تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815452026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط افتاب


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: روي خط افتاب
1229- جانبازي از كرج هستم، با درود به آفتابيان عزيزم. در روزنامه وزين آفتاب يزد خواندم متهمان پرونده بمب‌گذاري شيراز در دادگاه عنوان نمودند كه برنامه‌هاي زيادي داشتيم و حتي طرح ترور مقامات عالي‌رتبه انقلاب را عنوان نمودند. در اعترافات اين افراد هيچ‌گونه دخالت خارجي هم مطرح نشد و اين هشداري است براي مسئولان كه ببينند كجاي تربيت جوانان ايراد داشته و چه عوامل ريشه‌اي در به وجود آمدن اين تفكر نقش داشته است؟ لطفا به صورت ريشه‌اي تدابير لازم را بينديشيم تا شاهد تكرار اين حادثه‌هاي شوم نشويم. (3/9)

1234- از تهران تماس مي‌گيرم. مي‌خواستم عرض كنم آقاي هاشمي در صحبت‌هايشان گفته بودند من عاشق رهبر انقلاب هستم. مي‌خواستم بگويم عشق و عاشقي كه به حرف نيست، دولتي كه در طول تاريخ اگر نگوييم بي‌سابقه بوده مي‌توانيم بگوييم كه كم سابقه بوده اين جور در خدمت‌رساني و اين جور تضعيف كردن ايشان در طول دو، سه سال و خرده‌اي نمي‌تواند در جايي كه رهبري تاييد مي‌فرمايند عشق خودشان را به رهبري اعلام كنند. (3/9)

آفتاب يزد: مقام رهبري به صراحت تاكيد كرده‌اند كه حمايت ايشان از دولت به معناي بستن باب انتقاد از دولت نـيست. اگر قرار بر انتقاد هم باشد به نظر ما كمتر كسي كارشناس‌تر از آقاي رفسنجاني است كه هم به امور سياسي و انقلابي تسلط كافي دارد و هم از تجربه گسترده اجرايي برخوردار است.

1037- از تهران تماس مي‌گيرم. خواستم ببينم اگر مجلس جايگاه مردم است و دولت پاسخگو به مردم است ديگر استيضاح آقاي كردان اين قدر بالا‌ و پايين ندارد كه در اين دنيا جواب بدهيم در آن دنيا جواب بدهيم، من فكر مي‌كنم قانون همه چيز را مشخص كرده، لطفا بعضي‌ها به افكار عمومي احترام بگذارند. (3/9)

1420- با توجه به مراسم توديع آقاي كردان كه آقاي احمدي‌نژاد اين قدر از ايشان تعريف كرده من مي‌گويم نكند مجلس اشتباه كرده ايشان را عزل و استيضاح كردند؟ نمي‌دانم اين تضاد براي چيست؟ بالاخره ايشان را بايد عزل مي‌كردند يا نمي كردند؟ (3/9)

آفتاب يزد: شما همين حرف‌ها را مي‌زنيد و ما هم آن را چاپ مي‌كنيم آن وقت عده‌اي مي‌گويند روابط دولت و مجلس بسيار صميمي است و تعدادي از روزنامه‌ها براي برهم زدن اين رابطه بي‌نظير، توطئه مي‌كنند!

1118- سوالي از طراحان طرح تحول اقتصادي و مسئولان محترم دارم. با تخصيص 50 الي 70 هزار تومان به طبقه متوسط و پايين جامعه قيمت آب، برق، گاز، تلفن و مخصوصا بنزين را به قيمت جهاني افزايش خواهند داد مي‌دانيد چه بلايي سر اين مردم بدبخت خواهد آمد؟ مثلا‌ بايستي 200 هزار تومان هم روي يارانه نقدي بگذارند و تحويل دولت بدهند، لذا بهتر است جلوي بذل و بخشش‌هاي بي‌رويه به كشورهاي خارجي را بگيرند؟ (3/9)

0141- هواي تنفس ما انباشته از چراهاي بي‌جواب است، برخي مسئولان يا بي‌پاسخ هستند و يا متخصص پاسخ به سوالاتي كه مطرح نيست، ما هم مسبوق به تفكر تاريخي و پيشينه فرهنگي، نمي‌توانيم بپذيريم كه در ايران بعضي چراها پرسيدن ندارد حتي اگر كسي پاسخگو نباشد، مردم حداقل از خود مي‌پرسند چرا؟ (3/9)

0110- آقاي رئيس‌جمهور بنا به اينكه فرموده‌ايد سه گروه مقاومت‌كننده در مقابل اصلاحات دولت عبارتند از: 1- آنهايي كه با پيشرفت كشور مشكل دارند يعني وطن‌فروشان 2- آنهايي كه از اقدامات تحولي هراس دارند يعني رانت‌خواران 3- آنهايي كه تعبيرات سياسي كاذب دارند يعني نادانان، پس مي‌توان نتيجه گرفت كه دشمنان شما كاملا‌ شناسايي شده‌اند، من مي‌خواستم بدانم زمان باقي‌مانده از قـدرت شما براي دشمن زدايي اكتفا مي‌كند و يا نهايتا بعضي سياست‌هاي شما مغلوب اين سه گروه باقي خواهد ماند؟ (3/9)

1706- در روزنامه امروز تيتر زده‌ايد برداشت اعراب از ميادين نفتي خليج فارس 9 برابر ايران است، در تيتر اصلي از قول آقاي احمدي‌نژاد نوشته‌ايد در اين چند سال كوتاه آمدم، اما ديگر كوتاه نميآيم، حالا‌ ديگر منتظر بقيه اقدامات هستيم. (3/9)

پاسخ دفتر رياست جمهوري به يك پيام تلفني

در پي درج جوابيه آن روزنامه به پيام يكي از شهروندان محترم در ستون روز شنبه مورخ 2/9/87 ، شايسته است متن ذيل براي تنوير افكار عمومي، وفق قانون مطبوعات در نخستين شماره و در همان قسمت درج گردد.1- اساسا يكي از باورهاي اصولي دولت نهم مبارزه با تفكرات تشريفاتي است و به هيچ وجه به خود و ديگران اجازه نخواهد داد كه از منابع تحت اختيار براي خود تشريفات بيافريند.2- برابر منويات رياست محترم جمهوري قبل از شروع اولين سفر استاني ممنوعيت انجام هر گونه تبليغات توسط دستگاه‌هاي دولتي به استانداران اعلا‌م و اين مهم با جديت از اولين سفر تاكنون پيگيري شده و با اين رفتارهاي غلط به طور جدي مبارزه خواهد شد. 3- در بخش اول صحبت از پلا‌كاردهاي حامي گله و درخواست مردم استان گيلا‌ن شده و در بخش دوم از باب مقايسه، دستور دولت براي جلوگيري از تهيه پلا‌كاردهاي خوش آمد در سفر استان مازندران طرح موضوع گرديده كه به نظر مي‌رسد نوعي بداخلا‌قي مطبوعاتي بوده و به دست‌اندركاران آن روزنامه توصيه مي گردد ضمن رعايت اخلا‌ق رسانه‌اي از هر گونه اقدام شائبهآميز پرهيز نمايند.

آفتاب يزد: ضمن تشكر از توصيه‌هاي مكرر دفتر رياست جمهوري براي رعايت اخلاق مطبوعاتي به استحضار همكاران خود در بخش رسانه‌اي دفتر رياست جمهوري مي رسانيم آنچه در پاسخ روزنامه به آن پيام مورد توجه قرار گرفت اشاره‌اي بود به خبر مندرج در روزنامه كيهان. آن روزنامه در روز 23 آبان در سـتـونـي تحت عنوان نوشته بود: با تاكيد رئيس جمهور و مسئولان استاني، هيچ‌يك از دستگاه‌هاي دولتي در سطح شهر ساري نصب نكردند. آفتاب يزد به استناد اين خبر، سوال كرده بود كه آيا براي 45 سفر قبلي اين دستور صادر شده بود يا نه؟

1143- در هر جنگي يك طرف پيروز و يك طرف شكست خورده داريم كه بايد خسارت طرف مقابل را بپردازد، ما ادعا مي‌كنيم در جنگ ايران و عراق پيروز شده‌ايم، آيا به راستي كشوري كه پيروز است بايد از حق غرامت جنگي خود بگذرد و حتي پول‌هاي ميلياردي و كمك‌هاي غيرنقدي به آنها بدهد؟ (29/8)

2018- از سياهكل تماس مي‌گيرم. پيام‌دهنده 1019 مورخ 2/9 از اراك طي پيامي از زمين و زمان گله نموده و در آخر پيام خود مدعي شده اگر در دنيا مساوات بود مهاجرين بي‌پناه در آلمان اجازه تحصيل در دانشگاه را پيدا مي‌كردند. لازم است به عرض اين دوست گرامي برسانم در پايان جنگ دوم جهاني، كشور آلمان ويرانه‌اي بيش نبود حتي روس‌ها به كارخانجات آلمان هم رحم ننموده، كل كارخانه‌ها را جدا كرده و با قطار به شوروي مي‌فرستادند و حتي كشورهاي پيروز در جنگ، دانشمندان آلماني را هم يا به دلخواه يا به اجبار به كشورهاي متبوع خود مي‌فرستادند، در چنين شرايطي مردم آلمان از روي خاكسترها و ويرانه‌هاي جنگ به پا خواستند و با سعي، تلاش، كوشش، جديت، نظم، انضباط و پشتكار، سربلند و پيروز بيرون آمدند و كشور خود را به خوبي ساختند كه امروز يكي از موفق‌ترين و قوي‌ترين اقتصادها را در دنيا و اولين اقتصاد را در اروپا دارا مي‌باشند، آيا ملتي كه اينچنين تلاش نموده و خود را موفق جلوه داده بايد به يك غريبه كه از آن سر دنيا ميآيد خدماتي را بدهد كه به يك آلماني مي‌دهد؟ به نظر اگر دولت آلمان خدماتي را كه براي شهروندان خود در نظر گرفته به خارجيان هم بدهد اصلا‌ عدالت را برقرار ننموده.‌(4/9)

1606- اگر دولت، اين وام‌هاي بي‌بهره‌اي كه به كشورهاي خارج مي‌دهد به مردم خودمان بدهد اين بازار ورشكسته تهران را نجات مي‌دهند. (4/9)

1624- جناب آقاي رئيس‌جمهور فرموده‌اند فجايع جهان از سوي بي‌نمازان رخ داده است. اينجا سوالي پيش ميآيد، شما چطور مي‌توانيد سخاوتمندانه به اين كشورها كمك مالي كنيد و با بعضي از همين بي‌نمازان بسيار صميمي باشيد مثل روسيه، چين و كره شمالي؟ (4/9)

1612- از آستارا تماس مي‌گيرم. من نمي‌دانم چرا دولت به كشورهايي كه اسمشان را هم نمي‌توان در نقشه پيدا كرد كمك مي‌كند چرا مردم ما ناراحت مي‌شوند؟ گويا مردم ما يادشان رفته كه وقتي قيمت نفت بالا‌رفته بود احمدي‌نژاد از توليدكنندگان نفت خواسته بود كه صندوقي تشكيل شود تا به كشورهاي فقير كمك شود، گويا با عدم استقبال ساير توليدكنندگان مواجه شده و به خاطر اينكه اين موضوع را آقاي احمدي‌نژاد مطرح كرده بود بار اين مسئله را اكنون خودمان به تنهايي مي‌كشيم و به كشورهاي فقير كمك مي‌كنيم، من از مردم مي‌خواهم كه در اين راه، رئيس‌جمهور را كمك كنند. (4/9)

1546- از آستارا تماس مي‌گيرم. اين همه سرمايه‌گذاري‌هاي اساسي و زيربنايي كه در كشورهاي ديگر توسط دولت ايران انجام مي‌شود مثل ساخت پالايشگاه و نيروگاه برق و آب چرا در داخل انجام نمي‌شود كه ما هم به آن احتياج داريم؟ ما كه به پالايشگاه نياز داريم چرا آن را در ارمنستان انجام مي‌دهيم كه اصلا‌ نفت ندارد؟ مي‌خواستم راجع به كمك‌هايي كه به مسجد از طرف دولت مي‌شود صحبت كنم، تا آنجا كه من به ياد دارم و مي‌دانم، مساجد را مردم از طريق نذورات اداره مي‌كنند و هرچه هم كم و كسري داشته باشد خودشان تامين مي‌كنند.

1424- از آستارا تماس مي‌گيرم. رئيس ديوان محاسبات گفته‌اند كه اعلام نكردن موجودي ذخيره ارزي جنبه مصلحت جويانه دارد و منظور از محرمانه بودن موجودي صندوق، در معرض عموم قرار ندادن آن است ولي من نمي‌دانم 4 سال قبل چرا دولت گذشتهاز اين حرفها نمي زد و هر هفته موجودي آن را اعلام مي‌كرد. رئيس جمهور مي‌گويد ما تمام كارهاي خود را با مردم در ميان مي‌گذاريم و عده‌اي ازاينكه ما با مردم صحبت مي كنيم خوششان نميآيد، مطلبي مي خواستم درباره آقاي عسگري كه در تركيه ناپديد شد بپرسم كه كارشان به كجا كشيد و همچنين از پرونده آقاي موسويان مي‌خواستم اطلاعي بدهيد. (3/9)

آفتاب يزد: 1- اگر نظر ما را بخواهيد دولت بايد نمايندگان مجلس را به صورت كامل در جريان ورود و خروج‌هاي حساب ذخيره ارزي قرار دهد. اما وقتي رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس مي‌گويد و يا در شرايطي كه رئيس‌جمهور مي‌گويد و در مقابل نايب رئيس مجلس مدعي مي‌شود كه" پول چنداني در ذخيره ارزي باقي نمانده است" آنگاه همه بايد نسبت به اصرار دولت براي محرمانه دانستن موجودي ذخيره ارزي نگران باشند. 2- از سرنوشت آقاي عسگري بي‌خبر هستيم. 3- مقصود شما از پرونده آقاي موسويان را متوجه نمي‌شويم. اگر مقصود پـرونده قضايي است با صدور حكم مختومه شد و بعضي شخصيت‌هاي سرشناس سياسي هم از او حلاليت خواهي كردند ، اما ظاهرا وي يك پرونده مستقل در دولت و رسانه‌هاي حامي دولت دارد كه هنوز حكم آن صادر نشده و هر چند وقت يك بار به سوژه خبري براي حمله به منتقدان دولت تبديل مي‌شود!!

2119- دولتمردان نفت را بشكه‌اي 140 دلا‌ر به خارج فروختند، هم اكنون 40 دلا‌ر هم مي فروشند اخيرا آقاي رئيس جمهور فرمودند ما با نفت بشكه‌اي 5 الي 8 دلا‌ر هم كشور را اداره مي‌كنيم، اولا‌ بايد معلوم شود قيمت تمام شده توليد يك بشكه نفت در داخل چند دلا‌ر است،‌ثانيا وقتي مسئولا‌ن در فروش نفت به خارج اين همه دست و دلبازي به خرج مي‌دهند چرا در داخل اين همه نگران فروش فرآورده‌هاي نفتي به قميت ارزان هستند؟ خودرو سازان هم همين طور، خودرو را در خارج ارزان تر از داخل مي‌فروشند، اگر به همين مقدار مي‌ارزد ما هم حاضريم پولمان را تبديل به دلا‌ر كنيم و دلا‌ري بخريم.(4/9)

2040- خواننده محترمي به شماره پيام 1059 از قول همسر آقاي الهام صدا و سيما را زير سوال مي‌برد و معتقد است كه صدا و سيما برضد دولت حركت مي‌كند من ضمن تاييد زياد بودن تبليغات دولت نهم از صدا و سيما و شخص آقاي احمدي‌نژاد نسبت به تمامي دوره‌هاي رياست جمهوري با نظر خانم الهام موافق هستم، زيرا هر چقدر تبليغات افراطي و زياد باشد نتيجه عكس مي دهد و اين خود برضد دولت عمل كردن است از روانشناسان هم استعلا‌م كنيد چنين نظريه‌اي راحتما دارند. زنده باد كساني كه شعار نمي‌دهند و اهداف و كارهايشان در راه رفاه مردم است.(4/9)

0842- با اينكه از چاپ خبر كشته شدن دختر 5 ساله توسط شوهر خواهرش كه به طرز ددمنشانه و بي رحمانه مورد تجاوز قرار گرفته بود چندين روز گذشته است ولي باور كنيد لحظه‌اي نيست كه به اين خبر نينديشم و متاثر و خشمگين نشوم، من كه دلم نميآيد حتي يك حشره مزاحم و موذي مثل سوسك را بكشم ولي در ذهنم بارها اين مرد جنايتكار و بي رحم را قطعه قطعه كرده‌ام، به نظر من حكم آن نبايد فقط يك اعدام ساده باشد بلكه بايد اول انگشتان و دستها و پاها و ساير اعضاي بدن را قطع كنند و بعد او را اعدام نمايند چون فقط يك بار مردن برايش كافي نيست.(2/9)

0729- متاسفانه از اضافه حقوق نظام هماهنگ هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران خبري نيست و حتي 30 آبان كه حقوق را دادند خبري نبود لطفا پيگيري بفرمائيد.(2/9)

1232- در مورد حقوق بازنشستگان مي خواستم به اطلاع برسانم كه بعد از اجراي قانون خدمات كشوري متاسفانه حقوق اساتيد و اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها قبل از سال 83 به نحو بسيار ناراحت كننده‌اي كم و پايين باقي ماند و ديناري افزايش پيدا نكرد، همكاران ما كه در سال 83 بازنشسته شدند با تفاوت سه چهار سال در زمان بازنشستگي، دو برابر يعني تقريبا يك ميليون تومان و حتي بيشتر از ما مي‌گيرند.(2/9)

1201- خواستم عرض كنم از آن روزي كه دولت محترم يارانه هاي شوينده را قطع كرد و ادعا نمود كه اين مبلغ يارانه‌ها را به لبنيات به خصوص شير اضافه كرده است از آن روز به بعد الحمدلله ديگر شير يارانه به هيچ‌وجه گير ما نميآيد و شير آزاد كم چرب هم كه 400 تومان بود 560 تومان شد، شير آزاد هم نمي توانيم مصرف كنيم، پس اين، دو حسن داشت؛ هم شوينده را با قيمت بالا‌ مي‌خريم و هم لبنيات مصرف نمي‌كنيم، من فكر مي‌كنم بركت زيادي داشته باشد. (2/9)

1207- از آستانه اشرفيه تماس مي گيرم . در مورد پيام يكي از خوانندگان كه همسر خويش را با فشار خون 20 روي 12 به بيمارستاني برده و پزشك اوليه بعد از معاينه ايشان و تشخيص اظهار داشتند در صورتي درمان را شروع مي‌كنند كه بيمار در آن بيمارستان بستري شود ولاغير، به عنوان يك پزشك به اطلا‌ع ايشان برسانم فشار خون 20 روي 12 يك اورژانس حاد پزشكي مي‌باشد و پزشك مربوطه موظف به درمان اوليه بيمار بوده‌اند و بعد از ثابت شدن وضعيت بيمار، اين از حقوق بيمار است كه ماندگي خويش را در آن بيمارستان يا بيمارستان ديگر ادامه دهد . اين مورد قابل ارجاع به نظام پزشكي و امور درمان وزارت بهداشت مي باشد و قطعاً با پزشك متخلف برخورد خواهد شد . (2/9)

1159- از اهواز تماس مي گيرم . متاسفانه در نمايشگاه به اصطلاح بين المللي گردشگري شيراز كه يكم تا 4 آذر با حضور سفير كنيا مقيم تهران برگزار شد اعلام شد اين نمايشگاه بين المللي است، ضرب المثل معروف با يك گل بهار نمي‌شود آيا صرف حضور دو سه خارجي مقيم تهران باعث مي‌شود كه بگوئيم نمايشگاه ما بين المللي و جهاني است؟(3/9)

1147- كشاورز هستم از همدان تماس مي گيرم. اميدوارم نفت از اين هم پائين تر بيايد چون وقتي نفت گران مي شود جيب دولت پر مي شود و هرجا كمبود احساس مي كند به جاي اينكه آن‌را ريشه اي علاج كند شروع به واردات بي‌رويه مي‌كند كه نمونه‌اش خشكسالي امروز است كه در پي آن محصولا‌ت كشاورزي كم بود به جاي بارور كردن ابرها و كمك كردن به كشاورزان كه از خشكسالي كمتر زيان ببينند و سال بعد هم كشاورز بتواند به كارش ادامه بدهد فورا شروع به واردات گندم كردند چون پولشان زياد بود، نمونه‌اش هم كشتي گندمي بود كه دزدان دريايي آن را ربودند.(3/9)

1135- از قزوين تماس مي گيرم . مدتي است كه متاسفانه شاهد اين هستيم كه كودكان بيگناه مخصوصاً دختر بچه ها به وسيله والدين‌ يا خويشاوندانشان كه حالا‌ در اثر عصبانيت، اعتياد يا يك لحظه جنون آني دچار خشم مي شوند اينها را مورد ضرب و شتم قرار مي دهند و گاهي منجر به مرگ آن بچه معصوم هم مي‌شوند و بعداً هم كه دادگاهي تشكيل مي‌شود، گاهي وقت‌ها هم اصلا كسي شكايت نمي‌كند چون مثلا‌ً قاتل، پدر بچه است، مادر جرات نمي كند شكايت كند. گاهي وقتها هم كه دادگاهي تشكيل مي شود چون ولي دم، خودش قاتل هست و يا اينكه ولي دم مي شود پدر بزرگ بچه يا مادر بچه، خويشاوند قاتل هستند گذشت مي كنند و به راحتي خون يك بچه بيگناه پايمال مي شود . با توجه به اينكه مي دانم حضرت آيت‌الله شاهرودي پيام‌هاي شما را پيگيري مي‌كنند، عاجزانه از ايشان درخواست مي‌كنم هرچه سريعتر فكري به حال اين معضل كه رو به گسترش هست در جامعه ما بفرمايند . (3/9)

2014- از دهكده المپيك تماس مي‌گيرم. مگر نمي‌گويند كمبود گاز داريم، صرفه‌جويي كنيد، اينجا يك مشعل به چه بزرگي روشن كردند وسط ميدان همه هم دارند مي‌بينند، اگر مي‌شود رسيدگي كنيد. (2/9)

2056- من نمي‌دانم دانشگاه پيام نور اين همه كاغذ را از كجا و با كدام بودجه تهيه مي‌كند، در سطح شهر تهران افرادي را گمارده‌اند كه تبليغات دانشگاه پيام نور را با اصرار دست مردم مي‌دهند و مردم هم بلافاصله آن را به پياده‌روها مي‌اندازند و چون مامورين شهرداري هم پياده‌روها را جارو نمي‌زنند انباري از كاغذ تبليغات پيام نور به وجود آمده، شما را به خدا اين تبليغات را كم كنيد. (2/9)

1840- از تهران تماس مي‌گيرم. در روزنامه‌تان راجع به بيمه كارگران ساختماني مطالبي را چاپ كرديد، مي‌خواستم ببينم چه طور شد؟ شما را به خدا اين كار را بكنيد اين كارگران هيچ سرپناه و بيمه‌اي ندارند، شوهرم كارگر ساختمان است، دفترچه بيمه ندارم دكتر بروم كلي هزينه‌اش مي‌شود، شما را به خدا از دولت تقاضا كنيد بيمه كارگران ساختماني را تصويب كند، ثواب دارد. آنهايي كه چند بچه دارند برايشان خيلي سخت است. چند مرتبه مطلبي در اين مورد نوشتيد، ولي خبري از آن نشده، بيمه اختياري هم هزينه‌اش خيلي بالاست، اقساطش بالاست ما نمي‌توانيم بيمه اختياري بشويم. (2/9)

1858- خودداري آقاي ... از سرمايه‌گذاري در شركت فولاد خوزستان و همين اقدام توسط آقاي قطبي در امور ورزش از پرسپوليس مي‌تواند خيلي شبيه به هم باشد و ما بايد علت اين را پيدا كنيم كه چرا خبره‌هايي مانند اين دو نفر، اين طور كار را رها مي‌كنند و مي‌روند؟ (2/9)

0929- چرا موقعي كه مي خواهند طرحي را اجرا كنند مثلا‌ً ساختن سد ، پل، جاده، مترو و امثالهم در مورد آثار تاريخي و آنچه كه مربوط به هويت ملت ماست مطالعه دقيق نمي شود، الان مترو در اصفهان مسئله شده واين حدس زده مي‌شود كه به آثار تاريخي بي نظير آن لطمه وارد كند و كسي هم توجه نمي‌كند، با اينكه دادگاه و قضات راي داده‌اند كه اين كار نشود از خيابان چهارباغ رد نشود ولي باز هم كسي گوش نمي‌دهد.(2/9)

1833- خبرنگاري از آقاي مصري سوال مي‌كنند كه چرا نظام هماهنگ درباره بازنشستگان تامين اجتماعي اجرا نشده است، آيا اين قانون نظام هماهنگ درباره آنها اجرا مي‌شود يا خير، ايشان طبق معمول اظهار داشته‌اند كه در سال جاري 5/17 درصد به حقوق آنها اضافه شده است، چه خوب بود اين وزير محترم لطف مي‌كرد و نرخ واقعي تورم و ميزان خط فقر را نيز اعلام مي‌نمودند. (2/9)

1931- مي‌خواستم از نمايندگان محترم مجلس خواهش كنم تمام كساني كه دوران خدمت سربازي‌شان را در زمان جنگ گذرانده‌اند و با مشكلات فراوان توانستند جان سالم به در ببرند لااقل حق بيمه ما را به خاطر اين دو، سه سالي كه در جبهه خدمت كرديم اينها را به ما ببخشند. (2/9)

1945- علاج واقعه را قبل از وقوع بايد كرد، در رابطه با كلاهبرداري از مردم تحت عنوان پرداخت وام كم بهره كه در همدان ابتدا شركت كاغذي راه‌اندازي و سپس با درج آگهي شهروندان همداني را اغفال و پس از آن با پول هنگفت فرار كردند به نحوي كه كارآگاهان با تلاش و كنترل محسوس و نامحسوس مجرم اصلي را دستگير نمودند. آيا نيروهاي انتظامي و قضايي نمي‌توانند آگهي‌ها و همچنين شركت‌هاي كاغذي را قبلا‌ محك بزنند و قبل از اينكه آنها بتوانند مردم را سركيسه نمايند آنها را دستگير كنند؟ آيا هزينه اين كار كمتر از هزينه تعقيب و مراقبت و دستگيري آنها پس از ارتكاب به جرم نيست؟ (2/9)

1826- از آستارا تماس مي‌گيرم. سال‌ها قبل وقتي قيمت بنزين ، برق و گاز گران مي‌شد قيمت اجناس هم متناسب با آن گران مي‌شد ولي در سه، چهار سال اخير نه تنها بنزين گران شده و قيمت برق، آب و گاز هم بالا‌رفته بلكه هر روز و هر هفته قيمت اجناس بي‌حساب و كتاب گران شده، لطفا راجع به اين هم يك مقاله‌اي بنويسيد.(2/9)

1523- تقاضايي از نيروي انتظامي دارم؛ به جاي برگزاري برخي رزمايش‌ها واقعا امنيت محله‌ها را تامين كنند و راستش را به مردم بگويند. خانه ما در فلكه صادقيه بلوار فردوس، خيابان حسنآباد است، هفته‌اي دو تا سه بار كيف قاپي انجام مي‌شود. تو را به خدا آقاي احمدي‌مقدم، آقاي رجب زاده! دستور دهيد بيايند دزدان اينجا را بگيرند. (2/9)

1951- از تهران تماس مي‌گيرم. يك وظيفه‌بگير آموزش و پـرورش هـسـتـم. روي سـخـنـم با آموزش و پرورش است. مي‌خواستم ببينم چرا فيش حقوقي اين ماه نيامده؟ (2/9)

0045- با سلام به وزير آموزش و پرورش. آقاي وزير براساس چه ضابطه‌اي بازنشستگاني كه مدير بوده‌اند، بيشتر از بازنشستگاني كه دبير و آموزگار بوده‌اند، بايد حقوق بگيرند؟ برادر جان، من آماده‌ام با هر كس كه شما مقرر فرماييد در سيما به طور زنده براي مردم ايران بحث و مناظره كنم. (2/9)

1824- سه سال پيش چند شخص حقيقي در آستارا به همراه نماينده و فرماندار وقت، قول احداث يك كارخانه ذوب فلزات را در يكي از روستاهاي آستارا دادند و در اين ميان 40 هكتار از زمين‌هاي كشاورزي را به قيمت پنج هزار تومان خريداري كرده و به شرط اولويت در استخدام، كارخانه را خريداري كردند و از اين مبلغ 30 درصد قرارداد را پرداخت كردند ولي بعد از دو و نيم سال نه تنها خبري از احداث كارخانه نشد بلكه در عين ناباوري 15 هكتار از زمين‌ها را تفكيك كرده و به قيمت 15 هزار تومان فروختند و كشاورزان هم كه براي طلب باقي‌مانده رفته بودند با تهديد روبه رو شدند و دستشان هم به جايي بند نيست. (2/9)

2219- آقـاي قـالـيـباف پس از پايان اجلاس شهرداران پايتخت‌ها با رئيس شوراي شهر كربلا‌، پيشنهاد عقد قرارداد سامان دادن امور شهري كربلا‌ طي سه ماه را داده است، مي‌خواستم از آقاي قاليباف استدعا كنم كه اگر فرصت دارند به پروژه برج الوند آسايش در بلوار مرزداران مربوط به شهرداري منطقه 2 را كه مدت 14 سال است تمام نشده رسيدگي و طي چند دقيقه صرف وقت، دستور لازم را صادر فرمايند و 400، 500 نفر را از بدبختي و چشم انتظاري درآورند، ثواب بيشتري دارد. (2/9)

1304- در اداره ثبت شركتها خانمي به نام ... كارشناس بررسي اوراق ... مسكن مي‌باشد كه هيچ‌گونه همياري و همكاري با نمايندگان تعاوني‌ها ندارد و ايرادهاي بني اسرائيلي زيادي مي گيرد و كلا‌ ضد تشكيل تعاوني مي‌باشد و بسيار برخورد تند با نمايندگان تعاوني دارد. از مسئول آنجا تقاضا مي‌كنيم به اين خانم تذكر بدهند و همكاري و همياري با تعاوني‌ها را متذكر شوند. (2/9)

آفتاب يزد: نام و حوزه مسئوليت فرد موردنظر در روزنامه موجود است.

1239- از كرج تماس مي گيرم ، هميشه روزنامه پربارشما را مي خوانم و انشاالله كه روزنامه شما سرنوشت روزنامه شهروند امروز را پيدا نكند، خواستم به اطلا‌ع شما برسانم كه خانواده اي در همسايگي ما هست كه مستاجر و داراي 6 فرزند است، سال گذشته به اميد بهتر شدن وضع مالي از سقز به كرج مهاجرت كرد و با هزار زحمت پدر خانواده كاري پيدا كرد با حقوق 260 هزار تومان اما با وجود مشكلا‌ت فراوان مطلع شديم كه روز گذشته پدر خانواده خود را دار زده است، قابل توجه دولتيان كه ميلياردي به كشورهاي ديگر كمك مي كنند، اما يك سوالي از سردبير محترم داشتم با وجود اينكه اينجانب با كليه كارهاي دولت نهم مخالفم اما با طرز تفكر آقاي مشايي موافقم، خواستم نظر جناب سردبير را بدانم.(2/9)

آفتاب يزد: 1- اي كاش مشخصات دقيق‌تري از خانواده موردنظر و آدرس محل سكونت ايشان در اختيار روزنامه مي‌گذاشتيد 2- موافقت شما با طرز تفكر آقاي مشايي، يعني موافقت با مواضع دولت نهم. زيرا آقاي احمدي‌نژاد اعلام كرد سخن آقاي مشايي مظلوم، سخن دولت نهم است.
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن