‪ ،(۱۳۸۸‬به دليل وضعيت بد ادقتصادي آمريكا و كاهش فروش خودروهاي ژاپني در اين كشور مجبور به كاهش ميزان توليدات خودرو خود كردند.
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن